آموزش, کابینت

آموزش نصب نصب گاز صفحه ای روی کابینت ام دی اف

آموزش نصب گاز صفحه ای روی صفحه کابینت ام دی اف

 نصب گاز صفحه‌ای یکی از کارهایی هست که هر کابینت کار و نجار باید نسبت به آن آگاهی داشته باشد. در زمان نصب گاز صفحه‌ای چالش‌هایی پیش روی نصاب کابینت هست که در این نوشته تلاش می‌کنیم تجربه‌های خود را با شما به اشتراک بگذاریم. با ما در ادامه همراه باشید.

 در نوشته‌های قبلی آموزشی جامع و تصویری برای نصب سینک ظرفشویی فراهم کردیم؛ اما در این نوشته به مبحث آموزش نصب گاز صفحه‌ای بر روی صفحه کابینت می‌پردازیم. آموزش اختصاصی آیچوب برای علاقه‌مندان به کابینت کاری و نجاری…

پیشنهاد آیچوب:

آموزش نصب سینک ظرفشوی روی کابینت

نصب گاز صفحه ای روی کابینت ام دی اف

 ابتدا اندازه صفحهٔ بدنه که در زیر صفحه کابینت قرار دارد را محاسبه کنید و پس از آن اگر گاز صفحه‌ای شابلون داشت، از شابلون استفاده می‌کنید. در غیر این صورت برای ساخت شابلون باید خودتان دست‌به‌کار شوید.

نصب گاز صفحه ای

 گاز صفحه‌ای را برگردانید (نکته: حتماً صفحه گاز را بر روی یونولیت یا یک سطح نرم و اسفنجی قرار دهید تا در اثر برخورد صفحه به زمین سوزن‌های گاز صدمه نبیند) و با متر دقیقاً باکس زیرین را اندازه‌گیری نمایید.
باتوجه‌به مسطح بودن صفحه گاز و قوسی نبودن آن مرحلهٔ اندازه‌گیری و خط‌کشی به‌آسانی انجام می‌شود با این حساب نصب آسانی را پیش رو خواهید داشت.

آموزش نصب گاز

 فاصلهٔ به‌دست‌آمده از گاز را بر روی صفحه پیاده کنید و مطمئن باشید که خط‌کشی انجام شده با زوایای درست اجرا شده باشد. در نظر داشته باشید که معمولاً بین دیوار و صفحهٔ کابینت قرنیز ۳ سانتی‌متری قرار می‌گیرد و این سه‌سانتی متر را لحاظ کنید.

 همچنین در نصب گاز صفحه‌ای باید در نظر داشته باشید که خط برش را به‌گونه‌ای در نظر بگیرید که خیلی جلو نیاید که ممکن است به وادار جلو برخورد کند.

آموزش نصب گاز

 

(نکته: وادار باکس سینک و گاز صفحه‌ای را حتماً به‌صورت عمودی نصب کنید) معمولاً وادار در باکس‌های دیگر به‌صورت افقی در نظر گرفته می‌شود تا صفحه کابینت به آن پیچ شود.

آموزش نصب گاز صفحه ای

 

پس از اندازه‌گیری، نوبت به برش‌کاری صفحه است. برای برش‌کاری ابتدا باید با استفاده از دریل و مته ۱۰ سوراخی در ۴ طرف کار ایجاد کنید.

چگونه گاز صفحه ای را نصب کنیم

نصب گاز صفحه ای

 

در مرحلهٔ بعد با استفاده از عمود بر، خط‌ها را برش دهید. در هنگام برش دقت داشته باشید که از تیغه اره چکشی نو با دندانه‌های تیز استفاده کنید تا در هنگام برش تیغه کج نشود.

پیشنهاد آیچوب:

معرفی انواع تیغه اره چکشی | اره عمود بر نجاری

نصب گاز صفحه ای

 

بعد از برش‌کاری، با استفاده از جاروبرقی خاک ام‌دی‌اف را کاملاً پاک کنید. تلاش کنید در این مرحله بسیار بادقت کار انجام دهید و به‌خوبی سطح را از خاک تمیز کنید.

آموزش نصب گاز

چگونه گاز صفحه ای را نصب کنیم

 

با استفاده از چسب آکواریوم تمامی قسمت‌هایی که برش خورده را پوشش دهید تا رطوبت جذب نکند و آب‌بند شود.

آموزش نصب گاز صفحه ای روی صفحه کابینت ام دی اف

 

اجازه دهید تا چسب خشک شود و پس از آن گاز را در جای خود قرار دهید. در برخی گازها بست‌های اتصال به بدنه وجود دارد که پس از نصب می‌توانید گاز را به صفحه کابینت پیچ کنید؛ اما در برخی مدل‌ها که این گاز مربوط به تولید داخل بود، از هیچ بستی استفاده نشده و در تعجبیم که طراح در زمان طراحی به چه چیزی فکر کرده… خواب بوده یا بیدار!
(در این پروژه مجبور شدیم به حدی اندازه‌ها را دقیق برش دهیم تا گاز دقیق و میلی‌متری در جای خود قرار گیرد و محکم شود.)

آموزش نصب گاز صفحه ای روی صفحه کابینت

 

پس از نصب گاز صفحه‌ای می‌توانید با استفاده از چسب آکواریوم مشکی یا سفید، دورتادور را دقیق و تمیز آب‌بند کنید تا کاری اصولی و درست انجام داده باشید. ما در مقاله ای به استانداردهای اجرای چسب آکواریوم پرداخته بودیم.

آموزش نصب گاز صفحه ای روی صفحه کابینت ام دی اف

امیدواریم آموزش نصب گاز صفحه ای را پسندیده باشید.

پیشنهاد آیچوب:

آموزش ۰ تا ۱۰۰ تصب هود آشپزخانه روی کابینت ام دی اف

منبع: آیچوب

97 نظر در “آموزش نصب نصب گاز صفحه ای روی کابینت ام دی اف

  1. رها گفت:

    سلام ایا گاز رو صفحه ای رو ک نصب کردیم میش در بیاریم؟؟

    1. آیچوب گفت:

      سلام
      بله
      شدنی هست

  2. نوشین گفت:

    سلام میخوام گازرو میزی استیل نصب کنم چسب درز گیر رو کجا باید بچسبونم؟ جنس چسب درز گیرش خوب نیست چه مارکی واز کجا بخرم بهتره؟

    1. آیچوب گفت:

      سلام نوشین گرامی
      چسب رو در زیر گاز (شیشه) نصب کنید تا وقتی روی صفحه میشینه، اتصال بین صفحه کابینت و شیشه برقرار بشه

  3. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر
    لطفا راهنمایی کنید که ارتفاع گاز صفحه ای چند سانتی متر میباشد ؟
    چون برای نصب ماشین ظرفشویی و لباسشویی مشکل دارم چون میخاهم بدانم که با سقف ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی برخورد نمیکند

برای ثبت نظر لطفا وارد اکانت خود شوید ( عضویت رایگان است )