کمپرسور, معرفی ابزار, هیوندای

معرفی و بررسی کمپرسور هوا سایلنت هیوندای 1550 AC

کمپرسور هوا سایلنت هیوندای 1550 AC

 کمپرسور هوا سایلنت هیوندای نسل جدید کمپرسورهای هوا هستند که از نظر ساختار بسیار شبیه به کمپرسورهای معمولی هستند. کمپرسور هوا سایلنت را با نام کمپرسور بی‌صدا هم می‌شناسند.

 البته شاید استفاده از واژه بی‌صدا برای این کمپرسورها نادرست باشد؛ اما اصطلاحی است که در بین صنعتگران جاافتاده است.

 در این نوشته به معرفی کمپرسور هوا سایلنت هیوندای مدل 1550 AC می‌پردازیم. لطفاً در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل از این کمپرسور هوا و خصوصیات فنی آن به دست آورید. پیشنهاد می‌کنیم ویدئو زیر را تماشا کنید تا به‌تمامی جنبه‌های فنی این کمپرسور هوا اشراف داشته باشید.

 

ویدئو بررسی کمپرسور هوای AC 1550 هیوندای

 

تماشای این ویدئو با ترافیک نیم بها محاسبه می شود!

مقالات و ویدئوهای بیشتر در مورد کمپرسور هوا را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید:

کمپرسور هوا چیست؟ + نکته‌های مهم در انتخاب و خرید کمپرسور هوا
کمپرسور چند لیتری بخریم؟ لیست مصرف ابزارهای بادی
کمپرسور سایلنت یا کمپرسور بی‌صدا چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟
برای کاهش صدای کمپرسور هوا چه کارهایی انجام دهیم؟
نکته‌های خرید کمپرسور هوا سایلنت یا بی‌صدا چیست؟
بهترین روغن برای کمپرسور باد چیست؟
راهکارهای افزایش طول عمر کمپرسور هوا
دلیل سوختن موتور کمپرسور هوا چیست؟
فیلتر کمپرسور هوا و رطوبت‌گیر چیست و چرا اهمیت دارد؟
آموزش تعمیر شیلنگ باد فنری کمپسور هوا بدون هیچ هزینه‌ای
فشار هوای ابزار بادی کارگاه نجاری باید چه مقدار باشد؟

 

 کمپرسور هوا AC 1550 هیوندای در رده کمپرسورهای سایلنت یا بی‌صدا و یا بهتر بگوییم کم‌صدا قرار دارد.

 این کمپرسور با ابعاد 67 30 68 حجم مخزنی معادل 50 لیتر دارد که از نظر حجمی و شکل ظاهری بسیار شبیه به کمپرسور هوا ۵۰ لیتری هیوندای AC5025 است که در نوشته‌های پیشین این محصول را هم معرفی کرده بودیم.

 پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید کمپرسور هوا 50 لیتری دارید، از نوشته زیر دیدن کنید.

 کمپرسور هوا سایلنت هیوندای 1550 AC

کمپرسور باد سایلنت ۵۰ لیتری

 کمپرسور هوا سایلنت هیوندای دارای دو موتور تک‌فاز القایی 1.5 اسب بخار است که هرکدام از این موتورها به‌صورت جداگانه هوا را به مخزن وارد می‌کنند. بر روی هر موتور دو سیلندر وجود دارد که هوا از طریق این سیلندرها به مخزن هدایت می‌شود و از طریق سیلندر دیگر به مخزن منتقل می‌شود. بر روی سیلندر ورودی هوا هم یک فیلتر هوا نصب شده است تا از ورود گردوغبار به داخل سیلندر و مخزن جلوگیری شود.

 در کمپرسور هوا AC 1550 هیوندای از فیلتر کاغذی استفاده شده است که این فیلتر به‌مراتب بهتر از نمونه‌های اسفنجی موجود در دیگر دستگاه‌ها است. البته این فیلتر حتی نسبت به نمونه‌های مشابه هم بیشتر عایق شده تا صدای کمتری در زمان مکش هوا ایجاد کند.

 

کمپرسور باد سایلنت ۵۰ لیتری

 

 یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که در زمان خرید کمپرسور هوا باید در نظر داشته باشید، فیلتر هوا مناسب و تمیز است. نباید به‌سادگی از این موضوع بگذرید. حفاظت از این بخش و تمیز نگه‌داشتن آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 با چرخش درپوش فیلتر به سمت چپ، دسترسی به فیلتر کاغذی آن فراهم می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم به طور منظم فیلتر کاغذی را با فشار باد تمیز کنید هوا به‌راحتی وارد سیلندر شود و به عبارتی عملیات مکش هوا با سرعت و قدرت بیشتر انجام شود.

 سیلندر این کمپرسورها از نوع بدون روغن است. بهتر است بگوییم در داخل سیلندر کمپرسورهای سایلنت روغن وجود دارد؛ اما قابل‌تعویض نیست.

 

کمپرسور بدون روغن

 

 ساختار بدنه این دستگاه بسیار شبیه به هم‌رده‌های دیگر موجود در بازار است. دو چرخ موجود در زیر مخزن به حمل آسان این کمپرسور هوا کمک می‌کند. با استفاده از دسته موجود در جلوی کمپرسور هم می‌توان دستگاه را جابه‌جا کرد.

 وجود دو موتور در این دستگاه موجب افزایش وزن آن نسبت به کمپرسورهای معمولی شده است به‌طوری که حدوداً 9.5 کیلوگرم به وزن این کمپرسور نسبت به نوع معمولی آن افزوده شده است.

 کمپرسور هوا 1550 AC هیوندای با وزن 41 کیلوگرم نسبتاً سنگین‌وزن به‌حساب می‌آید؛ اما باتوجه‌به وجود چرخ و دسته حمل، مشکلی برای حمل و جابه‌جایی آن ندارید. در قسمت زیر مخزن هم برای حفظ تعادل دستگاه از دو پایه به‌جای یک‌پایه استفاده شده است.

 

کمپرسور باد سایلنت ۵۰ لیتری

 

 هوای تولید شده از سیلندرها با استفاده از دو شیلنگ حصیری به مخزن 50 لیتری هدایت می‌شود که در انتهای شیلنگ، یک شیر یک‌طرفه مانع از برگشت هوای فشرده به سمت سیلندر می‌شود.

 نکته جالب‌توجه در این کمپرسور هوا دو عدد شیر تخلیه برقی است. این شیر تخلیه بعد از خاموش‌شدن موتور، هوای باقی‌مانده در سیلندر را تخلیه می‌کند تا در استارت بعدی، موتور با حداقل فشار شروع به کار کند.

 

سیستم کنترل فشار کمپرسور هوا سایلنت

 سیستم کنترل فشار کمپرسور هوا 1550 AC هیوندای تفاوت چندانی با کمپرسور هوا معمولی ندارد. یک سوئیچ فشار وظیفه کنترل فشار و خاموش و روشن‌شدن موتورها را بر عهده دارد. با استفاده از اهرم موجود در کنار سوئیچ کنترل فشار می‌توان دستگاه را خاموش و روشن کرد. مانومتر موجود در زیر سوئیچ کنترل فشار هوای مخزن را نمایش می‌دهد که این اعداد در دو حال PSI و BAR قابل‌مشاهده هستند.

 با استفاده از شیر تنظیم فشار می‌توان فشار هوای خروجی را توجه به نیازتان تنظیم کنید. یک مانومتر جداگانه در قسمت شیر تنظیم فشار نصب شده است که مقدار دقیق فشار هوای خروجی را از این بخش مشاهده می‌کنید.

 

 کمپرسور هوا سایلنت هیوندای 1550 AC

 

 در همین قسمت یک شیر اطمینان در صورت عملکرد نادرست سوئیچ فشار و ایجاد فشار زیاد، عمل می‌کند و هوای داخل کمپرسور تخلیه می‌شود. درواقع این شیر اطمینان آخرین سیستم مقابله با خطر کمپرسور هوا است.

 دو خروجی هوای این کمپرسور هوا از نوع کوپلینگی هستند که به‌راحتی می‌توانید انواع شیلنگ باد آماده موجود در بازار را به آن متصل کنید.

 در قسمت زیر مخزن یک پیچ برای خروج رطوبت کمپرسور وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان آب جمع شده در داخل مخزن را تخلیه کنید. پیشنهاد می‌کنیم بعد از یک روز کاری، این پیچ را باز کنید تا آب و رطوبت موجود در مخزن به‌خوبی تخلیه شود.

 درصورتی‌که در زمان تخلیه آب مخزن قطرات روغن مشاهده کردید، مطمئن باشید که یک مشکل جدی بخش سیلندر دستگاه را تهدید می‌کند.

 

صدای کمپرسور هوا سایلنت چند دسی‌بل است؟

 

صدای کمپرسور هوا سایلنت چند دسی‌بل است؟

طبق بررسی‌هایی که ما انجام دادیم، قدرت صدای کمپرسور هوا هیوندای زیر 73 دسی‌بل است. درصورتی‌که در کمپرسورهای 50 لیتری معمولی این عدد حدود 85 دسی‌بل است.

 

موارد فنی استفاده از کمپرسور هوا سایلنت

این دستگاه نیاز به سرویس دوره‌ای روغن ندارد. فقط چند نکته را باید مد نظر داشته باشید:

  • اجازه ندهید کمپرسورهای سایلنت در ساعت بیشتر از 4 یا 5 دفعه روشن شود.
  • به هیچ عنوان از دستگاه در محیط پر از گرد و خاک استفاده نکنید.
  • همیشه فیلتر دستگاه را تمیز نگه دارید.

 

کمپرسور هوا سایلنت هیوندای

 

جمع‌بندی پایانی خرید کمپرسور باد سایلنت هیوندای 1550 AC Hyundai

 در زمان خرید کمپرسور هوا سایلنت چند نکته مهم را باید مدنظر داشته باشید. کمپرسورهای سایلنت استهلاک بیشتری نسبت به کمپرسورهای معمولی دارند. به همین جهت نباید اجازه دهید تا مدت‌زمان طولانی روشن باقی بماند. به‌عنوان‌مثال تولیدکننده‌ها پیشنهاد می‌کنند تعداد دفعات روشن‌شدن کمپرسور سایلنت بین 4 تا 5 بار در ساعت باشد.

 اگر در آب‌وهوای بسیار سرد قصد استفاده از کمپرسور هوا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از کمپرسور سایلنت استفاده کنید. این کمپرسورها در شرایط آب‌وهوایی سرد عملکرد بهترین نسبت به کمپرسورهای معمولی دارند.

 همان‌طور که می‌دانید صدای کمپرسورهای هوای معمولی بسیار آزاردهنده و زیاد هست. مخصوصاً وقتی که قرار است در محیط خانه یا آپارتمان از این کمپرسورها استفاده کنید. در این شرایط کمپرسور هوا سایلنت یا بی‌صدا گزینه بسیار خوبی است.

 کمپرسور هوا 1550 AC هیوندای با گارانتی ایران هیوندای در حال حاضر به بازار عرضه می‌شود. باتوجه‌به سابقه حضور هیوندای در بازار ایران و عملکرد مناسب آن، می‌توان این دستگاه را گزینه مناسب برای انتخاب دانست. ایران هیوندای در شهرهای مختلف ایران نمایندگی دارد و می‌توان از خدمات پس از فروش این شرکت استفاده کرد.

 

برای خرید این کمپرسور هوا پیشنهاد می‌کنیم از طریق فروشگاه اینترنتی کیف ابزار اقدام کنید.

021-66066072

 

 

برای ثبت نظر لطفا وارد اکانت خود شوید ( عضویت رایگان است )