محصولات چوبی, معرفی ابزار, ویدئو

پنجره دو جداره چوبی چیست و با چه ابزاری ساخته می شود؟! + ویدئو

ساخت پنجره دو جداره چوبی

  پنجره دوجداره چوبی همان‌طور که از اسم آن مشخص است، به پنجره دو جداره‌ای گفته می‌شود که قاب و ساختار اسکلت آن از چوب باشد. پنجره‌های دوجداره PVC چند سالی است در صنعت ساختمان موردتوجه معمارها قرار گرفته است و در بیشتر ساختمان‌های امروزی می‌توانید این پنجره‌ها را مشاهده کنید.

در این سال‌ها متخصصین و فروشنده‌ها موارد بسیار زیادی از مزایای استفاده از پنجره‌های دو جداره را برای شما برشمردند و توضیحات بیشتر در این نوشته جایز نیست.

شیشه پنجره دو جداره

  قاب پنجره از هر جنسی باشد، نکتهٔ مشترک در همهٔ پنجره‌های دو جداره، شیشه دوجداره است که این شیشه معمولاً از دو صفحه شیشه‌ای که از یکدیگر فاصله دارند و فضای بین این دو شیشه کاملاً عایق شده است.

معمولاً تولیدکننده‌ها از گاز آرگون برای عایق هر چه بیشتر شیشه پنجره دو جداره استفاده می‌کنند. گاز آرگون با هیچ ماده‌ای ترکیب شیمیایی به وجود نمی‌آورد. آرگون، گازی بدون بو، مزه و غیر آتش‌زا است.

گاز کریپتون هم گازی گران‌قیمت است که برای استفاده در پنجره‌های چند جداره مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ و مناسب پنجره دو جداره نیست. این گاز ۲۰۰ برابر گران‌تر از گاز آرگون است!

در این نوشته تمرکز ما بر معرفی پنجره‌های دو جداره با قاب چوبی است، پس در ادامه به معرفی بیشتر مزایای خرید پنجره‌های دوجداره چوبی می‌پردازیم.

پنجره دو جداره چوبی

بهره‌وری انرژی بالای پنجره دوجداره چوبی

 چوب یکی از بهترین مواد برای ایجاد یک عایق مناسب حرارتی به‌حساب می‌آید. عایق بودن چوب فقط به سیستم دمایی محدود نیست و از آن می‌توان به‌عنوان عایق مناسب صدا هم استفاده کرد. پنجره دوجداره چوبی به طور قابل‌ملاحظه‌ای هزینه‌های انرژی را کاهش می‌دهد و این امر هم از نظر اقتصادی برای شما جذاب خواهد بود.

پنجره چوبی زیباتر از پنجره دیگر

 در کنار مبحث بهره‌وری انرژی مناسب پنجره به قاب چوبی، باید به اهمیت این پنجره‌ها از منظر زیبایی‌شناسی هم توجه داشت. از نظر زیبایی‌شناختی چوب به حدی ارزشمند و دوست‌داشتنی است که حتی پنجره‌های دوجداره PVC طرح چوب هم در بازار فروخته می‌شود!

 هیچ‌کس نمی‌تواند زیبایی پنجره چوبی را نادیده بگیرد. وقتی امکان این را داشته باشید که طرح و سبک موردنظرتان را برای پنجره انتخاب کنید، پس نمایی زیباتر خواهید داشت.

پنجره دوجداره چوبی سازگار با محیط زیست

 چوب از طبیعت و درختان طبعی برداشت می‌شود و یک مصالح ساختمانی طبیعی که پایدار و سازگار با محیط‌زیست هست. در پروسه ساخت پنجره‌های چوبی کمترین آسیب به محیط‌زیست وارد می‌شود.

 برای ساخت پنجره چوبی گازهای کمتری تولید می‌شود و پس از تخریب هم به‌راحتی به چرخه تبدیل وارد می‌گردد. پنجره دوجداره چوبی در ایالات متحده امریکا یک انتخاب محبوب برای سازنده‌های خانه است. اهمیت این پنجره برای خریداران آن سازگار با محیط‌زیست بودن پنجره‌های چوبی است.

 اگر خانه‌ای با پنجره چوبی داشته باشید، انرژی کمتر مصرف می‌کنید و به همین ترتیب دی‌اکسیدکربن کمتری در هوا منتشر می‌شود.

ساخت پنجره دو جداره چوبی

مزیت امکان سفارشی سازی پنجره‌های چوبی

 امکان سفارشی‌سازی برای پنجره دو جداره چوبی وجود دارد و شما می‌توانید بر اساس سبک دیزاین داخلی و یا حتی خارجی ساختمان خود، پنجره‌ای مناسب سفارش دهید.

 این پنجره می‌تواند امضای شخصی خانه شما باشد! بنابراین مهم است که چه استایلی برای پنجره چوبی خانه‌تان در نظر بگیرید تا با بخش‌های دیگر تکمیل گردد. حتی شما می‌توانید چوب مورداستفاده در پنجره چوبی خانه‌تان را از جنس خاصی سفارش دهید.

 معمولاً پنجره چوبی از چوب درختانی مانند افرا، ماهاگونی و بلوط ساخته می‌شوند.

 این موارد باعث شده است تقاضا برای خرید پنجره دو جداره چوبی هر روزه افزایش داشته باشد و بازار مناسبی برای تولید پنجره با چوب پدید آید.

رنگ بندی پنجره دوجداره چوبی

 امروزه با ورود روغن‌های گیاهی مخصوص چوب حتی می‌توانید تم رنگ چوب مرود نظرتان را انتخاب کنید و بی‌نهایت رنگ برای پنجره خانه‌تان به کار بگیرید. رنگ‌هایی که در مقابل گرما، سرما، اشعه UV و رطوبت بسیار مقاوم هستند. پس از دیگر مزایای پنجره چوبی می‌توان به امکان انتخابتم رنگ‌های سفارشی بر اساس دیزاین خانه شماست.

 حتماً در ساختمان‌های قدیمی پنجره‌های چوبی دیده‌اید. این پنجره‌ها با روش‌های استاندارد نجاری ساخته می‌شدند و معمولاً به‌واسطه ضعف در تکنیک ساخت، از میان درزها و شیارهای موجود در پنجره هوا ردوبدل می‌شد و پنجره آن کارایی درست و استاندارد را نداشت؛ اما داستان پنجره دو جداره چوبی، کمی متفاوت است.

 شما باید فضای کافی برای قرارگرفتن شیشه دو جداره را فراهم کنید و در کنار آن به‌گونه‌ای طراحی و ساخت پنجره را انجام دهید هیچ‌گونه درز و منفذی وجود نداشته باشد و اتلاف انرژی به حداقل برسد. به همین منظور استانداردهای بین‌المللی برای ساخت پنجره چوبی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد.

 پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده در خواست‌های زیادی برای تولید و سفارش پنجره چوب وجود داشته باشد؛ ازاین‌رو شرکت‌های تأمین‌کننده ابزار صنایع چوب، دستگاه‌ها و تکنولوژی تولید عمده پنجره‌های چوبی را وارد کشور و آماده عرضه کرده‌اند.

رنگ بندی پنجره دوجداره چوبی

تجهیزات و ابزار مورد نیاز برای ساخت پنجره دو جداره چوبی

شرکت ابزار عمویی به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در فروش تجهیزات و دستگاه‌های کارخانه‌های تولیدی صنایع چوب مجموعه ابزارهای موردنیاز برای راه‌اندازی خط تولید پنجره‌های دوجداره چوبی و استانداردهای آن را فراهم کرده است.

ست توپی‌های لایتز

 این خط تولید و ابزارها شامل مجموعه کامل توپی‌های فرز میزی لایتز است که با استفاده از این مجموعه توپی‌ها امکان ساخت پروفیل استاندارد پنجره را خواهید داشت. تمامی توپی‌ها و تیغه‌های نصب شده بر روی آن، پروفیل چهارچوب و قاب پنجره را به‌صورت کاملاً دقیق و استاندارد تراش خواهند داد و در پایان فرز کاری، یک پروفیل آماده برش و سرهم‌بندی خواهید داشت

 شما امکان استفاده از این تیغه‌ها را بر روی دستگاه‌های معمولی فرز میزی خواهید داشت؛ اما پیشنهاد ابزار عمویی برای داشتن یک دستگاه حرفه‌ای، فرزهای میزی پیشرفته پنهانس است.

 فرزهای میزی پنهانس با طیف گسترده‌ای از تنظیمات و امکان نصب فیدر، موتور پرقدرت، صفحه کنترل دیجیتال و امکانات پیشرفته دیگر مرحله ساخت پروفیل را برای شما ایمن و راحت و سریع پیش خواهند برد.

چسب زن پیتزی

پس از ساخت پروفیل نوبت به اتصال پروفیل‌های می‌شود. پروفیل‌ها در اندازه مورد نظر برش می‌شود و باید با استفاده از چسب این قطعه‌ها را به هم بچسبانید تا یک اتصال محکم و حرفه‌ای داشته باشید.

پیشنهاد ((ابزار عمویی)) به شما علاقه‌مندان به تولید پنجره دو جداره چوبی، تهیه چسب زن‌های حرفه‌ای “پیتزی” با طیف گسترده‌ای از نازل‌های مخصوص اجرا چسب در شیارها و سطوح مختلف است.

دستگاه پرس چوب

 مرحله پایانی ساخت پنجره دو جداره چوبی، مونتاژ و پرس قطعات است. اتصال درست و ایجاد فشار یکنواخت به قطعات یکی از مهم‌ترین بخش‌های مونتاژ پنجره است. ابزار عمویی دستگاه دیگری برای پرس یکنواخت و استاندارد به شما پیشنهاد می‌دهد.

 ماشین پرس شرکت Beck زیر مجموعه گروه Hokubema (Panhans) در سایزها و ابعاد مختلف تولید می‌شود و بهترین گزینه برای استفاده در خطوط تولید پنجره چوبی و جایگزین مناسبی برای تنگ‌های پرس است.

سخن پایانی ساخت پنجره چوبی

 همان‌طور که در بالا اشاره شد، پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک، نسل جدید پنجره‌های دوجداره چوبی با مشخصاتی که به آن اشاره کردیم، طرف‌داران و متقاضیان زیادی داشته باشد. استفاده از پنجره دوجداره چوبی در ساختمان‌های امروزی مزایای بسیار زیادی دارد که مطمئناً سازندگان ساختمان‌های لوکس و مدرن حتماً به استفاده از این پنجره‌ها علاقه خواهند داشت.

 شرکت ابزار عمویی تمامی تجهیزات و ابزارهای حرفه‌ای ساخت پنجره چوبی را برای شما اساتید و فعالین صنعت چوب فراهم کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه‌ها و تجهیزات موردنیاز برای ساخت پنجره دوجداره چوبی لطفاً با ((شرکت ابزار عمویی)) تماس حاصل فرمایید.

آدرس و شماره تماس مرکز سرویس ابزار عمویی:

تهران احمد آباد مستوفی، شهرک صنعتی بهسازی صنایع چوب ایران، سالن B1 /23

۰۲۱۸۸۵۲۴۶۳۶

منبع: آیچوب

برای ثبت نظر لطفا وارد اکانت خود شوید ( عضویت رایگان است )