آیچوب (آموزش و معرفی برترین های صنعت چوب)
  • آیچوب
  • تبلیغات
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
  • قوانین سایت
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • آیچوب
  • تبلیغات
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
  • قوانین سایت
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
آموزش نجاری،کار با چوب، رنگکاری چوب و آموزش ابزار | آیچوب
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج

بررسی گارانتی ابزار در استرالیا با بابک راد / رادیو آیچوب

آیچوب توسط آیچوب
30 تیر 1401
در رادیو آیچوب, معرفی ابزار
- مطالعه در 5 دقیقه
0 0
3
خانه هنر های چوبی رادیو آیچوب

گارانتی ابزار همواره از مشکلات و دغدغه‌های خریداران ابزار در ایران بوده و هست. می‌توان گفت شوربختانه و با نهایت تأسف گارانتی و خدمات پس از فروش در ایران به‌جز در مواردی نادر بیشتر جنبه شعاری به خود گرفته است. در بسیاری مواقع بهره‌مندی از گارانتی و خدمات پس از فروش آن چنان مشکل و پیچیده می‌شود که بیشتر به یک شوخی بی مزه و تلخند می‌ماند تا یک اصل مهم از فروش و خدمات پس از آن.

 

در این پادکست از رادیو آیچوب هم صحبت شدیم با آقای بابک راد، هم‌وطن عزیز اصفهانی علاقه‌مند به ابزار و نجاری مقیم ملبورن استرالیا. پای صحبت‌های بابک نشستیم تا از احوال گارانتی و خدمات پس از فروش ابزار در استرالیا خبری بگیریم.

 

 

این نوشتار بخشی از گفتگو ما با بابک راد بود و برای شنیدن مصاحبه کامل از پنل زیر استفاده کنید. همچنین امکان دانلود فایل صوتی این گفتگو هم فراهم شده است.

 

 

 

برای شنیدن پادکست روی تصویر بالا کلیک کنید

 

 

آیچوب: سلام بابک جان لطفاً خودت رو برای شنوندگان رادیو آیچوب معرفی کن

دسترسی سریع : پنهان
1 آیچوب: سلام بابک جان لطفاً خودت رو برای شنوندگان رادیو آیچوب معرفی کن
2 آیچوب: تعریف شما از گارانتی و وارانتی چیست و در استرالیا با این مبحث چطور برخورد می‌شود؟
3 آیچوب: همه ابزار آلات که خرید می‌کنید گارانتی دارد یا بابت گارانتی مبلغ جداگانه‌ای هزینه می‌کنید؟
4 آیچوب: گارانتی را شرکت تولیدکننده ابزار ارائه می‌کند یا فروشنده و فروشگاه ابزار مسئول گارانتی و خدمات پس از فروش است؟
5 آیچوب: آیا ابزار آلات دستی (غیر برقی) هم شامل گارانتی هستند یا صرفاً شامل ابزار برقی می‌شود؟
6 آیچوب: در خریدهای اینترنتی ممکن هست در فرایند ارسال (shiping) ابزار یا دستگاه خریداری شده آسیب دیده باشد. استفاده از گارانتی در این صورت چطور هست؟
7 آیچوب: آیا تجربه شخصی از استفاده از گارانتی داشته‌اید؟

 

– سلام به مخاطبین مجموعه آیچوب. بابک راد هستم و شش سال هست که مقیم استرالیا هستم. تحصیلاتم در ایران مترجمی زبان انگلیسی بوده و تدریس در سطح کارشناسی ارشد. علاقه‌مند به نجاری و ابزار آلات نجاری و در استرالیا در خانه نجاری انجام می‌دهم.

دانلود دوره رنگکار ماهر

 

 

آیچوب: تعریف شما از گارانتی و وارانتی چیست و در استرالیا با این مبحث چطور برخورد می‌شود؟

 

– فکر می‌کنم بد نباشد که در ابتدا به معنی لغوی گارانتی و وارانتی بپردازیم؛ گارانتی یک نوع تضمین هست که می تواند تضمین کلامی باشد؛ اما وقتی که این تضمین در قالب نوشتار ظاهر شود به وارانتی تغییر نام می‌یابد.

 

– گارانتی در استرالیا خیلی جدی هست و برای من که ایران را تجربه کرده‌ام بسیار جذاب بوده. شما در استرالیا کافی است فاکتور خرید را به فروشگاه ارائه دهید تا از ضمانت و خدمات پس از خرید ابزار خریداری شده بهره‌مند شوید. تنها کافی است ابزار شما شامل گارانتی بوده و ملزومات گارانتی از طرف شما لغو نشده باشد.

 

– گارانتی در این مواقع به‌صورت برگشت کامل مبلغ خرید شده و یا تعویض با ابزاری مشابه صورت می‌پذیرد.

 

مطلب پیشنهادی:

تا کی قرار است اره نواری نجاری بی‌کیفیت در ایران تولید شود؟!

 

 

آیچوب: همه ابزار آلات که خرید می‌کنید گارانتی دارد یا بابت گارانتی مبلغ جداگانه‌ای هزینه می‌کنید؟

 

– بله. همه ابزارها شامل گارانتی هستند. در مواردی می‌توانید در قالب سرویس‌هایی مانند سرویس طلایی با افزودن به مبلغ خرید میزان گارانتی محصول خریداری شده را افزایش دهید. مثلاً گارانتی را از دو سال به چهار سال افزایش دهید.

 

البته در مورد ابزار این نوع گارانتی مرسوم نیست و بیشتر شامل وسایل برقی خانگی است. تنها شرط برای استفاده از گارانتی ابزار داشتن اصل یا حتی عکس برگه فاکتور خرید ابزار است.

 

 

گارانتی ابزار در استرالیا, ابزار نجاری,خدمات پس از فروش ابزار,گارانتی ابزار,رادیو آیچوب,مصاحبه,

 

 

آیچوب: گارانتی را شرکت تولیدکننده ابزار ارائه می‌کند یا فروشنده و فروشگاه ابزار مسئول گارانتی و خدمات پس از فروش است؟

 

– معمولاً شرکت‌های تولیدکننده ابزار گارانتی را به فروشنده ابزار در استرالیا منتقل می‌کنند و خریدار ابزار برای خدمات پس از فروش با فروشنده ابزار طرف هست.

 

با داشتن فاکتور خرید ابزار می‌توانید از شرایط گارانتی در هر یک از شعب فروشگاه استفاده کنید. مثلاً اگر دریلی که خرید کرده‌اید در مدت گارانتی سوخته باشد به فروشگاه یا یکی از شعب آن مراجعه می‌کنید و با داشتن فاکتور خرید درخواست خدمات گارانتی می‌کنید. کارشناس گارانتی پرسش‌هایی از شما می‌پرسد تا مطمئن شود صدمه وارد شده به دستگاه شامل گارانتی می‌شود. پس از تأیید کارشناس شامل حال گارانتی شده و می‌توانید به انتخاب خود مبلغ خرید شده را پس گرفته و یا با همان دریل یا دریل هم‌رده دیگری تعویض نمایید.

 

 

آیچوب: آیا ابزار آلات دستی (غیر برقی) هم شامل گارانتی هستند یا صرفاً شامل ابزار برقی می‌شود؟

 

– بله. برندی مانند استنلی در ابزار آلات دستی خود بسیاری مواقع گارانتی مادام‌العمر و همیشگی ارائه می‌کند. اگر ابزار شامل گارانتی شود مانند ابزار برقی اشاره شده اختیار باز پس‌گیری مبلغ خریداری شده و یا تعویض آن را دارید.

 

مطلب پیشنهادی:

عدم موجودی و قیمت‌های نادرست، معضل امروز سایت های فروش ابزار!

 

 

آیچوب: در خریدهای اینترنتی ممکن هست در فرایند ارسال (shiping) ابزار یا دستگاه خریداری شده آسیب دیده باشد. استفاده از گارانتی در این صورت چطور هست؟

 

– بعضی افراد در این مواقع هنگام باز کردن جعبه از جعبه گشایی آن فیلم‌برداری می‌کنند که مدرک خوبی برای استفاده و اثبات ادعا هست. معمولاً هم نیازی به این‌گونه اثبات نیست و مورد قبول کارشناس گارانتی واقع می‌شود؛ اما در معدود موارد می‌توان از این ویدئوها استفاده نمود.

 

 

آیچوب: آیا تجربه شخصی از استفاده از گارانتی داشته‌اید؟

 

– بله. چمن زن برقی رایوبی از شرکت بانینگز خرید کرده بودم که پس از ۴۵ دقیقه کار کردن و بدون اینکه فشار بیش از حدی به دستگاه وارد شود موتور آن سوخت. با توجه به اینکه فاکتور خرید را داشتم به باجه پس گرفتن ابزار رفتم و توضیح دادم، کارشناس ابزار را بررسی کرد و کمی مردد شد و با مسئول ارشد خودش تماس گرفت. در نهایت گارانتی مورد قبول قرار گرفت و توانستم با کمی مبلغ بیشتر مدل بالاتر و پر توان‌تر همین چمن زد را خرید کردم. جالب اینکه بعضی از محصولات رایوبی تا ۷ سال هم گارانتی دارد.

 

گارانتی ابزار در استرالیا, ابزار نجاری,خدمات پس از فروش ابزار,گارانتی ابزار,رادیو آیچوب,مصاحبه,

 

 

 

آیچوب : تشکر می‌کنیم از بابک راد عزیز بابت اشتراک دانسته‌ها و امید داریم روزی شاهد گارانتی معتبر و کارا در شان خریداران ابزار ایرانی باشیم.

 

 

لطفاً تجربیات خود از گارانتی ابزار را با آیچوب در دیدگاه‌های همین مطلب در میان بگذارید.

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
روغن گیاهی مونوکوت
برچسب: ابزار نجاریرادیو آیچوب
آیچوب

آیچوب

شما هم دیدگاه خود را در مورد این نوشته بیان کنید.

مطالبمرتبط

کارگاه ساخت اسباب بازی
معرفی ابزار

راه اندازی کارگاه ساخت اسباب بازی چوبی

توسط آیچوب
12 بهمن 1401
تیغ فارسی بر
معرفی ابزار

چه تیغی برای فارسی بر بخرم؟ ترفندهای انتخاب تیغ فارسی بر

توسط آیچوب
9 بهمن 1401
نکته های خرید دریل شارژی
معرفی ابزار

نکته های خرید دریل شارژی | قبل از خرید باید بدانید

توسط آیچوب
6 بهمن 1401
مینی فرز چیست و چه کاربردی دارد؟
معرفی ابزار

مینی فرز چیست و چه کاربردی دارد؟ + ویدئو معرفی مینی فرز

توسط آیچوب
1 بهمن 1401
پست بعدی
آبشار رنگ,کابین رنگ,اتاقک رنگ,ویژگی های آبشار رنگ,ساخت آبشار رنگ,بخش های آبشار رنگ,آبشار رنگ کارگاه رنگ کاری,فیلتر رنگ,

آبشار رنگ چیست و چه کاربردی در رنگ کاری دارد؟!

دیدگاه ها 3

  1. پیام می‌گوید:
    4 سال قبل

    البته من دوست دارم این مورد رو اضافه کنم که پس گرفتن اجناس در استرالیا فقط شامل ابزار نیست و حتی راجع به مواد مصرفی هم میباشد مثلا اگه شما از رب گوجه فرنگی که میخرید راضی نیستید میتوانید آن را به فروشگاه برگردانید ( حتی اگر درب کنسرو را باز و از آن استفاده کرده باشید ) و پول خود را کاملا پس بگیرید.

    پاسخ
    • بابک راد می‌گوید:
      4 سال قبل

      سلام
      بله درست میفرمایید. این قضیه برای بیشتر اجناس صدق میکنه.
      در این بحث ما سعی کردیم، وارنتی (ضمانت یا گارانتی) را از دید ابزارآلات ، برسسی کنیم.
      خیلی ممنونم از نظرتون ! لطف کردید ❤️????????

      پاسخ
    • امیر می‌گوید:
      3 سال قبل

      حدودا سال ۲۰۱۱ من صندلی از آفیس ورک خریدم و به مدت ۳ ماه ازش به صورت مداوم و هر روزه استفاده کردم ، بعد از سه ماه رفتم آفیس ورک و گفتم صندلی من تشک نشستنش ضخامتش رو از دست داده و دیگه راحت نیست ! مسئولش گفت برام بیارش ، و من هم گذاشتمش توی جعبه و بردم براش . رفتم دوباره پیشش گفتم آوردم صندلی رو بیا تحویل بگیر ، گفت نمی خواد بزارش همون گوشه برو یا صندوق گیفت کارت بگیر یا به همون اندازه یه چیز دیگه بردار؟ یعنی اطمینان در این حد که اصلا نیومد ببینه ما آجر بار زدیم براش یا صندلی !؟

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد آیچوب

نجاری,کسب درآمد از نجاری,کار با چوب,آموزش نجاری,شروع نجاری,نجاری حرفه ای,ترفند های نجاری,راه اندازی کارگاه نجاری,

رازهای کسب درآمد بیشتر در نجاری چیست؟! چگونه یک نجار موفق باشیم؟

30 تیر 1401
با این 12 گجت نجاری سرعت و کیفیت کارتون رو افزایش بدید!

با این 12 گجت نجاری سرعت و کیفیت کارتون رو افزایش بدید!

21 شهریور 1401
فارسی بر,فارسی بر جدید,آموزش استفاده ار فارسی بر,مدل های فارسی بر,فارسی بر نجاری,عکس فارسی بر,قیمت فارسی بر,خری و فروش فارسی بر,ابزار یراق نجاری,مدل,ایده,جدید,عکس,دانلود,نکات,ترفند,تعمیر,انواع؛سایت,جامع,نجاری,آموزش,نحوه,چگونهفارسی بر مناسب انتخاب کنیم,دینامی,آرمیچری,موتور,پروفیل بر,برش,چوب,دستگاه,ماشین,

انواع فارسی بر نجاری برای برش چوب| چی بخریم؟!

11 بهمن 1401

تازه‌ترین‌های آیچوب

ایده های ساخت اسباب بازی چوبی برای کودکان

ایده های ساخت اسباب بازی چوبی برای کودکان

12 بهمن 1401
کارگاه ساخت اسباب بازی

راه اندازی کارگاه ساخت اسباب بازی چوبی

12 بهمن 1401
تیغ فارسی بر

چه تیغی برای فارسی بر بخرم؟ ترفندهای انتخاب تیغ فارسی بر

9 بهمن 1401
نکته های خرید دریل شارژی

نکته های خرید دریل شارژی | قبل از خرید باید بدانید

6 بهمن 1401
مینی فرز چیست و چه کاربردی دارد؟

مینی فرز چیست و چه کاربردی دارد؟ + ویدئو معرفی مینی فرز

1 بهمن 1401

با ما در ارتباط باشید

آیچوب اولین و کامل‌ترین مرجع صنعت چوب کشور

آیچوب 2022 طراحی شده با عشق، توسط تیم‌تِلا. تیمِ طلایی موفقیت شما.

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • آیچوب
  • تبلیغات
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
  • قوانین سایت

آیچوب 2022 طراحی شده با عشق، توسط تیم‌تِلا. تیمِ طلایی موفقیت شما.

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن
روغن گیاهی مونوکوت