ابزارهای فرز, اره, رپورتاژ آگهی, معرفی ابزار, مینی فرز

بررسی فنی تبدیل مینی فرز به اره زنجیری نجاری + ویدئو فارسی

گجت تبدیل مینی فرز به اره زنجیری,مینی فرز به اره زنجیری,کیت اره زنجیری برای مینی فرز،اره زنجیری برقی,ابزارک نجاری,اره زنجیری ارزان,اره زنجیری خانگی,برش هیزم در خانه,

 گجت تبدیل مینی فرز به اره زنجیری یکی از محصولات جذاب و جدید وارد شده به بازار ابزارآلات ایران است. گجت‌ها ابزاری کمکی هستند که با قرارگرفتن در کنار ابزاری دیگر موجب تغییر یا افزایش کارایی ابزارها می‌شوند.

 تبدیل مینی فرز به اره زنجیری در کنار جذابیت‌های خود، خطرات بسیار زیادی دارد و در واقع یک ابزارک استاندارد و بی‌خطر نیست. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید تبدیل مینی فرز به اره زنجیری این مطلب را کامل مطالعه کنید.

تذکر: پیشنهاد می کنیم از این ابزار استفاده نکنید!

 در این مطلب به معرفی گجت تبدیل مینی فرز برقی به اره‌برقی زنجیری می‌پردازیم. قسمت‌ها و قطعات مختلف این گجت را بررسی می‌کنیم، آن را سرهم‌بندی نموده و نکات مهمی که باید موردتوجه قرار گیرد را گوشزد خواهیم کرد.

 

بررسی فنی تبدیل مینی فرز به اره زنجیری نجاری + ویدئو فارسی

 

معرفی گجت تبدیل مینی فرز به اره زنجیری

 این ابزار کمکی شامل قطعاتی هست که با اتصال به مینی فرزهای برقی رایج در ایران می‌تواند به یک اره زنجیری کوچک تبدیل شود!

 در این گجت یک براکت یا پایه نگهدارنده به قسمت جلویی مینی فرز برقی متصل می‌شود و با نگه‌داشتن ساطوری، زنجیر، چرخ‌دنده و قطعات دیگر مجموعه اره زنجیری را تشکیل خواهد داد.

 در تبدیل مینی فرز به اره زنجیری پس از اتصال تمامی قطعات یک اره زنجیری با طول تیغه ۲۸ سانتی‌متر را خواهیم داشت.

 اره زنجیری به‌دست‌آمده با این گجت برای حجم تراشی و برش چوب در شرایط محدود و خاص استفاده می شود. همچنین به‌عنوان یک مصرف‌کننده خانگی می‌توانید از آن برای برش تنه و ساقه درختان یا برش هیزم استفاده نمود. اگر مینی فرز شارژی داشته باشید، بهترین استفاده از این اره زنجیری را خواهید داشت.

 

برسی خطرات استفاده از گجت تبدیل فرز به اره زنجیری

 

مشخصات کیت تبدیل مینی فرز برقی به اره زنجیری

اندازه ساتور: (۱۱.۵ اینچ) ۳۴ سانتی متر طول و ۵.۸ سانتی متر عرض

جنس ساتور: فولاد فنر

اندازه زنجیر: (۱۲ اینچ) ۳۰.۵ سانتیمتر

طول زنجیر (محیط): ۸۲ سانتی متر

ضخامت زنجیر: ۴.۷ میلی‌متر

تعداد دندانه زنجیر: ۲۲ عدد

جنس زنجیر: فولاد کربن

حداکثر عمق برش: ۲۸ سانتی متر

جنس براکت(بدنه اصلی): آلومینیوم

حداقل دهانه براکت: ۴۲ میلی‌متر

اندازه اسپیندل پشتیبانی شده: M10 و M14

حداکثر قطر اسپیندل پشتیبانی شده: ۱۳.۵ میلی‌متر

اقلام همراه: دفترچه راهنما، روغن دان

 

ویدئو جعبه گشایی و آموزش نصب این گجت (زبان فارسی)

تماشا این ویدئو در برخی اپراتور ها با ترافیک نیم بها محاسبه می شود!

 

جعبه گشایی گجت تبدیل مینی فرز به اره زنجیری

تمام قطعات این کیت در یک جعبه مقوایی با اندازه ۳۴۵*۱۲۵*۵۰ میلی‌متر با وزن تقریبی یک کیلوگرم قرار گرفته است. این بسته بندی به‌منظور ارسال پستی مناسب نیست و حتماً در ارسال توسط فروشگاه در بسته بندی جداگانه‌ای قرار خواهد گرفت.

 

جعبه گشایی گجت تبدیل مینی فرز به اره زنجیری

 

هنگام خرید کیت تبدیل مینی فرز به اره زنجیری دو گزینه برای انتخاب وجود دارد. نوع با مخزن روغن و مدلی بدون مخزن. در نوع اول مخزن روغن به‌صورت سرخود روی براکت (پایه) قرار گرفته است و در مدل بدون مخزن، براکت ساده‌تر بوده و ظرفی پلاستیکی جایگزین آن شده است. از لحاظ کارایی و قابلیت تفاوتی در هیچ‌یک از مدل‌ها نیست.

در هر دو مدل براکت، ساتور، زنجیر، دسته، گارد، آچار و تعدادی پیچ و مهره به چشم می‌خورد همراه با کاتالوگ گجت که به‌صورت مصور و شماره گذاری شده مراحل سر هم بندی گجت را نشان داده است. تنها در مدل بدون مخزن یک عدد مخزن پلاستیکی مدرج جهت روغن کاری به اره افزوده شده است.

 

گجت تبدیل مینی فرز به اره زنجیری,مینی فرز به اره زنجیری,کیت اره زنجیری برای مینی فرز،اره زنجیری برقی,ابزارک نجاری,اره زنجیری ارزان,اره زنجیری خانگی,برش هیزم در خانه,

 

با احتساب تمامی قطعات همراه مجموعاً ۲۰ قطعه در هر کارتن از این پکیج وجود دارد که با اطلاعات مندرج روی کارتن دستگاه و کاتالوگ آن کاملاً هم‌خوانی دارد.

 

چه نوع روغنی در اره زنجیری استفاده می‌شود؟

از روغن‌های رایج اره‌های بنزینی دو زمانه یا هر روغن مخصوص روان کاری فلزات دیگری می‌توانید در مخزن روغن این گجت استفاده نمایید. این روغن‌کاری تنها به‌منظور روان کردن سطح برخورد بین زنجیر و ساتوری استفاده می‌شود. توصیه می‌کنیم هیچ‌وقت از این گجت بدون روغن‌کاری استفاده نکنید.

تا می توانید ساطور را روغن کاری کنید. این روغن مانع از ایجا اصطکاک و سایش می شود. هرچه بیشتر زنجیر را روغن کاری کنید، عمر ابزار شما بیشتر خواهد شد.

 

معایب تبدیل مینی فرز به اره زنجیری

متاسفانه برخی افراد فکر می کنند کار با این ابزارک ساده است و فکر می کنند مانند یک اسباب بازی می توان از تبدیل مینی فرز به اره زنجیری استفاده کرد.

مهم ترین معایب تبدیل مینی فرز به اره زنجیری، موضوع کنترل سرعت چرخش زنجیر است. همانطور که می دانید مینی فرز و سنگ فرز برای برش کاری طراحی شده اند.

موتور این دستگاه ها برای چرخش های سریع طراحی شده است دور بالا (RPM) دارد. شما باید بر روی کاتالوگ دستگاه به دنبال دور مناسب و استاندارد برای اره زنجیری باشید و با استفاده از دیمر مینی فرز این دور را تنظیم کنید.

نکته بعد اینکه مینی فرز ابعاد کوچکی دارد و دسته و دستگیره مناسب برای نگهداری و کنترل بر دستگاه نخواهید داشت.

تبدیل مینی فرز به اره زنجیری دارای اتصالات قوی و قابل اتکا نیست. در زمان برش کاری با این ابزارک باید بسیار مراقب باشید که فشار زیاد به دستگاه نیاورید.

 

بررسی کیت تبدیل اره زنجیری

 

آموزش اسمبل (سر هم بندی) گجت تبدیل مینی فرز به اره زنجیری

بامطالعه کاتالوگ گجت تبدیل مینی فرز به اره زنجیری متوجه سادگی اسمبل قطعات خواهید شد. طبق ادعای سازنده می‌توانید با این گجت در کمتر از یک دقیقه مینی فرز برقی را به اره برقی زنجیری تبدیل نمایید.

 

آموزش اسمبل (سر هم بندی) گجت تبدیل مینی فرز به اره زنجیری

 

اتصال براکت تبدیل مینی فرز به اره زنجیری

برای اسمبل ابتدا براکت یا نگه‌دارنده را به قسمت گلویی مینی فرز توسط دو عدد پیچ همراه کیت تبدیل مینی فرز به اره زنجیری متصل کنید.

 

اتصال براکت تبدیل مینی فرز به اره زنجیری

 

نکته مهم در این اتصال استفاده از مینی فرزی هست که در قسمت گلویی خود شیار داشته باشد. اغلب مینی فرزهای جدید چنین شیاری دارند. به جهت بستن براکت توجه داشته باشید و مانند تصویر زیر آن را متصل کنید.

توجه داشته باشید که قطر گلویی مینی فرز باید ۴۲ میلی متر باشد.

 

اتصال چرخ دنده تبدیل فرز به اره چوب بری

قطعه چرخ دنده شکل در این گجت روی اسپیندل مینی فرز قرار می‌گیرد و با توجه به شکل و اندازه دندانه‌های روی آن زنجیر را روی ساطوری به چرخش در می‌آورد. این قطعه با اسپیندل های M10 و M14 سازگار هست و حداکثر قطر ۱۳.۵ میلی‌متر را پشتیبانی می‌کند.

 

اتصال چرخ دنده تبدیل فرز به اره چوب بری

پس از اتصال براکت، قطعه چرخ دنده شکل را روی اسپیندل مینی فرز متصل می‌کنیم. در این مرحله هر دو مهره روی اسپیندل مینی فرز را خارج کنید. چرخ دنده را روی اسپیندل مینی فرز قرار داده و مهره بالایی را روی آن ببندید. این فرایند مانند تعویض صفحه مینی فرز است.

اتصال چرخ دنده تبدیل فرز به اره چوب بری

 

اسمبل زنجیر روی ساطوری تبدیل مینی فرز به اره زنجیری

ساطوری در این گجت از جنس فولاد فنر و با مقاومت بالا در برابر تنش ساخته شده است. ساطوری در اره‌های زنجیری نقش هدایت زنجیر را بر عهده داشته و مسیر حرکت زنجیر است.

تنها یک نکته ساده را هنگام بستن زنجیر به دور ساطوری باید مورد توجه قرار داد و آن‌هم جهت درست گردش زنجیر است. این جهت مانند همه اره زنجیری‌های دیگر و با توجه به جهت گردش مینی فرز برقی ساعت‌گرد است.

 

اسمبل زنجیر روی ساطوری تبدیل مینی فرز به اره زنجیری

 

برای راحتی کار روی تیغه و روی ساطوری فلش‌های نشانگری رسم شده‌اند که جهت درست بستن زنجیر روی ساطوری را نشان می‌دهند. کافی است این دو جهت در یک راستا قرار بگیرند.

 

بستن ساطوری به براکت تبدیل مینی فرز به اره زنجیری

ساطوری با دو پیچ و مهره‌های متعلق به آن به براکت متصل می‌شود. ابتدا زنجیر را در پشت چرخ دنده قرار می‌دهیم. سپس از محل شیار روی ساطوری آن را روی برآمدگی براکت می‌گذاریم.

در پایین ساطوری و در دو طرف آن یک سوراخ کوچک وجود دارد. قبل از قرار دادن ساطوری روی براکت قطعه پیچ را روی براکت قرار دهید.

این قطعه برآمدگی دارد که در سوراخ کوچک انتهای ساطوری جای می‌گیرد. با چرخش پیچ این قطعه، ساطوری به‌منظور شل و سفت نمودن زنجیر به جلو و عقب حرکت می‌کند.

 

بستن ساطوری به براکت تبدیل مینی فرز به اره زنجیری

 

در انتهای این مرحله کاور پلاستیکی را روی کجت قرار داده و مهره‌های ساطوری را می‌بندیم. پس از بستن مهره‌ها پیچ تنظیم کشش زنجیر را بچرخانید تا میزان سفت بودن زنجیر روی ساطوری را تنظیم گردد.

 

گجت تبدیل مینی فرز به اره زنجیری,مینی فرز به اره زنجیری,کیت اره زنجیری برای مینی فرز،اره زنجیری برقی,ابزارک نجاری,اره زنجیری ارزان,اره زنجیری خانگی,برش هیزم در خانه,

 

نصب دسته و گارد محافظ

دسته و محافظ را می‌توانید توسط چهار پیچ به بدنه براکت متصل کنید. دسته را می‌توان به توجه به راست‌دست یا چپ دست بودن کاربر جابجا نمود. با نصب دسته و گارد اسمبل به پایان رسیده و دستگاه شما آماده استفاده شده است.

 

یادآوری چند نکته احتیاطی

– حتماً قبل از اسمبل راهنمای سرهم‌بندی در کاتالوگ را مطالعه نمایید.

– حتماً قبل از استفاده زنجیر را روغن‌کاری نمایید (در مدل دارای مخزن شستی روغن را چند بار بفشارید).

– قبل از استفاده حتماً از عینک ایمنی (محافظ صورت گزینه بهتری است) استفاده نمایید.

– این گجت برخلاف اره‌های زنجیری برقی یا بنزینی فاقد کلاچ ضد برگشت است بنابراین احتیاط بیشتری به خرج دهید

– پس از چند دقیقه کاربری از دستگاه سفت بودن پیچ و مهره‌ها را بررسی کنید.

– این گجت هرگز جایگزین اره‌های بنزینی قدرتمند نخواهد شد بنابراین انتظارات خود از آن را محدود نمایید.

 

منبع: آیچوب

 

سلب مسئولیت: این نوشته یک محتوای تبلیغاتی به سفارش تبلیغ دهنده است. لطفاً قوانین سایت را مطالعه کنید.

 

46 نظر در “بررسی فنی تبدیل مینی فرز به اره زنجیری نجاری + ویدئو فارسی

  1. 09397036601 گفت:

    سلام زنجیر رو با دست حرکت میدم یه جا سفت ویجا. شول میشه تعویض کردم باز همینطوره در ضمن مخزن روغنش وباز کردم خروجیش بستسن.شاستی هم نداره.. .

    1. Khorami گفت:

      درود بر شما
      در مقاله توضیح دادیم
      از این محصول استفاده نکنید.

  2. 09125362790 گفت:

    سلام صبح بخیر من چند روز قبل همین اره زنجیری گرفتم از فروشنده پرسیدم به مینی سنگ توسن میخوره گفت به همه مدل میخوره حالا وقتی باز کردم دیدم هم محل بستن گلویی گشاده وهم مهره اسپندل به سر مینی سنگ نمیخوره ایا راهی داره یدکی یا اداپتوری که بشه وصلش کرد در ضمن برند این ابزار کربن هستش

  3. بهرام امیری گفت:

    باسلام خدمت شما،
    سوالی داشتم خدمتتان این گجت به مینی فرز دسته بلند کرون هم می خورد یانه؟ البته شیار دارد وقطر آن حدود 4.5تا5سانتی متر است.

    1. آیچوب گفت:

      سلام
      اگر این مشخصات را دارد بله

  4. بهروز گفت:

    سلام
    به مینی فرز apn میخوره؟
    مدل خوبه چین ساو هست یا گریتک؟

    1. آیچوب گفت:

      سلام
      اطلاعی ندارم

  5. علی گفت:

    سلام .یک سوال داشتم از خدمتتون .شخصی میگفت فقط مناسب مینی فرز دیمرداره .آیا درست گفتن یا برای مینی فرز های فاقد دیمر هم میشه استفاده کرد

    1. آیچوب گفت:

      سلام
      خیر
      دیمر دار باشد بد نیست. برای این گجت نیاز ضروری نیست
      اما هیچ وقت جای اره زنجیری برقی یا بنزینی را نمی گیرد

  6. محمد گفت:

    با سلام مینی فرز ماکیتا دارم شیار گلویی دارد ولی قطرگلویی ۴۲.۵میلیمتراست
    آیا براکت این تبدیل برای مینی فرز من ‌قابل اتصال است

    1. آیچوب گفت:

      سلام
      اختلافش 0.5 میلی متر هست احتمالا جواب کار رو میده

    2. عادل گفت:

      سلام.تنهاسوالم چون خودم هم بنزینی وهم همین مدلو دارم؛میخوام بدونم که چرا تیغه یاساتوری که روش سوارشد دریچه ی روغن دستگاه باتیغه همخونی نداره.وروغن اصلا وارد ریل تیغه وزیرزنجیرنمیشه که روانکاری کنه.فکرکردم من اشتباه مونتاژ کردم.اماتوتمام تصاویر شما ازهربرند همینطوره.تیغه درسته بدنه ساختش برعکسه.یعنی مخزن روغن با محل بستن ساتوری باید جابجاشه.بنظرمن

      1. آیچوب گفت:

        سلام عادل عزیز
        ما تست کردیم مشکلی نداشت و تیغه چرب می شد.
        ساختار ساده ای داره و احتمال اشتباه بسیار پایینه

  7. علیرضا گفت:

    سلام. ممنون از شما استاد بزرگوار بابت مطالب بسیار ارزنده.
    خواستم بپرسم مینی فرز در حدود قیمت زیر دو میلیون که گجت هم نب بشه چه مارکی پیشنهاد میدین. بازم ممنون بابت مطالب مفید و وقتی که میزارین

    1. آیچوب گفت:

      سلام
      با 2 میلیون تومان با توجه به شرایط کنونی بازار هر برندی تهیه کنید مناسب هست
      برای نصب گجت باید هنگام خرید بررسی داشته باشید که شیار دور گلویی داشته باشد.

      1. علیرضا گفت:

        ممنون بابت وقتی گه گذاشتین.
        ی سوال دیگه از حضورتون دارم حتی مارک توسن رو با حدود این قیمت تایید میکنین. و اینکه ابزار بوش برخی نوشتن ساخت کشور المان با اونایی که ننوشتن متفاوت هست یا همه تحت لیسان المان هستن.مجدد سپاسگزارم

        1. آیچوب گفت:

          برای ابزاری که کارکرد طولانی با اون دارید یا نیاز به دقت هست برند های معتبر را پیشنهاد می کنیم.
          برای کارهای آماتوری و خانگی مارک های چینی کفایت می کند
          در مورد بوش هم در کشورهای مختلفی تولید می شود اما از لحاظ کیفیت تحت لایسنس آلمان هست

        2. جوانبخش گفت:

          سلام نصب کردم روعنکاری هم کردم کارمیکنه ولی چوب حتی کوچک به قطر خودکارهم نمیبره متشکرم

  8. صمیم گفت:

    سلام و تشکر از توضیحات کامل. البته تنها سوالم این است که آیا عدد 42 میلیمتر برای براکت، قطعی است و یا به 40 میلیمتری هم جواب می دهد. ممنون از توجه شما.

    1. آیچوب گفت:

      سلام صمیم عزیز
      خیر، مشکلی وجود نداره.

    2. محمد گفت:

      سلام ممنون از سایت خوب شما ایا براکت برای عدد۴۲.۵میلیمترهم جواب میدهد. با تشکر

  9. محمود گفت:

    باسلام…من مینی فرزتوسن ۳۲۶۰ABدارم آیا این گجت به این مینی فرز سوارمی شود….ضمنا دومدل روغن خور وبی روغن موجود است فرق این دوچیست؟متشکرم ازپاسخی که می دهید

    1. آیچوب گفت:

      سلام محمود
      اگر ویدئو را دیده باشید اشاره کردیم که قطر گلویی فرز باید چقدر باشد و تاکید کردیم که دور گلویی مینی فرز باید شیار داشته باشد
      در متن و تصاویر پست هم به وضوح توضیح داده شده است.
      مینی فرز را بررسی کنید که آیا این دو شرایط را دارد یا خیر.

      1. علیرضا گفت:

        با سلام و عرض ادب
        میشه بگید از چه نوع روغنی باید استفاده کنیم ؟

        1. آیچوب گفت:

          سلام علیرضا عزیز
          برای این دستگاه از هر روغنی می تونید استفاده کنید.

  10. علیرضا گفت:

    سلام آیا همه این گجت ها در یک پک وجود داره که از مینی فرز استفاده های مختلف بکنیم؟ توی مستند خارجی دیدم که یک پک کامل وجود داشت

    1. آیچوب گفت:

      سلام
      در ویدئو وقیقا توضیح دادیم که محتویات جعبه چی هست.
      برای استفاده از این پک باید مینی فرز رو جداگانه تهیه کنید.

  11. رضا گفت:

    سلام لطفا طریقه نصب روکش رویی از مدل محفظه روغن روی خودش توضیح می دهید چون پیچ جهت سفت کردن زنجیر در این حالت وجود ندارد
    متشکر

    1. آیچوب گفت:

      درود بر شما رضا عزیز
      فکر می کنم هر دو مدل در ویدئو هست.
      مدل مخزن روغن دار هم پیچ داره. فقط جایگاهش متفاوت هست.

  12. مسعود گفت:

    سلام من مینی فرز توسن پلاس دارم یکی از این براکت ها رو تهیه کردم و موقع نصب متوجه شدم که گلویی مینی فرز حدود ۴۸ میلی متره و پایه ی براکت خوب روش نصب نمیشه
    خواستم بپرسم ایا پایه براکتی هست که به مینی فرز توسن پلاس۳۳۸۲ بخوره یا باید تراشش بدم ؟
    یه راه کاری به من بدید لطفا

    1. آیچوب گفت:

      درود بر شما مسعود عزیز
      براکتی که مناسب این قطر باشه سراغ نداریم متاسفانه… البته شاید در آینده تولید بشه
      نکته مهمی که در متن هم به اون اشاره کردیم، مبحث وجود شیار دور گلویی هست که حتما باید وجود داشته باشه تا اتصال کامل داشته باشه… اگر نباشه، احتمال خارج شدنش زیاد هست.

    2. حسين گفت:

      سلام
      من يك گجت با روغن كاري اتومات خريدم در ابتداي كار عالي برش ميداد ولي متاسفانه بعد از چند برش كاراييش خيلي افت كرد
      ايا امكان داره به اين زودي تيغه ها كند شده باشن ؟
      در اين صورت چطور بايد اين مشكل رو برطرف كنم

      1. آیچوب گفت:

        سلام
        اگر از نظر ساختاری مشکلی نداره، احتمالا تیغه ها کند شدن
        بهتره بدید براتون تیز کنند.

  13. مرتضی گفت:

    سلام من دماوند هستم یه مورد نیاز دارم ایا ارسال دارید…

    1. آیچوب گفت:

      درود بر شما مرتضی عزیز
      لطفا از فروشگاه اینترنتی کیف ابزار تهیه کنید، فقط کافیه روی تصویر ((خرید از کیف ابزار)) کلیک کنید.

  14. فرشاد گفت:

    سلام به نظر من چیز بی مصرفی است و اطلا کارایی نداره حیف از پول که بابت این بپردازی نه راهنمای درستی هست نه درست کار میکند

  15. رضا منظری گفت:

    سلام ، بنده این گجت را خریدم و نصب کردم اما بطور مرتب زنجیر آن شل میشه علت چیست ضمن اینکه پیچ و مهره ها همگی سفت هستند

    1. آیچوب گفت:

      سلام رضا.
      براکت را خوب سفت کنید و به نکته ای که در مورد برامدگی روی براکت و شیار دور گلویی دور اسپیندل مینی فرز گفته شده توجه کنید.
      روغن کاری دائمی زنجیر را فراموش نکنید.
      برای راهنمایی بهتر لطفا با فروشنده تماس داشته باشید.

      1. رضا منظری گفت:

        واقعا ممنونم که وقت میگذارین و جواب میدید ، متاسفانه فروشنده هیچ اطلاعی از علت عیوب نداره ، روغنکاری انجام میدم اما وقتی زنجیر چند دور میزنه شل میشه و دیگه کارای ندارم همون‌طور که گفتم تمام پیچ‌ها سفت هستن اما زنجیر مدام شل میشه ، آیا ممکنه قسمتی از زنجیر کش اومده باشه

        1. آیچوب گفت:

          سلامت باشید.
          احتمالا دور مینی فرز خیلی بالاست و همین دور بالا باعث فشار زنجیر به براکت و شل شدن زنجیر میشه. اگر دستگاه دیمردار هست، کمی دور دستگاه رو پایین بیارید. شاگر کمی زنجیر شل باشه، خللی در کار ایجاد نمیکنه (البته شل شدن بیش از حد هم جایز نیست)
          به دستگاه زیاد فشار وارد نکنید. برش ها رو آرام انجام بدید
          زنجیر کش نمیاد. در اثر فشار زیاد براکت جابجا میشه و زنجیر شل میشه. به اندازه ای شل میشه که بتونه راحت بچرخه.

        2. ابزارمولودي گفت:

          سلام درنوع باروغن کاری اتوماتیک چطور میتوان زنجیر راشل یا سفت کردچون کلن مکانیزمش بانوع ساده فرق داره

        3. آیچوب گفت:

          سلام
          پشت ساطوری فنر قرار گرفته که کشش مورد نظر رو ایجاد می کنه و نیازی به شل یا سفت کردن نخواهد بود.

  16. کاظمی گفت:

    سلام
    از نظر ایمنی چطور هستش این گجت؟ بخصوص با توجه به دور بالای مینی فرز

    1. آیچوب گفت:

      سلام کاظمی.
      استاندارد ملی یا جهانی نه در مورد این گجت و نه گجت های مشابه با برنده های دیگری را ندیدیم.
      با توجه به تست آیچوب دور مینی فرز مشکلی در کار ایجاد نمی کند. حتی در یک مورد که به دلیل عدم همخوانی گلویی مینی فرز براکت شل شد زنجیر از محیط گردش خارج شد و به سرعت ایستاد. به دلیل گریز از مرکز زنجیر و چرخ دنده از آن خارج می شود.
      بر خلاف مدل های برقی و بنزینی سیستم کلاج و محافظ ضد برگشت ندارد اما با توجه به اندازه ساطوری و تاکید بر استفاده در کارهای سبک مشکلی ایجاد نمی کند.

      1. Hamed گفت:

        سلام و خسته نباشید
        این گجت فقط واسه مینی فرزه؟
        اگه مینی نباشه چی؟
        هرچی سرچ کردم فقط واسه مینی فرز اومد

        1. آیچوب گفت:

          سلام حامد
          بله.فقط برای مینی فرز هست

برای ثبت نظر لطفا وارد اکانت خود شوید ( عضویت رایگان است )