آموزش

رازهای کسب درآمد بیشتر در نجاری چیست؟! چگونه یک نجار موفق باشیم؟

نجاری,کسب درآمد از نجاری,کار با چوب,آموزش نجاری,شروع نجاری,نجاری حرفه ای,ترفند های نجاری,راه اندازی کارگاه نجاری,

نجاری و اشتغال در صنعت چوب یکی از مشاغلی است که امروزه افراد زیادی در ایران و جهان مشغول به کار در این صنعت هستند. مطمئناً شما دورنمای مثبت از فعالیت در صنعت چوب و شغل نجاری دارید. همه ما دوست داریم از شغلمان درآمد مناسبی کسب کنیم و زندگی خوبی برای خود و خانواده‌مان فراهم نماییم؛ اما نکته اینجاست که دستیابی به این شرایط خوب آیا برای همه فراهم است؟ آیا می‌توان بدون برنامه ریزی و هدف می‌توان به درآمد خوب دست پیدا کرد؟ آیا راز و رمزی برای پیشرفت در کار و کسب وجود دارد؟

در ایران نجارهای زیادی مشغول به فعالیت هستند. سؤال اینجاست که آیا همه این اساتید به یک اندازه درآمد کسب می‌کنند؟ چرا دستمزد برخی از اساتید بالاتر از دیگران است؟ چرا کیفیت کار برخی اساتید بالاتر از دیگران است؟ چرا برخی توانایی چرخاندن چرخ های کارگاه نجاری‌شان را ندارند؟

همه این چراها و چراهای دیگر ما را بر این داشت که حاصل تجربه خود و دیگران را درزمینهٔ فعالیت در صنعت چوب با شما در میان بگذاریم. مطمئناً جملات ما در این نوشته تمامی راز و رمزهای موفقیت در نجاری و صنعت چوب نیست. با ما در ادامه همراه باشید تا بیاموزیم چگونه می‌توان در صنعت چوب پول بیشتری به دست آورد؟

نجاری,کسب درآمد از نجاری,کار با چوب,آموزش نجاری,شروع نجاری,نجاری حرفه ای,ترفند های نجاری,راه اندازی کارگاه نجاری,

 

برای کسب درآمد بیشتر در نجاری چه کار باید کرد؟

 

از شروع تا پایان خوش قول باشید!

 

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای هر فردی و حتی خودتان مهم است، خوش قول بودن است.

اگر با سازنده های ساختمان در ارتباط باشید بدون شک آن‌ها نجار ها را جزو بدقول‌ترین استاد کار ها می دانند و معمولاً با ترس و واهمه با آن‌ها قرارداد می بندند. شاید آن‌ها نمی دانند که یک نجار با چه مشقتی باید سازه چوبی سفارش داده شده را بسازند و نمی دانند که نجار به تنهایی همه‌ی کار را انجام نمی‌دهد و وابسته به دیگر اساتید برای به اتمام رساندن یک پروژه است.

به عنوان مثال یکی از مراحل که در بسیاری از سازه های چوبی انجام می‌شود، پرس‌کاری است. نجار مجبور است بعد از برش کاری چوب و تحویل آن به پرس‌کاری، منتظر بماند تا خدمات پرس صفحات پرس شده را به او تحویل دهد؛ اما اگر پرس کار در این روند بدقولی نماید، نجار با چالش‌های بسیار زیادی روبرو خواهد شد و سفارش دهنده تمامی بد قولی ها را از چشم نجار می‌بیند.

در مثالی دیگر اگر خدمات برش و PVC در زمان پیش بینی شده کار خود را به اتمام نرساند، مطمئناً نجار مقصر شناخته خواهد شد.

تمامی این مثال ها را خدمت شما عرض کردیم که بدانید یک نجار باید پیش بینی های لازم برای تحویل به موقع سفارش مشتری را انجام دهد. مشتری به این کاری ندارد که پرس کار بدقولی کرده است یا اینکه نقاش در زمان مقرر کار خود را به اتمام نرسانده است. برای مشتری فقط یک چیز اهمیت دارد و آن این است که سفارش او به موقع تحویل داده شود.

اولین اصل برای اینکه به مشتری‌تان ثابت کنید شما خوش قول هستید این است که برای اولین بار و زمانی که قرار است اولین قرارتان را با مشتری در محل پروژه داشته باشید، زودتر از ساعت هماهنگ شده خودتان را به محل قرار برسانید. مطمئن باشید وقت شناس بودن شما در همان قرار اول برای مشتری ثابت خواهد شد؛ اما باید در ادامه راه هم وقت شناس باشید تا مهره‌ وقت شناسی شما در ذهن مشتری حک شود.

دومین اصل این است که همیشه بیشتر از زمان استاندارد، به مشتری زمان اعلام کنید! همه مشتری ها عجله دارند و دوست دارند پروژه سفارش داده شده را زودتر تحویل بگیرند؛ اما بی‌خبر از این هستند که عجله های بی مورد آن‌ها در نهایت سرانجام خوشی برای شما و ایشان در پی نخواهد داشت. تلاش کنید این موضوع را به مشتری گوش زد کنید. در کار چوب عجله معنا ندارد. مشتری باید صبر و حوصله به خرج دهد.

همیشه تلاش کنید زمانی بیشتر از توانایی خودتان اعلام کنید تا بتوانید با زودتر از موعد تحویل دادن پروژه، مشتری را سورپرایز کنید.

 

رفتار حرفه‌ای داشته باشید

داشتن رفتار حرفه‌ای به این معناست که مانند یک بیزینس من (businessman) حرفه ای برخورد کنید و با جدی بودن در کلام و رفتارتان، به مشتری بفهمانید که در کار خود و انجام درست پروژه ایشان عزمی راسخ دارید و قرار نیست با رفتارهای بچه‌گانه بین دو طرف چالش ایجاد کنید. امیدواریم جدی بودن را با اخم کردن اشتباه نگیرید لبخند بر لب داشته باشید اما بر روی مباحث فنی، مالی و زمان بسیار جدی باشید. شما یک نجار حرفه ای هستید.

در ملاقات لباس مناسب بپوشید

نکته دیگری که در نگاه اول برای مشتری بسیار اهمیت دارد، خوش لباس بودن استاد کار است. اگر لباس مناسب و تمیز و آراسته به تن داشته باشید، مشتری درک می کند که شما در کارتان هم مرتب و منظم هستید و برای پروژه ای که سفارش خواهد داد ارزش و اهمیت قائلید. پوشش مناسب نشانه احترام شما به کارفرماست و مطمئناً هر فردی از این که به او احترام می گذارید خرسند می شود.

 

 

در شبکه های مجازی صفحه کار و کسب تان را بسازید

نجاری,کسب درآمد از نجاری,کار با چوب,آموزش نجاری,شروع نجاری,نجاری حرفه ای,ترفند های نجاری,راه اندازی کارگاه نجاری,در دنیای امروز نمی‌توان تأثیر مثبت حضور در شبکه های مجازی برای پیشرفت یک کار و کسب را انکار کرد. در ماه‌ها و سال‌های گذشته تلگرام به عنوان یکی از معروف‌ترین شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده بیشتر شرکت ها و گروه های تولیدی و خدماتی بوده است.

امروز با توجه به مشکلاتی که در کار با تلگرام وجود دارد بیشتر افراد جامعه و شرکت ها رو به سوی اینستاگرام آوردند و این بهترین فرصت است که از این شبکه اجتماعی به عنوان محلی برای معرفی خدمات و محصولات خود استفاده کنید. افراد و شرکت های بسیاری از این شبکه اجتماعی برای کسب درآمد استفاده می‌کنند و چه‌بسا درآمدهای میلیونی از این فضا برای خود به دست می آورند.

نکته مهم برای شرکت در این چنین فضاها و معرفی محصولات و خدماتتان این است که در ابتدا آداب حضور در شبکه اجتماعی را رعایت کنید. شما به عنوان صاحب یک مجموعه وظیفه دارید به گونه ای محصولات و خدمات خود را معرفی کنید که برای مشتریانتان ارزش و اعتبار برندتان را به خوبی نمایش دهید.

در شبکه های اجتماعی توضیح کاملی از خدمات و فعالیتتان را ارائه نمایید و تصاویر و ویدئو های نمونه کارهایتان را با درج توضیحات کامل از مشخصات محصول و اطلاعات تماس به اشتراک بگذارید.

 

از انتشار تصاویر شخصی و گل و گیاه و حیوان و دیدگاه های مذهبی و سیاسی و اجتماعی در صفحات کاری خود بپرهیزید. مطمئناً اگر مشتری شما علاقه به مسائل سیاسی داشته باشد، هزاران پیج (صفحه) در این خصوص وجود دارد که بهتر از شما عمل خواهند کرد. شما می‌توانید دیدگاه های شخصی‌تان را در پیج شخصی‌تان منتشر کنید.

 

دوربین با کیفیت تهیه کنید

 

یکی دیگر از مواردی که به شما برای افزایش مشتری و افزایش درآمد در نجاری کمک خواهد کرد، ارائه درست خدمات و محصولات شما به مشتریانتان است. با توجه به اینکه بیشتر نمونه کارهای اساتید نجار با استفاده از عکس به مشتری ها ارائه می شود، داشتن یک دوربین خوب برای نجار ها از اهمیت بالایی برخوردار است. تا وقتی شما نتوانید کیفیت کارتان را به خوبی به مشتری نشان دهید، مشتری حاضر نخواهد بود به شما کاری را سفارش دهد چه برسد به این که قرار باشد برای کار با ارزشتان پول بیشتری پرداخت کند.

اگر قصد خرید گوشی تلفن همراه دارید، ترجیحاً دستگاهی انتخاب کنید که کیفیت عکس‌برداری بالایی داشته باشد. اگر امکانش را داشته باشید که دوربین های حرفه ای تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم دوربین های DSLR تهیه نمایید تا تصویری واقعی از نمونه کار اجرایی خودتان به مشتری ارائه دهید.

از تبلت برای نشان دادن نمونه کارهایتان استفاده کنید تا مشتری دید خوبی به جزئیات داشته باشد.

 

در نجاری به انجام هر کاری تن ندهید!

 

همه اساتید در دوره فعالیتشان با مشتریان زیادی مذاکره می کنند و این مشتریان روحیات مخصوص به خود را دارند. برخی از مشتریان به نظرات و دیدگاه‌های فنی اساتید احترام می گذارند و با انجام تغییراتی تلاش می کنند و نظر خودشان را با نظر استاد کار همسو کنند؛ اما برخی مشتریان تلاش می کنند حرف خودشان را به کرسی بنشاند و فارغ از هر گونه مباحث فنی فقط می خواهند ایده خود را اجرا کنند. اگر شما به عنوان یک استاد کار تشخیص دادید که اجرای این پروژه نه به صلاح شماست و نه به صلاح مشتری، به هیچ عنوان این پروژه را نپذیرید و به مشتری بگویید ((من این کار را انجام نمی دهم))

قرار نیست شما بابت دریافت پول هر کاری را انجام دهید اگر احساس می کنید یک کار با سبک کاری شما در یک راستا نیست و یا توانایی انجام آن کار را ندارید و یا اینکه انجام آن کار مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد، بدون تعارف آن کار را انجام ندهید.

مطلب پیشنهادی: ۴۰ ابزار مورد نیاز در نجاری که مورد نیاز شماست!

 

قبل از شروع کار نجاری قرارداد ببندید

تلاش کنید در یک فایل ورد یا PDF با توجه به نوع کارتان قرارداد آماده کنید و این قرارداد را در چند نسخه پرینت بگیرید. با انعقاد قرار داد هم مشتری از تحویل به موقع پروژه خود مطمئن می شود و هم شما از مبلغی که قرار است از مشتری‌تان دریافت کنید.

مطمئن باشید قرارداد بستن به نفع هر دوی شماست و در پایان هر دو از این کار راضی خواهید بود. در صورت بروز هر گونه مشکلی بین طرفین می‌توانید با رجوع به این قرارداد مشکلاتتان را حل و فصل نماید.

 

 

ترجیحاً نقد کار کنید

 

نقد دریافت کنید و نقد پرداخت کنید. اگر این رویه را پیش بگیرید مطمئناً در کار خود پیشرفت خواهید کرد شاید تعداد مشتریان شما کمتر شود؛ اما مطمئن باشید همین مقدار مشتری کم هم اگر نقد پرداخت کنند شما هیچ مشکلی در کسب و کار و زندگی خود نخواهید داشت. بسیاری از مشکلاتی که در کسب و کارهای امروزی گریبان گیر اساتید نجار است، پاس نشدن چک هایی است که از مشتریان خود دریافت کرده‌اند.

پرداخت نقدی برای خرید مواد اولیه هم قدرت چانه زنی شما را بالاتر خواهد برد و مواد اولیه را باقیمت کمتری دریافت خواهید کرد.

 

از نرم‌افزارهای سه بعدی استفاده کنید

نجاری,کسب درآمد از نجاری,کار با چوب,آموزش نجاری,شروع نجاری,نجاری حرفه ای,ترفند های نجاری,راه اندازی کارگاه نجاری,

یکی دیگر از مواردی که بسیاری از نجار ها از آن دور هستند دانش کار با نرم افزار های سه بعدی و نادیده گرفتن استفاده از این امکان برای پیشرفت در کار و کسب درآمد بیشتر از نجاری است. این یک توانایی و مزیت هست و بسیاری از مشتری‌ها دوست دارند پروژه سفارش داده شده را قبل از نصب و حتی قبل از اجرا به صورت سه بعدی ببینند. چه خوب است شما خودتان این توانایی را داشته باشید و بر اساس سفارش مشتری نمونه کار را قبل از اجرا طراحی کنید. مطمئن باشید مشتری نظراتی دارد که می‌توانید در مرحله طراحی به ویرایش آن بپردازید؛ اما وقتی یک سازه ساخت آن به پایان رسید برای تغییر در جزئیات با چالش‌های روبرو خواهید شد.

اگر خودتان امکان فراگیری طراحی با نرم افزار را ندارید، یک نفر را استخدام کنید یا از افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، کمک بگیرید. در گروه های تلگرامی از این دست افراد، زیاد هستند.

 

یک تجربه:

پیشنهاد ما این است که عکس طرح نهایی شده را زمینه قرار داد تا نکنید تا در صورتی که مشتری تغییراتی در طرح اعمال کرد و یا اینکه ابراز نارضایتی است در نمود، بتوانید از عکس موجود برای اثبات حقانیت خود استفاده کنید.

 

جسارت داشته باشید و از ایده‌های نو استفاده کنید

 

در سال‌هایی که مشغول به فعالیت در حوزه صنعت چوب هستیم در بیشتر موارد استادکاران قدیمی را دیده‌ایم که هنوز با همان سبک و سیاق دهه هفتاد نجاری می کنند و حاضر نشدند حتی یک ایده جدید هم در پروژه های خود به کار بگیرند. با این که این اساتید از خبره‌های صنعت چوب هستند؛ اما مشتریان بسیار کمی دارند و استاد کاران جوان نجار گوی سبقت را از آن‌ها ربوده‌اند.

مشتریان امروز دنبال ایده های نو هستند و دوست دارند کارهایی در خانه‌هایشان اجرا شود که در هیچ جای دیگری وجود ندارد پس یکی از وظایف استاد کار نجار این است که به روز باشد، ایده های نو را بپذیرد و حتی ایده های جدید خلق کند. اگر شما در خلق ایده های جدید مشکل دارید پیشنهاد می‌کنیم در راستای فعالیت خود در فضای مجازی به جستجوی ایده های نو بپردازید.

همان طور که می‌دانید ما در آیچوب تلاش می‌کنیم به صورت دوره ای جدیدترین ایده های کار با چوب را در رشته های مختلف برای شما عزیزان منتشر کنیم. تلاش کنید سبک کاری منحصر به فرد خودتان را داشته باشید تا مشتریان مخصوص به خود را جذب کنید. مطمئن باشید که شما هم سبک کاری خودتان را دارید و افراد بسیار زیادی هستند که این سبک را می پسندند و حاضر هستند پول خوبی بابت کارتان پرداخت کنند.

مواد اولیه با کیفیت تهیه کنید

 

یکی از مواردی که باعث افزایش کیفیت کار می شود، استفاده از مواد اولیه با کیفیت است. به عنوان مثال شرکت های بسیار زیادی درزمینهٔ فروش ورق های ام دی اف فعالیت دارند؛ اما آیا همه این شرکت ها ورق های با کیفیت تولید می کنند؟ مطمئناً جواب منفی هست. اگر قرار است کاری با کیفیت انجام دهید باید مواد اولیه با کیفیت تهیه کنید. بدون مواد اولیه با کیفیت نمی‌توان توقع داشت که یک پروژه حرفه ای و خوب اجرا شود.

چوب با کیفیت، یراق آلات با کیفیت، رنگ باکیفیت موادی اولیه‌ای هستند که یک نجار در خرید آن‌ها باید دقت ویژه ای داشته باشد.

 

کیفیت کار را بالا ببرید!

 

هدف شما این است که درآمد بیشتری از نجاری داشته باشید. مهم نیست چه مقدار کار انجام دهید و مهم نیست تعداد پروژه‌هایی که به اتمام می رسانید چه تعدادی هستند. مهم این است که مشتری از کارتان راضی باشد و در پایان پول مناسبی از پروژه اجرایی‌تان دریافت کنید. زمانی مشتری به شما پول پرداخت می‌کند که کار شما از کیفیت بالایی برخوردار باشند. همه‌ی نجار ها می‌توانند درب بسازند؛ اما آیا همه درب ها به یک اندازه قیمت دارند؟ مطمئناً دربی گران تر است که از کیفیت بالاتری برخوردار باشد و مشتری حاضر است بابت آن کیفیت پول مناسبی هم پرداخت کند. پس تلاش کنید پروژه های کمتری قبول کنید؛ اما در ازای آن، همین مقدار پروژه‌ای که در دست دارید را با کیفیت بسیار بالا اجرا کنید.

مطمئناً هستند کسانی که کارهای بی کیفیت می خواهند ولی اگر به اطراف خود نگاهی بیندازید، بیشتر نجارهایی که کارهای بی کیفیت انجام می‌دهند تا آخر عمر هشتشان گرو نهشان است! اما بسیاری از نجارهای خوب را می‌شناسیم که فقط پروژه های خاص انجام می دهند و خوشبختانه درامد خوبی هم از کار خود به دست می‌آورند.

مطلب پیشنهادی: برای یادگیری نجاری و راه اندازی کارگاه نجاری از کجا شروع کنم ؟

 

 

 

 

 

 

از ابزار نجاری به روز و مدرن استفاده کنید

نجاری,کسب درآمد از نجاری,کار با چوب,آموزش نجاری,شروع نجاری,نجاری حرفه ای,ترفند های نجاری,راه اندازی کارگاه نجاری,کار خوب را ابزار خوب انجام می دهد. شما اگر بهترین استاد کار دنیا باشید؛ اما ابزار مناسب در اختیار نداشته باشید به نتیجه مطلوب نخواهید رسید. ابزار خوب سرعت عمل شما را بسیار بالاتر خواهد برد. ابزار خوب به شما امکان قبول سفارش های مختلف را خواهد داد. ابزار خوب کیفیت کارتان را بالاتر خواهد برد. ابزار خوب امنیت بیشتر را برای شما و همکارانتان در پی خواهد داشت. ابزار خوب کار را راحت تر برای شما پیش می برد و کمتر خسته خواهید شد. هر قدر برای یک ابزار نجاری خوب پول بدهید چند برابر آن را به دست خواهید آورد این یک اصل است و به آن شک نکنید. پولتان را بابت خرید اجناس بنجل هدر ندهید.

کارگاه شیک و منظم داشته باشید

 

متأسفانه با توجه به این که اصولاً بسیاری از اساتید به دستگاه های مکنده گرد و خاک و پوشال اعتقادی ندارند، این خاک ها مرتب در فضای کارگاه پخش می شوند و چهره بدی به جای می گذارند. پیشنهاد ما این است که ابتدا از دستگاه های مکنده برای جمع آوری گرد و خاک و پوشال استفاده کنید. اگر امکان تهیه دستگاه مکنده ندارید، کارگاه خود را مرتب تمیز کنید. حداقل زمانی که قرار است مشتری به کارگاه شما جهت سفارش یا تحویل جنس مراجعه کند، کارگاهتان را به خوبی نظافت کنید. برای نگهداری لوازم از قفسه استفاده کنید میز کارتان را مرتب نگه دارید و تمامی لوازم را سر جای خود بچینید. مطمئناً مشتری از دیدن یک کارگاه تمیز و مرتب لذت خواهد برد.

در هنگام کار در پروژه شلخته نباشید (زمان نصب)

 

بیشتر اساتید نجار برای نصب سازه‌هایی که ساخته‌اند باید به ساختمان مشتری مراجعه کند و بخشی از مراحل کار را در خانه یا محل پروژه انجام دهند. متأسفانه در پروژه های مختلف دیده‌ایم که برخی اساتید محل زندگی مشتری‌شان را با کارگاه خود به اشتباه می گیرند و بدون توجه به اهمیتی که مشتری برای محل زندگی خود قائل است، مراحل کار خود را در اوج شلختگی و بی دقتی انجام می دهد و در بیشتر موارد خسارت‌هایی به در و دیوار و کاشی و سرامیک وارد می کند.

همچنین یکی دیگر از رفتارهای بسیار بدی که بعضی از اساتید دارند تمیز نکردن محل کارشان است. مطمئناً وظیفه هر استادکاری است که خاک و پوشال حاصل از نصب سازه های چوبی را از محل نصب پاک کند و به بیرون از ساختمان انتقال دهد. مطمئن باشید مشتری از اینکه برای محل پروژه او ارزش ویژه ای قائل هستید لذت خواهد برد.

 

همکارانتان را توجیه کنید

 

در انجام یک پروژه شما تنها نیستید! همکاران، شاگردان و کسانی که همراه شما در به انجام رساندن یک پروژه شریک هستند هم جزئی از برند شما هستند. مطمئناً هر عمل مثبت یا منفی که شاگردانش شما انجام می دهند به نام شما ثبت خواهد شد. پس تلاش کنید آن‌ها را هم توجیه کنید و اهمیت انجام کار درست، رفتار درست، اخلاق درست، احترام به مشتری و … را به آن‌ها هم گوشزد کنید.

 

مطلب پیشنهادی: قبل از خرید ابزار نجاری دست دوم چه نکته هایی را باید بدانیم؟!

 

بیشتر کار کنید شما کارمند نیستید!

نجاری,کسب درآمد از نجاری,کار با چوب,آموزش نجاری,شروع نجاری,نجاری حرفه ای,ترفند های نجاری,راه اندازی کارگاه نجاری,متأسفانه در سال‌های اخیر با پدیده ای مواجه هستیم که نسل جدید اساتید پا به عرصه مشاغل آزاد گذاشته‌اند. برخی که موفق به فعالیت در شغل کارمندی نشده‌اند، با همان منش کارمندی به فعالیت در شغل های کارگری و فنی می پردازند.

واقعیت شغل آزاد این نیست! برای به دست آوردن جایگاه خوب در شغل آزاد باید تلاش کنید و هرچه این تلاش بیشتر باشد سریع تر به هدفی که مدنظرتان دارید خواهید رسید. پس از گذشت چند سال که بستری خوب برای کسب و کار خود آماده کرده‌اید، می‌توانید فشار کاری که بر روی شما وجود دارد را کمتر کنید و از منافع و عواید کار خود لذت ببرید.

پیروزی بدون تلاش حاصل نمی شود و هیچ فرد موفقی را نمی‌توانید بیابید که در گذشته خود کارهای سخت انجام نداده باشد.

کارهای جالب و خاص انجام دهید

تلاش کنید در نجاری خلاق باشید و در کارهای خود ایده پردازی کنید. البته ایده خود را قبل از اجرا با مشتری‌تان در میان بگذارید. اگر ایده‌تان مشتری را به هدفش نزدیک‌تر کند، مطمئناً او هم خواهد پذیرفت. اگر در این کار موفق بودید، می‌توانید در پروژه بعدی این ایده را به قیمت بیشتری به مشتری بعدی بفروشید.

 

به مشتری احترام بگذارید

احترام احترام احترام

برخی مشتریان به خاطر ادب و رفتار بسیار مناسب استاد کار، حتی از ضعفی که در کارشان وجود دارد هم می گذرند و حاضر هستند به خاطر شخصیت بسیار خوب و احترامی که استاد کار به صاحب کار می گذارد، او را به دیگران معرفی کند و یا اینکه در پروژه های بعدی از او برای انجام کار دعوت نماید. مشتری های ما سرمایه ما هستند و بسیاری از پروژه هایی که در آینده خواهید داشت را همین مشتریان قدیمی به شما معرفی می کند و آن‌ها بیلبورد تبلیغاتی بسیار مناسبی برای شما هستند.

مطمئناً شنیده‌اید که یک مشتری راضی شما را به سه نفر معرفی می کند؛ اما یک مشتری ناراضی ده نفر را از خرید محصولات و خدمات شما منع می کند!

نجاری,کسب درآمد از نجاری,کار با چوب,آموزش نجاری,شروع نجاری,نجاری حرفه ای,ترفند های نجاری,راه اندازی کارگاه نجاری,

 

 

به انجام یک سبک کار در صنعت چوب بسنده نکنید!

همان‌طور که می دانید صنعت چوب زیر شاخه های بسیار زیادی دارد. تلاش کنید به صورت موازی در کنار فعالیتی که انجام می دهید یک حرفه دیگر مرتبط به صنعت چوب را بیاموزید و در صورتی که شرایط اقتصادی و بازار دیگر کشش فعالیت شما را نداشت، به فعالیت دیگری مشغول شوید که قبلاً برای انجام آن زمینه چینی کرده‌اید! به قول قدیمی ها تمامی تخم مرغ های خود را در یک ظرف نچینید.

راست‌گو باشید

صداقت در همه بخش های زندگی هر فردی لازم و تأثیر گذار است. هیچ کس دوست ندارد با یک فرد دروغ‌گو تعامل داشته باشد. اگر مشکلی در کارتان ایجاد شد بدون اینکه به مشتری‌تان دروغ بگویید، صادقانه دلیل کارتان را با مشتری در میان گذارید و تلاش کنید مشکل به وجود آمده را حل کنید.

فراتر از وظایفتان عمل کنید

شما در قراردادی که با مشتری‌تان عقد می کنید، وظایفی بر عهده‌تان هست که باید به درستی انجام دهید و مشتری بابت انجام درست وظایفتان به شما پول پرداخت می کند. چه خوب است شما کمی فراتر از قرارداد عمل کنید و به مشتری‌تان بفهمانید که برایش ارزش قائلید. این کار شما در ذهن مشتری حک خواهد شد و خاطره ای خوب از شما به یادگار خواهد ماند مطمئن باشید اولین گزینه او در پروژه های بعدی شما خواهید بود و شما فردی هستید که مشتری‌تان به دیگران معرفی خواهد کرد.

امیدوارم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد شما هم اگر تجربیاتی برای پیشرفت کار همکاران و دوستانتان دارید، با ما در قسمت دیدگاه‌های همین نوشته به اشتراک بگذارید. به امید اینکه اساتید نجار و فعالین صنعت چوب کسب و کاری پر رونق و دل چسب داشته باشد.

www.ichoob.ir

45 نظر در “رازهای کسب درآمد بیشتر در نجاری چیست؟! چگونه یک نجار موفق باشیم؟

  1. اکبر گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    یک سوال داشتم من تازه به تولید ظروف چوبی کردم و از چوب توسکا استفاده میکنم وقتی یک قطعه چوب رو باcnc کف تراشی میکنم بعد ظروفی که تولید میشه
    مثلا بعد یک روز ظرف رو روی یک سطح صاف میزارم
    لق میزنه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. آیچوب گفت:

      درود بر شما
      دلیلش این هست که چوب هنوز کامل خشک نشده و با لایه برداری، خشک میشه و رطوبت از دست میده و دفرمه میشه

    2. مهدی خالقی گفت:

      از چوب خیس استفاده میکنی بعد وقتی چوب رو برش کردی بزار خشک بشه وقتی چوب میخواد خشک بشه خودشو می‌کشه یا همون لق میشه

  2. ماما40 گفت:

    درود بر شما آیچوب گرامی و عزیز. من و داداشم یه سری تولیدات چوبی از اسباب بازی تا زیر گلدونی با تنه چوبی و راکویلچر و صندلی و.. داریم، میخواستم بدونم چجوری باید قیمت گذاری کنیم کارامونو، مشتری رو از کجا پیدا کنیم؟

    1. آیچوب گفت:

      درود
      قیمت کارهای مشابه را در بازار سنجش کنید
      با سود خود مقایسه کنید

برای ثبت نظر لطفا وارد اکانت خود شوید ( عضویت رایگان است )