معرفی ابزار

معرفی و خرید انواع منگنه کوب بادی مناسب صنعت چوب در بازار ایران

خرید انواع منگنه کوب بادی

 منگنه کوب بادی یکی از ابزارهایی است که در صنعت چوب کاربردهای فراوانی دارد. مبل سازها، نجارها، درب سازها، پالت سازها و دیگر اساتید از مخاطبین اصلی منگنه کوب بادی هستند.

 البته منگنه کوب فقط با فشار هوا کار نمی‌کند و امروزه برخی تولیدکننده‌ها اقدام به ساخت منگنه کوب و میخکوب برقی نیز کرده‌اند. در این نوشته قرار است میخکوب‌های بادی موجود در بازار ایران را به شما معرفی کنیم. این ابزارها اکنون در فروشگاه ((چوبک ابزار)) موجود و آماده فروش هستند.

منگنه کوب بادی BeA ساخت آلمان

منگنه کوب بادی BeA ساخت آلمان

 منگنه کوب بادی BeA یکی از برندهای بادوام و حرفه‌ای است که در بازار ایران وجود دارد. همان‌طور که از محصولات ساخت آلمان انتظار می‌رود، این منگنه کوب دارای کیفیت بالا در ساخت و کارایی مناسب است. Made in Germany حک شده بر روی بدنه دستگاه از اصالت این محصول حکایت می‌کند.

 نیروی هوا موردنیاز برای شلیک منگنه ۶ تا ۱۰ بار است و در داخل جعبه این منگنه کوب یک عدد تیغ و پیستون به‌عنوان لوازم‌یدکی وجود دارد که تا سالیان سال خیال شما بابت تأمین قطعات راحت است؛ چون تیغه و پیستون منگنه کوب به‌راحتی خراب نمی‌شود. اگر از ابزار خود به‌خوبی نگهداری کنید و اجازه ندهید رطوبت وارد دستگاه شود، مطمئن باشید به لوازم‌یدکی هم به‌زودی نیاز پیدا نخواهید کرد.

 ظرفیت خشاب این دستگاه ۱۶۰ عدد منگنه است و در زمان شلیک صدای کمتری نسبت به دیگر رقبا تولید می‌کند. بدنه ارگونومیک دستگاه، به اپراتور کمک می‌کند که مدت زمانی بیشتر و با خستگی کمتر از دستگاه استفاده کند.

 در ایران منگنه‌های زیادی به نام طرح BeA در بازار به فروش می‌رسند؛ اما برای علاقه‌مندان به داشتن یک ابزار حرفه‌ای، فروشگاه چوبک ابزار محصولات اورجینال این شرکت را فراهم آورده است.

اطلاعات کامل منگنه کوب بادی BeA

 نوع منگنه کوب: بادی

 اندازه دستگاه: ۲۱ سانتی متر ارتفاع ۱۴ سانتی متر عرض و ۴ سانتی متر ضخامت

 ظرفیت خشاب: ۱۶۰ عدد منگنه

 نوع سوزن منگنه: ۸۰/۴ الی ۸۰/۱۶

 محتویات جعبه: آچار آلن، روغن دان، لاستیک کف، تیغ و پیستون

نقاط قوت منگنه کوب بادی BeA

 سرعت بالا، مقاومت بالا، کیفیت ساخت، صدای کم، مصرف کم هوا

 نقاط ضعف منگنه کوب بادی BeA:

 قیمت بالا

منگنه کوب / میخ دوپایه کوب بادی FASCO ایتالیا

منگنه کوب / میخ دوپایه کوب بادی FASCO ایتالیا

 این محصول همان‌طور که از نامش پیداست برای کوبیدن منگنه‌هایی با سایز بسیار بزرگ‌تر از حالت استاندارد به کار می‌رود. با این دستگاه میخ دوپایه کوب یا حتی دستگاه منگنه ۹۷ کوب هم گفته می‌شود. این دستگاه ایتالیایی هم از کیفیت بسیار بالایی در ساخت برخوردار است و اگر از آن به‌خوبی استفاده کنید، سالیان سال با شما همراه خواهد بود.

 ابعاد منگنه کوب بادی فسکو به‌صورت ۲۴ سانتی متر ارتفاع، ۱۸ سانتی متر عرض و ۵ سانتیمتر ضخامت است.

 وزن میخ دوپایه کوب FASCO یک کیلوگرم است. ظرفیت خشاب این دستگاه ۱۰۰ عدد و فشار هوای مورد نیاز برای شلیک ۶ تا ۱۰ بار است. شما امکان استفاده از سوزن‌هایی با اندازه ۹۷/۱۰ تا ۹۷/۲۵ را در این دستگاه خواهید داشت.

 ضامن خشاب در کنار ماشه قرار دارد و اپراتور به‌راحتی و در سریع‌ترین زمان سوزن جدید را جاگذاری می‌کند. جهت حفظ ایمنی استادکار، یک ضامن جلوتر از زبانه دستگاه نصب شده است. با وجود این ضامن تا زمانی که دستگاه را بر سطح کار قرار ندهید، با فشار دادن ماشه شلیک انجام نمی‌شود.

منگنه کوب بادی RAINCO ساخت ایتالیا

منگنه کوب بادی RAINCO ساخت ایتالیا

 Rainco برندی ناشناخته در بازار ابزار نجاری است که بااصالت ایتالیایی خود، ابزار خاص و حرفه‌ای می‌سازد! به‌جرئت می‌توان این منگنه کوب بادی را یکی از قوی‌ترین منگنه کوب‌های موجود در بازار دانست. تقریباً می‌توان از نظر شکل و قیافه دستگاه به این قدرت پی برد.

 وزن این دستگاه ۲.۵ کیلوگرم است که با ابعاد ۳۴ ۲۱ ۶ یکی از پرحجم‌ترین منگنه کوب‌هاست. ظرفیت خشاب ۱۴۰Rainco 100 عدد است. این دستگاه برای شلیک منگنه به ۷ تا ۱۰ بار فشار هوا نیاز دارد و سوزن مصرفی آن هم منگنه ۱۴۰ است.

 منگنه‌های ۱۴۰ را با نام میخ TS62 هم می‌شناسند. قطر منگنه‌های TS62 حدود یک میلی‌متر، پهنای منگنه ۲۵ میلی‌متر و ارتفاع پایه آن از ۱۰ تا ۳۵ میلی‌متر است. سوزن‌های این منگنه کوب در هر فروشگاهی به‌سادگی پیدا نمی‌شوند؛ اما فروشگاه اینترنتی چوبک ابزار تمامی منگنه‌های مناسب این دستگاه را موجود دارد.

منگنه کوب پنوماتیک V (وی) زن Sumake تایوان

منگنه کوب پنوماتیک V (وی) زن Sumake تایوان

 برند سوماک را تقریباً بیشتر نجارهای قدیمی می‌شناسند. رنگ محصولات سوماک معمولاً زرد هست. مدل SUMAKE V-15AH با وزن ۱.۳ کیلوگرم قابلیت کوبیدن منگنه‌های وی (V) را دارد. سوزن V معمولاً برای اتصال بخش‌های قاب عکس استفاده می‌شود. برای اتصال بخش‌های قاب عکس، منگنه را از پشت قاب و در قسمت اتصال فارسی شده می‌کوبند.

 ظرفیت خشاب وی زن بادی SUMAKE V-15AH 300 منگنه است و فشاری معادل ۷ تا ۱۰ بار هوا برای کوبیدن منگنه نیاز است. یکی از خصوصیات بارز این دستگاه امکان تنظیم خشاب برای استفاده از سوزن‌های مختلف در سایزهای ۷، ۱۰، ۱۲ و ۱۵ میلی‌متر است.

 این دستگاه دارای یک سال تضمین است؛ اما خدمات گارانتی شامل شکستن تیغه نمی‌شود. خدمات گارانتی این برند فقط در محل شرکت گارانتی کننده واقع در تهران انجام می‌شود. به عبارتی می‌توان گفت در ۹۰ درصد موارد خرابی دستگاه به دلیل شکستن تیغه هست. پس به خدمات گارانتی نیازی پیدا نمی‌کنید.

پلاک زن (وی زن) بادی سوماک Sumake تایوان

پلاک زن (وی زن) بادی سوماک Sumake تایوان

 پلاک زن هم بیشتر در رشته قاب‌سازی جهت کوبیدن سوزن پلاک در پشت قاب چوبی مورداستفاده قرار می‌گیرد. پلاک زن با V زن تفاوت دارد. از پلاک زن برای نگهداری شیشه در پشت قاب چوبی استفاده می‌شود.

 وزن این دستگاه ۸۲۰ گرم است و امکان قراردادن ۳۰۰ عدد سوزن در داخل خشاب آن را خواهید داشت. دستگاه پلاک زن برای شلیک پلاک به ۶ تا ۱۰ بار فشار هوا نیاز دارد.

 شرکت‌های تولیدکننده قاب عکس از مشتریان و استفاده‌کننده‌ای این دستگاه هستند. اگر به‌صورت عمده قاب تولید می‌کنید، به‌جای کوبیدن میخ برای نگه‌داشتن شیشه، می‌توانید از دستگاه پلاک زن بادی استفاده کنید.

منگنه کوب بادی پیشانی بلند BeA (کلاغی) FS8016LN

منگنه کوب بادی پیشانی بلند BeA (کلاغی) FS8016LN

این منگنه کوب باکیفیت آلمانی وزنی معادل ۱۱۰۰ گرم دارد و امکان استفاده از سوزن منگنه‌هایی با شماره ۸۰/۶ تا ۸۰/۱۶ را خواهید داشت. ظرفیت خشاب این دستگاه ۱۴۰ عدد سوزن است. منگنه کوب بادی پیشانی بلند یا کلاغی با توجه به وجود پیشانی بلند مناسب استفاده برای رویه کوبی و صنعت مبلمان است.

منگنه کوب پنوماتیک ۹۷ کوب SUN

منگنه کوب پنوماتیک ۹۷ کوب SUN

 همان‌طور که در بالا اشاره شد دستگاه منگنه ۹۷ کوب امکان کوبیدن سوزن‌های دوپایه بند یا همان میخ دوپایه را دارا است. سوزن منگنه‌های مورد استفاده در این دستگاه از نوع ۹۷ با پایه‌های ۱۰ الی ۲۵ میلی‌متر است. در دماغه این منگنه کوب زبانه‌ای وجود دارد که ماشه دستگاه فقط با فشرده شدن بر روی صفحه فعال می‌شود.

 از این ابزار در صنایع کفش دوزی، رویه کوبی، پارکت، کف‌پوش، صندوق سازی، دکوراسیون، قاب سازی و… استفاده می‌شود. منگنه کوب سان ساخت چین است و ظرفیت خشاب آن ۱۰۰ عدد هست.

منگنه کوب بادی نوک بلند (کلاغی) ABD FS8016LN

منگنه کوب بادی نوک بلند (کلاغی) ABD FS8016LN

 مهم‌ترین خصوصیت منگنه کوب‌های کلاغی، نوکِ بلند آن‌هاست که برای فشردن منگنه بر روی فوم و ابر، در صنعت رویه‌کوبی مورداستفاده قرار می‌گیرد. ABD محصول کشور چین است که در رده منگنه کوب‌های معمولی قرار دارد. در این دستگاه امکان استفاده از سوزن منگنه‌هایی با ارتفاع ۶ تا ۱۶ میلی‌متر خواهید داشت.

 همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، این دستگاه طرح BeA آلمان است؛ اما ساخت چین است و در رده کیفیتی معمولی ساخته شده است. قیمت این دستگاه هم بسیار ارزان‌تر از BeA آلمان است.

منگنه کوب بادی سوماک مدل ۸۰/۱۶

منگنه کوب بادی سوماک مدل ۸۰/۱۶

 این منگنه کوب سبک‌وزن تایوانی وزنی معادل ۹۰۰ گرم دارد که سوزن‌های ۸۰/۴ تا ۸۰/۱۶ را پشتیبانی می‌کند. سوماک یکی از برندهای معتبر و قدیمی تایوانی است که در ایران طرف‌داران بسیاری دارد. ظرفیت خشاب دستگاه ۱۶۰ سوزن منگنه است.

 ویژگی جالب این دستگاه این است که در زیر ماشه آن یک ضامن برای جلوگیری از شلیک ناگهانی وجود دارد. لوازم یدکی سوماک هم در بیشتر تعمیرگاه‌های لوازم نجاری موجود هست.

میخ دوپایه کوب DAMAR مدل N85

میخ دوپایه کوب DAMAR مدل N85

 دستگاه منگنه کوب N85 دامار ساخت چین است؛ اما DAMAR را می‌توان یک از ابزار باکیفیت چینی دانست. این دستگاه به‌خاطر ساختارش وزن نسبتاً زیادی دارد. ۲۷۵۰ گرم وزن برای یک دستگاه دوپایه کوب، نشان از حجم بالاتر و انداز بزرگ‌تر دستگاه دارد.

 ظرفیت خشاب این دستگاه ۱۰۰ عدد میخ دوپایه است. در مجموع دستگاه‌های میخ دوپایه کوب از نظر اندازه بزرگ‌تر و از نظر وزن سنگین‌تر از منگنه کوب‌های معمولی هستند.

 این دستگاه با کیف مخصوص به بازار عرضه می‌شود. میخکوب دامار گارانتی ندارد؛ ولی برای تأمین قطعات یدکی مشکل چندانی نخواهید داشت. میخ‌های این دستگاه در هر فروشگاهی موجود نیست؛ اما فروشگاه چوبک ابزار تمامی انواع میخ دوپایه مناسب این دستگاه را موجود دارد.

منگنه کوب بادی ABD

منگنه کوب بادی ABD

 همان‌طور که در بالا اشاره شد، برند ABD ساخت چین کپی و طرح BeA آلمان است. وزن این ابزار ۱۱۰۰ گرم است و امکان بارگذاری ۱۶۰ عدد سوزن منگنه در داخل آن خواهید داشت. به همراه پک دستگاه، یک عدد روغن دان، ۲ عدد آچار، یک عدد پیستون و تیغه یدکی و یک عدد لاستیک کف بدنه وجود دارد.

 اگر بودجه کافی برای خرید منگنه کوب بادی اورجینال آلمانی ندارید، این محصول چینی هم به نسبت قیمتش، کیفیت مناسبی دارد.

منگنه کوب بادی Deniz

منگنه کوب بادی Deniz

 این منگنه کوب هم مانند ABD طرح BeA هست و قیمتی به‌مراتب پایین‌تر از مدل آلمانی دارد. مزیت این دستگاه دماغه باریک آن است که این ویژگی باعث می‌شود بادقت بیشتری محل کوبش منگنه را مشخص کنید.

 جنس بدنه دستگاه از آلومینیوم است و قسمت متحرک آن از آهن است. منگنه مورداستفاده در این دستگاه از نوع ۸۰ است که امکان استفاده از پایه‌های ۴ تا ۱۵ میلیمتر را خواهید داشت.

منبع: آیچوب

12 نظر در “معرفی و خرید انواع منگنه کوب بادی مناسب صنعت چوب در بازار ایران

  1. MahdiZafar گفت:

    سلام وقت بخیر ممنون از وقتی که برای تولید مطالب ارزنده میکنید🙏
    منگنه کوب های بازار رو یه مقایسه ایی داشتین خیلی خوب بود.
    برای میخکوب گیج های ۱۲ و ۱۴ چه برند و مدلی رو برای خرید پیشنهاد میدید؟

    1. Khorami گفت:

      درود بر شما
      حتما در این مورد مطلب منتشر خواهیم کرد

  2. احسان شریفی گفت:

    سلام
    باتشکر از سایت خوب آی چوب برای مطالب خوب آموزشی که منتشر میکنید
    برای خرید منگنه کوب بادی میخواستم ازتون راهنمایی بگیرم
    از میان برندهای سوماک، BEA آلمان و یا حتی جت به ترتیب کیفیت و سخت کاری کدوم برند رو برای خرید توصیه میکنید؟
    هزینش مهم نیست فقط میخوام یک منگنه کوب کیفیت عالی بخرم که عمری باشه و در ضمن احیاناً اگر خراب شد قطعات مصرفی و تعمیرات هم بشه براش انجام داد.
    متاسفانه منگنه کوب جدیدی که از یک برند نام آشنا خریدم به یک ماه نشده خراب شد ! 🙁
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. آیچوب گفت:

      درود بر شما احسان عزیز
      همین جیت رو تهیه کنید جوابه
      خوش قیمت و جون سخت
      گارانتی جیت هم با رونیکس هست

      اگه میخکوب زود خراب شده، حتما به دنبال دلیلش باشید
      امکان نداره میخکوب به این سادگی خراب بشه
      یا در روش اجرا مشکل دارید یا اینکه در خروجی کمپرسور درایر نصب نکردید یا فشار با خیلی زیاد یا خیلی کمه…
      پیشنهاد می کنیم از مقاله زیر استفاده کنید:

      ۸ نکته مراقبت از میخکوب بادی + ترفند افزایش عمر میخکوب نجاری

      1. احسان شریفی گفت:

        باتشکر از پاسخ و راهنمایی شما
        روش اجرا که والا ده سال هست کارمون با این میخکوب هاست و دیگه خبره شدیم تو استفاده با اینها
        باید قبول کرد جنس ها دیگه کیفیت قدیم رو ندارن و به عنوان مثال همین ماکیتا دیگه ماکیتاهای قدیم نیست
        پس به نظر شما برای برند آلمانی و یا حتی همین سوماک هزینه نکنم و منگنه کوب جیت رو خریداری کنم، درسته؟
        چون واقعا دیگه هزینش برام مهم نیست و فقط دنبال یک جنس با کیفیت عالی و عمری هستم.
        ممنون از راهنمایی های خوبتون

        1. آیچوب گفت:

          سلامت باشید
          کاملا درسته

  3. احسان شریفی گفت:

    سلام به تیم خوب آی چوب و ممنون برای مطالب آموزشی خوبی که به اشتراک میگذارید
    یک راهنمایی میخواستم ازتون؟
    من همیشه از منگنه کوب های ماکیتا استفاده میکردم که متاسفانه آخرین منگنه کوبی که خریدم به یک ماه نشده خراب شد و سوزن دوتایی میزنه یا سوزن پرت میکنه بیرون !! ( ماکیتا دیگه به لعنت خدا هم نمی ارزه ! )
    الان میخوام هزینه کنم منگنه کوب بهتری بخرم، از بین برندهای سوماک، BEA آلمان و یا حتی همین جت چینی
    شما کدوم رو توصیه میکنید؟ برام هزینه کردن حتی برای برند آلمانی هم مهم نیست ولی نمیخوام دوباره هزینه کنم و اعصابم هم خورد بشه ! ( میخوام یک چیز عمری بخرم )
    کدوم برند رو با خیال راحت میتونم بخرم و اگه خراب بشه قطعات برای سرویس یا گارانتی خوبی داره؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید تا بتونم بهترین خرید رو انجام بدم
    باتشکر

    1. آیچوب گفت:

      درود بر شما احسان عزیز
      همین جیت رو تهیه کنید جوابه
      خوش قیمت و جون سخت
      گارانتی جیت هم با رونیکس هست

      اگه میخکوب زود خراب شده، حتما به دنبال دلیلش باشید
      امکان نداره میخکوب به این سادگی خراب بشه
      یا در روش اجرا مشکل دارید یا اینکه در خروجی کمپرسور درایر نصب نکردید یا فشار با خیلی زیاد یا خیلی کمه…
      پیشنهاد می کنیم از مقاله زیر استفاده کنید:

      ۸ نکته مراقبت از میخکوب بادی + ترفند افزایش عمر میخکوب نجاری

  4. ممل گفت:

    سلام منم همین سوال دارم منگنه ۹۷ به دو پایه کوب ۱۴ دامار میخوره

    1. آیچوب گفت:

      سلام ممل
      اطلاع ندارم

  5. فروشگاه اینترنتی چوبک ابزار گفت:

    سلام وقت شما هم بخیر.
    خیر منگنه ای که به دستگاه N85 دامار بخوره اصطلاحا از نوع ۱۴ هست. یه مقدار عرض منگنه ها از نوع ۹۷ بیشتر هست.ارتفاع پایه ها هم بیشتر هست نسبت به نوع ۹۷.

  6. مجید گفت:

    درود و وقت بخیر
    از توضیحات کوتاه ولی مفیدی که دادید بسیار سپاسگزارم
    و یک سوال دارم که آیا میخ دوپایه کوب دامار مدل اِن۸۵ هم آیا از نوع موسوم به ۹۷ است و از همان سوزن‌های منگنه ۹۷ فسکو می‌خورد؟
    اگر اینطور نیست، لطفا سوزن موردنیازش را معرفی بفرمایید.
    سپاسگزارم

برای ثبت نظر لطفا وارد اکانت خود شوید ( عضویت رایگان است )