معرفی ابزار

خرید ابزار از آمازون و دریافت در ایران | بررسی چالش ها و آیا به صرفه هست؟!

خرید ابزار از آمازون و دریافت در ایران

 خرید ابزار از آمازون با درنظرگرفتن برابری قیمت ریال و دلار و هزینه‌های عوارض و ارسال کالا به نظر نمی‌رسد چندان صرفه اقتصادی داشته باشد.

 اما گاهی قیمت ابزار ارائه‌شده در ایران توسط تولیدکننده داخلی یا حتی واردکننده عمده و نمایندگی آن‌چنان غیرمنصفانه و یک‌طرفه هست که فکر خرید از خارج کشور قوت می‌گیرد

. سؤال اینجاست که باتوجه‌به بی‌ارزش بودن ریال ایران مگر امکان دارد بتوان ابزاری را از خارج از ایران و ارزان‌تر از قیمت نماینده فروش خرید؟! جواب مثبت است! در این بازار بدون نظارت و رانتی، هر اتفاقی می‌تواند رخ دهد.

 امروزه با یک جستجو ساده در گوگل می‌توان به قیمت یک محصول در هر کشوری دست‌یافت. به‌عنوان‌مثال می‌توان فهمید در ترکیه، روسیه، امریکا، استرالیا، امارات و… یک ابزار نجاری خاص با چه قیمتی به فروش می‌رسد.

 باتوجه‌به دغدغه همیشگی و درخواست یکی از همراهان آیچوب، تصمیم گرفتیم توضیحاتی در مورد تفاوت قیمت محصولات وارداتی منتشر کنیم. پس در این نوشته:

 روش‌های واردات قانونی ابزار نجاری (به‌صورت تکی) از خارج کشور به ایران را بررسی می‌کنیم.

 به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهیم که آیا خرید ابزار از فروشگاه‌های حقیقی یا آنلاین خارجی باتوجه‌به تحریم‌ها ممکن هست یا خیر؟

 به چه روش‌هایی می‌توانیم از خارج ابزار بخریم؟

 قوانین واردات کشور برای خریدهای خرد و چمدانی چیست؟

 چگونه می‌توان ابزار ارزان خرید؟!

 خرید از سایت‌هایی مانند آمازون، علی بابا، ebay، aliexpress و… آیا برای ساکنین ایران ممکن هست؟

 چگونه می‌توانم از سایتی مانند آمازون خرید کنم؟

 ریسک خرید از فروشگاه‌های خارجی چیست؟

 آیا وارد کنندگان عمده ابزار در ایران قیمت منصفانه‌ای برای مشتری ایرانی ارائه می‌کنند؟!

 و چند نکته دیگر که باهم مرور می‌کنیم.

نکته: این نوشته آموزش واردات ابزار از خارج یا مشوق خرید آن نیست. در این نوشته سود و زیان این روش و چالش‌های پیش رو را بررسی می‌کنیم. آیچوب معتقد است خرید ابزار باکیفیت و با قیمت منصفانه و رقابتی حق مصرف‌کننده ایرانی است. حقی که سال‌هاست نادیده گرفته می‌شود.

همه‌چیز از دیدگاه یکی از بازدیدکنندگان آیچوب شروع شد و ما را بر آن داشت که جستجویی در این زمینه داشته باشیم:

خرید ابزار از آمازون

 ابتدا ادعای بازدیدکننده را بررسی کردیم و چند استعلام قیمت از اره عمود بر Makita 4350CT داشتیم. با یک بررسی ساده در فروشگاه‌های اینترنتی ایران به بازه قیمتی ۴.۵۰۰.۰۰۰ تا ۴.۸۰۰.۰۰۰ میلیون تومان رسیدیم که ادعای ایشان را تأیید می‌کرد.

 این محصول همچنین در سه ماه گذشته کمینه قیمت ۴ میلیونی را هم لمس کرده بود که باتوجه‌به قیمت ارز قابل‌درک به نظر می‌رسید.

خرید ابزار ارزان

 در بررسی آمازون هم (تنها در آمازون انگلیس آماده فروش بود) قیمت متوسط ۱۳۰ یورویی (بدون مالیات و هزینه اولیه ارسال ۱۶ یورو) را دیدیم که شامل قیمت دستگاه در حالت نو در بسته‌بندی ۴ کیلویی بود.

 تا اینجای کار ادعای بازدیدکننده گرامی آیچوب درست بود؛ اما اینکه قیمت این دستگاه در بازار ایران باتوجه‌به قیمت دلاری آن چقدر منصفانه هست را واگذار می‌کنیم به قضاوت شما پس از پایان این نوشته! لطفاً با ما تا انتها همراه باشید.

خرید ابزار از آمازون

از چه روش‌هایی می‌توانیم از خارج ایران ابزار بخریم؟

دسترسی سریع : پنهان

برای واردات خرد و تکی روش‌های مختلفی وجود دارد. دو روش رایج را در اینجا بررسی می‌کنیم. روش واردات چمدانی و خرید از فروشگاه‌های اینترنتی خارجی (آمازون را به‌عنوان نمونه در نظر گرفتیم) و دریافت در ایران.

واردات چمدانی ابزار به ایران چگونه است؟

 واردات چمدانی یا واردات همراه مسافر مقدار باری هست که هر مسافر خطوط هوایی مجاز به‌همراه‌داشتن خود در یک سفر هوایی است.

 در این روش می‌توانید هنگام برگشت از مسافرت خارج کشور ابزار را خریده و همراه بار خود به ایران آورید؛ اما این بار شامل قوانینی خواهد شد که رعایت آن در مواردی الزامی و در مواردی مشمول جریمه خواهد شد.

واردات چمدانی چه کالاهایی به ایران ممنوع است؟

طبق استعلامی که از پلیس فتا گرفته شد این محدودیت‌ها شامل عرضه تجهیزات ماهواره، لوازم جنسی، نرم‌افزارهای غیرمجاز، تجهیزات نظامی، دارویی و…می‌شود که در لیست زیر جزئیات بیشتری از آن اشاره شده است. خوشبختانه لوازم و ابزار موردنیاز ما در نجاری شامل این اقلام نخواهد شد.

چه کالاهایی به ایران ممنوع است

قوانین واردات چمدانی در ایران چیست؟

به‌طور کلی یک مسافر خطوط هوایی دو نوع بار می‌تواند حمل کند؛ بار همراه مسافر که می‌تواند به کابین هواپیما ببرد و باری که مسافر به قسمت بار هواپیما می‌سپارد.

اندازه و وزن کالا همراه مسافر چقدر است؟

 حداکثر وزن این بار بین ۵ تا ۷ کیلو تعیین شده است که باتوجه‌به نوع هواپیما، خط‌هوایی و کلاس‌های پروازی (بیزینس، فرست کلس و اقتصادی) تعیین می‌شود. اندازه این بار همراه نمی‌تواند از طول ۵۶ سانتی‌متر با عرض ۴۵ سانتیمتر و عمق ۲۵ سانتیمتر تجاوز کند.

 معمولاً مدارک مهم، گوشی تلفن همراه، تبلت و… در این بار قرار می‌گیرد و جایی برای خرید ابزار باقی نمی‌گذارد.

اندازه و وزن چمدان‌های قسمت بار چقدر است؟

 وزن چمدان به‌طورکلی نباید از ۲۳ کیلو فراتر رود. در اتحادیه اروپا و امریکا این وزن تا ۳۲ کیلو هم مجاز است. بیش از این مقدار می‌تواند شامل جریمه شود یا اینکه از شما خواسته می‌شود که بار را در چمدانی دیگر قرار دهید؛ بنابراین هنگام خرید ابزار وزن نهایی آن را محاسبه کنید. می‌توانید از آوردن کارتن دستگاه برای وزن کمتر خودداری کنید.

 اگر ابزاری که می‌خرید الکترونیکی یا شارژی هست طبق قانون باید باتری آن را جدا کنید یا مطمئن شوید که دستگاه روشن نیست.

یک تجربه!

 حمل بار همراه مسافر اگر به‌گونه‌ای باشد که در گیت‌های خروجی مشکوک به بار تجاری باشد ممکن هست به بخش گمرک برای پرداخت عوارض معرفی می‌شوید. مثلاً از یک کالای خاص به تعداد بالا در چمدان داشته باشد.

 در این صورت بازرس با شک به اینکه بار چمدانی مورداستفاده شخصی ندارد و برای فروش به ایران واردشده است می‌تواند شما را وارد روال اداری دیگری به‌منظور پرداخت‌هایی کند.

 یا اینکه بار شما اگر شامل قوانین خاص شود که نیاز به کارت بازرگانی داشته باشد باز هم اجازه ترخیص کالا تا انجام روال اداری و مالی آن داده نمی‌شود.

 اما برای کالاهای که در این نوشته از آن صحبت می‌شود چنین مشکلاتی رخ نمی‌دهد. قانون نانوشته‌ای وجود دارد که کالاهای کمتر از ۱۰۰۰ دلار شامل اقلام تجاری نمی‌شود.

معافیت گمرکی هر ایرانی!

طبق قانون هر ایرانی می‌تواند در سال معادل ۵۰ دلار امریکا معافیت گمرکی داشته باشد. به این معنی که شما هر کالایی وارد کرده باشید می‌تواند به‌اندازه ۵۰ دلار آن کالا عوارض پرداخت نکنید.

یک مقایسه برای خرید ابزار!

 در مورد ابزاری که در ابتدای نوشته اشاره کردیم قیمت کنونی آن (اره عمود بر Makita 4350CT) در ترکیه کمتر از ۱۰۰۰ لیر است که معادل ۲.۵ میلیون تومان (با قیمت تاریخ انتشار این نوشته) ایران خواهد شد. بیش از ۲ میلیون ارزان‌تر از قیمت این ابزار در بازار ایران!

 تأکید می‌کنیم، بیش از ۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان ارزان‌تر…

 صدالبته مسافرت به کشوری دیگر تنها برای وارد نمودن چمدانی یک ابزار دور از منطق است، اما در صورت فراهم‌شدن چنین امکانی از طرف شما یا دوستانتان مزیتی هست که می‌توانید استفاده کنید.

طنز داستان اینجاست که:


شما می توانید به جای خرید این ابزار در ایران، با ۴.۸۰۰.۰۰۰ تومان یک سفر دو روزه به کشور ترکیه داشته باشید و در برگشت با یک اره عمود بر Makita 4350CT به ایران برگردید!

ارسال توسط پست یا باربری به ایران

 روش دیگر ارسال ابزار از خارج از کشور با استفاده از پست‌های بین‌الملل هست. در این روش کالا به نشانی شما در ایران پست می‌شود که باتوجه‌به استفاده از پست هوایی و وزن کالا، مبلغی به قیمت نهایی آن افزوده می‌شود. برای چنین روشی کالاهای سبک پیشنهاد می‌شود.

 طبق استعلام ما برای حمل و نقل هوایی به ازای هر کیلو بین ۳۰ تا ۳۵ دلار باید پرداخت شود که برای بسیاری از ابزارهایی که ما مدنظر داریم بیش از قیمت خرید محصول خواهد شد!

یک تجربه از خرید ابزار از ترکیه!

در یک تجربه، ارسال کالایی با وزن تقریبی ۱.۵ کیلوگرم از ترکیه به ایران ۳۰۰ هزار تومان هزینه داشته است که این هزینه با توجه به فاصله شهر مبدأ تا مقصد (فرودگاه تهران) متفاوت خواهد بود.

خرید ابزار از آمازون (Amazon) در ایران

آمازون را می‌توان سرآمد سایت‌های فروشگاهی بین‌المللی نامید که با شیوه‌های مختلف فروش و گسترش انبارهای لجستیک در سراسر دنیا خریدهای اینترنتی را دگرگون کرده است. شوربختانه خرید ابزار از آمازون و بسیاری دیگر از فروشگاه‌های دیگر در ایران با توجه به تحریم‌ها ممکن نیست؛ اما راهکار چیست؟

دو راهکار پیشنهاد می‌شود؛ خرید ابزار و دریافت آن توسط بار همراه مسافر که برای بسیاری ممکن نیست و دوم خرید از شرکت‌ها و سایت‌های واسطه که با جستجو در اینترنت تعداد زیادی از این سایت‌ها را خواهید یافت.

خرید از آمازون توسط سایت‌های واسطه

در بررسی‌هایی که انجام دادیم سایت‌هایی را یافتیم که خریدهای شما از آمازون را باواسطه انجام می‌دهند. فرایند در این سایت‌های این‌طور هست که معادل ریالی کالا و خدمات را از شما دریافت می‌کنند و کالا را در دفاتر ترکیه و امارات خرید می‌کنند و درنهایت همراه با خریدهای دیگر به ایران می‌فرستند و سپس توزیع می‌شود.

چه کالاهایی را برای خرید از فروشگاه‌های اینترنتی خارج از ایران توصیه می‌شود؟

در این خریدها کالاهایی پیشنهاد می‌شود که در ایران کمیاب‌اند یا موجود نیست یا کالاهایی که کیفیت مدنظر شما در ایران را ندارد. همچنین موارد تحریمی گاهی با خرید از این واسطه‌ها قابل دور زدن است. خرید ابزار نیز می‌تواند با مقایسه قیمت و سود و زیان آن در این سبد قرار گیرد.

آیا خرید از سایت‌های واسطه برای ما به‌صرفه است؟

قبل از خرید از طریق سایت‌های واسط می‌توانید قیمت نهایی را به‌صورت آنلاین و با محاسبه‌گر موجود در سایت آن‌ها حساب کنید. برای این محاسبه تنها نیاز به لینک محصول از آمازون دارید یا در صورت خرید از سایت‌های دیگر غیر از آمازون می‌توانید قیمت دلاری، وزن و کشور مبدأ را وارد کرده و مبلغی که به ریال باید پرداخت شود را مشاهده کنید.

برای ما هم سؤال بود که آیا قیمت سیستم محاسبه‌گر آنلاین معتبر هست یا رسم مرسوم افزایش قیمت به بهانه تحریم و صدها بهانه دیگر در این سایت‌ها هم رایج است؟! با چهار سایت مطرح در این زمینه تماس گرفتیم که همگی نهایی بودن قیمت محاسبه‌گر خود را تأیید کردند. قیمت محاسبه‌گر مبلغی هست که در ایران و به ریال پرداخت می‌کنید برای خرید از آمازون و تحویل درب منزل در ایران.

خرید ابزار از آمازون و دریافت در ایران

در بیشتر کالاها خرید از داخل ارزان‌تر هست. به دلیل واردات عمده و سنگین از طرف تجار هزینه ارسال دریایی و زمینی بسیار کم‌تر از خریدهای تکی می‌شود که گاهی این اختلاف تعجب‌آور خواهد بود.

در خریدهای عمده با توجه به سرشکن شدن هزینه‌ها روی تک‌تک محصولات قیمت نهایی بسیار پایین‌تر از خرید تکی خواهد بود.

فروش کالاهای چینی به‌جای کالای اصلی هم از دلایل قیمت پایین‌تر بیشتر کالاها نسبت به خرید تکی است. همچنین واردات در حجم تجاری بدون داشتن کارت بازرگانی و سیر مراحلی خاص امکان‌پذیر نیست که همین امر واردات ابزار را در حیطه افرادی خاص قرار داده است.

صرفه خرید از آمازون یا دیگر فروشگاه‌های آنلاین از دو دیدگاه قابل بررسی است؛ قیمت نهایی و زمان رسیدن محصول.

قیمت نهایی را می‌توانید با مقایسه قیمت کالا در ایران یا کیفیت آن بسنجید. زمان رسیدن محصول هم طبق تحقیق ما از ۱۰ تا ۳۰ روز متفاوت خواهد بود.

قیمت در سایت‌های واسط چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت نهایی محاسبه گر بر اساس قیمت ریالی محصول، ۵ تا ۲۵% پورسانت سایت واسط، هزینه‌هایی چون جابجایی پول از ایران به‌حساب فروشنده، هزینه بسته‌بندی و ارسال کالا از فروشنده به دفتر شرکت واسط در کشوری دیگر (معمولاً امارات یا ترکیه)، هزینه ارسال از دفتر شرکت واسط به ایران، عوارض گمرکی (۵ تا ۱۰۰%) کالای واردشده و هزینه ارسال از دفتر ایران به آدرس خریدار محاسبه می شود.

نکته: کالاهای لوکس، لوازم برقی و الکترونیکی، دوربین و بسیاری از کالاهای خرد دیگر شامل عوارض گمرکی می‌شود که در این صورت از طرف پست مرکزی نامه‌ای به آدرس شما ارسال می‌شود و شما می‌توانید تشریفات گمرکی خود را در پست مرکز استان انجام داده و سپس کالا را دریافت نمایید.

ریسک‌های خرید از سایت‌های واسط چیست؟

آمازون یک فروشگاه عمومی هست که کالاهای نو و دست دوم در آن وجود دارد. از یک کالای خاص (در قسمت Condition) می‌تواند انواع دست دوم، برگشتی، تعمیری و … با قیمت‌های بسیار پایین‌تر هم وجود داشته باشد که خریدار ایرانی می‌تواند از آن بی‌اطلاع باشد. موارد دیگری مانند خرید از سایت‌های دیگر با قیمت ارزان‌تر و جعل فاکتور فروش آمازون هم می‌تواند از ریسک های خرید باشد.

بسیاری از سایت‌های واسط خرید از آمازون و سایت‌های مشابه خریدهای خود را با کدهای تخفیف (حتی تا ۹۰%) خرید می‌کنند ولی به مشتری ایرانی خود با قیمت کامل می‌فروشند. (البته این مورد ریسک نیست و صرفا جهت اطلاع هست)

قیمت خرید این محصول در سایت‌های واسط چقدر است؟

با استعلام ما از چهار وبسایت واسط برای خرید اره عمود برMakita 4350CT از آمازون ترکیه مبلغی مابین ۲.۵ تا ۲.۸ میلیون تومان و برای ارسال از آمازون آمریکا ۳.۵ تا ۳.۸ میلیون تومان برای خریدار ایرانی هزینه خواهد داشت.

با کمال تعجب مشاهده می کنید که اگر شما این ابزار را از امریکا خریداری کنید، باز هم ۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان ارزان تر هست! این سیستم قیمت گذاری در ایران از چه منطقی تبعیت می کند؟ چقدر سود؟!

چند نکته مهم قبل از سفارش ابزار در سایت های واسط

 قبل از سفارش ابزار برقی حتماً دقت داشته باشید برق دستگاه استاندارد ۲۲۰ ولتی در ایران باشد. از یک دستگاه معمولاً مدل‌های ۱۱۰ ولتی و ۲۲۰ ولتی وجود دارد.

 بعضی از ابزار شارژی به‌صورت بدون باتری (Bare tools) به فروش می‌رسند که هنگام خرید دقت داشته باشید باتری آن در ایران موجود باشد.

 دستگاهی خرید نکنید که لوازم مصرفی خاصی (مانند میخ‌های خاص، فیلر، چاشنی یا…) داشته باشد که در ایران وجود ندارد و یا بسیار گران است.

 برای محاسبه وزن (کمتر نیاز می‌شود) دقت داشته باشید که وزن بسته‌بندی با وزن دستگاه متفاوت هست که در قسمت مشخصات سایت فروشنده نوشته شده است.

 تعداد زیادی از خوانندگان مطلب از ما معرفی سایت های معتبر واسط خرید را خواسته بودند؛ آیچوب امکان معرفی سایت یا مجموعه‌ای را به دلیل عدم شناخت کامل از آن‌ها ندارد. توصیه می‌کنیم با بررسی نماد اعتماد سایت و یا تماس با پشتیبانی آن و خواندن فروم‌ها به اطمینان نسبی برسید.

 حتماً قبل از خرید راهنمای خرید سایت، قوانین و مقررات نوشته شده در سایت واسط و شرایط و ضوابط آن را مطالعه کنید. دیده شده سایتی با سوءاستفاده از رخوت بسیاری برای خواندن اطلاعات، در گوشه‌ای از سایت قوانینی را نوشته و در صورت اعتراض با بروز مشکل به همان نوشته ارجاع می‌دهند و مسئولیت عدم خواندن آن را به عهده مشتری خواهد گذاشت.

نتیجه و سخن پایانی

نتیجه جستجو و کنکاش ما به این نقطه ختم شد که خرید اره عمود برMakita 4350CT از آمازون امریکا (گران‌ترین حالت ممکن) با تمام هزینه‌های آن و دریافت در ایران حداقل ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت این ابزار در بازار ایران خواهد بود.

اینکه چرا تاجر ایرانی باوجود واردات عمده و خرید با قیمت بسیار پایین‌تر از مبدأ این‌چنین قیمت‌گذاری می‌کند برای بازار ایران جای بسی تعجب و تأسف دارد.

اینکه کی و چه وقت مصرف‌کننده ایرانی نیز مانند مصرف‌کنندگان دیگر نقاط جهان می‌تواند با قیمتی منصفانه و گارانتی محترمانه صاحب ابزاری استاندارد و قابل‌اعتنا شود پرسشی است که سال‌هاست ذهن مصرف‌کننده ایرانی را مشغول کرده است. آیچوب مشوق خروج ارز از کشور برای خرید ابزار نیست و نا عدالتی در قیمت‌گذاری‌ها و افزایش قیمت به هر بهانه‌ای از سوی فروشنده را دون شان مصرف‌کننده ابزار می‌داند.

امید داریم با ورود واقعی، جدی و همراه با نظارت برندهای مطرح جهانی ابزار به ایران شاهد افزایش رقابت، کیفیت و احترام هر چه تمام‌تر به خریدار باشیم.

در پایان حق وارد کنندگان برای پاسخگویی احتمالی! به این ابهام در آیچوب را محفوظ می‌داریم.

لطفا شما هم دیدگاه خود را در مورد این مقاله با ما در میان گذارید.

منبع: آیچوب

32 نظر در “خرید ابزار از آمازون و دریافت در ایران | بررسی چالش ها و آیا به صرفه هست؟!

  1. مهدی گفت:

    درود فراوان بر شما،مطالبی که فرمودید همش درسته،متاسفانه من چند سال پیش که دلار ۵ هزارتومان بود سفارشی از سایت های واسطه داشتم،قیمتی برآورد کرده بودیم دوبرابر هزینه داشت،متاسفانه تا الان بهتر نشده هیچ حتی بدتر،سود کلانی هم شرکت و سایت های واسطه دارن میبرند که هیچ فرقی با بازرگانان ندارن،اینکه واقعا تشخیص جنس چینی و اصل سخت و بدتر از اون قیمتی مشابه اصل دارن می‌فروشند،بقول شما طنز جالبش همینه که بری سفر با یک تیر دو نشان بزنی،در ضمن بسته و لوازمی که من سفارش داده بودم داخل یک پاکت بود که باز شده تحویل من دادن بصورت داغون و مهر تایید گمرکی پس از تشخیص بررسی کالای داشت،دقیقا در راستای مطالب شما منم پیشنهاد میدم کسانی ک قصد خرید کالا و جنسی دارن اگه براشون سفر خارجه مقدور نبود، اول بگردن از آشناها و دوستان که مطمنا تو دوره الان چند نفر پیدا میشن سفر خارج حتی به ترکیه و کشور های عربی داشته باشن سفارش بدن بعد گزینه های بعدی مدنظرشون باشه،

    1. آیچوب گفت:

      بله همینطور هست
      چالش ها را در میان مطلب نوشتیم
      گمرک را هم به این چالش باید اضافه کرد که دست کجی دارند (بعضی ها) و از اجناس مخصوصا بارهایی که مدت زیادی در انبار هستند دزدی می کنند

  2. Mr.z گفت:

    Slm,mamnon vase zahmat o vaghtibke bara in maghale gozashtin,vaghean mofid o niyaz mokhatab bood,be hadi ke kalame be kalamasho az maghale dereil khondam ta be inja keshide shodam…GL

  3. منصور پاکروانان گفت:

    سلام ممنونم از اطلاعات خوب شما ، سوالی در ارتباط با خرید ابزار از مثلا سایت آمازون داشتم و آن اینکه اکثر دستگاهها فرکانس و ولتاژ شان با آنچه در ایران است متفاوت است .مثلا ممکن است دستگاهی با برق 110 و فرکانس 50 هرتز خریداری شود که با برق ایران سازگار نیست .
    بفرمائید ر این موارد راهکار چیست ؟

    1. آیچوب گفت:

      سلام
      نکته اولی که باید توجه داشته باشید فرکانس هست که اگر سازگار نیست ( مثلا 60 هرتز) به هیچ عنوان خرید نکنید.
      بعد باید به سراغ ولتاژ بروید
      بعضی از دستگاه ها بازه ولتاژی دارند مثلا 110 تا 250 ولت که در این مورد مشکلی نیست.
      در سایر موارد می توانید با کاهش ولتاژ توسط ترانسفوماتور و مبدل هایی که در بازار موجود هست از این ابزارها استفاده کنید.
      اما با توجه به اینکه جریان مصرفی ابزارهای 110 ولت در توان ثابت دو برابر هست خرید ترانسفورماتور های جریان بالا هزینه بر خواهد شد برای شما
      پیشنهاد نهایی ما عدم خرید این ابزارهاست و در صورت اجبار به خرید باید ترانس تهیه کنید.

  4. رامینن گفت:

    این فروشنده های از خدا بی خبر فکر میکنند ک زرنگی میکنند.من گاهی به فروشگاه های ابزار فروشی سر میزنم و میبینم ک کسات هستند.خوشحال نمیشم اما ناراحت هم نمیشم.این قضیه برای کالای تولید داخل هم صدق میکنه.من خودم تولید کننده یک محصول با کیفیتم اما سودی ک دلال و فروشنده میبره دو برابر منه ک براش زحمت میکشم.امیدوارم روزی این مافیا بازی و دلالی تو ایران ریشه کن بشه البته بدون حمت مسئولین چون اونام دستشون تو کاسس

    1. آیچوب گفت:

      سلام رامین.
      ما هم فکر می کنیم چنین بازاری و چنین گارانتی و خدماتی دون شان مصرف کننده ایرانیست.
      امید داریم در فردایی بدون رانت و دزدی و امضاهای طلایی و نظارت بدون چون و چرا شاهد فضایی باشیم رقابتی و به نفع مصرف کننده.

  5. kamyabi گفت:

    سلام .
    متشکر امروز من اطلاعات خوبی در رابطه با خرید از سایتهای خارجی دریافت کردم . ممنون

  6. علی گفت:

    سلام
    سایت فروشگاهی ****
    مثلا چند دستگاه مثل دریل شارژی پبچ گوشتی شارژی اره گردبر شارژی و در یک پک با قیمت ۸۰ دلار به فروش میرسونه البته از مارک دیوالت سوالی که پیش میاد اینه که چطوری میشه فهمید این ابزار اورجینال هستند با کپی

    1. آیچوب گفت:

      سلام
      قطعا جنس اصل با این قیمت نخواهد بود.
      یا دست دوم هست. یا تعمیری و برگشتی و یا جنس بدل.
      چنین سایت هایی مانند دیوار یا شیپور خودمان هستند.هر شخص می تواند جنسی را به فروش برساند.این کالا می تواند نو یا دست دو یا تقلبی باشد.
      برای اطمینان می توانید به نقد های سایت مراجعه کنید.اگر دیوالت با این قیمت باشد قطعا فروش بالایی داشته . فروش های بالا هم نقد و کامنت بالایی دارند.

  7. علی گفت:

    افزایش قیمت ابزار گویا ارتباطی با افزایش قیمت دلار ندارد همین اره عمود بر مورد بحث ماکیتا را من قبل از بحران دلار به قیمت ۵۰۰ هزار تومان خریدم که باتوجه به قیمت روز دلار باید چیزی حدود ۱/۵ میلیون تومان قیمت میداشت البته در مورد سایر ابزارهای ماکیتا هم همینگونه هست تازه جالبتر اینکه قطعات یدکی هم به سختی پیدا میشود

  8. یوسف صادقی گفت:

    خیلی مردی. دورد بر شرفت که اطلاع رسانی منصفانه و درست میکنی.. زنده باشی

  9. روح باران گفت:

    ۵۰ لیر

  10. روح باران گفت:

    بله متاسفانه
    من خودم به شخصه خواستم کارگاه راه بندازم و دیدم اگر بخواهم ابراز اولیه را فراهم کنم باید حقوق دو و نیم سالم را بدون هیچ خرجی پرداخت کنم ولی با یاری خدا همه را خودم ساختم هر چند اون ابزار مهندسی شده نمیشه ولی چاره چیه!؟
    هنوزم گاهی برای خرید یک قطعه کوچک مثلا کولت فرز انگشتی با باید پول دو روز کاری ام را بدهم. دلار سه برابر شده اما قیمت ها مخصوصا توی ابزار شش تا ده برابر!
    درود به همه مسئولین ایران

  11. بهزاد گفت:

    ای کاش چنتا از این سایتهای واسطه رو معرفی میکردید که راحت بشه خرید کرد …تو اینترنت که سرچ میکنی صدها سایت معرفی میشن که معلوم نیست کدوم بهتر هستند

    1. آیچوب گفت:

      درود بر شما بهزاد عزیز
      اگر در مورد سایت خاصی به نتیجه رسیدیم که بدقولی ندارند، حتما اطلاع رسانی خواهیم کرد.

      1. بهزاد گفت:

        فعلا که دیروز از ***** خرید کردم
        نوشته بود تحویل ۲۵ تا ۳۰‌روز
        تا ببینم چی میشه

        1. آیچوب گفت:

          قبل از سفارش به ولتاژ برق دستگاه دقت کنید و نوع ۲۲۰ ولتی تهیه نمایید.

      2. بهزاد گفت:

        آقا به هیچ وجه این سایت چهارسوق نخرید
        اول که محصول رو انتخاب کردم اوکی دادن و فاکتور صادر کردن
        بعد از پرداخت هم تایید شد
        ولی الان خریدم کنسل شده و میفرمایند که ما فقط تو کار پوشاک و لوازم ارایش هستیم از ترکیه
        فعلا در حالا باز پس گیری پول هستم

        1. آیچوب گفت:

          سلام بهزاد عزیز.
          ممنون از اشتراک تجربه ها.
          در نوشته هم توضیح دادیم که حتما قوانین سایت را بخوانید. و حتما از قبل برای خرید کالایی خاص با پشتیبانی سایت های واسطه هماهنگی داشته باشید.
          سایت هایی هستند که قوانین را در گوشه ای که به سختی در دسترس هست قرار می دهند.پس از بروز مشکل ارجاع می دهند به همان لینک که احتمالا بسیاری نخوانده اند.
          لطفا تمامی مراحل خرید را همین جا به اشتراک بگذارید.

  12. مهدی گفت:

    اینها عواقب و نشانه های بسته بودن، دولتی، رانتی و غیر رقابتی بودن اقتصاد است.

  13. علی ذبیحی گفت:

    با سلام درودها ، بنده خیلی وقته از مطالب بسیار مفیدتان استفاده میکنم ، جداً که دیدی واقع بین و خلاق و صدالبته بسیار پر تلاش دارید ، خرید لوازم پیشنهادی شما را همیشه کاملا منطبق به واقعیت دیدم ، مطلب امروزتان هم حرف دل بسیاری از دوستان میباشد که خیلی جالب به آن پرداختید متٱسفانه خیلی وقته حق ایرانیان عزیز نادیده گرفته شده که بخشی از آن به خودمان برمیگردد . در هر صورت میخاستم به شما بابت روحیه پر تلاش و نوع‌دوستی که دارید صمیمانه تبریک میگم و از اینکه تجربیات گرانبهاتون رو بدون چشمداشت در سایت قرار میدید تشکر ویژه داشته باشم ، امیدوارم همیشه موفق و پر انرژی و بویژه سلامت باشید. یاحق

    1. آیچوب گفت:

      درود بر شما علی ذبیحی گرامی

      تلاش می کنیم در حد توانمان به مشکلات موجود در صنعت چوب بپردازیم. متاسفانه برخی اتفاقات در این صنعت معنایی جز به تمسخر گرفتن فعالان این حوزه ندارد. امیدواریم بتونیم با کمک هم از این دست اتفاق ها جلوگیری کنیم.
      از حسن توجه شما دوست گرامی سپاسگزاریم

  14. رضا محسن زادگان گفت:

    قیمت ها در ایران واقعا بی رحمانه هست.کشوری که نمیشه در اون قیمت رو حتی برای فردا پیش بینی کرد و ثبات در اون لطیفه ای بیش نیست هیچ امیدی به پیشرفت نداره.حقوق یک کارگر عادی در کانادا ۱۲ دلار در ساعت هست. یعنی با یک روز و نیم کار کردن می تونه این ابزار رو بخره ولی در ایران باید پایه حقوق سه ماه یک کارگر رو به صورت کامل داد برای خرید این ابزار ۴.۵ میلیونی.اینجاست که تفاوت ها خودش رو نشون میده.همه دست تو جیب همه می کنند و هر کی زورش بیشتر باشه بیشتر دست تو جیب مردم بیچاره و ندار می کنه.
    در ایران چیزی به نام نمایندگی نداریم.همگی عاملیت فروش هستند و خودمختار نسبت به برند مادر و هیچ پاسخگویی به هیچ کس ندارند. چقدر خوبه رسانه ای مثل آیچوب چنین دغدغه ای داره و برای یک کامنتی که یکی فرستاده اینطور دست به کنکاش می زنه.
    شما عالی هستید.

  15. پوریا گفت:

    نه تنها ماکیتا، بلکه شرکت های دیگه هم همینطوری خون مردم رو توی شیشه می کنن. من نمی دونم سازمان های نظارتی چه غ*** می کنند.دیگه مثل قدیم نیست که نشه بررسی کرد.
    فقط میتونم بگم خدا لعنتتون کنه
    از بی عرضه گی مسئولین سوء استفاده می کنن. ما چه گناهی کردیم؟
    فقط بدونین یه روزی باید جواب بدین به مردم.. یادتون باشه.
    خار یک یک…

  16. میثم گفت:

    در روند گرانی های یک سال گذشته، نماینده ماکیتا با بی انصافی هر چه تمام تر نهایت سو استفاده را در بین سایر برندها و رقبا کرد. من چندین ابزاز نیاز داشتم اما ددیگر قید ماکیتا را به دلیل مسایل اخلاقی و مصداق دزدی در روز روشن زدم.

    1. عیسی گفت:

      به نظر من لازم نیست برای خرید از ترکیه حتما بریم استانبول
      میتونیم تا مرز رازی با وسیله شخصی بریم و بعدش با پرداخت دویست و بیست هزار تومان از مرز رد بشیم بعدش با پنجاه هزار تومان بریم شهر وان و ابزار مورد نیاز رو از اونجا تهیه کنیم و برگردیم
      اینطوری خیلی به صرفه هست و حتی میتونیم چند دست لباس هم بخریم

      1. استاد گفت:

        من وان رفتم. اصلا ابزار برقی مناسب ندارن. بیشتر رو صنعت پوشاک فعالیت دارن.
        ابزار هایی که میشه اونجا گیر آورد بیشتر چینی و بی کیفیت هستن.

        1. روح باران گفت:

          بله. دقیقا
          با بانه کشور خودمان فرقی نداره.

      2. ابوطالب گفت:

        پاسپرتم میخواد؟

    2. علی گفت:

      باسلام وخسته نباشید
      درود بر همه ی عزیزانی که باوجدان وشرافت درراستای براندازی این همه رانت خواری وسواستفاده بی انصفانه از آشفته بازار این سرزمین تلاش میکنند
      میخاستم بدونم اگه آشنایی در کشورهای دیگه داشته باشیم چی؟آیابه صرفه هست که مثلااز ترکیه یا سوئد وسیله های موردنظرمونو پست کن؟باتشکرازتلاش بی شائبه ی شما دوستان عزیزآیچوب:::درود

      1. آیچوب گفت:

        سلام
        اگر ممنوعیت گمرکی نداشته باشد و وزن ابزار زیاد نباشد ( هزینه ارسال به صرفه باشد) بله

برای ثبت نظر لطفا وارد اکانت خود شوید ( عضویت رایگان است )