چسب, رپورتاژ آگهی, معرفی ابزار, ویدئو

معرفی دستگاه چسب زن پنوماتیک Pizzi ایتالیا

دستگاه چسب زن پنوماتیک Pizzi ایتالیا

 چسب چوب از پرمصرف‌ترین مواد در ساخت لوازم چوبی است. برای آغشته کردن محل اتصال چوب‌ها به چسب چوب، از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود.

 هر استاد کاری باتوجه‌به نیاز و شرایط ساخت سازه، روش مخصوص به خود در اجرای چسب دارد. برخی از اساتید با دست روند اجرای چسب را انجام می‌دهند و برخی دیگر از دستگاه چسب زن برای انجام این کار استفاده می‌کنند.

 تا زمانی که حجم کار کم هست، اجرای چسب چوب با دست، یک تکه چوب و یا استفاده از لوازمی ابتکاری انجام می‌پذیرد؛ اما زمانی که حجم کار بالا می‌رود و به تیراژ کار افزوده می‌شود، با تجهیزات کمکی حرفه‌ای می‌توان در کنار افزایش سرعت اجرا، کنترل بهتری بر روش اجرا داشته باشید.

 دستگاه چسب زن یکی از دستگاه‌هایی است که امروز در صنعت چوب مورداستفاده قرار می‌گیرد و با طیف وسیع نازل‌های چسب زن، بخش زیادی از نیازهای شما را در مرحلهٔ ساخت سازه‌های چوبی مرتفع می‌کند.

 شرکت‌های فعال در عرصه تولید دستگاه‌های حرفه‌ای و اختصاصی صنعت چوب هم به این نیاز فعالین عرصه صنعت چوب توجه دارند و باتوجه‌به نیاز مشتری، اقدام به تولید دستگاه چسب زن کرده‌اند. در این نوشته شما را با دستگاه چسب زن پنوماتیک (بادی) حرفه‌ای Pizzi ایتالیا آشنا خواهیم کرد.

 محصولات Pizzi (پیتزی) توسط نماینده انحصاری Pizzi، شرکت “ابزار عمویی” در ایران به فروش می‌رسد.

 بدنه چسب زن (Glue Feeder) محصول کمپانی pizzi ایتالیا از جنس استنلس‌استیل است و با استفاده از فشار باد چسب را از مخزن به نازل هدایت می‌کند. با این دستگاه قادر خواهید بود چسب را بدون هدررفت و بادقت کافی و پوشش مناسب بر روی قطعات چوبی اجرا کنید.

 نحوهٔ انتقال چسب به این صورت هست که فقط کافی است بر اساس ظرفیت مخزن دستگاه، ظرف حاوی چسب را در داخل مخزن قرار دهید و لولهٔ مکنده چسب که به درپوش چسبیده است را در داخل ظرف چسب بگذارید و درب را به‌خوبی محکم کنید تا چسب از راه لوله‌ها به نازل انتقال پیدا کند.

 نیروی انتقال چسب از مخزن تا نازل با فشار هوای کمپرسور هوا تأمین می‌شود. فقط کافی است مخزن را تا ۵ بار از هوا پر کنید و پس از آن چسب کاری را آغاز نمایید.

دستگاه چسب زن پنوماتیک Pizzi ایتالیا

 مزیت استفاده از این دستگاه این است که نیازی نیست چسب را در داخل مخزن دستگاه بریزید تا دستگاه چسب را مکش نماید. همین‌که چسب چوب را با ظرف خود در داخل مخزن قرار دهید کافی است. در این حالت به‌هیچ‌عنوان درگیر تمیزکاری و سرویس مخزن دستگاه در بلندمدت نخواهید بود.

 نکتهٔ بسیار مهم در مورد دستگاه چسب زن بادی پیتزی (Pizzi) این است که شما می‌توانید باتوجه‌به نیاز خود در اجرای چسب بر روی قطعات و اتصالات چوبی، نازل مخصوص آن را تهیه کنید.

 این نازل‌ها برای چسب زنی نقاطی مانند سوراخ‌های اتصال دوبل، شیار اتصالاتی مانند کنشکاف و قلیف، نازل مخصوص چسب زنی اتصال بیسکویتی، نازل مخصوص اجرای یکپارچه چسب بر روی سطح چوب، نازل اجرای چسب به‌صورت قلم مو، نازل تفنگی و انواع نازل چسب غلتکی هم اکنون در ایران موجود است.

 در زیر برخی از نازل‌های موجود این دستگاه چسب زن را مشاهده خواهید کرد.

 با استفاده از دستگاه چسب زن زمان کمتری را برای اجرا چسب به روش سنتی از دست خواهید داد و نیروهای کارگاه یا کارخانه سرعت و کیفیت بیشتری نسبت به قبل در مرحله‌ی چسب زنی قطعات چوبی خواهند داشت. همچنین اجرای اصولی و یکنواخت چسب بر روی اتصالات، کیفیت کار و تولید را به‌مراتب بالاتر خواهد برد.

مزایای دستگاه چسب زن پنوماتیک Pizzi

۱. اجرای سریع، دقیق و مقرون‌به‌صرفه چسب چوب

۲. ۳۰ درصد کاهش مصرف چسب چوب

۳. اجرای یکپارچه و روان چسب بر روی قطعه کار

۴. مخزن از جنس استنلس‌استیل و مقاوم در برابر زنگ‌زدگی، پوسیدگی و فشار بالا

۵. درپوش عایق محکم با گیره‌های فلزی و اورینگ لاستیکی

۶. نازل تفنگی با امکان کنترل مقدار خروجی چسب چوب

۷. شلنگ ۳ متری

۸. طیف گسترده نازل‌های اجرای چسب

مدل های مختلف چسب پاش پیتزی

 A20: دستگاه چسب زن بادی ۲۰ کیلویی

 A 12: دستگاه چسب زن بادی ۱۲ کیلویی

 A 5: دستگاه چسب زن بادی ۵ کیلویی

 A 8: دستگاه چسب زن بادی ۸ کیلویی

 و انواع مختلف نازل‌های اجرای چسب را برای شما عزیزان فراهم نموده است.

 دستگاه چسب زن پنوماتیک

یکی دیگر از ابزارهای جذاب Pizzi دستگاه چسب زن غلتکی است. این ابزار از یک مخزن آلومینیومی و یک غلتک تشکیل شده است که چسب چوب را به‌صورت یکنواخت بر سطح چوب اجرا خواهد کرد. این چسب زن دستی، در اندازه‌های ۷۲، ۱۲۰، ۱۵۰ و ۱۸۰ میلی‌متر موجود است.

دستگاه چسب زن پنوماتیک Pizzi ایتالیا

شما می‌توانید برای بازدید از این دستگاه به نمایشگاه دائمی ابزار عمویی مراجعه کنید.

آدرس: تهران – احمد آباد مستوفی – شهرک صنعتی بهسازی صنایع چوب ایران – سالن ۲۳ B 1

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۵۲۴۶۳۶

سلب مسئولیت: این نوشته یک محتوای تبلیغاتی به سفارش تبلیغ دهنده است. لطفاً قوانین سایت را مطالعه کنید.

2 نظر در “معرفی دستگاه چسب زن پنوماتیک Pizzi ایتالیا

  1. حسام گفت:

    سلام.چرا هیچکدام از ویدئوها پخش نمیشه.error میده

    1. آیچوب گفت:

      سلام حسام عزیز
      متاسفانه سرور های ایران با برخی آی پی ها مشکل داره و پخش نمیشه.

برای ثبت نظر لطفا وارد اکانت خود شوید ( عضویت رایگان است )