پیستوله رنگ‌کاری, رپورتاژ آگهی, معرفی ابزار

معرفی و خرید پیستوله سایه پاش و رنگ کاری سه تنظیم کیامکس

خرید پیستوله سه تنظیم کیامکس

 پیستوله سایه پاش یکی از انواع پیستوله‌های رایج در بازار برای اجرای رنگ است. این پیستوله کاملاً شبیه به پیستوله‌های استاندارد رنگ‌کاری است؛ اما از نظر ابعاد کوچک‌تر است.

 از این پیستوله می‌توان به‌منظور اجرای رنگ بر روی هر سازه‌ای استفاده کرد و دقیقاً با همان سیستم پیستوله‌های کاسه بالا، رنگ را می‌پاشند.

 ابعاد کوچک پیستوله سایه پاش و سوزن کوچک‌تر نازل آن به شما اجازه می‌دهد تا کنترل بهتری در زمان رنگ کاری سازه‌های کوچک داشته باشید. این پیستوله قدرت مانور بیشتر به شما خواهد داد و خروجی رنگ آن بسیار کمتر از نمونه‌های بزرگ‌تر است.

 قطر کوچک‌تر سوزن به شما اجازه می‌دهد که رنگ را بادقت بسیار بالا در هر نقطه‌ای مدنظر دارید، بپاشید.

 سایه کاری یکی از بخش‌های رنگ کاری است. در رنگ کاری چوب و فلز برای زیباتر جلوه‌دادن سازه، بخش‌هایی از آن را سایه کاری می‌کنند. به‌عنوان‌مثال در زمان رنگ کاری درب، در مرحله قبل از رنگ نهایی قاب دور درب، قسمت‌های ابزار خورده، شیارهای CNC و… را سایه کاری می‌کنند.

 در این زمان امکان کنترل دقیق پاشش رنگ بر روی قسمت‌های مشخص شده بسیار مهم هست و هر اندازه پاشش رنگ دقیق‌تر انجام پذیرد، کیفیت کار هم به‌مراتب افزایش خواهد یافت.

 کارایی پیستوله سایه پاش فقط به پاشش سایه محدود نیست. اگر شما سازنده لوازم تزئینی کوچک باشید، در قسمت رنگ کاری آن نیاز به ابزاری دارید که رنگ را به‌صورت کنترل شده و با کمترین مقدار مصرف مواد بر روی سازه اجرا کند.

 اندازه کوچک پیستوله سایه پاش رنگ کاری بخش‌هایی از سازه که کوچک است و دسترسی به آن مشکل است را ساده می‌سازد. مثلاً به‌سادگی می‌توانید داخل طبقه‌های کتابخانه چوبی را رنگ کاری کنید.

 پیستوله سایه پاش این امکان را به شما می‌دهد که حتی رنگ‌های مختلفی مانند رنگ‌روغنی، فوری، سیلر، کیلر، نیم پلی‌استر را بادقت بالا بپاشید.

معرفی و خرید پیستوله سایه پاش سه تنظیم کیامکس

 در این نوشته شما را با پیستوله رنگ سایه پاش کیامکس آشنا خواهیم کرد.

 پیستوله سایه پاش کیامکس بدنه‌ای از جنس استیل ضد زنگ دارد و به‌خوبی در مقابل شرایط آب‌وهوایی نمناک و همچنین مواد شیمیایی و رنگی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

 سوزن این پیستوله هم مانند بدنه از جنس استیل ضدزنگ است و نگران زنگ‌زدگی این بخش از پیستوله هم نخواهید بود؛ اما باید در نظر داشته باشید که نظافت پیستوله یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمان استفاده و پس از اتمام کار با پیستوله باید آن را رعایت کنند.

 سرویس پیستوله به حدی مهم است که در داخل جعبه پیستوله سایه پاش یک عدد فیلتر رنگ و یک عدد مسواک پلاستیکی وجود دارد.

خرید پیستوله سایه پاش

 

 

پیشنهاد مطالعه بیشتر: نقشهٔ راه یادگیریِ خرفه‌ای کار با پیستوله رنگ‌کاری

 

کاسه پلاستیکی پیستوله

 مزایای کاسه پیستوله پلاستیکی چیست؟

 مزیت اول این است که پلاستیکی بودن جنس کاسه از وزن پیستوله کم و در درازمدت استفاده از پیستوله شما را خسته نخواهد کرد. سبک‌وزن بودن برای رنگ‌پاشی‌های طولانی‌مدت و اهمیت در دقت رنگ کاری یک مزیت به‌حساب می‌آید.

 مزیت دوم کاسه‌های پلاستیکی امکان پیچی شدن درب آن‌ها است. اجازه دهید کمی بیشتر در این مورد توضیح دهیم. همان‌طور که می‌دانید در پیستوله‌های کاسه فلزی معمولاً از یک درپوش فشاری به‌عنوان درب کاسه استفاده می‌شود تا رنگ از کاسه به بیرون ریخته نشود؛ اما در پیستوله‌های پلاستیکی این امکان وجود دارد که با قراردادن رزوه در بیرون کاسه و داخل درپوش به حالت پیچی بر روی کاسه بسته شود.

تنظیمات پیشرفته پیستوله سایه پاش

 یکی از مهم‌ترین امکانات که هر پیستوله سایه پاش باید از آن برخوردار باشد سه تنظیم بودن آن است. سه تنظیم بودن پیستوله به شما این امکان را می‌دهد که کنترل حرفه‌ای و پیشرفته برای پاشش رنگ و سایه در شرایط و موقعیت‌های مختلف داشته باشید.

 اگر علاقه‌مند به رنگ کاری هستید و یا یک نقاش حرفه‌ای باشید مطمئناً می‌دانید که شرایط پاشش همیشه یکسان نیست و شما مجبورید بر اساس نوع سازه جهت قرارگیری نوع رنگ و یا حتی شرایط آب‌وهوایی تنظیمات متفاوتی در پیستوله داشته باشید. شرایط پاشش برای سازه‌ای که به‌صورت افقی قرار دارد با سازه‌ای عمودی کاملاً متفاوت هست.

منظور از سه تنظیم بودن پیستوله چیست؟

همان‌طور که از اسم سه تنظیم مشخص است برخی پیستوله‌ها امکان تنظیم و تغییرات در پاشش را به در سه بخش به شما می‌دهند. البته ممکن است در آینده‌ای نه‌چندان دور، بخش چهارمی هم به تنظیمات پیستوله اضافه شود! در زیر به توضیحات بیشتری در مورد تنظیمات پیستوله سایه پاش خواهیم پرداخت.

تنظیم فشار هوا پیستوله سایه پاش

 همان‌طور که می‌دانید کمپرسور هوا بر اساس قدرت و ظرفیتش هوا را با فشار مشخصی خارج می‌کند (به‌عنوان‌مثال در کمپرسورهای رایج، فشار خروجی هوا بین ۶ تا ۱۲ Bar است). گاهی این مقدار خروجی بیشتر از نیاز ما برای پاشش رنگ است.

 بر همین اساس تولیدکننده‌ها در پیستوله پیچی را در کنار ورودی هوا در نظر گرفته‌اند که با باز و بسته کردن این پیچ می‌توانید میزان فشار هوای خروجی از پیستوله را تنظیم کنید.

 فشار هوا می‌تواند بر اساس نوع رنگ زاویه پاشش شرایط آب‌وهوایی و… متفاوت باشد. اگر به خاطرتان بیاید رنگ‌کارهای قدیمی با استفاده از تا کردن شیلنگ باد اقدام به کنترل فشار هوا می‌کردند؛ اما امروزه در پیستوله‌های پیشرفته این امکان را به رنگ کار می‌دهند که کنترل دقیق و ثابتی برای میزان مناسب خروجی هوا داشته باشند.

تنظیم مقدار خروجی رنگ در پیستوله سایه پاش

 یکی دیگر از تنظیمات مهمی که در پیستوله وجود دارد تنظیم مقدار خروجی رنگ است. معمولاً پیچی در پشت سوزن نصب می‌شود که با چرخاندن آن می‌توانید میزان خروجی رنگ را تنظیم کنیم. کنترل میزان خروج رنگ هم بر اساس شرایطی که در بالا نام برده شد از اهمیت بالایی برخوردار است.

 گاهی غلظت رنگ به حدی بالاست که باید پیچ تنظیم را شل کنید تا رنگ سریع‌تر خارج شود و اگر رنگ رقیق است باید پیچ را سفت کنید تا رنگ کمتری به بیرون هدایت شود.

 حتی در پیستوله‌های بسیار قدیمی هم این پیچ تنظیم وجود دارد.

تنظیم گستردگی پاشش رنگ

تنظیم گستردگی پاشش رنگ

 یکی دیگر از تنظیماتی که به شما برای پاشش درست و تمیز رنگ بر روی سازه کمک می‌کند، پیچ تنظیم گستردگی پاشش است شما با چرخاندن این پیچ به عقب و جلو می‌توانید رنگ را به‌صورت متمرکز و یا پخش بر روی سطح موردنظرتان بپاشید.

 توضیح بیشتر اینکه ممکن است شما قرار باشد یک درب چوبی رنگ کاری کنید در این حالت نیاز به تنظیم گستردگی پاشش به مقدار زیاد دارید تا بتوانید در هر بار رفت‌وبرگشت پیستوله بخش مفیدی از سطح را پوشش دهید.

 در مقابل آن ممکن است شما قرار باشد یک‌تخته چوبی به عرض ۳ سانتی‌متر را رنگ کاری کنید. در این حالت شما نیاز دارید که گستردگی پاشش را کم کنید تا میزان هدر رفته رنگ کمتر باشد و همچنین کنترل بهتری در اجرای رنگ بر روی قطعه داشته باشید.

 پیستوله سایه پاش کیامکس تمامی این قابلیت‌هایی که از آن نام بردیم را دارد و با بررسی‌های به‌عمل‌آمده کیفیت پاشش آن مورد تأیید است.

 نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که پیستوله سایه پاش محدود به پاشش سایه نیست و شما می‌توانید تمامی رنگ‌هایی که در پیستوله‌های بزرگ‌تر هم قابل پاشش هستند را با این پیستوله اجرا کنید؛ اما نکته مهم اینجاست که استفاده از پیستوله سایه پاش برای رنگ کاری سازه‌های بزرگ و با متراژ بالا منطقی نیست و حتماً باید از پیستوله‌های مناسب این کار استفاده کنید.

 سوزن ۰.۳ نصب شده بر روی این پیستوله به شما کمک می‌کند که رنگ را بادقت بسیار بالا و ظریف بر روی کار بپاشید. سوزن نصب شده بر روی پیستوله‌های کاسه دار بزرگ معمولاً ۱.۸ است که برای استفاده رنگ کارهای چوب مناسب است.

خرید پیستوله کیامکس

روش نصب فیلتر پیستوله سایه پاش

 زمانی که این پیستوله را خرید می‌کنید، در داخل جعبه فیلتری وجود دارد که شاید برای جالب باشد که روش نصب آن را بدانید. برای نصب این فیلتر ابتدا باید کاسه را باز کنید و فیلتر را در داخل لوله ورودی رنگ پیستوله سایه پاش قرار دهید.

 مسیر قرار گیری فیلتر باید به صورتی باشد که شاخک فیلتر در بالا قرار گیرد تا بتوانید فیلتر را به‌راحتی جدا کنید.

 نکتهٔ بسیار مهم این است که پس از اتمام رنگ کاری یا سایه پاشی، باید کاسه را باز کنید و فیلتر را از جای خود خارج کنید. سپس با تینر فیلتر را بشویید تا برای رنگ‌کاری بعدی آماده شود.

مقالات و ویدئوهای بیشتر در مورد پیستوله رنگ‌کاری را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید:

معرفی و راهنمای انتخاب انواع پیستوله‌های رنگ‌پاشی
آموزش نحوه رنگ‌کاری با پیستوله بادی و آموزش تنظیم پیستوله رنگ
مقایسه پیستولهٔ بادی و پیستولهٔ برقی و راهنمای انتخاب بین این دو
مشکلات رایج در رنگ‌کاری با پیستوله نقاشی
دلایل گرفتگی نازل پیستوله رنگ و روش حل آن
خطرات استفاده از پیستوله رنگ‌کاری چیست؟
آموزش تمیزکاری پیستوله رنگ‌کاری
جدول نسبت ترکیب تینر با رنگ (روغنی، فوری و نیم‌پلی‌استر) در پیستوله بادی
روش اجرای صحیح نیم‌پلی‌استر با پیستوله و قلم‌مو و غلتک چیست؟
آموزش رنگ‌کردن چوب با سیلر کیلر و پیستوله بادی

 

نکته‌ی بسیار مهم در زمان باز کردن کاسه

هیچ‌گاه برای باز کردن پیستوله از کاسه پلاستیکی آن کمک نگیرید. شما باید با استفاده از آچار کاسه را باز کنید و ببندید. مطمئن باشید اگر مدام با دست این کار را انجام دهید، کاسه به‌مرورزمان از مهره خارج خواهد شد و متأسفانه موفق به پیداکردن کاسه پیستوله جدید سالم نخواهید شد.

کوپلینگ پیستوله سایه پاش

یکی دیگر از الزامات پیستوله ((کوپلینگ)) است که همراه بیشتر پیستوله‌های موجود در بازار، این اتصال وجود ندارد. با توجه اینکه در بیشتر شیلنگ‌های کارگاهی ایران از اتصال کوپلینگ استفاده می‌شود، فروشگاه کیف ابزار یک عدد کوپلینگ تایوانی برای شما خریداران فراهم کرده است که نگران تهیه این قطعه نباشید.

چند ترفند مهم برای استفاده از سایه پاش!

 ۱. هیچ‌گاه نازل و سوزن پیستوله را باز نکنید! تا زمانی که دیگر چاره‌ای جز باز کردنش نداشته باشید.

 ۲. فشار بادی که این پیستوله‌ها نیاز دارد بین ۱.۳ الی ۱.۸ بار هست. هیچ‌گاه از فشار بیشتر استفاده نکنید؛ چون به‌مرور سوزن خورده می‌شود و رنگ با نقص پاشیده می‌شود!

 ۳. رنگی که با سایه پاش می‌پاشید را همیشه رقیق‌تر از رنگ پاشیده شده با پیستوله در نظر بگیرید.

 ۴. به‌هیچ‌وجه هیچ آستری را با سایه پاش نپاشید!

 ۵. برای تمییز کردن کامل سایه پاش، یک لیوان تینر ۱۰۰۰۰ کافی است.

 ۶. مقداری تینر فوری همیشه داخل سایه پاش بریزید تا خشک نشود.

 ۷. اگر می‌خواهید سایه پاش به مدت طولانی کار کند، بعد از اتمام کار حتماً و حتماً پیستوله را تمیز کنید؛ سرویس پیستوله را به فردا و یا حتی به ساعات بعد موکول نکنید!

 ۸. از یک سایه پاش انتظار پهنای پاشش به‌اندازه پیستوله معمولی نداشته باشید! یک سایه پاش در بهترین حالت تنظیم می‌تواند پهنای پاشش ۷ سانتی‌متری (۲ اینچ) داشته باشد.

 ۹. از ضربه‌زدن به پیستوله جدا خودداری کنید.

منبع: آیچوب

سلب مسئولیت: این نوشته یک محتوای تبلیغاتی به سفارش تبلیغ دهنده است. لطفاً قوانین سایت را مطالعه کنید.

26 نظر در “معرفی و خرید پیستوله سایه پاش و رنگ کاری سه تنظیم کیامکس

  1. 09163239398 گفت:

    سلام با پیستوله سایه پاش میشه رنگ اپوکسی اجرا کرد

    1. Khorami گفت:

      درود بر شما
      خیر نمیشه

  2. اسماعیل گفت:

    درجەای کە روی کمپرسور است فقط فشار گاز مخزن رو نشون میده،برای اینکه بدونیم چه فشاری وارد پیستوله میشه راهکار چیه؟

    1. آیچوب گفت:

      دو درجه ممکن هست موجود باشد
      یکی برای فشار مخزن و دیگری برای تنظیم فشار خروجی که به رگولاتور متصل هست
      اگر ندارد می توانید نصب کنید
      اما اگر دائم با یک فشار ثابت کار می کنید و مخزن حداقل 100 لیتری دارید نیازی به نصل رگولاتور نخواهید داشت
      گر چه اگر داشته باشید برای فشار های کمتر از 6 بار زمان استیبل بودن فشار خروجی افزایش می یابد.

  3. Lucy گفت:

    سلام، مرسی بابت سایت خوبتون، برای سیلر ، کیلر کاری میشه از پیستوله سایه پاش ۳ تنظیم با کمپرسور برقی برای کارهای کوچک و تعداد کم استفاده کرد، پیشنهاد شما چه پیستوله ای خوبه که بشه به کمپرسور برقی وصل کرد؟به خاطر هزینه، کمپرسور برقی مد نظرم هست و اینکه کار تولیدی نمیکنم، دونه ای سفارشی کار چوب کوچک می‌سازم. ممنون میشم پاسخ بدید

    1. آیچوب گفت:

      پیستوبه برقی به هیج عنوان کیفیت کمپرسور باد را ندارد

  4. صدرا گفت:

    سلام
    یه سوال
    ایا از سایه پاش برای اجرای شاپان و روغن جلا یا وارنیش میشه استفاده کرد؟

    1. آیچوب گفت:

      سلام صدرا عزیز
      با پیستوله سایه پاش هر رنگی رو می تونید اجرا کنید؛ اما نکته اینجاست که اندازه نازل خیلی کوچیکه و حجم رنگ زیاد رو نمی تونه خارج کنه…
      در حدل کار های مینیاتوری و سایه پاشی خوبه و نمیشه رنگ های غلیظ رو به راحتی اجرا کرد.
      برای کار های بزرگ مثل رنگ کردن درب چوبی مناسب نیست.

  5. علی رضایی گفت:

    سلام میشه این پبستوله سایه پاش رو به پیستوله های برقی کوچک وصل کرد؟ مثل پیستوله هایخرطومی برقی. هدف هم نقاشی منطره و.. روی دیوار هست در ابعاد نه چندان بزرگ

    1. آیچوب گفت:

      سلام جناب رضایی عزیز
      خیر، امکانش نیست.
      برای کلا پیستوله برقی برای نقاشی کشیدن روی دیوار مناسب نیست. نمی تونید دقت خوبی داشته باشید و کنترل مقدار رنگ و هوا سخت هست.

  6. علی گفت:

    سلام
    پیستوله مناسب برای نقاشی خودرو چه سایز سوزنی باید داشته باشه ؟ پیستوله من ۱/۵ هست ولی رنگ رو درشت میپاشه -ممنون از اطلاعات مفیدتون

    1. آیچوب گفت:

      سلام علی عزیز
      پیستوله ۱.۵ برای رنگ خودرو بسیار مناسب هست.
      اینکه پیستوله رنگ رو درشت میپاشه یا تف می کنه، دلایل مختلفی داره
      شاید غلظت رنگ بالاست
      شاید پیستوله و سوزن کثیفه
      شاید بخش خروجی هوا کثیف شده
      شاید تنظیمات پیستوله درست نیست

  7. جواد گفت:

    سلام برا سایه پاش باید کمپرسور هوا جدا تهیه بشه؟اگ امکانش هست توضیح بدین ممنون میشم

    1. آیچوب گفت:

      درود بر شما جواد عزیز
      خیر نیاز به تهیه کمپرسور هوا جداگانه نیست. از کمپرسور ۵۰ لیتری تا ۵۰۰ لیتری برای تامین هوای پیستوله سایه پاش مناسب هست.

      1. جواد گفت:

        ممنون
        ببخشید باید این سایه پاش رو که خریدم باید بریم جدا یه کمپرسور هوا هم بخریم،یا نه اینا خودشون کمپرسور هوا هم دارن؟
        این سایه پاش هایی ک تو سایت هستن کمپرسور دارن خودشون یا ن؟

        1. آیچوب گفت:

          خواهش می کنم جواد عزیز
          برای هر پیستوله سایه پاشی که در بازار هست نیاز به کمپرسور هوا دارید. جز اینکه پیستوله برقی خریداری کنید.

  8. علی گفت:

    سلام. آیا با پیستوله سایه پاش می شود سیلر کیلر رنگ فوری و نیم پلی استر پاشید؟

    1. آیچوب گفت:

      سلام بله شدنی هست؛ اما فقط برای سازه های کوچک و کم حجم مناسب هست.

  9. مهدی گفت:

    سلام میشه یه راهنمایی بکنید و مشخصات و مدل پیستوله مناسب واسه اعمال رزین یا لاک فینیش روی کار رو بگید
    پیستوله این کار باید چه مشخصاتی داشته باشه خیلی خیلی ممنونم از سایت بسیار عالی و مطالب آموزنده تون

    1. آیچوب گفت:

      سلام مهدی عزیز
      پیستوله استاندارد برای چوب از ۱.۶ تا ۱.۸ و در برخی موارد ۲.۰ هست. اما معمولا از ۱.۸ استفاده میشه که بتونید سیلر و کیلر و نیم پلی است و تمام پلی استر رو به راحتی اجرا کنید.

  10. علی گفت:

    ابتدا از سایت خوب و وقتی که شما میزارید برای پاسخ دادن بسیار ممنونم .دوست عزیزمون جناب امیر فرمودند سوزن و نازل پیستوله سایه پاش ر اهیچ گاه باز نکنید ..سوالی که پیش میاد این هست که مگر نباید هر بار بعد از رنگ کاری پیستوله شستشو شود و یکی از مهم ترین بخش شستشو/ شستشوی نازل از داخل و خود سوزن است پس با این وضعیت بعد از مدتی جرم حاصل از رنگ خشک شده در نازل/ مشکل ایجاد خواهد کرد چه باید کرد ؟ممنون

    1. آیچوب گفت:

      سلام علی عزیز
      امیر درست اشاره کردند. واقعا نیازی نیست همیشه سوزن و سرسوزن رو باز کنید… به مرور زمان رزوه خراب خواهد شد اما حتما پستونک رو باز کنید و مجاری هوا رو با تینر تمیز کنید. داخل کاسه رو هم بشویید و تینر تمیز رو از مجاری پیستوله عبور بدید… در پایان کمی تینر رو داخل پیستوله بریزید و درپوش خروجی هوا رو داخل کاسه قرار بدید تا مدام داخل تینر باشه…
      اگر داخل کاسه تینر تمیز باشه و تینر رو بدون باد از سوزن خارج کنید، هیچ وقت رنگی باقی نمی مونه و مجاری همیشه تمیز هست.
      اگر دوست داشتید می تونید پیچ پشت رو باز کنید و سوزن رو در بیارید و بشورید.
      سپاس از همراهی شما دوست گرامی

  11. صابر اکبری گفت:

    سلام خدمت شما
    بنده ظروفی که خراطی کردم و سمباده میکشم تا جایی که صیغل میشه و بعد روغن زیتون میزنم ولی بعد از شستشو سطح کار زبر میشه و کیفیت اولیه رو نداره حتی با روغن هم درست نمیشه
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. آیچوب گفت:

      سلام صابر گرامی
      شما باید از روغن های گیاهی مخصوص چوب که صنعتی هستند استفاده کنید. اطلاعات بیشتر در لینک زیر:

  12. امیر حنیفه گفت:

    چن تا نکته درمورد تمامی سایه پاش ( یا مینی پیستوله ) ها:

    ۱ هیچ گاه نازل و سوزن پیستوله رو باز نکنید! تا زمانی که دیگه چاره ای جز باز کردنش نباشه

    ۲ فشار بادی که این این پیستوله ها نیاز دارن بین ۱.۳ الی ۱.۸ باره هیچ گاه از فشار بیشتر استفاده نکنید چون به مرور سوزن خورده میشه و رنگ با نقص پاشیده میشه!!!

    ۳ رنگی که با سایه پاش می پاشید رو همیشه رقیق تر از رنگ پاشیده شده با پیستوله در نظر بگیرید

    ۴ به هیچ وجه هیچ آستری رو با سایه پاش نپاشید!!!

    ۵ برای تمییز کردن کامل سایه پاش، یه لیوان تینر ۱۰۰۰۰ کافیه

    ۶ مقداری تینر فوری همیشه داخل سایه پاش بریزید تا خشک نشه

    ۷ اگر میخواهید سایه پاش به مدت طولانی براتون کار کنه، بعد از اتمام کارتون حتما و حتما تمییزش کنید؛ تمییز کردنش و به فردا و یا حتی به ساعات بعد موکول نکنید

    ۸ از یه سایه پاش انتظار پهنای پاشش به اندازه پیستوله نداشته باشید! یه سایه پاش تو بهترین حالت تنظیم میتونه پهنای پاشش ۷ سانتی متری ( ۲ اینچ ) داشته باشه

    ۹ از ضربه زدن و ضربه خوردنش جدا خود داری کنید

    1. آیچوب گفت:

      سپاس از شما جناب حنیفه گرامی
      با اجازه شما این کامنت به متن انتقال داده میشه.

برای ثبت نظر لطفا وارد اکانت خود شوید ( عضویت رایگان است )