پیستوله رنگ‌کاری, رنگ‌کاری, معرفی ابزار

خرید پیستوله برقی یا خرید پیستوله بادی، کدام یک بهتر است؟!

خرید پیستوله برقی یا خرید پیستوله بادی

 انتخاب درست بین دو پیستوله برقی و پیستوله بادی ممکن است یکی از چالش‌های پیشروی شما برای خرید پیستوله باشد. پیستوله برقی و پیستوله بادی دو ابزار پر کاربرد در رنگ‌کاری چوب هستند. اگر برنامه‌ای برای خرید پیستوله دارید، با گشتی در فروشگاه‌های اینترنتی ابزار با انواع پیستوله‌های موجود در بازار مواجه خواهید شد. پیستوله برقی و پیستوله بادی دو پیشنهادی هستند که بیشتر از سایر پیستوله‌ها به چشم می‌آیند.

 انتخاب پیستوله مناسب چالشی است که اکنون پیش رو دارید و پاسخ این چالش در مقاله پیش روی شماست. با ما در ادامه همراه باشید تا انتخاب درستی برای خرید پیستوله داشته باشید.

 در رنگ‌کاری چوب بدون شک به پیستوله نیاز پیدا خواهید کرد برای اجرای رنگ گزینه‌های مختلفی پیش رو دارید. این گزینه‌های شامل قلم‌مو و غلتک و پیستوله است. هر کدام از این ابزارها چالش‌های مخصوص به خود را دارند. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، از میان این گزینه‌ها، اجرای رنگ با پیستوله نتیجه بهتری در بر خواهد داشت.

 البته استفاده از پیستوله فقط مختص به رنگ‌کاری چوب نیست و در رنگ‌کاری خودرو، فلز، دیوار و… هم مورداستفاده دارد. برای اساتید رنگ‌کار پیستوله ابزاری محبوب برای اجرای انواع رنگ است. محبوبیت پیستوله، به‌خاطر سرعت اجرای بالا، جلوگیری از هدررفت انرژی و کیفیت بالای اجرای رنگ هست.

 منظور از پیستوله بادی در این مطلب، همان پیستوله‌ای است که هوای موردنیاز خود را از کمپرسور هوا و با کمک شیلنگ هوا تأمین می‌کند. در نوشته‌های پیشین آیچوب به معرفی پیستوله بادی و روش کار با آن پرداخته بودیم. این پیستوله‌ها با عنوان پیستوله‌های HVLP شناخته می‌شوند.

 منظور از پیستوله برقی در این نوشته به پیستوله‌های گفته می‌شود که نیروی موردنیاز خود را برای پاشش رنگ، از طریق دمش رنگ به سمت نازل و یا تولید فشار هوا به‌صورت مستقیم از طریق موتور (مانند جاروبرقی) و بدون مخزن تأمین می‌کند.

 بیشتر پیستوله‌های برقی هم از نیروی باد برای پاشش رنگ بهره می‌گیرند؛ و می‌توان به این دستگاه‌ها پیستوله برقی‌بادی هم گفت.

پیشنهاد مطالعه بیشتر: نقشهٔ راه یادگیریِ حرفه‌ای کار با پیستوله رنگ‌کاری

تماشا ویدئو مقایسه پیستوله برقی و بادی

 

 

تماشا این ویدئو در برخی اپراتور ها با ترافیک نیم بها محاسبه می شود!

 

مقالات و ویدئوهای بیشتر در مورد پیستوله رنگ‌کاری را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید:

معرفی و راهنمای انتخاب انواع پیستوله‌های رنگ‌پاشی
آموزش نحوه رنگ‌کاری با پیستوله بادی و آموزش تنظیم پیستوله رنگ
مقایسه پیستولهٔ بادی و پیستولهٔ برقی و راهنمای انتخاب بین این دو
مشکلات رایج در رنگ‌کاری با پیستوله نقاشی
دلایل گرفتگی نازل پیستوله رنگ و روش حل آن
خطرات استفاده از پیستوله رنگ‌کاری چیست؟
آموزش تمیزکاری پیستوله رنگ‌کاری
جدول نسبت ترکیب تینر با رنگ (روغنی، فوری و نیم‌پلی‌استر) در پیستوله بادی
روش اجرای صحیح نیم‌پلی‌استر با پیستوله و قلم‌مو و غلتک چیست؟
آموزش رنگ‌کردن چوب با سیلر کیلر و پیستوله بادی

 

تفاوت پیستوله برقی و پیستوله بادی چیست؟

 خرید پیستوله برقی یا بادی، باید باتوجه‌به نوع کار و شرایط موجود صورت پذیرد. پیستوله بادی سهم بیشتری از بازار رنگ کشور را به خود اختصاص داده است و بدون شک یکی از محبوب‌ترین ابزارهای حرفه‌ای اجرای انواع رنگ است.

 در واقع پیستوله برقی (بادی) به‌عنوان جایگزین پیستوله بادی در شرایط خاص طراحی و ساخته شده است. پیستوله برقی قرار نیست قابلیت فنی فراتر از پیستوله بادی داشته باشد؛ بلکه برای موقعیت‌هایی می‌توانید از آن استفاده کنید که امکان به‌کارگیری از پیستوله بادی وجود ندارد.

مزایا و معایب پیستوله بادی

 در ادامه به تفاوت‌های پیستوله بادی و برقی و مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت. (این بخش جذاب را از دست ندهید!)

حمل و نقل و جابجایی پیستوله

جابه‌جایی ابزار باتوجه‌به متفاوت‌بودن پروژه‌ها و مکان اجرای رنگ، جز لاینفک کارهای فنی است. یک رنگ‌کار معمولاً در دو مکان رنگ‌کاری می‌کند.

رنگ کاری در کارگاه رنگ کاری

 برخی رنگ‌کارها در کارگاه رنگ‌کاری می‌کنند و اساتید نجار یا دیگر مشتری‌ها، لوازم را جهت رنگ‌کاری به کارگاه تحویل می‌دهد و رنگ‌کار، تمامی مراحل کار را از ابتدا تا انتها در کارگاه انجام می‌دهد. در این حالت به‌هیچ‌عنوان استفاده از پیستوله برقی پیشنهاد نمی‌شود و بدون شک خرید کمپرسور هوا، شیلنگ و پیستوله به شما پیشنهادی می‌شود.

 برای خرید شلنگ هوا هم از شیلنگ‌های فنری استفاده نکنید، این شلنگ‌ها به‌راحتی سوراخ می‌شوند و در مقابل مواد شیمیایی رنگ، مقاومت بالایی ندارند. پس از مدت‌زمان کوتاهی ترک می‌گیرند و خودبه‌خود سوراخ می‌شوند.

 پیشنهاد ما به شما این است که از شیلنگ‌های صنعتی مقاوم استفاده کنید تا یک‌عمر راحت از تجهیزات خود استفاده کنید.

رنگ کاری در پروژه

 برخی رنگ‌کارها برای اجرای رنگ مجبور هستند به خارج از کارگاه خود و در مکان پروژه مراجعه کنند. در این حالت شما دو راهکار پیش رو دارید: کمپرسور هوا را با خود به محل پروژه ببرید و یا اینکه از پیستوله برقی استفاده کنید.

 حمل کمپرسور هوا و تجهیزات مربوط به محل پروژه را (اگر کمپرسور ۱۰۰ لیتری به بالا داشته باشید) باید با استفاده از وانت انجام دهید. همچنین حمل‌ونقل این تجهیزات مخصوصاً در بین طبقه‌ها ساختمان کاری سخت و پر دردسر هست.

 راهکار دیگر هم استفاده از پیستوله برقی هست که با وزنی بین ۴ تا ۵ کیلوگرم برای استادکار بسیار راحت و آسان است. حتی می‌توانید با بندهای همراه با پیستوله، موتور را به همراه خود جابه‌جا کنید.

 در این بخش اگر قرار است از نظر آسانی کار با پیستوله یک گزینه را انتخاب کنید، پیستوله برقی گزینه بهتری به نسبت پیستوله بادی است.

کدام پیستوله کارایی و امکانات بیشتری دارد؟

 اگر قرار باشد رنگ‌کاری را به‌صورت حرفه‌ای انجام دهید، باید پیستوله‌ای داشته باشید که امکان تغییر تنظیمات و شرایط پاشش در آن فراهم باشد. نکته‌ای که در مورد تفاوت پیستوله برقی و بادی وجود دارد، همین قابلیت تغییر تنظیمات هست.

 باتجربه‌ای که از کار با پیستوله برقی داریم، امکانات پیستوله بادی برای سفارشی‌سازی تنظیمات به‌مراتب بیشتر از پیستوله برقی کمتر است. پیستوله بادی مورداستفاده رنگ‌کار چوب حداقل باید سه تنظیم باشد. این تنظیمات شامل، تنظیم مقدار خروجی رنگ، تنظیم مقدار خروجی هوا و تنظیم گستردگی پاشش هست.

 اگر این قابلیت برای شما مهم است، گزینه انتخابی شما باید پیستوله بادی سه تنظیم باشد. بیشتر پیستوله‌های بادی موجود در بازار قابلیت تنظیم کمی دارند.

مزایا و معایب پیستوله برقی

 

قیمت پیستوله برقی یا پیستوله بادی چگونه است؟

 بسیار از افراد علاقه زیادی به ابزار دارند و دوست دارند بیشتر کارهای فنی روزمره را خودشان انجام دهند و این یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات آن‌ها است. رنگ‌کاری هم یکی از این علاقه‌مندی‌ها است. در روزهای پایانی سال، رنگ‌کاری دیوار و درب و لوازم خانه بسیار رونق دارد و برای اجرای آن هم نیاز به ابزار است.

 بسیاری از علاقه‌مندان برای اجرای سریع رنگ به‌جای قلم‌مو از پیستوله استفاده می‌کنند. در بازار آشفته امروز (فروردین -۱۳۹۷) دیگر نمی‌توان با ۵۰۰.۰۰۰ تومان پیستوله + شیلنگ + کمپرسور هوا خرید.

 ارزان‌ترین کمپرسور موجود در بازار حدود ۹۰۰.۰۰۰ تومان قیمت دارد! با پیستوله و شیلنگ، حدود ۱.۳۰۰.۰۰۰ تومان هزینه خواهید داشت.

 قیمت یک پیستوله برقی مناسب در همین آشفته‌بازار، حدود ۶۰۰.۰۰۰ تومان است که قیمت آن حدود نصف قیمت پکیج کمپرسور هوا است.

 پس اگر از نظر قیمت قرار باشد بررسی کنیم، پیستوله برقی ارزان‌تر است و اگر قرار است دیوار خانه و حیاط را رنگ‌کاری کنید و نیاز به دستگاهی برای رنک گاری این‌چنین دارید، پیستوله برقی گزینه بهتری است.

کیفیت پاشش پیستوله برقی بهتر است یا بادی؟

 از نظر کیفیت پاشش باتوجه‌به قابلیت انجام تنظیماتی که در پیستوله بادی قرار دارد، بدون شک پیستوله بادی گزینه مناسب‌تری است. هر چند که اگر یک رنگ‌کار حرفه‌ای باشید، امکان اجرای رنگ باکیفیت با پیستوله برقی را خواهد داشت؛ اما بدون شک پیستوله بادی گزینه بهتری برای اجرای رنگ‌کاری باکیفیت است.

 برای رنگ‌کاری خودرو، رنگ‌کاری سازه‌های کوچک چوبی، رنگ کاری حرفه‌ای و… پیستوله بادی تهیه کنید.

فشار هوای پیستوله برقی بیشتر است یا پیستوله بادی؟

 همان‌طور که در بالا اشاره شد، در پیستوله برقی، از یک موتوربرقی برای پاشش مستقیم و پاشش با فشار هوا استفاده می‌شود. در پیستوله‌های برقی مخزن ذخیره هوا وجود ندارد و به همین خاطر شما مجبور هستید از یک فشار هوای یکنواخت برای رنگ‌کاری استفاده کنید. در بیشتر پیستوله‌های برقی موجود در بازار ایران، امکان تنظیم فشار هوا وجود ندارد.

 همان‌طور که می‌دانید در دستگاهی به این کوچکی امکان ایجاد فشار هوای زیاد وجود ندارد. در پاسخ به این پرسش باید گفت پیستوله بادی باتوجه‌به اینکه با شیلنگ به مخزن کمپرسور هوا متصل شده است، فشار هوای بسیار زیادی نسبت به پیستوله برقی دارد.

 در پیستوله بادی باتوجه‌به ذخیره‌شدن هوا در مخزن، نیاز نیست موتور همیشه روشن باشد و پس از کاهش فشار هوای مخزن باتوجه‌به تنظیمات موجود در رگلاتور، موتور روشن و خاموش می‌شود.

مصرف رنگ کدام پیستوله کمتر است؟

 در پاسخ به این پرسش باید گفت که مصرف رنگ تابعی از تجربه و توانایی شما در اجرای درست رنگ است. شاید یک فرد با حرفه‌ای‌ترین پیستوله موجود در بازار، رنگ زیاد مصرف کند؛ اما شاید یک فرد بتواند با پیستوله برقی بدون کمترین میزان هدررفت، رنگ را اجرا کند. این شما هستید که با تنظیمات درست پیستوله، غلظت مناسب رنگ و اجرای درست، در مصرف کم‌رنگ تأثیرگذار خواهید بود.

 اگر از نگاه یک اپراتور معمولی به این موضوع بنگریم، پیستوله بادی مصرف رنگ کمتری دارد.

مزایا و مهایب پیستوله برقی و بادی

 

دیدگاه شما همراهان عزیز آیچوب از تفاوت های پیستوله بادی و برقی چیست؟ انتخاب شما کدام پیستوله است؟!

 

منبع: آیچوب

45 نظر در “خرید پیستوله برقی یا خرید پیستوله بادی، کدام یک بهتر است؟!

  1. امین گفت:

    سلام و وقت بخیر خدمتتون میخواستم یه کمپرسور بگیرم میخواستم بدونم بین کمپرسور های تسمه ای و سایلنت کدوم بهتره از نظر کارایی و کیفیت کار و عمر کاری؟

    1. آیچوب گفت:

      درود بر شما
      ویدئو منتشر شده در این مقاله رو تماشا کنید
      کمپرسور سایلنت یا کمپرسور بی صدا چیست؟ چه معایب و مزایایی دارد؟

      همچنین اگر صدای کمپرسور براتون مهم نیست، حتما مدل تسمه ای رو تهیه کنید.
      خیلی بهتره

  2. دمستانی گفت:

    سلام استفاده از ایرلس برای کارهای کوچک مثل اینه که از تریلر برای جابجایی کیسه۵۰کیلویی استفاده کنید.هیچ منعی ندارد ولی تجهیزات ایرلس بسیار بزرگتر وگرانترهستند وسطح بزرگتری در زمان کمتری میتوان با آنهامیتوان رنگ کرد

  3. سیمین گفت:

    سلام من برای کارلعاب(لعاب سرامیک و سفال) میتونم پیستوله برقی تهیه کنم؟؟و سوال بعدی منطوز از پیستوله، ایربراش ک نیست احتمالا…درسته؟ممنون

    1. آیچوب گفت:

      سلام سیمین گرامی
      پیستوله برقی مناسب این کار ها نیست. ایربراش هم داستانش متفاوته…

  4. علی گفت:

    با درود و وقت بخیر.پرسش بنده ابن هست که برای اجرای رنگ روغنی روی چوب میشه از ایربراش استفاده کرد؟به دلیل اینکه با ایربراش ظرافت بیشتری میشه اجرا کرد و صدای کمپرسور خیلی کمتری داره حین کارکرد در منزل.یا اینکه ایربراش چندان مناسب رنگ آمیزی چوب نیست؟ممنون

    1. آیچوب گفت:

      سلام علی عزیز
      بستگی به اندازه کار داره؛ اما تقریبا میشه گفت ایربراش مناسب نیست. از پیستوله سایه پاش استفاده کنید.

  5. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر لطف میکنید راهنمایی کنید برای رنگ کردن دیوار چه پیستوله وچند لیتری خوبه برای کسی که حرفه ای نیست و خیلی نیاز به این وسیله داره

    1. آیچوب گفت:

      سلام محمد عزیز
      در مورد رنگ دیوار اطلاعات چندانی نداریم.

  6. حمید جعفری گفت:

    با سلام یک مارک خوب و مناسب پیسوله برقی معرفی میکنید

    1. آیچوب گفت:

      سلام در چه رنج قیمتی؟
      برای رنگ چوب فقی نداره چه مدلی بخرید…
      بین 400 تا 600 تومن گزینه خوبیه

  7. مهران خدایی گفت:

    سلام میگم پیستوله های برقی بوش هم در همین دسته از نظر قیمت و کارایی قرار میگیرن؟

    1. آیچوب گفت:

      سلام
      بله
      در کل قابل مقایسه نیستند در کیفیت

  8. مسعود گفت:

    سلام. با توجه به اوضاع فعلی و گرانی، آیا میشه برای نقاشی چوب و MDF از پیستوله های برقی استفاده کرد؟ من در توانم نیست که یک کمپرسور تهیه کنم؟ آیا کیفیت پاشش رنگ خیلی فرق داره؟ من جعبه های چوبی می سازم که نیازدارم با پیستوله رنگ آمیزی رو انجام بدم و بعد پولیش کاری کنم. ممنون میشم راهنمایی کنین.

    1. آیچوب گفت:

      سلام مسعود عزیز
      واقعیتش اینه که پیستوله برقی مناسب این کار نیست، جز اینکه مهارت کافی داشته باشید و واقعا مجبور باشید…

      1. مسعود گفت:

        واقعا خدا خیرتون بده که هم خیلی سریع جواب میدید، هم بسیار خوب و عالی راهنمایی می کنید. متاسفانه از نظر مالی در مضیقه هستم برای این کار و واقعا مجبورم… با کمپرسور یخچال هم خواستم یکی بسازم که ظاهرا به درد کار من نمیخوره و سرعتش پایینه.
        فقط یه سوال دیگه، اینکه میفرمایین مناسب این کار نیست از چه نظره؟ مثلا کیفیت پاشش خوب نیست؟ و آیا با آموزش (سایت خودتون یا یوتیوب و…) میشه به مهارت کافی دست پیدا کرد و نتیجه ای در حد سیستم های بادی و کمپرسور گرفت یا خیر؟
        باز هم صمیمانه از لطفتون ممنونم.

        1. آیچوب گفت:

          بله، مسعود عزیز کیفیت پاشش پیستوله های برقی زیاد خوب نیست و نمیتونید فشار هوا و مقدار خروجی رنگ و… رو به راحتی پیستوله بادی تغییر بدید.
          اگر دوره رنگ کار ماهر ما رو تهیه کنید، می تونید به راحتی با پیستوله کار کنید.

  9. مسعود گفت:

    سلام وقت بخیر . من پمپ باد 25 لیتری سایلنت دارم . میتونم برای رنگ کاری سازه هایی مثل صندلی و سازه های کوچک چوبی از آن استفاده کنم..با تشکر از مدیریت آیچوب

    1. آیچوب گفت:

      سلام مسعود عزیز
      از کمپرسور هوا سایلنت بهتره در محیط تمیز و بدون گرد و غبار و بدون گرد رنگ استفاده کنید.
      برای رنگ کاری چوب ما همیشه پیشنهاد می کنیم که از کمپرسور 50 لیتری استفاده کنید. 25 لیتری واقعا کم هست و سروصدای زیادی داره و بعدا پشیمون میشید.
      سپاس ازهمراهی شما

  10. امیر گفت:

    شما چی پیشنهاد میکنی

    1. آیچوب گفت:

      اگر بتونید ساتا پیدا کنید که خوبه؛ اما طرح ساتا با قیمت ۲۵۰ تا ۳۰۰ هم برای رنگ چوب بسیار خوب کار می کنه
      بیشتر پیستوله ها در این رنج قیمت عملکرد یکسان دارند. مابقی میشه هنر دست رنگ کار.

  11. امیر گفت:

    مرسی پیستوله ساتا برای رنگ پلی اوتان خوبه

    1. آیچوب گفت:

      سلام امیر
      اگر ساتا اصل باشه بسیار عالیه.

  12. امیر گفت:

    مرسی از راهنمای بهترین پیستوله که کفیفت خوبی برای رنگ پلی ارتان یا اکرولیک دارد معرفی کنید

    1. آیچوب گفت:

      سلام امیر عزیز
      پیستوله های در رنج ۲۰۰ تا ۲۵۰ تومن گزینه خوبی هستند. پیشنهاد می کنیم مطلبی که در مورد یکی از پیستوله ها در این رنج قیمتی نوشتیم رو مطالعه کنید.

      معرفی و خرید پیستوله رنگ پاش بادی سه تنظیم واگما WAGEMA

  13. امیر گفت:

    سلام میخواستم برای رنگ کاری از ایرلس استفاده کنم میشه راهنمای کنید مرسی

    1. آیچوب گفت:

      سلام امیر عزیز
      مناسب رنگ چوب نیست.
      بیشتر برای رنگ ساختمان استفاده میشه و ندیدم در رنگ چوب استفاده کنند.

  14. فرزاد گفت:

    سلام و خسته نباشید میخاستم بدونم برا رنگ امیزی چارچوب درها و درهای فلزی حیاط ایا کمپرسور ۲۴لیتری جوابگو هست یا نه؟
    و اینکه برا نقاشی ساختمان هم ۲۴لیتری خوب که نه قابل قبوله یا نه ؟؟

    1. آیچوب گفت:

      سلام فرزاد عزیز
      ۲۴ لیتر فضای زیادی برای ذخیره سازی هوا نیست، مخصوصا اگر قرار باشه رنگ اجرا کنید…
      پیشنهاد می کنم حداقل ۵۰ لیتری خرید کنید.
      در آینده مطمئنا ۵۰ لیتری بیشتر به کارتون میاد.

  15. صادق گفت:

    درود بر شما،
    من از پیستوله بادی استفاده می کنم که حجم باد خروجی بیش از حد زیاد است، تا جایی که بعضی اوقات رنگ را به حلوتر هل می دهد. باید هر سری به نسبت پر بودن مخزن پیستوله را تنظیم کنم.
    آیا پیستوله برقی مناسب رنگ آمیزی چوب و ام دی اف خام است؟

    1. آیچوب گفت:

      درود بر شما صادق عزیز
      پیستوله اگر پیچ تنظیم فشار باد داشته باشه، هیچ مشکلی ندارید و می تونید با این پیچ فشار هوا رو تنظیم کنید.
      اگر پیچ نداره، می تونید با نصب شیر در زیر پیستوله، این مشکل رو حل کنید.
      میتونید از خدمات پرس شیلنگ این شیر رو پیدا کنید.
      بهترین پیستوله برای رنگ کاری چوب همین پیستوله بادی هست که دارید…

  16. اشکان گفت:

    سلام و تشکر از مطلب مفیدتون.
    سوالم اینه که برای پیستوله بادی به چه کمپرسوری نیاز داریم؟
    یه جاهایی دیدم که میگن کمپرسور باید دبی بالایی داشته باشه چیزی مثل ۴۰۰ لیتر بر دقیقه. ولی اینجور کمپرسورها هم بزرگ هستن و هم خیلی گرون.
    لطفا راهنمایی کنید که کمپرسور با چه مشخصاتی تهیه کنم که در کنارش بتونم از ابزار دیگه ای مثل میخکوب بادی هم بتونم استفاده کنم.
    ممنون.

    1. آیچوب گفت:

      سلام اشکان عزیز. بستگی به حجم کار و ضریب همزمانی استفاده از ابزار بادی دارد.برای استفاده خانگی و کارگاهی کوچک ۵۰ تا ۱۰۰ لیتر هم کافیست.

  17. محمد آروین زابل گفت:

    سلام. سوالی داشتم که خواهشا راهنمایی ام کنید. موتور رنگ آمیزی بنزینی خارجی با دوچرخ و دسته تا شونده از سی سال قبل توی انباری خونه مونده. الان که بازش کردم رنگ ها در آخرین رنگ آمیزی تخلیه و دستگاه تمیز نشده. این رنگ ها رو که به همه قطعات داخلی چسبیده چجوری ازبین ببرم و دستگاه رو استفاده کنم. ممنونم. لطف و بزرگواری کنید راهنمایی تون رو با یمیل بفرستید. بسیار سپاسگزارم.

    1. آیچوب گفت:

      درود بر شما دوست عزیز
      از تینر سلولوزی ۲۰.۰۰۰ استفاده کنید.
      این تینر هر رنگی رو حل می کنه.
      فقط باید زمان بدید تا محلول تینر چندین ساعت در داخل مخزن و شیلنگ ها بمونه تا رنگ کامل آزاد بشه.
      پیروز و شادکام باشید.

  18. رضا گفت:

    سلاماز این پیستوله های برقی میتوان برای سیلر کیلر و پولیستر هم استفاده کرد؟

    1. آیچوب گفت:

      سلام
      بله شدنی هست؛ اما کیفیت پیستوله بادی رو نداره…
      همونطور که در مطلب اشاره کردیم، پیشنهاد اول پیستوله بادی و کمپرسور هوا تهیه کنید، اگر امکانش رو ندارید، پیستوله برقی با قابلیت تنظیم بیشتر خریداری کنید.

      1. رضا گفت:

        اممنون از پاسختان واینکه جنس اکثر پیستوله های برقی پلاستیکی هست تینر فوری باعث حل شدن و چسبندگی قطعات داخل پیستوله نمیشود؟ سپاسگزارم

        1. آیچوب گفت:

          سلام رضا عزیز
          خیر
          هیچ مشکلی ندارد. اگر توجه کرده باشید، ظرف های تینر هم از نوع پلاستیکی هست.

        2. مهرداد گفت:

          سلام
          احتیاط کنید و از تینر فوری استفاده نکنید. به پیستوله من آسیب وارد شد. برخی از قطعات پلاستیکی، و بخصوص واشرها و اورینگها در مجاورت تینر فوری، خراب میشن. تینر روغنی یا حتی بنزین برای پیستوله برقی مناسبتر است.

      2. زهرا گفت:

        خسته نباشید. مطلب بسیار مفید بود. سوالی داشتم.
        برای پاشش رزین پایه آب که سطح رنگ رو کاور میکنن باهاش. میشه از پیستوله استفاده کرد؟
        و بفرمایید اسم شلنگی که باید برای مدل بادی تهیه کنیم چی هست؟ اونی که با کیفیته

        1. آیچوب گفت:

          درود بر شما
          اطلاعی در مورد پاشش این نوع رزین ندارم متاسفانه… شاید رنگ پاش پیتزی مناسب کار شما باشه

          معرفی و خرید رنگ پاش بادی صنعتی پیتزی ایتالیا

  19. امیر گفت:

    سلام سوزن پیستوله مناسب برای رنگ کاری چوب چه اندازهی بهتر است

    1. آیچوب گفت:

      سلام دوست گرامی
      ۱.۸ گزینه مناسبی هست.

  20. بهروز گفت:

    سلام
    ممنون از همه زحماتی که برای گردآوری و انتشار این مطالب می کشید،بنظر من بجز مواقعی که واقعن هیچ راهی دیگه ایی وجود نداره نباید از پیستوله برقی استفاده کرد.
    از لحاظ هزینه هم اصلن ارزون در نمیاد چون شما با اون هزینه فقط یه پیستوله تک کاربرد بی کیفیت دارید ولی با خرید کمپرسور هوا یه دستگاه با هزاران کاربرد خواهید داشت.

برای ثبت نظر لطفا وارد اکانت خود شوید ( عضویت رایگان است )

[dm-modal]