دکوراسیون, کفپوش, محصولات چوبی

معرفی انواع کف پوش چوبی و روش‌های پوشش کف ساختمان با چوب

انواع کف پوش چوبی,انواع پارکت چوبی,کف پوش طرح چوب,ساخت کف پوش با چوب,کفپوش چوبی,کف پوش مهندسی شده,لمینیت,لمینیت چوبی,مزایا کفپوش چوبی,معایب کفپوش چوبی,

کف پوش چوبی یکی از راهکارهای پوشش کف ساختمان است. در صنعت ساختمان مدل‌های مختلفی از کف پوش های چوبی با کف پوش های ساخته شده از چوب یا طرح چوب وجود دارد.

در این نوشته به معرفی انواع کف پوش چوبی و روش‌های پوشش کف با استفاده از چوب را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

 

کف پوش لمینیت

دسترسی سریع : پنهان

کف پوش لمینیت یک تخته فیبر فشرده‌شده است که با یک تصویر عکاسی شده از چوب با روکش محافظ پوشانده شده است. در این سیستم با دوربین‌های بسیار باکیفیت از چوب‌های طبیعی عکس‌برداری می‌کنند و طرح موردنظر را بر روی روکش چاپ می‌کنند. سپس روکش را بر روی ورق‌های چوبی یا ترکیب و پلاستیک و حتی چوب پلاست می‌چسبانند.

همان‌طور که توضیح دادیم، این کف پوش‌ها از نوع چوب نیستند و فقط شبیه به چوب هستند و اینکه از ترکیب چوب با سایر مواد تشکیل شده‌اند.

یکی از مزیای این کف پوش ها تنوع بسیار بالا و قیمت پایین آن است.

 

کف پوش لمینیت

کف پوش لمینیت را در کجا می‌توان استفاده کرد؟

از کف پوش لمینیت می‌توانید در مناطقی با رفت‌وآمد زیاد که به تمیز کردن مکرر نیاز دارند، مانند اتاق‌های نشیمن، سالن‌های مطالعه و بازی استفاده کنید. برخی مدل‌های کف پوش لمینیت از مواد ضد آب ساخته شده‌اند که به گفته سازندگان برای حمام و آشپزخانه مناسب هستند.

 

مزایای کف پوش لمینیت

ارزان و بادوام است.

نصب آن ساده است.

دارای طیف گسترده تقلید از مواد طبیعی است.

 

معایب کف پوش لمینیت

حتی بهترین لمینیت‌ ها دقیقاً واقعی به نظر نمی‌رسند یا احساس لمس چوب طبیعی را نخواهید داشت.

اتصالات کف پوش چوبی به هم به‌مرور زمان فرسوده می‌شوند و لمینیت به‌راحتی توسط رطوبت متورم می‌شود.

پس از آسیب دیدن سطح، رفع آن آسیب‌دیدگی دشوار است.

برخی خریداران بعد از خرید لمینیت، از داشتن آن منصرف می‌شوند.

 

کف پوش چوبی مهندسی‌شده (Engineered Flooring)

کف پوش مهندسی شده

هر یک از تخته‌های کف پوش‌های چوبی مهندسی، از سه یا چهار لایه چوب تشکیل شده‌ که به هم چسبانده شده‌اند تا یک تخته به ضخامت 14 میلی‌متر ایجاد شود. این تخته‌ها دارای روکش چوب واقعی به ضخامت حدود چهار میلی‌متر هستند؛ به این معنی که می‌توان آن را سمباده زد تا در صورت خراش برداشتن، ساییده شدن یا آسیب دیدن، حالت اولیه آن بازیابی شود.

بعضی اوقات‌ نصب آن‌ها به‌صورت اتصالات “کلیک و قفل”‌ است که نیازی به چسب ندارد، اما نسخه‌های دارای اتصالات “زبانه و شیار” نیاز به چسب برای قرارگیری در جای خود دارند.

 

کف پوش چوبی مهندسی‌شده را در کجا می‌توان استفاده کرد؟

اتاق‌های نشیمن، اتاق‌های ناهارخوری، اتاق خواب، آشپزخانه مکان‌هایی هستند که کف پوش چوبی مهندسی‌شده در آن‌ها استفاده می‌شود. این نوع کف پوش اگرچه نسبت به تمام چوب در برابر تاب برداشتن مقاوم‌تر است، اما هنوز هم بهتر است از قرار گیری در مکان‌هایی که در معرض رطوبت زیادی هستند، مانند حمام جلوگیری شود.

همچنین از نصب آن در پله‌ها که زمان‌بر و پرزحمت است، بهتر است جلوگیری کنید. دستیابی به یک نصب تمیز و خوب در گوشه‌ها نیز نیاز به مهارت زیاد دارد.

 

مزایای کف پوش‌های چوبی مهندسی شده

به دلیل روش ساخت آن، کف پوش چوبی مهندسی‌شده نسبت به پارکت تمام چوب پایدارتر است و کمتر در معرض تغییرات ناشی از درجه حرارت یا رطوبت اتاق است.

می‌تواند جذاب‌تر از کف پوش لمینیت باشد.

ارزان‌تر از پارکت تمام چوب قابل مقایسه است.

 

معایب کف پوش‌های چوبی مهندسی‌شده

تخته‌های با اتصالات زبانه و شیار نسبت به نمونه‌های قفل و کلیک سخت‌تر هستند.

می‌تواند بسیار گران‌تر از لمینیت باشد.

کف پوش تمام چوب (Solid Flooring)

کف پوش تمام چوب

 

هر پارکت تمام چوب از یک تکه چوب طبیعی ساخته شده است که به‌طور معمول 18 تا 20 میلی‌متر ضخامت دارد و معمولاً از اتصال شیار و زبانه برای نصب آن‌ها استفاده می‌شود. کف پوش چوبی تمام چوب قابل برگشت به حالت اولیه با سمباده زدن است.

تعداد دفعاتی که می‌توانید این کار را انجام دهید، بستگی به میزان عمق زبانه از بالای تخته دارد.

 

کف پوش چوبی تمام چوب را در کجا می‌توان استفاده کرد؟

در هر جایی با رطوبت نسبتاً کم می‌توان از این کف پوش‌ها استفاده کرد؛ به‌خصوص در راهرو‌ها می‌توانید از پارکت تمام چوب استفاده کنید.

 

مزایای کف پوش چوبی تمام چوب

دارای ظاهر و حسی کلاسیک است.

اگر تصمیم دارید که خانه خود را بفروشید یا اجاره دهید، برای خریداران و مستاجرین جاذبه خواهد داشت.

 

معایب کف پوش چوبی تمام چوب

کف پوش ‌های چوبی تمام چوب در شرایط مرطوب متورم و در آب و هوای خشک منقبض می‌شوند.

نصب آن دشوار است، زیرا باید با چسب یا میخ نصب شود. قرار دادن تخته‌های جداگانه در کنار هم می‌تواند دشوار باشد، زیرا آن‌ها بعد از اجرا، تغییر شکل می‌دهند.

 

برای استفاده از پارکت Solid / تمام چوب محدودیت‌هایی دارید که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

عدم کنترل رطوبت مناسب برای شرایط آب و هوایی مختلف

پارکت ‌های تمام چوب معمولاً از کشورهایی مانند گرجستان، اکراین و … وارد ایران و در انبارهای چوب دپو می‌شود. با توجه به تنوع شرایط آب و هوایی در ایران، چوب‌های وارد شده بدون در نظر گرفتن میزان رطوبت استاندارد در استان‌های گرم و خشک یا مرطوب و شرجی، جهت ساخت و تولید استفاده می‌شود و همین موضوع شما را درگیر مشکلاتی مانند ترک، درز و متورم شدن پارکت پس از نصب خواهد کرد.

همان‌طور که میدانید شرایط آب و هوایی به‌صورت مستقیم بر ساختار چوب تأثیرگذار خواهد بود. به‌عنوان مثال اگر یک چوب با رطوبت بالا را به شهری خشک مانند تهران انتقال دهید، ایراداتی مانند ترک خوردگی و ایجاد تاب و انحنا بروز خواهد کرد.

 

محدودیت در اندازه پارکت چوبی

چوب‌های عریض در برابر تغییر دما و تغییر رطوبت مقاومت مناسبی ندارند و در این شرایط مشکلاتی مانند ترک خوردگی و پیچیده شدن در چوب بروز خواهد کرد. به همین دلیل معمولاً در پارکت‌های تمام چوب از طول و عرض کم استفاده می‌کنند.

به‌عنوان مثال برای ساخت “پارکت تمام چوب” از عرض بین ۵ تا ۱۰ سانتی متر و در طول نهایتاً تا ۶۰ سانتی متر برای هر قطعه در نظر می‌گیرند؛ اما همچنان این چوب‌ها در مقابل رطوبت بالا مثل ترکیدگی لوله و تغییرات دمایی مقاومت مناسبی ندارد.

باوجود این مشکلاتی که بر سر راه مجریان و علاقه‌مندان به اجرای پارکت چوبی وجود دارد، پارکت‌های مهندسی شده به‌عنوان یک محصول با مزایای و قابلیت‌های بیشتر به بازار عرضه شد.

 

کف پوش چوبی مرمت‌شده

کف پوش چوبی مرمت‌شده الوارهایی است که در یک ملک قدیمی دیگر مورداستفاده قرار گرفته و برای استفاده مجدد از آن، تعمیر می‌شوند. اگر در یک ملک قدیمی زندگی می‌کنید، ممکن است خوش‌شانس باشید و کف پوش‌های اصلی کاملاً حفظ شده را در زیر فرش‌های چندساله پیدا کنید.

 

کف پوش چوبی مرمت‌شده را در کجا می‌توان استفاده کرد؟

کف پوش چوبی مرمت‌شده می‌تواند در هر نقطه از ساختمان نصب شود، اما بهتر است از استفاده از آن در حمام‌ها که رطوبت ممکن است باعث تورم و ترک‌خوردگی چوب شود، خودداری کنید. اگر در حمام‌ها از آن استفاده می‌کنید، آب‌های ریخته شده را سریع پاک کنید و فضا را به‌خوبی تهویه کنید.

 

مزایای کف پوش چوبی مرمت‌شده

استفاده مجدد از چوب موجود، یکی از گزینه‌های کف پوش سازگار با محیط‌زیست است.

چوب وینتج (کهنه‌نما) ازنظر زیبایی‌شناسی دلپذیر است و به ارزش کلی فضا می‌افزاید.

چوب مرمت‌شده می‌تواند سفید شود، یا به هر رنگی رنگ‌آمیزی شود.

عموماً بسیار بادوام است.

 

معایب کف پوش چوبی مرمت‌شده

اغلب می‌تواند چهار یا پنج برابر بیشتر از کف پوش‌های معمولی قیمت داشته باشد.

باید مراقب سوراخ‌های موجود روی چوب و محل‌های آسیب دیدگی و یا احیاناً محل خوردگی موریانه باشید.

کف پوش های قدیم می‌تواند حاوی خطرات پنهان مانند میخ‌های بیرون زده باشد؛ مگر اینکه آن را از شرکتی خریداری کنید که آن را برای شما برش و بازسازی کرده باشد.

 

کف پوش بامبو

کف پوش بامبو

بامبو ظاهری شبیه به چوب دارد اما نسبت به سایر انواع کف پوش چوبی مقرون به‌صرفه‌تر است. بامبو الگوی رگه‌ای منحصر‌به‌فرد خود را دارد و می‌توان آن را در تخته‌های کف پوش بادوام که بسیار شبیه چوب طبیعی هستند، به کار برد.

بامبو در یک چهارم زمان زودتر از درختان چوب سخت به بلوغ می‌رسد؛ یعنی هزینه کمتری در تولید خواهید داشت.

 

کف پوش بامبو را در کجا می‌توان استفاده کرد؟

بامبو قابل استفاده در اکثر اتاق خواب‌ها است. اگرچه نسبت به چوب سخت در مقابل آب مقاوم‌تر است، اما ضدآب نیست؛ بنابراین بهتر است از استفاده از آن در حمام‌ها‌ خودداری کنید.

 

مزایای کف پوش بامبو

پایدار و سازگار با محیط‌زیست است. بامبو به‌سرعت رشد می‌کند؛ هر پنج سال یک‌بار دوباره قابل برداشت می‌شود.

بامبو بافته‌شده، از چوب بلوط سخت‌تر است و آن را بسیار بادوام می‌کند.

به‌راحتی پاک می‌شود.

برای افرادی که آلرژی دارند، خوب است؛ زیرا بامبو گرد و غبار را جذب نمی‌کند.

بامبو مقاوم در برابر آب است؛ بنابراین احتمال ابتلای آن به قارچ و کپک کمتر است.

 

معایب کف پوش بامبو

در برخی از بامبوها، چسب مورداستفاده حاوی فرمالدئید (یک نوع ماده سمی) است که می‌تواند مقادیر کمی از مواد شیمیایی آلی فرار (VOC) را به‌مرور زمان آزاد کند.

مستعد خراشیده شدن است.

مقاوم در برابر آب است، اما ضدآب نیست؛ آب بیش‌ازحد می‌تواند لکه‌های ناخوشایند ایجاد کند و باعث پیچ و تاب برداشتن کف شود.

بامبو تیره‌تر فرایند کربن سازی را طی کرده است که باعث ضعیف شدن مواد می‌شود و آن را نرم‌تر کرده و‌ بیشتر در معرض آسیب قرار می‌دهد.

کاشی طرح چوب

کاشی‌های طرح چوب یعنی ترکیب زیبایی‌های چوب طبیعی بادوام کاشی‌های سرامیکی… کاشی‌های طرح چوب مقرون به‌صرفه و کاربردی هستند.

 

کاشی طرح چوب

 

کاشی طرح چوب را در کجا می‌توان استفاده کرد؟

کاشی‌های چوب ضدآب هستند و در مقایسه با کف پوش چوب سخت و لمینیت در برابر فرسودگی بسیار مقاوم هستند؛ بنابراین برای استفاده در حمام‌ها، آشپزخانه‌ها و مناطق پر رفت‌وآمد مانند راهروها ایده آل هستند. برخی از شرکت‌ها کاشی‌های فضای داخلی و خارجی را باهم تطبیق می‌دهند؛ به‌گونه‌ای که می‌توانید کف پوش خود را تا ایوان و پاسیو نیز ادامه دهید.

 

مزایای کاشی‌های طرح چوب

مناسب برای هر اتاق، حتی حمام. آن‌ها هنگام خیس شدن دچار پوسیدگی و پیچ و تاب نخواهند شد.

نگهداری و تمیز کردن آسان و مقاوم در برابر لک.

طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و سبک‌ها برای انتخاب.

 

معایب کاشی‌های طرح چوب

بدون گرمایش از کف، سرد است.

صدا را جذب نمی‌کند؛ بنابراین هنگام راه رفتن روی آن، سر و صدا ایجاد می‌کند.

کاشی‌ها نیاز به دوغاب (ملات بنایی) دارند که می‌تواند محلی برای گیر کردن خاك و زباله باشد.

 

کف پوش چوب پنبه‌ای

کف پوش چوب پنبه ای

این مدل از کف پوش چوبی سازگار با محیط‌زیست و پایدار است. چوب پنبه درواقع پوست بیرونی درخت بلوط است. پوست درخت به‌صورت طبیعی و به شکل دوره‌ای تقریباً در هر دوره نه تا پانزده سال از تنه جدا می‌شود و می‌توان با اطمینان و خیالی آسوده و بدون آسیب رساندن به درختان آن را برداشت کرد.

پوست مجدداً رشد می‌کند و‌ این چرخه سال‌ها و سال‌ها ادامه می‌یابد.

این پوسته‌ها برای ساخت کف پوش چوب پنبه‌ای رنده می‌شوند. سپس برای ساخت تخته چوب پنبه‌ای با رزین ترکیب می‌شوند و تحت فشار بسیار زیاد پرس می‌شوند.

 

کف پوش چوب پنبه‌ای را در کجا می‌توان استفاده کرد؟

چوب پنبه دارای یک سطح نرم است که می‌تواند به‌عنوان یک ضربه‌گیر جزئی عمل کند؛ بنابراین می‌تواند یک انتخاب عالی برای اتاق خواب‌ها یا اتاق‌های بازی کودکان باشد. از استفاده از آن در اتاق خواب نیز نترسید؛ چوب پنبه گرما را حفظ می‌کند؛ بنابراین احساس گرم و نرمی در زیر پا ایجاد می‌کند. برای افرادی که آلرژی دارند نیز انتخاب خوبی است، زیرا گردوغبار را جذب نمی‌کند.

کاشی‌های کف پوش چوب پنبه‌ای با یک لاک نامرئی پرداخت می‌شوند که موجب محافظت در برابر لکه‌های آب و آسیب می‌شود. با این حال اگر بتونه‌کاری کامل نباشد و اتاق پر از آب شود، چوب پنبه احتمالاً پیچ و تاب خواهد برداشت و تغییر رنگ می‌دهد. همچنین رطوبت زیاد می‌تواند باعث تاب برداشتن چوب پنبه شود؛ بنابراین بهتر است از استفاده از‌ آن در حمام‌ها خودداری کنید.

 

مزایای کف پوش چوب پنبه

چوب پنبه عایق خوبی است؛ بنابراین صدا را جذب می‌کند و به‌طور طبیعی در تمام طول سال کف را گرم می‌کند.

گردوغبار و کرم‌های ریز را جذب نمی‌کند و این امر برای افرادی که آلرژی دارند، خوب است.

جاذب شوک و بادوام است؛ بنابراین می‌تواند رفت‌وآمد زیاد را تحمل کند.

چوب پنبه دارای قابلیت طبیعی تجدید پذیری سریع است. همچنین در پایان چرخه حیات خود نیز قابل تجزیه‌پذیری است؛ بنابراین یک گزینه سازگار با محیط‌زیست است.

به‌طور طبیعی در برابر قارچ و کپک مقاوم است.

 

معایب کف پوش چوب پنبه

مانند دیگر کف پوش‌ها سختی و ماندگاری ندارد.

زیر سازی کف باید به‌درستی آماده شود؛ در غیر این صورت با خطر ایجاد مشکلات در خط کف پوش‌ها مواجه خواهید شد. باید تمیز، خشک و هم‌سطح و تراز باشد.

از آنجا که نسبتاً نرم است، کف پوش چوب پنبه می‌تواند خراشیده شود و در معرض آسیب مبلمان قرار گیرد.‌

ما در این نوشته تلاش کردیم مجموعه‌ای از انتخاب‌های شما برای داشتن کف پوش طرح چوب یا کف پوش‌های شبیه به چوب گردآوری کنیم. اگر شما هم تجربه‌ای از کار با کف پوش‌های چوبی دارید، با ما در دیدگاه‌های این نوشته با اشتراک گذارید.

امروزه کفپوش چوبی طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده و جزو گران قیمت ترین متریال برای پوشش کف هستند. برای اجرای کفپوش چوبی از چوب هایی مثل روسی که ارزان قیمت هستند تا چوب هایی با تراکم بالا و گران قیمت مثل آکاژو می توان استفاده کرد.

در این بخش 21 ایده برای طراحی و اجرا کفپوش چوبی منزل برای شما آماده کرده ایم که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.

 

استفاده از کفپوش در منزل, انواع کف پوش چوبی منزل, کفپوش بلوط, کفپوش چوبی, کفپوش چوبی خانه, کفپوش چوبی منزل, کفپوش روسی, کفپوش ساخته شده با چوب, مدل کفپوش, مدل های کف پوش چوبی

 

استفاده از کفپوش در منزل, انواع کف پوش چوبی منزل, کفپوش بلوط, کفپوش چوبی, کفپوش چوبی خانه, کفپوش چوبی منزل, کفپوش روسی, کفپوش ساخته شده با چوب, مدل کفپوش, مدل های کف پوش چوبی

کفپوش چوبی برای تراس و پله در فضای خارج از خانه

 

استفاده از کفپوش در منزل, انواع کف پوش چوبی منزل, کفپوش بلوط, کفپوش چوبی, کفپوش چوبی خانه, کفپوش چوبی منزل, کفپوش روسی, کفپوش ساخته شده با چوب, مدل کفپوش, مدل های کف پوش چوبی

استفاده از کفپوش در منزل, انواع کف پوش چوبی منزل, کفپوش بلوط, کفپوش چوبی, کفپوش چوبی خانه, کفپوش چوبی منزل, کفپوش روسی, کفپوش ساخته شده با چوب, مدل کفپوش, مدل های کف پوش چوبی

ترموود نصب شده در تراس خارج از خانه

 

استفاده از کفپوش در منزل, انواع کف پوش چوبی منزل, کفپوش بلوط, کفپوش چوبی, کفپوش چوبی خانه, کفپوش چوبی منزل, کفپوش روسی, کفپوش ساخته شده با چوب, مدل کفپوش, مدل های کف پوش چوبی

پارکت چوبی داخل منزل

 

استفاده از کفپوش در منزل, انواع کف پوش چوبی منزل, کفپوش بلوط, کفپوش چوبی, کفپوش چوبی خانه, کفپوش چوبی منزل, کفپوش روسی, کفپوش ساخته شده با چوب, مدل کفپوش, مدل های کف پوش چوبی

کفپوش چوبی با چوب های قدیمی

 

استفاده از کفپوش در منزل, انواع کف پوش چوبی منزل, کفپوش بلوط, کفپوش چوبی, کفپوش چوبی خانه, کفپوش چوبی منزل, کفپوش روسی, کفپوش ساخته شده با چوب, مدل کفپوش, مدل های کف پوش چوبی

استفاده از کفپوش در منزل, انواع کف پوش چوبی منزل, کفپوش بلوط, کفپوش چوبی, کفپوش چوبی خانه, کفپوش چوبی منزل, کفپوش روسی, کفپوش ساخته شده با چوب, مدل کفپوش, مدل های کف پوش چوبی

پارکت چوبی طرح دار هندسی

 

استفاده از کفپوش در منزل, انواع کف پوش چوبی منزل, کفپوش بلوط, کفپوش چوبی, کفپوش چوبی خانه, کفپوش چوبی منزل, کفپوش روسی, کفپوش ساخته شده با چوب, مدل کفپوش, مدل های کف پوش چوبی

کفپوش چوبی قدیمی

 

استفاده از کفپوش در منزل, انواع کف پوش چوبی منزل, کفپوش بلوط, کفپوش چوبی, کفپوش چوبی خانه, کفپوش چوبی منزل, کفپوش روسی, کفپوش ساخته شده با چوب, مدل کفپوش, مدل های کف پوش چوبی

کفپوش چوبی روستیک منزل

 

استفاده از کفپوش در منزل, انواع کف پوش چوبی منزل, کفپوش بلوط, کفپوش چوبی, کفپوش چوبی خانه, کفپوش چوبی منزل, کفپوش روسی, کفپوش ساخته شده با چوب, مدل کفپوش, مدل های کف پوش چوبی

استفاده از کفپوش در منزل, انواع کف پوش چوبی منزل, کفپوش بلوط, کفپوش چوبی, کفپوش چوبی خانه, کفپوش چوبی منزل, کفپوش روسی, کفپوش ساخته شده با چوب, مدل کفپوش, مدل های کف پوش چوبی

استفاده از کفپوش در منزل, انواع کف پوش چوبی منزل, کفپوش بلوط, کفپوش چوبی, کفپوش چوبی خانه, کفپوش چوبی منزل, کفپوش روسی, کفپوش ساخته شده با چوب, مدل کفپوش, مدل های کف پوش چوبی

استفاده از کفپوش در منزل, انواع کف پوش چوبی منزل, کفپوش بلوط, کفپوش چوبی, کفپوش چوبی خانه, کفپوش چوبی منزل, کفپوش روسی, کفپوش ساخته شده با چوب, مدل کفپوش, مدل های کف پوش چوبی

کفپوش فضای باز و دکینگ

 

استفاده از کفپوش در منزل, انواع کف پوش چوبی منزل, کفپوش بلوط, کفپوش چوبی, کفپوش چوبی خانه, کفپوش چوبی منزل, کفپوش روسی, کفپوش ساخته شده با چوب, مدل کفپوش, مدل های کف پوش چوبی

اجرای چوب رو کف ساختمان

 

استفاده از کفپوش در منزل, انواع کف پوش چوبی منزل, کفپوش بلوط, کفپوش چوبی, کفپوش چوبی خانه, کفپوش چوبی منزل, کفپوش روسی, کفپوش ساخته شده با چوب, مدل کفپوش, مدل های کف پوش چوبی

کفپوش طبیعی چوب

استفاده از کفپوش در منزل, انواع کف پوش چوبی منزل, کفپوش بلوط, کفپوش چوبی, کفپوش چوبی خانه, کفپوش چوبی منزل, کفپوش روسی, کفپوش ساخته شده با چوب, مدل کفپوش, مدل های کف پوش چوبی

ترکیب چوب و کاشی برای کف حمام

 

استفاده از کفپوش در منزل, انواع کف پوش چوبی منزل, کفپوش بلوط, کفپوش چوبی, کفپوش چوبی خانه, کفپوش چوبی منزل, کفپوش روسی, کفپوش ساخته شده با چوب, مدل کفپوش, مدل های کف پوش چوبی

اجرای کفپوش ترمو

 

استفاده از کفپوش در منزل, انواع کف پوش چوبی منزل, کفپوش بلوط, کفپوش چوبی, کفپوش چوبی خانه, کفپوش چوبی منزل, کفپوش روسی, کفپوش ساخته شده با چوب, مدل کفپوش, مدل های کف پوش چوبی

استفاده از کفپوش در منزل, انواع کف پوش چوبی منزل, کفپوش بلوط, کفپوش چوبی, کفپوش چوبی خانه, کفپوش چوبی منزل, کفپوش روسی, کفپوش ساخته شده با چوب, مدل کفپوش, مدل های کف پوش چوبی

استفاده از چوب بر روی کف ساختمان

استفاده از کفپوش در منزل, انواع کف پوش چوبی منزل, کفپوش بلوط, کفپوش چوبی, کفپوش چوبی خانه, کفپوش چوبی منزل, کفپوش روسی, کفپوش ساخته شده با چوب, مدل کفپوش, مدل های کف پوش چوبی

 

گردآوری و تنظیم: آیچوب

 

3 نظر در “معرفی انواع کف پوش چوبی و روش‌های پوشش کف ساختمان با چوب

  1. هما گفت:

    بسیارعالی بود

  2. محمدرضا سعیدی گفت:

    سپاس فراوان بابت به اشتراک گذاشتن چنین مطالب کمیاب و مهمی.

    فقط نکته‌ای که جا ماند، و در نظرم بسیار مهم است، مقاومت هر یک از این کفپوش‌ها در برابر آتش‌سوزی است و تغییراتی که سیستم‌های گرمایش از کف می‌تواند در این کفپوش‌ها ایجاد کند.

    دو نکته دیگر که به‌گمانم جایشان در متن خالی بود، عبارت‌اند از:

    1. میزان سمی بودن هر یک از این کف‌پوش‌ها، یعنی تاچه‌حد هر یک از این کفپوش‌ها می‌توانند مواد سمی مانند فرمالدئید از خود آزاد کنند؟؛
    2. میزانی که جاذب صدا هستند، برای مثال، اگر درست خاطرم باشد، تفاوت فاحشی در میان کف‌پوش چوبی و لمینت در این حوزه وجود دارد.

    اگر در این مورد، بتوانید مقالاتی تهیه کنید که عالی خواهد بود.

  3. احمد گفت:

    آقا ممنون از اطلاع رساني هاي خوبتون. سرافراز و پاينده باشيد

برای ثبت نظر لطفا وارد اکانت خود شوید ( عضویت رایگان است )