اره, اره عمودبر/چکشی, برش‌کاری, معرفی ابزار

نقد و بررسی اره عمود بر بوش GST 150 BCE + ۴ سال تجربه کار با…

اره عمود بر بوش,اره عمود بر,بهترین اره بوش,اره چکشی بوش,خرید اره عمود بر بوش,ابزار نجاری بوش,بهترین اره چکشی,

 اره عمود بر بوش در حال حاضر یکی از انتخاب‌های خوب برای خرید اره عمود بر به شمار می‌آید و باتوجه‌به افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، اساتید نجار و علاقه‌مندان به صنعت چوب بادقت بیشتری اقدام به خرید ابزار نجاری می‌کنند تا منابعی که به‌زحمت به دست آورده‌اند را از دست ندهند.

 در این نوشته در نظر داریم تجربه کار با اره عمود بر بوش GST 150 BCE را خدمت شما عزیزان آیچوبی توضیح دهیم. هدف اول آشنایی با اطلاعات فنی و نحوه عملکرد اره عمود بر بوش و هدف دوم، انتقال تجربه ۴ساله کار با این اره عمود بر به شما است. پس لطفاً با ما در ادامه همراه باشید تا در آینده انتخابی درست برای خرید اره چکشی داشته باشید.

 

اره عمود بر مناسب چه رشته ای از صنعت چوب است؟

 نمی‌توان اره عمود بر یا همان اره چکشی را محدود به رشته‌ای خاص دانست! در واقع تمامی فعالان صنعت چوب می‌توانند از این ابزار استفاده کنند. به حدی گستره استفاده از اره عمود بر زیاد هست که تیغه‌های بسیار زیادی برای این اره ساخته شده است و باتوجه‌به نوع چوب و دقت برش، امکان تهیه تیغه مناسب را خواهید داشت.

 بزرگ‌ترین مزیت اره عمود بر، امکان کنترل حرکت آن در شرایط و زوایای دلخواه هست. در واقع فقط کافی است اره را در مسیر دلخواه حرکت دهید تا به‌راحتی عملیات برش انجام شود.

 

اره عمود بر بوش مناسب چه کسانی است؟

 اگر از علاقه‌مندان به محصولات بوش باشید، مطمئناً از کیفیت بالای محصولات این شرکت باخبر هستید و همین کیفیت بالا و نام بوش، معمولاً قیمت بالاتری را هم در پی خواهد داشت.

 شاید بتوان گفت برای خرید محصولات بوش حداقل باید دوبرابر یک محصول مشابه با برندی نه چندان مطرح هزینه کنید. البته مشتری بابت خرید محصولات بوش با قیمت دو یا سه برابری، مطمئناً انتظار استفاده از یک محصول باکیفیت و صنعتی را خواهد داشت.

 

چرا اره عمود بر بوش

 اول: شما قرار است در فضایی صنعتی و در زمانی طولانی‌تر از اره چکشی استفاده کنید و نیاز به ابزاری حرفه‌ای، بادوام و جان‌سخت دارید. به همین دلیل برای خرید ابزار حرفه‌ای هزینهٔ بیشتر خواهید داشت.

 دوم: شما زیاد از اره عمود بر استفاده ندارید؛ اما بودجه کافی برای خرید یک ابزار باکیفیت را دارید و به همین دلیل یک ابزار صنعتی بادوام خرید می‌کنید. در غیر این صورت با هزینه‌ای کمتری می‌توانید اره چکشی ماکیتا خریداری کنید و پول کمتری بپردازید.

 

بررسی اره عمود بر حرفه ای GST 150 BCE بوش

 اره عمود بر GST 150 BCE بوش را می‌توان به‌جرئت یکی از پرقدرت‌ترین اره عمود بر در میان اره‌های هم رده قیمتی خود دانست. یک ابزار پرقدرت، حرفه‌ای و خوش دست که قدرتمند بودن آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

 اگر با بوش GST 150 BCE چند روز کار کنید، استفاده از دیگر اره‌های چکشی برای شما اذیت‌کننده و ناخوشایند خواهد بود (تجربه شخصی ما در استفاده از این دستگاه). دلیل این امر، قدرت بسیار بالای این اره عمود بر و راحتی اپراتور در استفاده از آن خواهد بود.

 نکته‌ای که توجه شما را جلب خواهد کرد، عدم افت سرعت موتور در زمان فشار و باربرداری زیاد است! به عبارتی اگر چوبی با تراکم بالا را باقدرت دست و فشار زیاد برش دهید، GST 150 بوش با همان دور در حالت آزاد، برش را انجام خواهد داد. این به لطف تکنولوژی Constant Elecronic و موتور پرقدرت ۷۸۰ واتی اره عمود بر بوش است.

 ما چندین سال تجربه کار با برادر بزرگ‌تر GST 150 که همان GST 85 BCE را داشته‌ایم و در برخی موارد در روز بیشتر از ۸ ساعت از این دستگاه استفاده می‌شد.

 نیاز به استفاده هم‌زمان دو اره عمود بر و تجربه خوب استفاده از اره عمودبر بوش ما را ترغیب کرد که انتخاب بعدی، GST 150 بوش باشد. باتوجه‌به استفاده بسیار زیاد از اره چکشی در کارگاه، تفاوت‌های بارز اره عمود بر جدید بسیار ملموس بود.

مشخصات فنی با اره عمود بر بوش GST 150 BCE

قدرت: ۷۸۰ وات

دور متغیر (دیمر): دارد (۶ سرعتِ)

وزن: ۲۷۰۰ گرم

کیف حمل: دارد

 

 اره عمود بر بوش,اره عمود بر,بهترین اره بوش,اره چکشی بوش,خرید اره عمود بر بوش,ابزار نجاری بوش,بهترین اره چکشی,

 

مزیت های اره چکشی GST 150 BCE بوش از نگاه آیچوب

بدنه ارگونومیک

ساختار ارگونومیک بدنه و دستگیره کار با این ابزار برش چوب را بسیار آسان و لذت‌بخش کرده است. دستگیره با روکش نرم لاستیکی مانع از سرخوردن و عرق نمودن دست می‌شود. این روکش بر خلاف دستگاه‌های دیگر (که نام نمی‌بریم!) پس از گذشت زمان از جای خود جدا نمی‌شوند!

 

موتور قدرتمند

 موتور قدرتمند اره عمود بر بوش مهم‌ترین قابلیت این دستگاه است. ۷۸۰ وات قدرت واقعی به‌اضافه سیستم ذخیره انرژی یک برش آسان و سریع را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در این دستگاه از تکنولوژی Constant Elecronic استفاده شده است که نوعی رگلاتور الکترونیکی به‌حساب می‌آید.

 این سیستم از ایجاد اضافه‌بار الکتریکی (Over load) جلوگیری می‌کند و در صورت نیاز به قدرت بیشتر، توان بیشتری به موتور خواهد داد.

 پس با خیال راحت چوب‌ها را برش کنید!

 

سیستم تعویض SDS تیغه

 در این سیستم، به‌راحتی، در سریع‌ترین حالت ممکن و کاملاً امن، امکان تعویض تیغه اره عمود بر را خواهید داشت. یک اهرم در قسمت جلو تیغه وجود دارد که با کشیدن آن، تیغه از جای خود رها می‌شود و در همان حالت می‌توانید تیغه جدید را جاگذاری نمایید.

 در مدل قدیمی‌تر اره چکشی بوش (GST 85 BCE) بستن تیغه برای همکاران ما که اولین‌بار این دستگاه را دست می‌گرفتند، یک چالش بود، گویی باید رمز یک گاوصندوق باز می‌شد!

کابل بلند

 وجود یک کابل بلند برای دستگاهی مانند اره عمود بر یک مزیت به شمار می‌آید. همچنین نرم بودن کابل هم مزیت دیگری است که در بلندمدت متوجه ارزش و اهمیت آن خواهید شد. بیشتر دستگاه‌های بی‌کیفیت بازار کابل هایی سفت و شکننده دارند که در بلندمدت همین امر موجب آزار و اذیت شما خواهد شد.

 البته یک‌بار این کابل از قسمت اتصال به بدنه قطع شده بود که با مراجعه به سرویس‌کار با پرداخت ۵ هزار تومان این مشکل حل شد. باتوجه‌به حساسیتی که ما در نگهداری از ابزار دارید، این مشکل عجیب بود!

 

سیستم دمنده گرد و غبار

قسمت دیگری که در بیشتر اره عمود بر ها وجود دارد، سیستم دمنده است. این قابلیت هوای حاصل از چرخش موتور را از طریق مجاری به سمت تیغه هدایت می‌کند تا گردوخاک ناشی از اره شدن چوب از جلوی تیغه پاک شود تا خط برش مشخص باشد. در این دستگاه دمنده بهینه شده و خاک باقدرت بیشتر به کنار هدایت می‌شود.

خروجی مکنده گردو غبار

در این دستگاه در کنار سیستم دمنده، امکان نصب لوله مکنده هم در این دستگاه وجود دارد. لوله مکنده از پشت صفحه در مسیر تیغه قرار می گیرد و امکان نصب دستگاه های مکنده به این اره چکشی را خواهید داشت.

 

کلید سلکتور حرکت پاندولی

این کلید حالت حرکت چپ و راست تیغه را تنظیم می‌کند. با افزایش چپ و راست تیغه امکان برش سریع‌تر چوب را خواهید داشت؛ اما هرچه چپ و راست بیشتر باشد، برش خشن‌تری خواهید داشت. همچنین برای برش فلزات نیاز نیست تیغه چپ و راست شود.

 

سخن پایانی

اگر به دنبال خرید یک اره عمود بر حرفه‌ای، صنعتی و قوی هستید، پیشنهاد ما خرید اره عمود بر بوش GST 150 BCE است. ما تجربه بسیار خوبی از اره عمود برهای بوش داشتیم و به همین منظور این تجربه را با شما با اشتراک گذاشتیم.

 

لطفا شما هم تجربیات خود از کار با اره عمود بر بوش در قسمت دیدگاه های همین نوشته منتشر کنید.

 

منبع: آیچوب

 

13 نظر در “نقد و بررسی اره عمود بر بوش GST 150 BCE + ۴ سال تجربه کار با…

  1. حمید گفت:

    سلام استاد عزیز
    اول از همه ممنون از زحمات شما
    میخواستم ببینم بین gst150 بوش و ماکیتا 4350 کدوم رو انتخاب کنم.
    ممنون میشم سریع جواب بدین.
    تشکر

    1. آیچوب گفت:

      سلام حمید عزیز
      هر دو خوبن
      بوش رو بیشتر می پسندم

      1. مسعود گفت:

        سلام ، ممنون از به اشتراک گذاشتن تجربتون ، برای من خیلی مفید و باارزش بود ..سوالم این هست در صورت خرید این اره (gst 150bce) قطعات یدکی این اره یافت میشه ؟ نمایندگی برای تعمیرات داره ؟ من شیراز هستم

        1. آیچوب گفت:

          درود بر شما مسعود عزیز
          در این ملک هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست!

  2. احمد گفت:

    سلام و ممنون ار آیچوب عزیز
    آیا عمود بر 150 bce که معرفی کردید توانایی برش چوب گردو با ضخامت ۸ سانت رو داره؟ ممنون

    1. آیچوب گفت:

      سلام
      توان لازم رو داره
      محدوده برش رو در مشخصات دستگاه مطالعه کنید

      1. احمد گفت:

        ممنونم

  3. BRUCELEEJKD گفت:

    سلام، چند تا سوال داشتم، ممنون میشم سریع جواب بدین.
    اول اینکه این اره ساخت کجاست؟ مجارستان یا سوئیس؟
    دوم اینکه چرا تو سایتا عکسش با عکسی که شما گذاشتین فرق داره؟ مثلا تو سایتای فروش GST150BCE رو بالای Professional نوشتن، منظورم اینه که تقلبیشم هست؟

    1. آیچوب گفت:

      سلام دوست عزیز
      این مدلی که در تصویر می بینید ساخت سوئیس هست
      این اره رو ما 6 سال پیش خریدیم. ممکنه تغییراتی ایجاد شده باشه.
      پیشنهاد می کنم با گارانتی معتبر ((سازوکار یا ابزارسرا)) تهیه کنید.

  4. محسن گفت:

    آقا هر مارک وبرندی که تهیه میکنید چه چینی چه غیره چینی قبل از خرید در مورد وجود قطعاتش توی بازار اطمینان حاصل کنید.دلیلشم اینکه شما هر مارکی حتی بهترینارو که بگیرید بالاخره یک روز نیاز به قطعات پیدا میکنه البته در صورتی که به عنوان وسیله کار استفاده میکنید نه طوری که سالی یکی دوبار اونم توی خونه.به عنوان تعمیرکار ابزار پیشنهادم اول ماکیتا بوش دیوالت متابو آ ا گ هستش وبعد از اینا توسن رونیکس هست.

  5. فرهنگ گفت:

    سلام
    خیلی ممنون از سایت وزین شما
    بین اره عمودبر بوشGst150BCE
    و
    دیوالت k331 کدام گزینه بهتری برای خرید میتونه باشه

    1. آیچوب گفت:

      سلام فرهنگ عزیز
      ما چند ساله از اره عمودبر بوش Gst150BCE استفاده می کنیم و فوق العاده بود. نیازی نمی بینیم بیشتر از این هزینه کنید. قیمت های بوش منطقی تر و متعادل هست. اره عمودبر بوشGst150BCE رو با گارانتی سازوکار تهیه کنید.

  6. وحید گفت:

    سلام به همه .دستگاه خیلی خوبیه من فکر کنم الان چند سال میشه که ۲تا ازشون خریدم ۱ سانت فولاد رو با این دستگاه بریدم البته تیغ اره هم مهمه .دستگاه خیلی محکم در مقابل ضربه .ولی باید این رو هم گفت که الان به خاطر بالا رفتن دلار قیمت این دستگاه هم برای خیلی از افرادی که نجاری یا کار دیگه ای انجام میدن گرون شده یادم میاد سری اول این دستگاه رو با قیمت ۲۰۰هزار تومن خریدم از حسن آباد .چه قدر حال آدم گرفته میشه روزهای خیلی خوبی بود با اینکه اون موقع هم دلار بالا بود نسبت به چند سال نه مثل الان داخل ۲ماه دلار بشه ۱۸ هزار بعد بیاد بشه ۱۳ .خیلی مسخره شده .خلاصه برای شما بگم اون موقع هیچ کس به فکر خریدن مارکهای دیگه مثل همین توسن .آروا .کرون .رونیکس و مابقی مارکهای چینی نبود .راستی انواع چوب رو با این دستگاه بریدم .حتی ۱۰ سانت .از راش گرفته که محکمه تا روسی .البته اون جاهای که مجبور بودم.الن چند وقتی میشه اتفاقات بدی افتاده .پدرمو داخل ماه رمضان که روزه میگرفت بیچاره با اون حال مریضی معده ای که داشت . از دست دادم .یه آدم نامرد موقعی که پدرم با موتور داشت شب از سر کار برمیگشت با ماشین زیرش میکنه و پدر بیچاره منو با اون حال میزاره و فرار میکنه .شب خیلی بدی بود .شانس رو ببین خدا با آدم های بد چقدر خوبه همون شب پدرمو مقصر میکنن. و کروکی اشتباهی که معمورهای رانندگی میکشن همه چیزو تموم میکنه .با اینکه من فیلم تصادف رو گرفتم گذاشتم روی پرونده به قاضی گفتم تو رو خدا فقط میخواهم نگاه کنی چطور داخل شب با سرعت بالی خودش پدرمو زیر میکنه بهش سرعت رو نگاه کن بالای ۱۲۰ داخل شهر چه کنیم الان .امیدوارم همیشه موفق باشین . من یه کمی اعتقاد مونده برام اگه اون هم نرفته باشه خودم هم نمیدونم.خیلی ناراحتم چون حتی وقت اینکه بغلش کنم دستاشو ببوسم بهش بگم خیلی دوست دارم بابا رو هم نداشتم .ای وای خدا .تو یه چیزی بگو.

برای ثبت نظر لطفا وارد اکانت خود شوید ( عضویت رایگان است )

[dm-modal]