ابزارهای فرز, فارسی‌بر, معرفی ابزار

بررسی و تجربه کار با اره فارسی بر LS1216 ماکیتا + ویدئو

آموزش کار با اره فارسی بر LS1216 ماکیتا

 فارسی‌بر LS1216 ماکیتا یکی از فارسی‌بر های موجود در بازار ایران است. اره فارسی‌بر ماکیتا به‌واسطه ابعاد بزرگ و تیغه ۳۰۵ میلی‌متری موردتوجه اساتید نجار و فعالان صنعت چوب قرار گرفته است.

 باتوجه‌به اینکه بیشتر اساتید نجار با برند ماکیتا آشنا هستند و قیمت محصولات این شرکت به نسبت برند هایی مانند بوش، آاگ، دیوالت، میلواکی و… پایین‌تر است، در نظر داریم تجربه کار با این فارسی‌بر را با شما عزیزان همراه آیچوب به اشتراک بگذاریم. با ما در ادامه همراه باشید…

تماشا ویدئو نقد و بررسی فارسی‌بر ماکیتا LS 1216

 

 

تماشا این ویدئو در برخی اپراتور ها با ترافیک نیم بها محاسبه می شود!

 

پیشنهاد مطالعه آموزش‌های بیشتر در مورد فارسی‌بر نجاری:

راهنمای کامل انتخاب و خرید فارسی‌بر نجاری
آموزش کار با فارسی‌بر برای تازه‌کارها و آماتورها
راهنمای انتخاب و خرید تیغ مناسب برای اره فارسی‌بر
آموزش نحوه نصب و تعویض تیغ اره فارسی‌بر
آموزش تنظیم زاویه فارسی‌بر | ساخت کلیشه ۱۵ درجه
نحوه اجرای زاویه‌های بسیار دقیق با فارسی‌بر
انواع روش‌های برش در فارسی‌بر نجاری
نحوه برش سری‌کاری با اره فارسی‌بر نجاری
اصلی‌ترین دلیل خطای اره‌های فارسی‌بر چیست؟
آموزش ساخت شابلون برای برش دوبل چوبی با فارسی‌بر

 

 

اگر شما در بازار به دنبال خرید یک اره فارسی‌بر مناسب در رنج قیمتی حدود ۶ تا ۷ میلیون تومان هستید، شاید یکی از گزینه‌های شما، ماکیتا ال اس ۱۰۱۶ باشد. اره فارسی‌بری که امکانات و قابلیت‌های آن قابل‌توجه است.

مشخصات فنی اره فارسی‌بر 1216 ماکیتا

 سرعت در حالت بی‌باری: ۳۲۰۰ دور در دقیقه

 توان ورودی: ۱۵۰۰ وات

 دامنه برش ۴۵ درجه: ۱۹۷*۹۱ میلی‌متر

 دامنه برش ۰ درجه: ۲۷۹*۹۱(دامنه برش ورق MDF تا ۴۰ سانتی‌متر هم صورت می‌پذیرد. اما هر اندازه ضخامت چوب بیشتر شود، دامنه برش کمتر می‌شود)

 قطر تیغه: ۲۶ سانتی‌متر

 ترمز الکتریکی

 برش اریب ۴۵ درجه به چپ و راست

 وزن: ۲۳٫۶ کیلوگرم

 لیزر: ندارد

 ساخت چین

 اره فارسی بر 1216 ماکیتا

  ماکیتا LS1216 در کلاس خود دامنه برش بیشتری نسبت به هم مدل‌های خود دارد. محافظ تیغه به‌خوبی بدن شما را از برخورد با تیغه محافظت می‌کند. دو عدد غلتک در زیر محافظ وجود دارد که حرکت محافظ را بر روی چوب آسان می‌کند. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، این محصول از سری DXT است.

سیستم ریلی دوبل با ۶ عدد بلبرینگ خطی، به شما کمک می‌کند تا بهترین طول برش را داشته باشید. ریل‌ها بسیار نرم و راحت، تیغه را به عقب و جلو حرکت می‌دهند. استفاده از دو جفت ریل در این دستگاه برش را بسیار آسان کرده است.

تجربه ما:

در بررسی های ما، نرمی ریل ها پس از گذشت حدود ۳ سال حدود ۱۰ درصد افت کرد. البته این مقدار در کارایی و نرمی دستگاه تاثیر چندانی نداشت.

 فارسی بر ماکیتا

 

 ماکیتا به ساخت لوازم باکیفیت، کارآمد و قدرتمند شناخته شده است و می‌توان کیفیت ساخت بدنه و لوازم را تضمین کرد. بدنه این اره فارسی‌بر بسیار زیبا طراحی شده است و می‌توان ظرافت را در طراحی مشاهده کرد. موتور آرمیچری این دستگاه به‌صورت مورب (کج) نصب شده و با استفاده از گیربکس سه تکه، نیرو را به تیغه منتقل می‌کند.

 در این حالت دو مزیت خواهید داشت، دیگر نیازی نیست تیغه بر روی شفت موتور نصب شود و موتور فضای زیادی را اشغال می‌کند. دوم اینکه کج نصب‌شدن موتور فضا را برای گردش تیغه به سمت راست برای برش ایجاد می‌کند.

 تنظیمات این دستگاه به‌راحتی صورت می‌پذیرد و همهٔ امکانات مربوط به تغییر زوایا بسیار راحت و در دسترس هستند. حتی دستگیره پشت دستگاه به‌صورت V (وی) شکل طراحی شده تا از دو طرف دسترسی داشته باشید.

 در نظر داشته باشید که هیچگاه دستگیره را در حالت باز رها نکنید، چون موجب برخورد تیغه به طرفین و ایجاد زاویه‌ای نادرست می‌گردد.

خرید فارسی بر ماکیتا

 

شما می‌توانید برای برش چوب‌های ضخیم و پرتراکم به این اره اعتماد کنید و برش‌هایی عالی داشته باشید. موتور ۱۵ آمپر این دستگاه، قدرت کافی برای برش را فراهم می‌کند. همچنین این موتور مجهز به سیست ضدلغزش در زمان گردش است. حرکت آرام و ترمز سریع هم از قابلیت‌های موتور این اره فارسی‌بر است.

تجربه ما:

البته بعد از حدود ۳ سال کار با دستگاه، گاهی این ترمز عمل نمی کند و تیغه به صورت آزاد به چرخش در می آید. این نقص در کارکرد دستگاه تاثیری ندارد؛ اما از نظر ایمنی نکته ی مهمی هست.

خرید فارسی

 

 یکی دیگر از امکانات مثبت این دستگاه، وجود اهرم کنترل نفوذ تیغه است. با این هرم شما می‌توانید برای روی چوب شیارهایی به عمق مشخص و ثابت ایجاد کنید و این کار را چندین بار ادامه دهید.

 در ریل بالایی پیچی وجود دارد. باز کردن پیچ، ریل بالایی را آزاد می‌کند و ریل به‌راحتی حرکت می‌کند. این سیستم در ریل پایینی به‌صورت یک اهرم جاسازی شده است. با حرکت‌دادن اهرمی که در سمت راست بدنه وجود دارد، امکان آزادکردن ریل پایینی را خواهید داشت. در نظر داشته باشید که در زمان حمل‌ونقل این دستگاه، ریل بالا و پایین را در جای خود ثابت نگه دارید.

ریل فارسی بر

 

 چرخش صفحه پایینی با استفاده از اهرم و کلیدی که در روبروی شما وجود دارد صورت می‌پذیرد. اهرم را به جلو فشار دهید و به راست بچرخانید. سپس کلید را با انگشت شصت به پایین فشار دهید و صفحه را به چپ و راست بچرخانید. در ویدئوی که در انتهای این مطلب درج شده، چگونگی کار با این بخش‌ها را مشاهده خواهید کرد.

 چرخش تیغه در حالت عمودی به چپ، به‌وسیله چرخاندن دستگیره به چپ صورت می‌پذیرد و بدنه عمودی و تیغه را می‌توانید به چپ حرکت دهید. اما اگر بخواهید تیغه را به راست بچرخانید، برای اولین‌بار احتمالاً مشکل خواهید داشت. (به ویدئو مراجعه کنید)

 برای چرخاندن تیغه اره فارسی‌بر LS1216 ماکیتا ابتدا باید دستگیره V (وی) شکل پشت دستگاه را آزاد کنید، تیغه و بدنه را کمی به چپ متمایل کنید سپس دکمه سیاه‌رنگ در قسمت چپ (پشت) را فشار دهید و پس از آن تیغه را به راست هدایت کنید. در فایل ویدئویی، مراحل این کار را انجام داده‌ایم.

 کیسه پارچه‌ای نصب شده در پشت تیغه، خاک را جمع می‌کند؛ اما اگر شما مکنده صنعتی داشته باشید، این کار بهتر صورت می‌پذیرد. حتی با وجود کیسه هم مقدار زیادی خاک به اطراف دستگاه پرتاب می‌شود.

آموزش فارسی بر ماکیتا

 

 در سمت راست صفحه مندرج عمودی، کلیدی وجود دارد که با کمک آن می‌توانید تیغه را در زاویه ۲۲٫۵ و ۳۳٫۹ درجه ثابت نگه دارید. این زوایا در گره چینی بسیار کاربرد دارد.

 اره فارسی‌بر LS1216 ماکیتا بسیار دستگاه کارآمد و خوش‌ساخت است. از کار با این دستگاه لذت خواهید برد و بخش زیادی از فعالیت‌های کارگاهی شما را به عهده خواهد گرفت و سرعت در انجام کارها را شاهد خواهید بود.

 اره فارسی بر 1216 ماکیتا

 

مشکلات فارسی‌بر ماکیتا چیست؟

یکی از ایراداتی که برخی کاربران به اره فارسی‌بر LS1216 ماکیتا وارد کرده‌اند، اجرای نادرست زوایا است. البته یکی از دلایل این اختلاف زاویه تیغه بزرگ دستگاه است و دلیل دیگر زاویه فشار دست بر دستگیره دستگاه است. بارها مشاهده کرده‌ام که همکاران بدون صبر رو حوصله اقدام به برش می‌کنند و همین موضوع باعث تداخل در زاویه برش می‌شود.

تجربه ما:

به همراه دستگاه یک گونیا از جنس پلاستیک شفاف وجود دارد که برای کالیبره نمودن دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد. ما برای تنظیم دستگاه چندین بار از این گونیا استفاده کردیم؛ اما به نتیجه دلخواه نرسیدیم. درنهایت با استفاده از زاویه سنج دیجیتال دستگاه کالیبره شد!

برای جابجایی فارسی‌بر LS1216 ماکیتا نمی‌توانید از ماشین‌های سواری استفاده کنید و ترجیحاً باید برای انتقال به یک محل دیگر، از وانت استفاده کنید. البته امکان جابجایی با خودرو سواری وجود دارد اما راحت و اصولی نیست.

 

منبع: آیچوب

53 نظر در “بررسی و تجربه کار با اره فارسی بر LS1216 ماکیتا + ویدئو

  1. مهدی گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من میخواستم فارسی بر دیوالت مدل DWS780 رو بخرم.
    اما تو کامنت ها متوجه شدم که در مجموع برند بوش رو بیشتر پیشنهاد میکنید. دو تا سوال دارم:
    1- علتش چیه. ینی بوش نسبت به دیوالت برتری داره؟
    2- نظرتون نسبت به دیوالت DWS780 چیه؟ آیا موافق خریدش هستید؟

    1. آیچوب گفت:

      سلام مهدی عزیز
      سلامت باشید
      مطمئنا اره فارس بر دیوالت گزینه بسیار خوبیه و یکی از بهترین اره ها در دنیاست.
      اگر تمرکز بیشتری بر بوش داریم، به دلیل خدمات بهتر و قیمت منصفانه تر محصولات بوش در ایران هست.
      پیشنهاد می کنم قیمت دلاری هر دو محصول و قیمت ریالی هر دو محصول و اختلاف قیمت رو بررسی بفرمایید.
      حالا بحث گارانتی و خدمات پس از فروش بماند!
      پیشنهاد می کنم آخرین دیدگاه های خریداران این محصول در دیجیکالا رو مطالعه کنید.

      1. مهدی گفت:

        تشکر میکنم که انقدر با حوصله و دقیق پاسخ میدید. رفتم کامنتا رو دیدم. متوجه منظورتون شدم.
        الان یک سری پیج اینستا هستن تو اصفهان ابزار میفروشن، خیلی هم خریدار پیدا کردن. برای دیوالت DWS780 قیمت 32 تا 35 رو میدن. اورجینال و ساخت ایتالیا.
        از طرف دیگه من هرچی بوش تو حسن آباد دیدم، ساخت چین بود. فقط یک فروشگاه، بوش gcm12gdl رو داشت که قیمت 33 میداد و از بس همه جا ساخت چین بود دیگه ازش نپرسیدم که دستگاهش آلمانیه یا چینی.
        حالا موندم چیکار کنم!
        دیوالت رو از این پیج ها بخرم؟
        یا اگه پیشنهادتون بوش gcm12gdl هست، از کجا میتونم ساخت آلمان پیدا کنم؟

        1. آیچوب گفت:

          خواهش می کنم مهدی عزیز
          ابزار دیوالت فیک در بازار ایران فراوونه
          بوش ساخت چین هم با کیفیته و مشکلی نداره
          بوش تهیه کنید.

      2. مهدی گفت:

        تشکر میکنم که انقدر دقیق و با حوصله جواب میدید.
        کامنت های دیجیکالا رو دیدم متوجه منظورتون شدم.
        یه سری پیج هست که ابزار میفروشن. دیوالت dws780 ساخت ایتالیا رو 35 تومن میدن. از طرف دیگه تو حسن آباد هرچی برند بوش دیدم ساخت چین بود. یک فروشگاه بود که بوش gcm12gdl رو داشت با قیمت 33. اما نمیدونم ساخت چه کشوری بود.
        حالا سوال دارم ازتون که آیا خرید دیوالت از این پیج هارو پیشنهاد میکنید؟ چون قیمت خیلی مناسبی داره و دستگاه نو و اورجینال هست.
        اگر موافق نیستید و فقط بوش gcm12gdl رو تاکید میکنید، بگید که از کجا میتونم دستگاه رو اصل و ساخت آلمان بخرم؟
        ممنونم

    2. حامد گفت:

      سلام و عرض ادب
      فرمودید در توضیحات که ۶عدد ریل در این دسگاه وجود دارد ولی ۵عدد درسته .

  2. محمد گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    اره فارسی بر مدل ۱۲۱۶ دارم ولی ۱ مدتی هست ترمزش یکم دیر عمل میکنه علتش چی میتونه باشه

    1. آیچوب گفت:

      سلام
      ممکن هست از شستی باشد
      باید سرویس کنید

  3. رها گفت:

    سلام و درود خسته نباشید
    میخواستم از نظر دقت برش و کیفیت کار بین این سه تا فارسی بر نظر بدید کدوم بهتره فارغ از قیمتشون
    فارسی بر بوش gcm12gdl
    فارسی بر آاگ pa305 dg
    فارسی بر ماکیتا ls1219
    هر سه تاشون تیغه٣٠۵ دارند، برای من اینکه عمق برش بالا باشه مهمه. ممنون ازتون

    1. آیچوب گفت:

      سلام رها
      آاگ رو پیشنهاد نمی کنم در بین سه مدلی که نام بردید
      ماکیتا نسبت به آاگ از نظر دقت و کارایی بهتر هست اما هر دو این برند ها نسبت به قیمت دلاری آن ها بسیار گرانتر در ایران فروخته می شوند
      بهترین گزینه در این بین فارسی بر بوش gcm12gdl هست که به دلیل استفاده از سیستم بازویی دقت بالاتر و استهلاک کمتری دارد
      از لحاظ فنی هم این مدل از فارسی بر بوش طراحی بهتر و بهینه تری دارد.
      پیشنهاد ما خرید فارسی بر بوش gcm12gdl با ضمانت سازوکار هست

      1. رها گفت:

        خیلی ممنونم از راهنمایی دقیقتون،بله متاسفانه
        همین فارسی بر بوش حدود ۶۵٠ دلار هستش ینی حتی با این وضع دلار ١۵ تومنی، حدود ۵،۶ میلیون هم گرونتر فروخته میشه(١۵،١۶میلیون)
        راهی وجود نداره بشه حداقل با قیمت واقعیشون از سایت های خارجی خرید ؟????‍♂️
        خیلی ممنونم

        1. آیچوب گفت:

          خواهش می کنم رها گرامی
          پیشنهاد می کنیم مطلب زیر رو مطالعه کنید:

          چگونه می توانیم ابزاری را ارزان تر از قیمت نمایندگی خریداری کنیم؟

  4. جواد گفت:

    سلام و خسته نباشید به مجموعه آیچوب
    به نظرتون با این وضعیت قیمتا اگه بخوایم یه فارسی بُری بخریم که سَرش به تَنش بیَرزه چه مارک و دقیقا چه مدلی رو پیشنهاد میدید.
    با تشکر

    1. آیچوب گفت:

      سلام جواد عزیز
      در چه رنج قیمتی؟

      1. جواد گفت:

        مثلا حدود ۶ ، ۷ میلیون تومن

        1. آیچوب گفت:

          اگر بتونید اره فارسی بر دو طرفه ماکیتا مدل LS0714 تهیه کنید خوب هست.
          البته بوش هم خوبه، ولی قیمتش بالاتره
          با توجه به اینکه قصد خرید اره میزی دارید، این مدل ماکیتا هم کفایت می کنه و نیاز نیست بیشتر هزینه کنید.

        2. جواد گفت:

          دمتون گرم

  5. حسين گفت:

    سلام
    زاویه ٣١.۶ اگه درست گفته باشم رو بعضی از اره ها با فونت درشت نوشته شده
    این زاویه به چه درد میخوره

    1. آیچوب گفت:

      درود بر شما حسین عزیز
      از این زاویه برای زاویه زنی اتصالات خرپا سقف خانه های چوبی استفاده میشه.

  6. مصطفی اصفهان گفت:

    سلام و درود بر شما.
    بسیار سایت زیبا و کارآمد و مفیدی دارید.
    شما از دوره ای در خصوص ساخت کابینت یا رنگ در اصفهان برگزار نمیکنید؟
    چنانچه دوره هاتون را با کیفیت مناسب ضبط کنید افرادی مثل من میتونن با پرداخت هزینه از مطالب ارایه شده بهره ببرند، اگرچه دوره حضوری خیلی نسبت به کارگاه مجازی مزیت داره.

    1. آیچوب گفت:

      سلام دوست گرامی
      لطفا برای دریافت اصلاعات در مورد دوره های آموزشی به از بخش ((ارتباط با ما)) سایت آیچوب پیام ارسال کنید تا اطلاعات تکمیلی ارسال شود.

  7. صفایی گفت:

    سلام
    من ماکیتا ۱۰۱۳دارم یه مدته که گونیا نمیبره نحوه تنظیمش چجوریه

    1. آیچوب گفت:

      سلام جناب صفایی عزیز
      به زودی مطلبی در همین مورد منتشر خواهیم کرد.

  8. علی گفت:

    سلام
    خسته نباشید من برای خرید بین مدلهای ماکیتا ls1018l و آاگ ps254l مردد هستم
    ممنون میشم اگر میتونید راهنماییم بفرمایید

    1. آیچوب گفت:

      سلام علی عزیز

      به نظرم آاگ گزینه بهتری هست:

      قدرت موتور بیشتر
      سیستم جمع آوری گرد و خاک
      لیزر
      کیفیت ساخت بالاتر

      این اختلاف بسیار کم قیمت جای تعجب دارد!

  9. امیر حسین گفت:

    سلام ممنون از زحمت شما خیلی عالی بود کاش لطف کنید و کالیبره کردنش رو هم آموزش بدید چون واقعا تو زاویه زدن ضعف داره و جفت نمیشه

    1. آیچوب گفت:

      سلام امیر حسین عزیز
      در آینده نزدیک به این آموزش خواهیم پرداخت.

  10. رضا گفت:

    با سلام من ۱۰۴۰ سفارش دادم
    دو تا سوال دارم اینکه هرم کنترل نفوذ تیغه در فارسی بر ساده هم هست که شیار ایجاد کنیم باهاش؟
    و اینکه با فارسی بر ۱۰۴۰ و یا همین کشویی که شما دارین حداکثر عرضی که میشه برش بزنیم چقدر هست؟
    به زبان ساده مربع های چند در چند میشه باهاش برش زد
    ممنون از سایت خوب ایچوب

    1. آیچوب گفت:

      سلام رضا گرامی
      معمولا کنترل عمق در مدل های کشویی وجود دارد. حداکثر عرض با ۱۰۴۰ احتمالا با این تیغه ۲۵۴ میلی متری حدود ۱۳ تا ۱۵ سانتی متر هست؛ اما حداکثر عرض برای ۱۲۱۶ حدود ۴۰ سانتی متر هست.

  11. ستاره گفت:

    سلام و عرض ادب
    میخوام بدونم بغیر از فارسی‌بر دیوالت، کدام یک از برندهای دیگه دارای
    کیفیت بهتر و دقت بیشتری هستش؟
    هزینهٔ آن مهم نیست،ممنون میشم پاسخگو باشید

    1. آیچوب گفت:

      سلام ستاره
      بوش
      میلواکی
      آاگ

  12. سهیل گفت:

    با سلام و خسته نباشید.
    من قصد خرید فارسی بر ماکیتا ۱۰۴۰ رو دارم به نظرتون ارزش خرید رو داره در مقایسه با هیتاچی C10FCE2 که انتخاب دومم هستش ؟

    1. آیچوب گفت:

      سلام سهیل.
      در این بازه قیمتی و در مقایسه دو مدلی که نوشتید ماکیتا کمی بهتر هست.
      پیشنهاد نهایی من می تونه ماکیتا باشه.

  13. محمد حسین گفت:

    سلام و درود
    فارسی بر من ماکیتاد۱۲۱۶ بدون لیزره قدرت برشش خوبه اما دقت زاویه مخصوصا ۴۵ درجش خوب نیست و زمانی که میخوام چارچوبی با اتصال فارسی بزنم قطعات به درستی کنار هم مچ نمیشه. به نظرتون اگر ببرم نمایندگی کالیبره کنن مشکل برطرف میشه و یا کلا دقت زاویه زنی این مدل پایینه؟
    پیشامیش از پلسخگویی شما ممنونم

    1. آیچوب گفت:

      سلام محمد حسین عزیز
      شما دستگاه خوبی دارید. برای کالیبره کردنش از گونیا شیشه ای داخل جعبه استفاده کنید و دستگاه رو کالیبره کنید. همچنین به زودی روش کالیبره کردن این فارسی بر رو منتشر می کنیم.

    2. بهروز گفت:

      سلام
      با تشکر از مطالب خوبتون، خواستم نظر شمارو در مورد فارسی بر ماکیتا ls1018 بدونم،خیلی کوتاه باهاش کار کردم هم لیزر داره و هم زاویه ها رو دقیق میزنه ولی نظر شما برام خیلی مهمه، کارمم ام دی افه

      1. آیچوب گفت:

        سلام بهروز عزیز
        فارسی بر ماکیتا ls1018 طول برش کمتری داره، اما همان تیغه ۳۰۵ میلی متری روی دستگاه نصب شده که کارآمد هست. سیستم ریلی تک این دستگاه باعث میشه دقتش نسبت به ریل دوبل بیشتر باشه. قابلیت زاویه زنی در دو طرف هم رو هم داره… یک مقدار موتورش نسبت به ۱۲۱۶ ضعیف تر هست که به نظرم زیاد مهم نیست. قیمت پایین تری هم داره و برای حمل و نقل (نصب/ پروژه) مشکلات کمتری خواهید داشت. در ۱۲۱۶ لیزر ندارید، اما در ۱۰۱۸ لیزر هست.
        در مجموع دستگاه خوبیه…

  14. محمد گفت:

    سلام آاگ ۲۵۴بهتره یا این وضعیت تعمیرات و قطعات دو تا شون کدوم بهتره

    1. آیچوب گفت:

      سلام محمد عزیز
      از نظر تامین قطعات بین آاگ و ماکیتا، به نظرم ماکیتا بهتر میتونه قطعات یدکی تامین کنه.

  15. بهنام گفت:

    سلام ببخشید می خواستم بپرسم بین اره فارسی بر آاگ ps254L و ماکیتا LS1016 کدوم دارای کیفیت و مزیت بهتری هست؟؟؟مرسی ممنون میشم

    1. آیچوب گفت:

      سلام بهنام عزیز
      از نظر کیفیت ساخت آاگ به نظرم بهتر هست
      اما ماکیتا تیغه بزرگتری داره.

  16. مهدی گفت:

    سلام ببخشید می خواستم ببینم اره فارسی بر آاگ ps254L خوبه یا ماکیتا ۱۰۱۸L مرسی ممنون میشم

    1. آیچوب گفت:

      سلام
      بین این دو مدل، AEG ps254L گزینه بهتری هست.
      فکر می کردم آاگ گرون تر باشه، اما میتونید حتی ارزون تر از ماکیتا تهیه کنید.

      1. Sanaz. Kshv گفت:

        بین ۱۰۱۶ و ۱۰۱۸ کدوم رو پیشنهاد میدین؟

        1. آیچوب گفت:

          ۱۰۱۶ گزینه خوبیه.

  17. vahidsazeh گفت:

    سلام.دوستان.بنده قصد خرید فارسی بر GTM12 را دارم.اگر دوستان و یا کارشناس محترم یک آماری در مورد این دستگاه بهم بون ممنون میشم.بنده تازه وارد کار ام دی اف شدم.مرسی

    1. امیر غفرانی گفت:

      سلام
      معمولا این قبیل فارسی بر هارو نصاب های دیوار پوش استفاده میکنن معمولا ام دی اف کارها فارسی بر کشویی مصرف میکنن به همراه اره دیسکی

  18. بهنام گفت:

    با سلام می خواستم راهنمایی کنید که خرید کدام یک از اور فرز های زیر برای یه کارگاه خانگی بهتره ؟ اُوِر فرز نجاری ماکیتا مدل ۳۷۱۰ برقی _ یا اُوِر فرز نجاری توسن مدل ۱۰۱۳R
    با تشکر

    1. آیچوب گفت:

      سلام
      بین این دو مدل، کارایی توسن بیشتر هست.
      کولت توسن بزرگتر هست.

  19. مهدی گفت:

    من یک ماهی هست از این اره استفاده میکنم و تا حالا خیلی راضی بودم. به هیچی نه نمیگه. یکی دیگر از مزیتهاش اینه که موقع روشن شدن موتور ناگهان ضربه وارد نمیکنه. فقط کاش لیزر هم داشت.

    1. آیچوب گفت:

      آره
      حیف
      ولی مدل لیزر دارش خیلی سیستم کار با لیزرش جالبه.

      1. فرشید گفت:

        درود بر شما
        یه سوال فنی!!
        فارسی بر ۱۰۴۰ ماکیتا سرویس و نگهداری خاصی داره؟؟
        در کل اگه میشه راجع به سرویس و pm دستگاه فارسی یه توضیحی بدید
        ممنون

        1. آیچوب گفت:

          سلام فرشید عزیز
          خیر، سرویس و نگهداری خاصی نداره…
          فقط به دستگاه ضربه نزنید و همیشه با فشار باد تمیز کنید.
          به همین سادگی

برای ثبت نظر لطفا وارد اکانت خود شوید ( عضویت رایگان است )

[dm-modal]