ابزارهای دریل‌کاری, پیچ‌بند, معرفی ابزار

تفاوت پیچ بند شارژی و دریل شارژی چیست؟ کدام یک بهتر است؟!

خرید دریل شارژی یا پیچ بند شارژی

 تفاوت پیچ بند شارژی و دریل شارژی ازاین‌رو مهم است که در زمان خرید پیچ بند شارژی بتوانید گزینه‌های بیشتری را هم بررسی کنید. شاید با پرداخت مبلغ کم ابزاری با همان خصوصیان مد نظرتان و با آپشن‌های بیشتر تهیه کنید.

 پیچ بند شارژی و دریل شارژی از نظر شکل ظاهری و اسم بسیار شبیه به هم هستند. شاید شما به‌عنوان استفاده از این ابزارها، زیاد به تفاوت‌های آن فکر نکرده‌اید یا برایتان مهم نبوده است.

 باتوجه‌به قیمت بالای ابزار نجاری در بازار ایران، در این ویدئو به توضیح در مورد تفاوت دریل شارژی و پیچ بند شارژی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

تماشای آنلاین ویدئو تفاوت پیچ بند و دریل شارژی

تماشای این ویدئو با ترافیک نیم بها محاسبه می‌شود!

 

نحوه عملکرد پیچ بند شارژی چگونه است؟

در پیچ بند شارژی و دریل پیچ بند شارژی یک موتور وظیفه چرخش سه‌نظام را بر عهده دارد. نیروی حاصل از چرخ موتور به آچار پیچ بند یا مته و یا سایر ابزارک‌ها منتقل می‌شود و شما در نهایت به هدف خود می‌رسید. پس در هر دو دستگاه چرخش سه‌نظام نقش مهمی را بازی می‌کند.

تفاوت دریل شارژی و پیچ بند شارژی چیست؟

 در هر دو دستگاه پیچ بند شارژی و دریل شارژی چرخش سه‌نظام وظیفه‌ای مشترک است. اما همین بخش سه‌نظام را می‌توان مهم‌ترین تفاوت بین دو دستگاه پیچ بند شارژی و دریل پیچ بند شارژی دانست. در واقع قابلیت چکشی بودن دریل شارژی مهم‌ترین تفاوت بین این دو دستگاه است.

 اجازه دهید نکته‌های بیشتری برای خرید دریل پیچ بند شارژی را با شما به اشتراک بگذاریم. نکته‌هایی مهم تا بتوانید خرید پیچ بند شارژی را با خیالی آسوده‌تر انجام دهید.

پیشنهاد آیچوب: راهنمای خرید انواع دریل گیربکسی، دریل شارژی و دریل سیمی در بازار ایران

 پیجبند شارژی چیست

 

تفاوت در سلکتور یقه پیچ بند

 همه دستگاه‌های پیچ بند شارژی دارای یک یقه هستند. همان‌طور که در ویدئو نشان دادیم، با چرخاندن این یقه امکان تنظیم عملکرد دستگاه را خواهید داشت.

 در پیچ بند شارژی دو گزینه حالت پیچ بندی و حالت مته وجود دارد. اما در دستگاه دریل پیچ بند شارژی سه حالت پیچ بند، دریل و دریل چکشی وجود دارد.

تفاوت در سلکتور یقه پیچ بند

 

تفاوت حالت دریل با حالت دریل چکشی در پیچ بند شارژی چیست؟

 همان‌طور که می‌دانید از حالت دریل در دستگاه‌های این چنینی می‌توان برای سوراخ‌کاری اجسام مختلف استفاده کرد. اما سوراخ‌کاری در متریالی مانند ورق فلزی با دیوار متفاوت است.

 به‌خاطر ساختار دیوار از مته‌های الماس استفاده می‌شود. در این مته‌ها در کنار چرخش، باید ضربه‌های ریز و مداومی وجود داشته باشد تا سوراخ‌کاری به بهترین نحو ممکن انجام شود.

 برای اینکه بتوانید دیوار را سوراخ کنید در مدل‌های دریل پیچ بندهای ضربه‌ای امکان ایجاد ضربه‌های ریز هم وجود دارد.

 به همین خاطر مهم‌ترین تفاوت بین پیچ بند شارژی و دریل پیچ بند همان قابلیت چکشی بودن سه‌نظام است.

پیشنهاد آیچوب: ۰ تا ۱۰۰ نحوه کار با دریل شارژی و پیچ بند شارژی + ویدئو

دریل چکشی

 

بررسی بخش ترکمتر یا محدود کننده گشتاور در پیچ بند شارژی

 یکی دیگر از بخش‌هایی که در پیچ بند شارژی وجود دارد، محدودکننده گشتاور یا به‌اصطلاح ترکمتر است. وقتی یقه ترکمتر را در حالت پیچ (عکس پیچ) قرار می‌دهید، امکان بستن پیچ با محدودیت‌های موردنظرتان را می‌دهید.

 در این حالت می‌توانید مشخص کنید که پیچ بیش از یک مقدار مشخص بسته نشود.

 در دستگاه پیچ بند شارژی و دریل شارژی این امکان فراهم شده و هیچ تفاوتی از این نظر ندارند. پیشنهاد می‌کنم ویدئو موجود در این صفحه را تماشا کنید.

بستن پیچ با دریل و پیچ بند شارژی

 

بررسی بخش سه نظام در دریل و پیچ بند شارژی

 سه‌نظام دریل شارژی یا سیمی با پیچ بند شارژی از نظر شکل ظاهری هیچ تفاوتی به‌اصطلاح در بخش داخلی آن تفاوت مهمی دارند. طراحان این دستگاه سه‌نظام آن را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌اند که با چرخاندن یقه دستگاه و تنظیم آن روی حالت چکش، در زمان چرخش ضربه‌های ریز هم وارد شود.

 دقیقاً تفاوت پیچ بند و دریل در این بخش است.

 توضیح اینکه پیچ بند و دریل \ پیچ بند در مدل‌های شارژی و سیمی و بادی در بازار موجود هستند و در عملکرد تفاوت چندانی ندارند.

بستن پیچ با دریل و پیچ بند شارژی

 

دریل شارژی مناسب سوراخ کاری چه سطوحی است؟

 همان‌طور که در ویدئو توضیح دادیم، هر دو دستگاه پیچ بند دریل امکان سوراخ‌کاری سطوحی مثل فلز و چوب و پلاستیک و شیشه و… را دارند؛ اما اگر قرار باشد دیوار بتنی یا گچی را سوراخ کنید، تنها دستگاه دریل امکان سوراخ‌کاری بهینه و اصولی دیوار را دارد.

 این قابلیت هم به‌واسطه ضربه‌ای است که دریل در زمان چرخش سه‌نظام به مته وارد می‌کند.

دریل چکشی شارژی

 

پیشنهاد آیچوب: چرا دریل سوراخ نمی کند؟ علت سوراخ نکردن دریل چیست؟ + ویدئو

 

خرید دریل شارژی یا پیچ بند شارژی؟

 باتوجه‌به توضیحات بالا شاید برایتان سؤال باشد که خرید پیچ بند شارژی بهتر است یا خرید دریل شارژی؟ کدام یک ارزش خرید بیشتری دارند؟ پیشنهاد ما برای خرید دریل شارژی کدام است؟

 برای توضیح در این مورد سناریوهای مختلفی مطرح است.

 اگر شما قصد سوراخ‌کاری دیوار را دارید، بدون شک باید دریل شارژی (دریل چکشی) خریداری کنید. با استفاده از پیچ بند شارژی نمی‌توان دیوار و سطوح بتنی را سوراخ کرد.

 اگر امکان تأمین مالی و خرید دریل چکشی شارژی را دارید، باز هم پیشنهاد می‌کنیم به‌جای خرید پیچ بند شارژی، دریل چکشی خریداری کنید.

 درصورتی‌که امکان تأمین مالی ندارید، راهی نیست جز خرید پیچ بند شارژی یا سیمی…

لطفاً شما در قسمت کامنت همین مقاله تجربیات خود از تفاوت پیچ بند شارژی و دریل شارژی با ما در میان گذارید. مطمئناً به اشتراک گذاری این تجربیات از خرید ابزار به پیشرفت هر چه بیشتر صنعت کشور و جلوگیری از هدر رفت منابع کمک خواهد کرد.

منبع: آیچوب

برای ثبت نظر لطفا وارد اکانت خود شوید ( عضویت رایگان است )