ابزارهای فرز, فرز مینیاتوری, معرفی ابزار, ویدئو

چگونه از شیلنگ فرز مینیاتوری استفاده کنیم تا آسیب نبیند؟! + ویدئو

آموزش کار با فرز مینیاتوری

 شیلنگ فرز مینیاتوری را شاید بتوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های این دستگاه دانست. شما با استفاده از این رابط خرطومی می‌توانید آسان‌تر از همیشه ابزارک‌های فرز مینیاتوری را به کار بگیرید.

 در این پست به معرفی روش استاندارد نصب شیلنگ فرز مینیاتوری و روش درست استفاده از آن خواهیم پرداخت. اگر شیلنگ فرز مینیاتوری دارید، این آموزش مطمئناً برای شما مفید خواهد بود.

 همچنین در این نوشته ویدئو کامل روش استفاده از رابط فرز مینیاتوری را درج کردیم.

خرابی شیلنگ خرطومی

 متأسفانه یکی از مشکلات پیش روی استفاده‌کننده‌ها از شیلنگ فرز مینیاتوری، پاره شدن کابل آن است. سیم یا کابل داخل شیلنگ فرز مینیاتوری باتوجه‌به ساختار آن، مقاومت چندانی در برابر فشار زیاد ندارد به همین منظور باید روش درست استفاده از فرز مینیاتوری و به‌خصوص بخش شیلنگ خرطومی آن را دانست تا شیلنگ زمان بیشتری کار کند و هزینه کمتری بابت تعویض آن بپردازید.

آموزش کار با فرز مینیاتوری

 لطفاً شما هم تجربیات خودتان در مورد خرابی‌های شیلنگ خرطومی را با ما در بخش کامنت‌های این نوشته در میان بگذارید.

تماشا ویدئو آموزش استفاده از شیلنگ فرز مینیاتوری

 

تماشا این ویدئو در برخی اپراتور ها با ترافیک نیم بها محاسبه می شود!

ما در ویدئو اختصاصی آیچوب به توضیحات کامل در مورد شیلنگ فرز مینیاتوری و آموزش نصب آن و روش استفاده از شیلنگ خرطومی توضیحات کامل داده‌ایم.

 پیشنهاد می‌کنیم برای تماشای این ویدئو از طریق کانال یوتیوب آیچوب اقدام کنید. لطفاً برای تماشای این ویدئو روی لینک زیر کلیک کنید.

نصب شیلنگ رابط

 در این آموزش از شیلنگ فرز مینیاتوری 1732 هیوندای استفاده شده است. اگر قصد خرید فرز مینیاتوری دارید، در نوشته زیر جعبه‌گشایی و معرفی کامل این فرز مینیاتوری را مشاهده کنید.

 قبل از شروع هر کاری، دوشاخه برق دستگاه را از پریز بیرون بکشید. به‌هیچ‌عنوان در زمان نصب تجهیزات جانبی و تیغه و رابط و… دستگاه را به برق متصل نکنید.

نصب شیلنگ رابط فرز مینیاتوری

در مرحله اول مهره پلاستیکی موجود در بخش کولت دستگاه را باز کنید. برای نصب شیلنگ رابط، ابتدا مهره کولت را کمی باز کنید تا آماده قرار دادن کابل شیلنگ و نصب آن در داخل کولت شود. شستی موجود روی کولت را به پایین فشار دهید تا شفت کولت در جای خود محکم شود.

آموزش نصب فرز مینیاتوری

اگر مهره سفت بود، با استفاده از آچار مهره را کمی باز کنید. کابل فنری شیلنگ را به بیرون بکشید و در داخل کولت قرار دهید. سپس با آچار مهره کولت را محکم کنید. سپس رزوه شیلنگ را به بدنه پیچ کنید تا مرحله نصب شیلنگ به بدنه به اتمام برسد.

نصب ابزارک روی شیلنگ خرطومی

نصب ابزارک روی شیلنگ خرطومی

 بعد از نصب شیلنگ خرطومی باید تیغه یا ابزارک موردنظرتان را به کولت شیلنگ متصل کنید. یک تفاوت بین بستن ابزار روی شیلنگ و کولت اصلی وجود دارد.

 برای نصب ابزارک روی شیلنگ باید با استفاده از یک قطعه (میله) فلزی کولت شیلنگ را در جای خود قفل کنید. قطعه فلزی را داخل سوراخ موجود در کناره کولت قرار دهید و قفل کنید. سپس با استفاده از آچار، مهره کولت شیلنگ را ببندید تا آماده‌به‌کار شود.

شیلنگ فرز مینیاتوری

چه کار کنیم شیلنگ فرز مینیاتوری خراب نشود؟

 استفاده از شیلنگ فرز مینیاتوری استانداردها و شرایط مخصوص به خود را دارد. نمی‌توان از این شیلنگ در هر حالت و سرعت و فشاری استفاده کرد. توضیحات بعدی بسیار مهم هستند و لطفاً دقیق آن را مطالعه کنید تا عمر بیشتر شیلنگ خرطومی فرز مینیاتوری را تضمین کنید.

 اگر از شیلنگ فرز مینیاتوری استفاده می‌کنید، حتماً دستگاه را از سقف با پایه موجود به همراه دستگاه آویزان کنید تا در اثر پیچیده‌شدن شیلنگ یا تابیدن آن، به سیم‌رابط فشار نیاید. شیلنگ باید در صاف‌ترین حالت ممکن قرار گیرد تا سیم داخل آن با کمتری اصطکاک بچرخد.

 به‌هیچ‌عنوان در زمان کار با شیلنگ با ابزارک تیغه فشار وارد نکنید. باتوجه‌به اینکه نیرو از طریق یک کابل منعطف و نازک منتقل می‌شود، نمی‌تواند انتظار داشت این کابل فشار زیاد را تحمل کند. پس باربرداری‌های موردنظر را محدود کنید و به‌آرامی این کار را انجام دهید.

 تلاش کنید با سرعتی متعادل و ترجیحاً آرام از شیلنگ استفاده کنید. اجازه ندهید سرعت زیاد دستگاه باعث ایجاد فشار به کابل شود.

منبع: آیچوب

2 نظر در “چگونه از شیلنگ فرز مینیاتوری استفاده کنیم تا آسیب نبیند؟! + ویدئو

  1. حسن طهماسبی گفت:

    سلام وقت بخیر
    یه سوالی داشتم راجعبه خرید فرز موتور آویز برای تراش چوب، بعد از یونیورسال چه مارک های خوب و باکیفیت هستند برای خرید؟
    یونیورسال خیلی قیمت بالا است.

    1. Khorami گفت:

      همین مدل های چینی بازار هست و تقریبا همه شبیه به هم هستند

برای ثبت نظر لطفا وارد اکانت خود شوید ( عضویت رایگان است )

[dm-modal]