رپورتاژ آگهی, معرفی ابزار

بررسی گارانتی ابزار در استرالیا با بابک راد / رادیو آیچوب

گارانتی ابزار در استرالیا

 گارانتی ابزار همواره از مشکلات و دغدغه‌های خریداران ابزار در ایران بوده و هست. می‌توان گفت شوربختانه و با نهایت تأسف گارانتی و خدمات پس از فروش در ایران به‌جز در مواردی نادر بیشتر جنبه شعاری به خود گرفته است. در بسیاری مواقع بهره‌مندی از گارانتی و خدمات پس از فروش آن چنان مشکل و پیچیده می‌شود که بیشتر به یک شوخی بی‌مزه و تلخند می‌ماند تا یک اصل مهم از فروش و خدمات پس از آن.

 در این پادکست از رادیو آیچوب هم صحبت شدیم با آقای بابک راد، هم‌وطن عزیز اصفهانی علاقه‌مند به ابزار و نجاری مقیم ملبورن استرالیا. پای صحبت‌های بابک نشستیم تا از احوال گارانتی و خدمات پس از فروش ابزار در استرالیا خبری بگیریم.

 این نوشتار بخشی از گفتگو ما با بابک راد بود و برای شنیدن مصاحبه کامل از پنل زیر استفاده کنید. همچنین امکان دانلود فایل صوتی این گفتگو هم فراهم شده است.

برای شنیدن پادکست روی تصویر بالا کلیک کنید

 

معرفی بابک راد نجار ایرانی در استرالیا

– سلام به مخاطبین مجموعه آیچوب. بابک راد هستم و شش سال هست که مقیم استرالیا هستم. تحصیلاتم در ایران مترجمی زبان انگلیسی بوده و تدریس در سطح کارشناسی ارشد. علاقه‌مند به نجاری و ابزار آلات نجاری و در استرالیا در خانه نجاری انجام می‌دهم.

 

تفاوت گارانتی و وارانتی در استرالیا

– فکر می‌کنم بد نباشد که در ابتدا به معنی لغوی گارانتی و وارانتی بپردازیم؛ گارانتی یک نوع تضمین هست که می تواند تضمین کلامی باشد؛ اما وقتی که این تضمین در قالب نوشتار ظاهر شود به وارانتی تغییر نام می‌یابد.

– گارانتی در استرالیا خیلی جدی هست و برای من که ایران را تجربه کرده‌ام بسیار جذاب بوده. شما در استرالیا کافی است فاکتور خرید را به فروشگاه ارائه دهید تا از ضمانت و خدمات پس از خرید ابزار خریداری شده بهره‌مند شوید. تنها کافی است ابزار شما شامل گارانتی بوده و ملزومات گارانتی از طرف شما لغو نشده باشد.

– گارانتی در این مواقع به‌صورت برگشت کامل مبلغ خرید شده و یا تعویض با ابزاری مشابه صورت می‌پذیرد.

 

خرید ابزار با گارانتی و وارانتی

– بله. همه ابزارها شامل گارانتی هستند. در مواردی می‌توانید در قالب سرویس‌هایی مانند سرویس طلایی با افزودن به مبلغ خرید میزان گارانتی محصول خریداری شده را افزایش دهید. مثلاً گارانتی را از دو سال به چهار سال افزایش دهید.

البته در مورد ابزار این نوع گارانتی مرسوم نیست و بیشتر شامل وسایل برقی خانگی است. تنها شرط برای استفاده از گارانتی ابزار داشتن اصل یا حتی عکس برگه فاکتور خرید ابزار است.

 

مسئولیت خدمات گارانتی ابزار در استرالیا؟

– معمولاً شرکت‌های تولیدکننده ابزار گارانتی را به فروشنده ابزار در استرالیا منتقل می‌کنند و خریدار ابزار برای خدمات پس از فروش با فروشنده ابزار طرف هست.

با داشتن فاکتور خرید ابزار می‌توانید از شرایط گارانتی در هر یک از شعب فروشگاه استفاده کنید. مثلاً اگر دریلی که خرید کرده‌اید در مدت گارانتی سوخته باشد به فروشگاه یا یکی از شعب آن مراجعه می‌کنید و با داشتن فاکتور خرید درخواست خدمات گارانتی می‌کنید.

کارشناس گارانتی پرسش‌هایی از شما می‌پرسد تا مطمئن شود صدمه وارد شده به دستگاه شامل گارانتی می‌شود. پس از تأیید کارشناس شامل حال گارانتی شده و می‌توانید به انتخاب خود مبلغ خرید شده را پس گرفته و یا با همان دریل یا دریل هم‌رده دیگری تعویض نمایید.

 

گارانتی ابزار دستی در استرالیا

 

گارانتی ابزار دستی در استرالیا

 

– بله. برندی مانند استنلی در ابزار آلات دستی خود بسیاری مواقع گارانتی مادام‌العمر و همیشگی ارائه می‌کند. اگر ابزار شامل گارانتی شود مانند ابزار برقی اشاره شده اختیار باز پس‌گیری مبلغ خریداری شده و یا تعویض آن را دارید.

 

آیچوب: در خریدهای اینترنتی ممکن هست در فرایند ارسال (shiping) ابزار یا دستگاه خریداری شده آسیب دیده باشد. استفاده از گارانتی در این صورت چطور هست؟

– بعضی افراد در این مواقع هنگام باز کردن جعبه از جعبه گشایی آن فیلم‌برداری می‌کنند که مدرک خوبی برای استفاده و اثبات ادعا هست. معمولاً هم نیازی به این‌گونه اثبات نیست و مورد قبول کارشناس گارانتی واقع می‌شود؛ اما در معدود موارد می‌توان از این ویدئوها استفاده نمود.

 

آیا تجربه شخصی از استفاده از گارانتی داشته‌اید؟

– بله. چمن زن برقی رایوبی از شرکت بانینگز خرید کرده بودم که پس از ۴۵ دقیقه کار کردن و بدون اینکه فشار بیش از حدی به دستگاه وارد شود موتور آن سوخت. با توجه به اینکه فاکتور خرید را داشتم به باجه پس گرفتن ابزار رفتم و توضیح دادم، کارشناس ابزار را بررسی کرد و کمی مردد شد و با مسئول ارشد خودش تماس گرفت.

در نهایت گارانتی مورد قبول قرار گرفت و توانستم با کمی مبلغ بیشتر مدل بالاتر و پر توان‌تر همین چمن زد را خرید کردم. جالب اینکه بعضی از محصولات رایوبی تا ۷ سال هم گارانتی دارد.

 

آیچوب : تشکر می‌کنیم از بابک راد عزیز بابت اشتراک دانسته‌ها و امید داریم روزی شاهد گارانتی معتبر و کارا در شان خریداران ابزار ایرانی باشیم.

 

لطفاً تجربیات خود از گارانتی ابزار را با آیچوب در دیدگاه‌های همین مطلب در میان بگذارید.

3 نظر در “بررسی گارانتی ابزار در استرالیا با بابک راد / رادیو آیچوب

  1. پیام گفت:

    البته من دوست دارم این مورد رو اضافه کنم که پس گرفتن اجناس در استرالیا فقط شامل ابزار نیست و حتی راجع به مواد مصرفی هم میباشد مثلا اگه شما از رب گوجه فرنگی که میخرید راضی نیستید میتوانید آن را به فروشگاه برگردانید ( حتی اگر درب کنسرو را باز و از آن استفاده کرده باشید ) و پول خود را کاملا پس بگیرید.

    1. بابک راد گفت:

      سلام
      بله درست میفرمایید. این قضیه برای بیشتر اجناس صدق میکنه.
      در این بحث ما سعی کردیم، وارنتی (ضمانت یا گارانتی) را از دید ابزارآلات ، برسسی کنیم.
      خیلی ممنونم از نظرتون ! لطف کردید ❤️????????

    2. امیر گفت:

      حدودا سال ۲۰۱۱ من صندلی از آفیس ورک خریدم و به مدت ۳ ماه ازش به صورت مداوم و هر روزه استفاده کردم ، بعد از سه ماه رفتم آفیس ورک و گفتم صندلی من تشک نشستنش ضخامتش رو از دست داده و دیگه راحت نیست ! مسئولش گفت برام بیارش ، و من هم گذاشتمش توی جعبه و بردم براش . رفتم دوباره پیشش گفتم آوردم صندلی رو بیا تحویل بگیر ، گفت نمی خواد بزارش همون گوشه برو یا صندوق گیفت کارت بگیر یا به همون اندازه یه چیز دیگه بردار؟ یعنی اطمینان در این حد که اصلا نیومد ببینه ما آجر بار زدیم براش یا صندلی !؟

برای ثبت نظر لطفا وارد اکانت خود شوید ( عضویت رایگان است )

[dm-modal]