بتونه, رنگ‌کاری, مواد مصرفی صنعت چوب

معرفی و خرید بتونه حرارتی مخصوص MDF و چوب Wood repair دانمارک

خرید بتونه وودریپیر

بتونه حرارتی یکی از جدیدترین سیستم‌های اجرای بتونه روی چوب است. این سیستم اجرای بتونه بسیاری از مشکلاتی که درگذشته وجود داشته است را برطرف کرده است. مشکلاتی مانند ترک و تغییر رنگ و اجرای طولانی‌مدت از ایرادات اجرای بتونه مل و سیریش بود که در این سیستم بتونه چوب برطرف شده است.

 چندی است که شاهد ویدئوهای یوتیوبی و اینستاگرام از نوعی بتونه چوب هستیم که توسط تفنگ‌های حرارتی و فتیله‌های مخصوص اجرا می‌شود.

 نکته‌ای که در این روش جلب‌توجه می‌کند سادگی در پوشش درز و سوراخ و سرعت بسیار بالای آن و همچنین حفظ کیفیت اجرای بتونه است. درواقع این روش هر آن چه از یک بتونه چوب می‌خواهیم را یک جا فراهم کرده است.

 

خرید بتونه حرارتی وودریپیر

 

اکنون این بتونه از طرف وودریپیر ایران وارد کشور شده و برای معرفی در اختیار آیچوب قرار گرفت. بسیار خوشحالیم که این محصول اکنون قابل‌دسترس برای ما هم هست. این محصول با نام تجاری WOODREPAIR که محصول شرکت دانمارکی بواق کانسالت (Boegh Consult) اکنون در ایران موجود بوده و به فروش می‌رسد.

پیشنهاد مطالعه بیشتر: بتونه حرارتی چوب چیست و چه مزایایی دارد؟

 

ویدئو فارسی معرفی بتونه حرارتی وود ریپیر دانمارک

دسترسی سریع : پنهان

برای معرفی این محصول ویدئویی را تهیه کرده ایم که به معرفی و پاسخ به چند پرسش در مورد وود ریپیر دانمارک پرداختیم.

 

تماشا این ویديو در برخی اپراتور ها با ترافیک نیم بها محاسبه می شود!

 

 

مشکلات بتونه کاری و یک راه حل سریع!

 به دلیل خاصیت چوب همیشه با درزها و ترک‌های طبیعی و یا شیارها و سوراخ‌هایی در اجرای اتصالات در چوب مواجه هستیم. بتونه‌کاری یکی از روش‌های معمول برای پوشش درز، ترک و سوراخ در چوب است.

 روش معمول در ایران و بسیاری از کشورها ساخت بتونه‌های مختلف است که با وجود زمان بر بودن اجرای آن معمولاً راضی‌کننده نیست. ترکیب مل و سریش و خاک‌اره و پودرهای رنگی از روش‌های معمول ساخت بتونه در بین اساتید ایرانی است. همان‌طور که می‌دانید نشست بتونه و ایجاد ترک یکی از اشکالات رایج در این روش بتونه‌کاری است.

 شما در روش‌های قدیمی مجبور بودید چندین بار با استفاده از بتونه ترک و شیار چوب را پوشش دهید. همچنین امکان ساخت بتونه همرنگی برای همه افراد ساده و قابل‌اجرا نبود.

 شرکت‌ها فعال در صنعت چوب از یک راهکار اساسی برای غلبه بر این مشکلات استفاده کردند. بتونه حرارتی! این محصول چند سال پیش توسط شرکت آمریکایی Rangate با نام تجاری ” Knot filler ” در بازار امریکای شمالی و سپس کانادا و اروپا عرضه شد.

 شرکت Rangate این محصول را با شعار ” هیچ محصولی مزایای Knot filler را ندارد” وارد بازار کرد. اجرای سریع در کمتر از یک دقیقه و طیف‌های گسترده رنگی را می‌توان دو مزیت بزرگ Knot filler نامید.

پیشنهاد مطالعه بیشتر: آموزش بتونه‌گیری درز و ترک چوب با خاک MDF

 

تماشای آنلاین ویدئو نکته های ایمنی کار با دستگاه بتونه حرارتی وودریپیر

 

تماشا این ویدئو در برخی اپراتور ها با ترافیک نیم بها محاسبه می شود! 

کاربرد بتونه حرارتی Woodrepair چیست؟

 این بتونه یک روش سریع برای درزگیری و بتونه‌کاری روی انواع چوب، روکش، ام‌دی‌اف، لمینت و حتی سنگ‌های کورین است. درزگیری اسلب‌های چوبی و پر کردن زدگی‌های روکش و کله پیچ‌ها در MDF را می‌توان از کاربردهای مفید بتونه حرارتی نامید.

 در واقع هرگونه ترک و شیار و سوراخ و درز چوب را می‌توان در سریع‌ترین زمان ممکن با استفاده از بتونه حرارتی وودریپیر پوشش داد.

مزایای Knot filler چیست؟

بتونه حرارتی به‌عنوان یک روش نوین مزایای گسترده‌ای نسبت به روش‌های کنونی دارد که در ادامه آن‌ها را برخواهیم شمرد.

 

 

بتونه حرارتی woodrepair

اجرای سریع بتونه حرارتی چوب

 شاید بتوان بزرگ‌ترین برتری بتونه‌کاری چوب و MDF با این روش را اجرای بسیار سریع آن دانست. در این روش پس از انتخاب فتیله با رنگ دلخواه آن را در تفنگ مخصوص آن قرار داده و با فشار ماشه تفنگ و ذوب‌شدن فتیله، مواد بتونه وارد درز چوب می‌شود.

 در ادامه بتونه توسط بلوک‌های آلومینیومی خنک شده و بتونه‌های اضافی سطح کار با مغار مخصوص برداشته می‌شود. تمام موارد اشاره شده در کمتر از سی ثانیه اجرا می‌شود و پس از آن امکان سنباده‌زنی و رنگ‌کاری یا هرگونه پرداخت دیگری را خواهید داشت.

 پیشنهاد می‌کنیم ویدئو اختصاصی آیچوب از بررسی این ابزار را تماشا کنید.

 

بتونه تفنگی چوب

آسانی و راحتی اجرای بتونه حرارتی چوب

 اجرای بتونه در این روش نیاز به هیچ‌گونه ترکیب مواد، روش استفاده یا ابزاری خاص ندارد! تنها میله یا فتیله موردنظر را در تفنگ حرارتی قرار دهید و روی محل درز یا شیار بریزید.

 سپس بلوک را روی مواد مذاب قرار دهید و فشار وارد کنید. در مرحله بعد با مغار بتونه اضافی را از روی کار حذف کنید.

 

طیف‌های رنگی گسترده

 باتوجه‌به استفاده از طیف گسترده رنگی در چوب‌ها نیاز به بتونه با رنگ‌های مختلف ضروری است. ازاین‌رو در Knot filler شاهد ۱۰ طیف رنگی مختلف هستیم. از رنگ‌های سفید و کرم تا رنگ‌های قهوه‌ای و زرد و مشکی…

 با استفاده از طیف‌های رنگی بتونه حرارتی می‌توانید درز، شیار یا سوراخ‌های روی چوب را توسط بتونه‌های همرنگی محو یا با فتیله‌هایی با رنگ‌های متضاد برجسته نمایید.

 همچنین برای چوب‌هایی مانند گرو و راش و بلوط و نراد و ترموود و… بتونه‌های آماده و همرنگ موجود است.

 

خرید بتونه تفنگی وودریپیر

سمی نبودن بتونه حرارتی چوب

باتوجه‌به سمی نبودن این بتونه حرارتی و عدم ایجاد هرگونه دود یا بخارهای سمی نیاز به هیچ پوشش محافظتی مانند ماسک یا عینک نخواهید داشت.

 

قدرت بتونه حرارتی چوب

 بتونه حرارتی چوب پس از اجرا ترک نمی‌خورد و مانند بسیاری از ترکیبات بتونه مرسوم نشست نمی‌کند. نشست بتونه پس از خشک‌شدن از مشکلات رایج اجرای بتونه‌هاست. بتونه حرارتی مقاومت بسیاری بالایی در برابر آب و رطوبت دارد و پس از اجرا رطوبت، آب و حتی حرارت (تا ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد) روی آن هیچ تأثیری ندارد.

 در بتونه حرارتی بلافاصله پس از اجرای آن می‌توانید اقدام به سنباده‌کاری، پولیش و حتی برش کنید. در بتونه حرارتی چوب هیچ محدودیتی در سنباده‌کاری و پوشش رنگ پس از آن ندارید و این بتونه به‌هیچ‌عنوان رنگ گریز و یا رنگ خور نیست.

 

برای اجرای بتونه حرارتی چوب نیاز به چه ابزاری دارم؟

 برای بتونه‌کاری و درزگیری در این روش نیاز به تفنگ حرارتی مخصوص، فتیله‌های درزگیر، بلوک سردکننده و مغار مخصوص دارید که همه موارد را پس از خرید در یک پکیج خواهید داشت. در کنار موارد بالا کاتالوگ فارسی محصول و کانال ارتباطی پشتیبانی محصول نیز قرار می‌گیرد.

همان‌طور که اشاره شد استفاده از بتونه حرارتی چوب بسیار ساده است. در ادامه توضیحاتی کوتاه از روش استفاده از بتونه حرارتی چوب را مرور می‌کنیم.

ابتدا تفنگ حرارتی را به برق متصل کنید و سپس فتیله یا میله دلخواه خود را وارد آن کنید. پس از ۵ تا ۱۰ دقیقه از اتصال دوشاخه دستگاه به پریز برق، نازل تفنگ داغ شد بتونه آماده استفاده است.

درزها، سوراخ‌ها و شیارهای روی چوب را می‌توانید با فشردن ماشه تفنگ و خروج مایع ذوب شده پر کنید. سعی کنید کمی بیشتر از نیاز شیار یا سوراخ از بتونه استفاده کنید.

پس از اجرای به‌سرعت بتونه بلوک آلومینیومی را روی درز یا شیار قرار دهید و کمی صبر کنید تا بتونه خنک شود. این بلوک گرمای بتونه را خیلی سریع جذب خود می‌کند. بلوک را بین ۱۰ تا ۲۰ ثانیه روی محل اجرای بتونه حرارتی نگه دارید.

پس از برداشتن بتونه می‌توانید بتونه‌های سرد شده اضافی را با مغار مخصوص همراه دستگاه بردارید. بتونه‌کاری شما تمام شده و سطح چوب شما آماده هرگونه پرداخت بعدی است.

بتونه فوری چوب

پاسخ به چند پرسش پر تکرار از بتونه حرارتی

چند تم رنگ بتونه حرارتی موجود است؟

وودریپیر ایران ۱۰ کد رنگی مورداستفاده در صنعت چوب ایران و چوب‌های موجود در بازار ایران را به مشتریان خود عرضه کرده است. این کد رنگی‌ها برای چوب‌هایی مانند گردو، راش، بلوط، نراد، ماهاگونی و حتی رنگ‌های خاص مانند زرد، مشکی، سفید و… در دسترس است.

آیا امکان استفاده از دستگاه چسب زن حرارتی موجود در بازار است؟

خیر؛ طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم، این دستگاه‌های غیر استاندارد دمای استاندارد بتونه را تولید نمی‌کنند و نتیجه کار درست اجرا نمی‌شود.

 

آیا بتونه حرارتی وود ریپیر پس از اعمال تغییر حجم می دهد؟

خیر این بتونه بر خلاف بتونه های رایج پس از خشک شدن کاهش حجم و ترک ایجاد نخواهد کرد.

 

خشک شدن بتونه حرارتی چقدر طول می کشد؟

کمتر از ۲۰ ثانیه! در صورت استفاده از بلوک سر کننده بتونه این زمان کمتر از ۲۰ ثانیه است که باتوجه‌به عمق سوراخ یا شیار این زمان افزایش خواهد یافت.

 

بتونه رنگی چوب

 

آیا بتونه حرارتی قابلیت پرداخت،مغار زدن یا سنباده کاری دارد؟

بله. بتونه حرارتی وودریپر کاملاً قابلیت پرداخت دارد. به‌راحتی و بلافاصله پس از خشک‌شدن قابلیت مغار خوری و سنباده‌زنی دارد.

 

آیا بتونه حرارتی وود ریپیر قابلیت رنگ پذیری دارد؟

بله. این بتونه پس از خشک‌شدن خاصیتی مانند چوب خواهد داشت. رنگ‌پذیری آن مانند چوب است و هیچ‌گونه رنگ خوری بیش از حد یا حالت رنگ گریزی و روغنی ندارد. شما امکان اجرای سیلر و کیلر و نیم پلی استر و حتی روغن گیاهی را روی این بتونه خواهید داشت و مشکلی ایجاد نمی‌شود.

 

مقاوت بتونه حرارتی وود ریپیر در برابر رطوبت و اشعه UV خورشید چگونه است؟

کاملا مقاوت در بربر رطوبت و آب است و اشعه UV نیز اثری روی رنگ یا مقاومت آن ندارد. این بتونه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد را تحمل می کند.

 

آیا می شود از بتونه حرارتی وود ریپیر در فضای بیرونی استفاده کرد؟

بله. با توجه به عدم تاثیر پذیری از رطوبت،پاشش آب و اشعه یو وی امکان استفاده از آن در فضا های بیرونی و نما را خواهید داشت.

 

بتونه حرارتی پس از خشک شدن چقدر خاصیت انعطاف پذیری دارد؟

این بتونه پس از خشک شدن خاصیت شبیه به چوب های نرم بافت پیدا می کند. نه بیش از حد حالت الاستیکی دارد و نه آنقدر خشک می شود که با تنش های طبیعی چوب بشکند.

 

آیا خرید مغار و بلوک لازم هست ؟

بلوک به دلیل استفاده از آلومینیوم اکسترود علاوه بر کاهش شدید زمان سردشدن بتونه سطح آن را نیز کاملاً صاف می‌کند. مغار لایه‌بردار مشتی نیز باتوجه‌به نوع طراحی و تیغه اختصاصی که برای آن ساخته شده است زمان پرداخت سطح را کاهش و کیفیت پرداخت را افزایش چشمگیری می‌دهد.

 

بتونه حرارنی دانمارک

خرید بتونه حرارتی چوب “woodrepair” دانمارک

برای خرید بتونه حرارتی وود ریپیر دانمارک می توانید از کانال های ارتباطی زیر استفاده کنید.

 

برای خرید یا اطلاعات بیشتر

01142254775

09378241269


سایت ایران وود ریپیر

woodrepair.ir

اینستاگرام
instagram.com/choobrepair

13 نظر در “معرفی و خرید بتونه حرارتی مخصوص MDF و چوب Wood repair دانمارک

  1. 09046361226 گفت:

    سلام خدمت شما،بااینکه چیزی که توفیلم دیدم پلاستیک هست(شایدم نباشه!)جنس بدنه مقاوم هست؟؟

    1. Khorami گفت:

      دورد بر شما
      جنس بدنه بسیار مقاوم و صنعتی هست.

  2. Sharmin گفت:

    باسلام، ببخشید مغار موشی (مشتی) اش چند است؟
    و امکان دارد من یا فقط مغارش را سفارش دهم یا فقط مغار و فیلتر بتونه ها و سیور را؟(یعنی اینکه بلوک ها، دستگاه بتونه حرارتی و کیف bmc را سفارش ندهم)
    و اینکه امکان دارد این بتونه ها را به دستگاه چسب حرارتی متّصل کرد؟

    1. Khorami گفت:

      درود بر شما
      اطلاعات فروشنده در انتهای مقاله هست
      لطفا با وودریپیر ایران تماس بگیرید

  3. 09213699740 گفت:

    سلام قیمت دستگاه و فیلرها لطفا

    1. Khorami گفت:

      درودد بر شما
      لطفا از وودریپیر ایران استعلام قیمت بگیرید

  4. A13 گفت:

    سلام وقت بخیر توان دستگاهش چن واته

    1. آیچوب گفت:

      سلام 80 وات

  5. ثریا گفت:

    سلام. من هنوز استفاده نکردم اما قیمتش خیلی زیاده. دو ملیون و دویست. در حالی در فیلمی که گذاشتین گفته شده یک روش ارزان!

    1. آیچوب گفت:

      سلام ثریا
      در ابتدا باید بگم که آیچوب نماینده یا سخنگوی وود ریپیر نیست و این پاسخ با استعلام از این شرکت برای شما ارسال می شود.
      —————————————————————————————–
      سلام دوست گرامی
      قیمت این محصول در سایت بین المللی وود ریپر برای مصرف کننده ۲۱۵ یورو هست ( بدون در نظر گرفتن مالیات و هزینه ارسال)
      قطعا وارد کننده با ورود این ابزار به ایران شامل هزینه هایی چون انواع مالیات،هزینه های گمرگی، تزانزیت داخلی و بین المللی،هزینه های فروش و بازاریابی و … خواهد شد که بر قیمت نهایی افزوده خواهد شد.
      اما باز هم این محصول با چنین قیمتی فروخته می شود که با یک ضرب ساده از قیمت سایت هم ۳۰ درصد ارزانتر هست( با روش هایی مانند خرید عمده یا…)
      بنابراین شما اگر یک دانمارکی باشید ( محل تولید محصول) این ابزار را گرانتر باید بخرید تا یک ایرانی.

      ارزان بودن این روش به دلیل سهولت استفاده از آن، بسیار سریع بودن آن، ضد آب، ضد تنش، ضد یو وی و ضد ضربه بودن آن هست که هیچ بتونه حال حاضری چنین امکاناتی ندارد.فرض کنید در نمایی که متری ۱.۵ میلیون هزینه اجرای آن هست قضد استفاده از بتونه را دارید.به نظر شما استفاده از بتونه های رایج مناسب تر هست یا یک بتونه با چنین خصوصیاتی.هیچ استاد کاری حاضر به خطر افتادن کار و کیفیت آن نیست.
      به هر روی یک تکنولوژی جدید هست و افراد حرفه ای متوجه مزایای آن هستند.
      احتمالا به دلیل شباهت آن به چسب حرارتی چنین گمانی برده اید.این شباهت تنها در ظاهر هست و تکنولوژی بتونه و استیک آن ارزشی هست که بابت آن هزینه پرداخت می کنید.
      علاوه بر آن یک بار هزینه خرید متعلقات اصلی می شود و مابقی تنها شامل خرید استیک و فیلر می شود
      ————————————————————–
      نوشته بالا پاسخ وود ریپیر ایران بود به شما و آیچوب تنها منتقل کننده آن است.
      پاینده باشید.

  6. احسان گفت:

    سلام
    فتیله رو ب تنهایی نمی فروشید؟؟؟؟؟؟؟

    1. آیچوب گفت:

      سلام دوست گرامی
      لطفا با شرکت تماس بگیرید.

  7. Iran_ghanvat گفت:

    امیدوارم قیمت نجومی نباشه که بصرف در نیاد .

برای ثبت نظر لطفا وارد اکانت خود شوید ( عضویت رایگان است )