رپورتاژ آگهی, معرفی ابزار

معرفی و راهنمای خرید پولیش صنعتی دنلکس مدل DX-9115 + ویدئو

خرید پولیش صنعتی دنلکس مدل DX-9115

پولیش صنعتی DX-9115 دنلکس ابزاری مناسب برای کارهایی مانند پولیش کاری، سنباده زنی، برش‌های سبک و… است. در صنعت چوب از دستگاه پولیشر معمولاً برای سنباده کاری قطعات چوبی استفاده می‌شود. به همین منظور پولیشر یکی از ابزارهای پرکاربرد در نجاری است.

تماشا ویدئو معرفی سنباده دیسکی دنلکس

تماشای این ویدئو در برخی اپراتور ها با ترافیک نیم بها محاسبه می شود!

تجربه خرید پولیشر صنعتی دنلکس

 انتخاب پولیشر مناسب کار شما با توجه مقدار زمان و شرایط استفاده از دستگاه و بودجه در دسترس انجام می‌گردد. با جستجو در فروشگاه‌های اینترنتی برای خرید پولیشر به نتایجی متنوعی دست خواهید یافت. قیمت نقش تعیین کننده‌ای در انتخاب محصول خواهد داشت، پس شما هم تلاش می‌کنید باتوجه‌به بودجه در دسترس خود، بهترین انتخاب را داشته باشد.

 دنلکس یکی از برندهایی است که به تازگی به جمع برندهای موجود در بازار ایران پیوسته است. بودجه مشخص شده ما برای خرید دستگاه سنباده زن و پولیشر، بین ۹۵۰۰.۰۰۰ تا ۱.۲۰۰.۰۰۰ بود. با توجه به این مبلغ اقدام به جستجو در فضای مجازی کردیم.

دستگاه‌های موجود در بازار در تاریخ (۲۵/۰۵/۱۳۹۸) در رنج قیمتی بین ۹۵۰.۰۰۰ تا ۱.۲۰۰.۰۰۰ تومان به شرح زیر بود:

دستگاه پولیش المکس مدل E.P 392 حدود ۹۵۰.۰۰۰ تومان ۱۲۰۰ وات

دستگاه پولیش رونیکس مدل ۶۱۱۰ حدود ۱.۱۲۰.۰۰۰ تومان ۱۲۰۰ وات

دستگاه پولیش توسن مدل ۳۴۱۵P حدود ۱.۱۲۰.۰۰۰ تومان ۱۵۰۰ وات

پولیش صنعتی دنلکس مدل DX-9115 حدود ۱.۱۵۰.۰۰۰ تومان ۱۵۰۰ وات

دستگاه پولیش دوو مدل DACP1400 حدود ۹۷۰.۰۰۰ تومان ۱۴۰۰ وات

دستگاه پولیش دانگ چنگ مدل DSP03 -180 حدود ۹۵۰.۰۰۰ تومان ۱۰۲۰ وات

دستگاه پولیش کرون مدل CT13045 حدود ۱.۰۵۰.۰۰۰ تومان ۱۳۰۰ وات

دستگاه پولیش پاور پلاس مدل POWX0474 حدود ۱.۱۵۰.۰۰۰ تومان ۱۲۰۰ وات

دستگاه پولیش پوکا مدل S1803 حدود ۱.۰۵۰.۰۰۰ تومان ۱۲۰۰ وات

دستگاه پولیش نک مدل ۱۲۱۸-PO حدود ۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان ۱۲۰۰ وات

 با برخی از این برندها به‌هیچ‌عنوان آشنا نبودیم و همچنین تجربه خرید بدی! از دیگر برندها داشتیم. تصمیم بر این شد تجربه جدید از یک برند جدید داشته باشیم.

 سرعت گردش بیشتر دستگاه‌ها حدود ۳.۰۰۰ دور در دقیقه بود که باتوجه‌به نقطه اشتراک بین بیشتر دستگاه‌ها تأثیری در انتخاب ما نداشت. باتوجه‌به اهمیت توان دستگاه، ما توان بیشتر را مدنظر قرار دادیم. در دستگاه‌های با توان بالا، دنلکس توجه ما را به خود جلب کرد.

 پاور پلاس هم گزینه دیگر پیش روی ما بود؛ اما در دست گرفتن یک ابزار ۵.۱ کیلوگرم برای سنباده کاری در مدت زمان طولانی، مطمئناً کاری دشوار خواهد بود. پس از بررسی این مورد، باز هم توجه ما به سمت دنلکس ۹۱۱۵ جلب شد و در نهایت با کمی پرسش از دوستان و اشتیاق ما برای کسب یک تجربه جدید، خرید پولیشر دنلکس انجام شد.

اطلاعات فنی پولیشر دنلکس

پولیشر دنلکس با یک موتور ۱۵۰۰ واتی مجهز به دیمر شش سرعته است که امکان تنظیم سرعت چرخش محور تا ۳۰۰۰ دور در دقیقه را خواهید داشت. این دستگاه با وزن ۳.۵ کیلوگرم در گروه پولیشر با وزن میان رده قرار دارد.

دنلکس ساخت چین است و با گارانتی ۱۵ ماهه دنلکس سرویس به مشتریان عرضه می‌گردد.

خرید پولیشر صنعتی

جعبه گشایی پولیشر ۹۱۱۵ دنلکس

برای هر خریداری اطلاع از محتویات جعبه دستگاه از اهمیت زیادی برخوردار است. در ادامه به معرفی تمامی قطعات جعبه دستگاه می‌پردازیم.

جعبه این دستگاه مانند بیشتر دستگاه‌های موجود در بازار ایران از نوع کارتنی بوده و هیچ کیفی برای حمل دستگاه وجود ندارد. البته این دستگاه‌ها معمولاً در فضای کارگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند و حتی برندهای معروف هم برای این دستگاه کیف در نظر نمی‌گیرند.

محتویات جعبه ۹۱۱۵ دنلکس

دستگاه پولیشر

پد پولیش

دستگیره کمکی

صفحه ۱۸۵ میلی‌متری مخصوص سنباده کرکی

کارت گارانتی، دفترچه راهنما فارسی، زغال یدکی

پولیشر دنلکس

یک صفحه سنباده پرزدار به همراه دستگاه موجود هست که امکان نصب پد پولیش یا پد سنباده کرکی را به آن خواهید داشت. صفحه از جنس پلاستیک هست و احتمالاً پس از نصب روی دستگاه و چرخش، احتمالاً کمی تاب خواهد داشت. کیفیت این صفحه بالا نیست و اگر قرار باشد صفحه جدید و بدون تاب تهیه کنید، هزینه آن زیاد نخواهد بود.

پد پولیش موجود در جعبه بسیار باکیفیت است. جنس کفی آن بسیار مقاوم و کرک‌های روی پد پولیش بسیار نرم و باکیفیت است.

کارت گارانتی و دفترچه راهنما و زغال یدکی بسیار باسلیقه و در داخل پاکت پلاستیکی دکمه‌ای قرار دارد که حس خوبی از توجه تولیدکننده و احترام به خریدار به شما خواهد داد.

محتویات جعبه پولیشر

نکته‌ی مهم دیگری که می‌توان آن اشاره کرد، وجود دفترچه راهنمای فارسی به همراه دستگاه هست. ما در نوشته‌های پیشین در مورد اهمیت وجود دفترچه راهنمای فارسی به همراه محصول با شما صحبت کرده بودیم. خوشبختانه دنلکس به این موضوع مهم توجه داشته است.

معمولاً این دستگاه‌ها خرابی چندانی ندارد. اگر به زمان استفاده از دستگاه توجه داشته باشید و زمان‌بندی‌شده از پولیشر استفاده کنید، تنها قطعه‌ای که نیاز به تعویض دارد، زغال یا براش دستگاه است. خوشبختانه به همراه این ابزار، یک جفت زغال یدکی هم موجود است.

بررسی پلیشر دنلکس

تجربه دست گرفتن پولیشر ۹۱۱۵ دنلکس

دستگاه ازنظر ظاهری بسیار شبیه به پولیشر های دیگر موجود در بازار است. نکته مهم پس از در دست گرفتن دستگاه، توجه به ظرافت‌هایی در مرحله طراحی و تولید است. جنس بدنه دستگاه از جنس پلاستیک عایق دوبل است که این جنس از بدنه ایمنی و مقاومت بالایی دارد و جریان الکتریسیته را از خود عبور نمی‌دهد.

دستگیره پولیشر کمی نرم‌تر از بدنه اصلی است و در هنگام استفاده از دستگاه با بخش‌های تیز و اذیت کننده درگیر نخواهند شد. کلید نصب شده بر روی دستگاه نسبتاً نرم است و با یک شستی که در کنار آن قرار دارد، امکان قفل کردن کلید را خواهید داشت.

با چرخاندن دیمر ۶ سرعته هم امکان تنظیم سرعت دستگاه برای چرخش آهسته (پولیش کاری خودرو) و چرخش تند (سنباده کاری چوب) را خواهید داشت.

پولیشر ۹۱۱۵ دنلکس

در قسمت دستگیره یک پوشش مشبک پلاستیکی وجود دارد که از آن تحت عنوان ((مجهز به فیلتر جهت جلوگیری از ورود گرد و غبار)) نام برده شد. درواقع این ورودی هوا مشبک پلاستیکی فیلتر گرد و غبار نیست و تأثیری در وارد شدن گرد و غبار ندارد!

شاید در بهترین حالت از ورود تراشه‌های بزرگ به دستگاه جلوگیری کنید. البته هر استاد کاری می‌داند که در صورت ورود گرد و غبار به دستگاه باید با استفاده از بادپاش همه بخش‌های دستگاه، مخصوصاً قسمت های داخل آن سرویس کاری و عاری از خاک سنباده شود.

کابل ۴ متری سنباده زن دنلکس بسیار باکیفیت است. طول چهار متری کابل آزادی بیشتری برای استفاده از دستگاه به شما خواهد داد. همچنین کابل به حدی نرم است که به هیچ عنوان نگران پیچیدگی و تاب خوردگی کابل نخواهید بود. انعطاف پذیری کابل نقش مهمی در استفاده راحت از دستگاه دارد.

خرید ابزار رنگ کاری

اگر رنگ کار چوب باشید، نحوه در دست گرفتن دستگاه سنباده زن برای شما بسیار مهم است. اگر قرار باشد دستگاه را صاف و بدون لغزش و بدون حرکت اضافی روی صفحه چوبی یا قطعه چوبی حرکت دهید، بهترین راه این هست که یکدست را روی دستگیره (برای فشار دادن کلید خاموش و روشن) و دست دیگر را بالا محور (برای کنترل بهتر دستگاه در زمان چرخش صفحه و نیروی گریز از مرکز) قرار دهید.

دنلکس برای همین موضوع از یک روکش بر روی قسمت فلزی گیربکس استفاده کرده است. این روکش از مانع از سوختن دست در اثر حرارت بالای بدنه گیربکس جلوگیری می‌کند و همچنین ساختار آن به گونه است که به‌راحتی کف دست روی آن می‌نشیند و با انگشتانتان آن را خواهید گرفت.

در بالای محور دستگاه یک شستی برای قفل نمودن محور جهت باز و بسته نمودن صفحه سنباده یا صفحه برش وجود دارد.

نتیجه بررسی:


این دستگاه در یکی از کارگاه های آیچوب به طور متوسط روزانه ۴ ساعت مورد استفاده قرار می گیرد. پس از اتمام دوره ی تست ۴ ماهه، نتیجه بررسی اعلام خواهد شد.


تاریخ شروع تست: ۱۳۹۸/۰۵/۲۸


نتیجه بررسی: (تاریخ ۱۳۹۹/۰۲/۰۱)

ما در کارگاه آیچوب ۸ ماه از این دستگاه استفاده کردیم و می توانیم بگوییم هر روز (به غیر از روز های تعطیل) از این سنباده برقی استفاده شد. خوشبختانه در این مدت با مشکلی مواجه نشدیم و دستگاه با قدرت به کار خود ادامه داد. این دستگاه در اصطلاح جون دار و قدرتمند و خوش دست هست و با توجه به مقدار هزینه ای که بابت خرید سنباده دنلکس پرداخت کردیم، انتخاب خوبی بود.


منبع: آیچوب

سلب مسئولیت: این نوشته یک محتوای تبلیغاتی به سفارش تبلیغ دهنده است. لطفاً قوانین سایت را مطالعه کنید.

31 نظر در “معرفی و راهنمای خرید پولیش صنعتی دنلکس مدل DX-9115 + ویدئو

  1. فریبا گفت:

    سلام. من سنباده لرزان ماکیتای تخت دارم اما برای سنباده زنی اولیه‌ی چوبها مناسب نیست. دستگاه دیگم فرزن انگستی صنعتی کرون هست. بهش سری پد پرزدار و سنباده بستم. اما اونم نمیشه روی چوب مستقیم کامل نگه داشت برای سنباده زنی چون از چرخش باز می ایسته.
    پیشنهاد میکنید چه دستگاهی بخرم که این دو مشکل رو نداشته باشه؟ حجم کارم زیاد نیست اما درست کار کردن دستگاه و کیفیتش برام مهمه. باتشکر

    1. آیچوب گفت:

      درود بر شما فریبا گرامی
      به هیچ عنوان فرز انگشتی مناسب این کار نیست
      شما باید از دستگاه پولیشر (سنباده برقی) استفاده کنید.
      به زودی در همین مورد ویدئو منتشر می کنیم
      شاید کمتر از دو هفته دیگه
      لطفا منتشر بمانید.

      1. فریبا گفت:

        خیلی ممنونم
        من همیشه ویدیوهاتون‌رو‌میبینم.عالی اند توضیحات و معرفی تون.
        فقط اینکه من کمی عجله دارم و باید سفر برم. امکانش هست یکی دو مارک خوب بهم معرفی کنید. قیمت‌ها شو بررسی میکنم🙏🏻

        1. آیچوب گفت:

          درود بر شما
          ممنونم از شما
          چقدر بودجه دارید؟
          برای چه کاری نیاز دارید؟

        2. فریبا گفت:

          ممنون
          من پولیشر رو برای باربرداری اولیه‌ی چوب‌ها میخوام. چوب‌هام معمولا روسی هستند یا ضایعات کارگاهها و‌ تخته‌های قدیمی که بیرون پیدا میکنم. حجم کارم زیاد نیست، هفته ای یکی دوبار سنباده زنی چوب زبر دارم. سنباده لرزان ماکیتا تخت برای چوب نرم دارم . بودجه تا پنج میلیون میتونم تهیه کنم. بجز تهران از ترکیه هم میتونم مارک خوبی اگر باشه خرید کنم.

        3. آیچوب گفت:

          پولیشر بوش گزینه خوبیه با این بودجه
          در ایران هم موجود هست و گارانتی هم داره

  2. محمد گفت:

    سلام استاد سوالی داشتم
    امکان داره از پد 125یاهمون12ونیم سانت برا ماشین پوست استفاده کنیم؟ چون سطح کارم 4سانت و5سانته 180 سختمه خیلی لگد میزنه
    میشه صفحه کوچیک بندازم؟ مشکلی پیش نمیاد؟

    1. آیچوب گفت:

      سلام محمد عزیز
      بله، حتما
      می تونید استفاده کنید.

  3. رامین شیرین نژاد گفت:

    اگر دستگاه پولیش دوو رو هم تست کنید ممنون.میشم….تشکر ویژه از برنامه جالبتون????????

    1. آیچوب گفت:

      سلام رامین عزیز
      امیدواریم بتونیم با همکاری نماینده این شرکت دوو این کار رو انجام‌بدیم.

  4. رامین شیرین نژاد گفت:

    اگر دستگاه پولیش برقی بوش رو هم نقد و بررسی کنید ممنون میشم…چون خیلی خوش دسته فقط تو صدای تولیدیش یکم شک دارم…البته از نظرات کاربرانی که خریدن متوجه شدم…ولی اگه شما هم یه بررسی کنید ممنون.میشم

    1. آیچوب گفت:

      بوش کلا برند خوبیه و مطمئنا از دنلکس بهتره
      تلاش می کنیم این دستگاه رو هم در برنامه بررسی بیاریم.

  5. مرتضی گفت:

    سلام
    آیا از مینی فرز دیمردار می توان به عنوان پولیش استفاده کرد

    1. آیچوب گفت:

      سلام مرتضی عزیز
      امکان استفاده از مینی فرز هست؛ اما گزینه مناسب و راحت و خوب نیست.
      اگر مجبور بودید، می تونید استفاده کنید.

  6. امیر گفت:

    سلام
    نظرتون رو لطف می کنید در مورد این محصول که خریداری کنیم یا خیر ؟
    یا یه دستگاه دیگه البته با قیمت مناسب برای سنباده زنی چوب؟

    1. آیچوب گفت:

      سلام امیر عزیز
      بله، دستگاه خوبی هست.

  7. سعید گفت:

    سلام
    واقعا سایت عالی و پرباری دارین. بهتون تبریک میگم
    و اینکه نتیجه تست این دستگاه کی مشخص میشه. من میخوام ببینم اگه خوبه بخرمش

    1. آیچوب گفت:

      سلامت باشید.
      به زودی نتیجه اعلام خواهد شد.

  8. یونس گفت:

    باسلام
    بین پولیش دنلکس وتوسن پلاس کدوم روپیشنهادمیکنید؟

    1. آیچوب گفت:

      درود بر شما یونس عزیز
      همونطور که در مطلب هم توضیح دادیم، بین این گزینه ها دنلکس انتخاب ما بود.

      1. یونس گفت:

        ازراهنمایی شما گرامیان سپاسگزاریم

  9. رامینن گفت:

    سلام.بنده هم از مدل پولیشر توسن استفاده میکنم و با توجه به امکاناتی ک ازین دستگاه ذکر کردید توسن هم گزینه خوبیه.من چند سال استفاده میکنم بیشتر هم سنگ فرز بهش وصل میکنم و کاملا خوبه.البته این پیشنهاد رو ایچوب به من داد

    1. آیچوب گفت:

      سلام رامین.
      با توجه به هزینه ای که می کنید پیشنهاد ها می تواند متفاوت باشد.
      ابزار های پایین و میان رده معمولا درجه کیفی یکسانی در بازه ی زمانی خاص ندارند.
      معمولا شرکت های دارای برنامه توسعه سعی می کنند کیفیت کار را بالا ببرند.
      برند های دیگری هم از این نوع هستند که با یک خط تولید یکسان برای ده ها شرکت و برند تولید می کنند.

  10. امیر گفت:

    سلام ممنون از زحماتی که می کشید
    یه سوال فنی داشتم ازتون
    به جای این دستگاه میشه از مینی فرز دیمردار برای صاف کردن سطح چوب استفاده کرد؟
    اگه بله، چه مدل هایی رو شما پیشنهاد می کنید

    چون این دستگاه ها یه مقدار قیمتشون بالا هست و من برای کارهای تو خونه میخوام ازش استفاده کنم
    تشکر

    1. آیچوب گفت:

      سلام امیر عزیز
      اگر منظور شما سنباده کاری هست، خیر … مینی فرز مناسب این کار نیست.
      اما برای کف تراشی می تونید از اور فرز یا مینی فرز استفاده کنید.

      1. امیر گفت:

        ممنون
        دستگاه پولیش برای استفاده خونگی که قیمتش هم خیلی بالا نباشه چی پیشنهاد میدید؟

        1. آیچوب گفت:

          سلامت باشید
          DCA جزء ارزان ترن ها هست که به نظر می رسه بهتر باشه… البته برای کار های خونگی گزینه خوبیه، مناسب زمان طولانی و فشار زیاد کاری و گرمای زیاد نیست.
          اگه بتونید بیشتر هزینه کنید، یک دستگاه عمری خرید کردید که پس از پیشرفت کاری و انجام پروژه های بیشتر باز هم جواب میده
          اگر از دستگاه های مثل پولیشر خوب استفاده کنید، حتی می تونید از این چینی های بی کیفیت هم بیشتر از ۱۰ سال استفاده مستمر داشته باشید.

  11. مهدی گفت:

    با تشکر فراوان از سایت عالیتون.یه انتقاد ویا پیشنهاد دارم.بجای اینکه روزی ۴ساعت تست کنید تا ۴ ماه نتیجه رو ببینید،نمیشه روزانه مثلا ۲۰ ساعت پراکنده استفاده بشه تا زودتر نتیجه گیری بشه؟!مثلا جوهر و عمر خودکارها رو اینجوری تست میکنند یعنی به یه دستگاه مثل نوار قلب وصلش میکنند ودائم خطوط منظم میکشه تا تموم بشه و مقایسه و محاسبه میکنند که در حالت عادی و روزانه چقدر عمر میکنه…البته این کار شما نشونه تعهد وحرفه ای بودن شماست که زمان میگذارید برای اعتبار خودتونم.با سپاس

    1. آیچوب گفت:

      سلام مهدی
      بسیاری از ابزارها برای پی بردن به دوام آن ها باید از آن استفاده نمود. در واقع باید مشمول زمان شده باشد.
      این روش تست روال معمول چنین ابزار هایی هست.
      خستگی فلز،دوام قطعات الکتریکی و الکترونیکی و پایداری آن ها در پروژه ها و اتفاقاتی مانند ضربه خوردن ها،در معرض گرد و خاک بودن یا حتی شرایط کار با دستگاه در فصل های سرد و گرم مواردی هست که نیازمند کارکردن با دستگاه و مشمول زمان شدن هست.
      آزمایش های تخریبی و خشن نمی تواند کارایی واقعی آن را نشان دهد. البته در مواردی مانند دوام دسته یا گریپ ها و قطعات مکانیکی خاص آزمایش هایی که ذکر کردید مرسوم هست؛ اما آن هم در شرایط استاندارد و آزمایشگاهی خاص.
      هدف از آن زمان بندی که عرض شد در آیچوب تست و آزمایش دستگاه در یک محیط واقعی هست.
      کارگاهی که در نظر گرفتیم حداقل چهار ساعت در روز از دستگاه در نهایت توان کار خواهد کشید. دستگاه قبلی از برندی معتبر بود که پس از یک سال سوخت!
      سپاس از همراهی شما دوست گرامی

      1. رامین شیرین نژاد گفت:

        آیا صدای دستگاه تغییر کرد یا همونطوری موند….چون معمولا بعد از یه مدت صدای دستگاه بیشتر میشه….و اینکه وقتی میخوای پولیش بزنی صداش زیاد میشه یا مثل اولش که بدون بار هست میمونه?

        1. آیچوب گفت:

          درود بر شما رامین عزیز
          صدای دستگاه تغییری نکرد. تا به این تاریخ راضی بودیم.

برای ثبت نظر لطفا وارد اکانت خود شوید ( عضویت رایگان است )