آموزش, نجاری

استاندارد های کلاس نجاری و آموزش نجاری حضوری چیست؟

مشخصات یک کارگاه و دوره آموزش نجاری و درودگری خوب چیست؟ | فریب نخورید!

آموزش نجاری این روزها با توجه به رشد فزاینده استفاده از فضای مجازی و در دسترس بودن شبکه‌های اجتماعی برای همگان رونق بیشتری گرفته است. دیگر، هنرجوها از این کارگاه به آن کارگاه برای آموزش نجاری سرک نمی‌کشند.

امروز می‌توان با یک جستجو ساده به مجموعه‌هایی که درزمینهٔ آموزش نجاری فعالیت دارند دست‌یافت.

پس از جستجو در فضای مجازی مطمئناً با گروه‌های آموزشی و آموزشگاه های نجاری مختلفی آشنا خواهید شد که هرکدام تلاش می‌کنند مزایا و ویژگی‌های دوره آموزش نجاری خود را برای علاقه‌مندان شرکت در دوره توضیح دهند.

البته برخی اساتید در فضای مجازی فعال نیستند و معمولاً از طریق شرکت‌کنندگان دوره‌شان به دیگران معرفی می‌شوند.

 

پیشنهاد آیچوب: آموزش نجاری به کودکان چه تأثیری در افزایش مهارت‌های فردی دارد؟

 

فرض می‌کنیم شما با چند مجموعه آشنا شده‌اید، سؤال اینجاست که بهترین آموزشگاه نجاری و درودگری کدام است؟ کیفیت آموزش کدام‌یک از این مجموعه‌ها بهتر است؟

ملاک‌های ما برای شرکت در دوره آموزش نجاری چه باید باشد؟ آموزش نجاری چه استانداردهایی دارد؟

قبل از شرکت در دوره‌های آموزش نجاری ممکن است با چالش‌هایی در انتخاب یک دوره مفید و مناسب روبرو شوید؛ در این نوشته به بررسی چالش‌های احتمالی پیش روی شما می‌پردازیم.

ممکن است اولویت‌ها برای شرکت‌کنندگان علاقه به نجاری،انتخاب شغل، افزایش مهارت، دریافت مدرک برای مهاجرت شغلی و … باشد؛ پس ما تلاش می‌کنیم بر اساس اولویت‌هایی که بیشتر مورد پرسش قرارگرفته است، به بررسی این چالش‌ها بپردازیم.

مشخصات یک کارگاه و دوره آموزش نجاری و درودگری خوب چیست؟ | فریب نخورید!

 

آموزش نجاری و درودگری در سازمان فنی و حرفه ای

یکی از رایج ترین روش های فراگیری فنون مختلف و از جمله نجاری در ایران و بسیاری کشورهای دیگر شرکت در دوره های آموزشی نجاری در سازمان فنی و حرفه ای است.این سازمان در ایران نیز با برگزاری دوره های درجه ۲ و درجه یک اقدام به آموزش نجاری و درودگری به صورت رایگان می کند.

طی این دوره ها مطابق با سرفصل فنی و حرفه ای ممکن است سه ماهه یا شش ماهه باشد (طول دوره به ساعت بیان می شود) نجاری در سطوح مختلف آموزش داده می شود.

در کنار آن آموزش گاه های آزاد فنی و حرفه ای نیز دایر شدند که با همان استاندارد های فنی و حرفه ای (البته امیدواریم اینگونه باشد!) و مانند سازمان فنی و حرفه ای آموزش داده و مدرک بین المللی معتبر اهدا می کنند.

شرکت در دوره های فنی و حرفه ای برای بسیاری ممکن استزمان بر باشد. به همین جهت طی چند سال گذشته شرکت در دوره های کوتاه مدت نجاری گسترش بیشتری پیدا کرده است.

در این نوشته به مشخصات یک دوره نجاری خوب می پردازیم و به این پرسش پاسخ خواهیم داد که خصوصیات یک دوره نجاری خوب چه باید باشد.

سرفصل‌های دوره آموزش نجاری چیست؟ آموزش کامل نجاری دروغ است!

نکته اولی که برای شرکت در دوره باید به آن توجه داشته باشید، سرفصل‌های دوره درودگری است. همه دوره‌های آموزشی و به‌خصوص آموزش نجاری دارای سطح و هدفی است.

در هیچ دوره آموزش نجاری نمی‌توان صفر تا صد نجاری را آموخت. در هیچ دوره‌ای نمی‌توان همه اتصالات را آموزشی داد. در هیچ دوره‌ای نمی‌توان همه‌ی جوانب رنگ چوب را آموزش داد. پس اگر کسی ادعای آموزش کامل دارد، آن را از لیست خود حذف کنید.

هیچ دوره‌ای کامل نیست. مجموعه‌ی آموزشی فقط می‌تواند خطوط اصلی و راهکارها را آموزش دهد، پختگی در یک هنر یا حرفه نیاز به سال‌ها تجربه دارد. اساساً با دیدن و نوشتن اتفاق خاصی رخ نخواهد داد و باید عملی دست‌به‌کار شد.

 

پس برای شرکت در دوره باید بر اساس سرفصل مورد نیازتان اقدام کنید. سرفصل‌های دوره آموزش نجاری می‌تواند شامل:

  • آشنایی مقدماتی با نجاری و صنعت چوب و باید و نبایدهای آن
  • آشنایی با ابزار و تجهیزات مورد استفاده در نجاری
  • آشنایی با استانداردهای ایمنی کارگاه و حفاظت فردی
  • آموزش روش راه‌اندازی و کار با دستگاه‌های مختلف
  • شناخت انواع چوب و خصوصیات هر یک
  • شناخت انواع اتصال و روش اجرای آن
  • آشنایی با استانداردهای کابینت سازی
  • آشنایی با استانداردهای ساخت میز و صندلی
  • آشنای با استانداردهای ساخت آلاچیق چوبی
  • آشنایی با استانداردها و روش ساخت خانه چوبی
  • آموزش ساخت گیتار و سنتور و انواع ساز

و ده‌ها سرفصل دیگر که می‌تواند برای شما جذاب و مفید باشد.

 

پیشنهاد آیچوب: لیست ابزار کارگاه نجاری در منزل | وسایل نجاری خانگی + ویدئو

 

نکته مهم در مورد سرفصل‌ها این است که برای شرکت در هر دوره به پیش نیازهایی نیازمنیدم. به‌عنوان مثال تا وقتی شما با انواع ماشین آلات و ابزارهای مورد استفاده در صنعت چوب آشنا نباشید، امکان شرکت در دوره ساخت آلاچیق را نخواهید داشت.

پس ابتدا خودتان باید سطح کاری‌تان را بشناسید، سپس با برگزار کنندگان دوره در مورد سطح دانش خود مشورت کنید و در صورت امکان شرکت در دوره، ثبت نام را انجام دهید.

متأسفانه چندین بار دیده‌ایم که برخی شرکت‌کنندگان به خیال اینکه هزینه کمتری انجام دهند، در دوره‌هایی فراتر از سطح خود شرکت می‌کنند و به دلیل نداشتن آشنایی با مباحث فنی، همیشه چند گام عقب‌تر از دیگر شرکت‌کنندگان هستند و اصل مطلب را از دست می‌دهند.

بنابراین حتما قبل از شرکت در دوره های نجاری با برگزار کنندگان دوره مشورت داشته باشید تا با همخوانی دوره با سطحی که اکنون در آن هستید مطمئن شوید.

 

مکان کارگاه آموزش نجاری کجاست؟

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، مکان دوره است. مطمئناً در این مورد شما دوست دارید مکان دوره نزدیک‌ترین جا به محل سکونت شما باشد.

شاید برای برخی شرکت‌کنندگان این موضوع مهم نباشند و به خاطر کیفیت بالای آموزش یکی از گروه‌های آموزش دهنده نجاری، حاضر باشند از یک استان به استان دیگر مسافرت کنند. این بستگی به شما دارد که تا چه حد به آموزش خود اهمیت می‌دهید.

هزینه های سفر یا سکونت موقت طی برگزاری دوره های درودگری را در محاسبات خود اعمال کنید.گاهی هزینه اقامت بیشتر از هزینه دوره خواهد شد!

کارگاه آموزش نجاری در تهران

یک فوت کوزه‌گری در مورد کارگاه‌های آموزش نجاری در تهران را در این بخش به شما معرفی می‌کنیم! ما پیام‌های زیادی در مورد معرفی یک کارگاه آموزش نجاری در داخل محدوده شهری تهران (مخصوصاً در شمال تهران) داشته‌ایم.

این افراد علاقه داشتند کارگاه نجاری در نزدیک محل سکونتشان باشد.

بر اساس قوانین صنفی و شهری در شهرهایی مانند تهران، امکان راه‌اندازی کارگاه نجاری در محیط شهری وجود ندارد و تمامی این واحدها به اطراف تهران (شهریار، جاده کرج، جاجرود، خاوران، شهرک‌های صنعتی اطراف تهران و …) منتقل شدند.

با توجه به این قانون، کارگاه‌های نجاری داخل شهر تهران یا فاقد دستگاه‌های نجاری استاندارد و صنعتی هستند و یا اینکه امکان استفاده مداوم از آن‌ها وجود نداد.

اگر قرار است در یکی از دوره‌های آموزش نجاری در تهران شرکت کنید، ابتدا از برگزار کننده به پرسید آیا دستگاه‌های صنعتی نجاری مانند اره فلکه، گندگی، رنده میزی، کام کن (کم کن)، اره دورکن، فارسی بر و … در کارگاه موجود دارند یا خیر… آیا فضای کافی برای آموزش هم‌زمان به چند نفر وجود دارد؟ آیا امکان استفاده از همه این دستگاه‌ها را دارید یا نه؟!

برخی شرکت‌کنندگان در بعضی دوره‌ها گزارش کرده‌اند که در زمان برگزاری دوره آموزشی در زیرزمین یک واحد مسکونی! همسایه‌ها چندین بار بابت سر و صدای زیاد و رفت و آمد های زیاد شکایت می‌کردند و امکان اجرای پروژه و آزادی عمل وجود نداشت!

شاید این شرکت کننده‌ها فقط به دلیل نزدیکی به محل زندگی‌شان از این فضاها استفاده کردند؛ اما درنهایت به نتیجه دلخواه نرسیدند. ممکن است این فضاها برای آموزش منبت، معرق و دیگر هنرها مناسب باشد؛ اما مطمئناً مناسب آموزش نجاری نیست.

 

پیشنهاد آیچوب: ۴۴ ابزار نجاری مهم برای راه اندازی کارگاه نجاری + لیست

 

مشخصات یک کارگاه و دوره آموزش نجاری و درودگری خوب چیست؟ | فریب نخورید!

 

زمان کلاس آموزش نجاری به چه صورت است؟

همه دوره‌های آموزشی محدود به زمان است. ممکن است برخی دوستان دوره نجاری یک‌روزه هم برگزار کنند؛ اما درواقع نمی‌توان یک عدد مشخصی را برای زمان آموزش نجاری تعیین کرد.

در ابتدا برخی مجموعه‌ها دوره‌های یک‌روزه برگزار می‌کردند؛ اما درواقع با یک روز نمی‌توان حتی مبانی ابتدایی نجاری را به‌صورت تئوری آموخت.

در حال حاضر حداقل تعداد روز برای توضیح مبانی ابتدایی کار با چوب و آموزش نجاری سه روز است و برخی مجموعه‌ها دوره‌های ۳ ماهه هم برگزار می‌کنند.

این شما هستید که تصمیم می‌گیرید چه دوره‌ای را انتخاب کنید. مطمئناً در دوره‌های بلند مدت‌زمان بیشتری برای یادگیری و انجام عملی کار است.

در نجاری تا وقتی کاری را با دستان خودتان انجام ندادید، یادگیری درست انجام‌نشده است. در دوره‌هایی شرکت کنید که خودتان دست‌به‌کار شوید و مراحل پروژه را انجام دهید.

دوره های کوتاه مدت یک یا دو روزه معمولا برای افرادی با سطحی مشخص از حرفه نجاری و درودگری پیشنهاد می شود که در طی دوره با تکنیک ها و فنون جدید نجاری به منظور ارتقا دانسته های خود آشنا می شوند.

 

پیشنهاد آیچوب: دوره آموزش ساخت ظرف چوبی طرح برگ | اردوخوری

 

نظر یکی از اساتید در مورد زمان آموزش نجاری:


به نظر من دو دسته برگزارکننده این دوره‌ها هستند. دسته اول دوستانی که اطلاعاتی تئوری دارند و مقدار کمی از کار عملی را می‌دانند. این عده سعی می‌کنند با برگزاری این کلاس‌ها و آموزش‌هایی سطحی بازاری برای خود فراهم کنند.


دسته دوم افرادی هستند که تجربه کاری خیلی خوبی دارند و کار بلد هستند. ولی فکر نمی‌کنم عقیده‌ای به آموزش نجاری در چند جلسه داشته باشند!


همه این‌ها به ضعف سازمان حرفه‌ای برمی‌گردد. آموزش فنون وظیفه اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای هست که در چند سال اخیر بسیار ضعیف عمل کرده. به هر دلیل این سازمان در سال‌های اخیر بسیاری از رشته‌های هزینه‌بر ازجمله نجاری درجه ۲ و یک را از لیست دوره‌های رایگان خود حذف نموده و به آموزشگاه‌های خصوصی واگذار کرده است.


کلاس‌های فنی و حرفه‌ای هم معمولاً ارزش اجرایی ندارند و آموزش به‌صورت سطحی و بدون پشتوانه انجام می‌شود.


مشکل بزرگ بعضی مجموعه‌ها ادعای آموزش کامل نجاری در چند جلسه است. آن‌ها با ایجاد توهم استاد کاری و آموزش ناقص هنرجو ایجاد مشکل می‌کنند. به‌واقع هنرجویی خواهیم داشت که نه کاملاً می‌داند و نه نابلد است! این خطرناک‌ترین حالت برای یک هنرجوی نجاری است که با ماشین آلات خطرناک سر و کار دارد.


بسیاری دیده شده هنرجو با توهم دانایی و بدون تجربه پروژه‌هایی را قبول کرده است که توان فنی و تجربه کافی برای اجرای آن را نداشته و هزینه‌های سنگینی را به خود و کارفرما تحمیل کرده است.


انتخاب شرکت یا عدم شرکت در این کلاس‌ها با هنرجوست اما اگر سازمان فنی و حرفه‌ای وظیفه ذاتی خود را به‌درستی انجام می‌داد چنین دوره‌هایی شکل نمی‌گرفت؛ اما فی‌نفسه این کلاس‌ها بد نیستند!


به گمان بعضی اساتید بیان آموزش نجاری در ده یا بیست جلسه، اساتید بزرگ این رشته را به تمسخر گرفته و وجهه عمومی این رشته را نزد عموم خراب می‌کند.


پیشنهاد می‌کنم این کلاس‌ها برای مفید واقع شدن به موضوعاتی تخصصی‌تر بپردازند. مثلاً به‌صورت اختصاصی معرق، چوب شناسی، انواع اتصال چوب و … را آموزش دهند.

 

هزینه شرکت در دوره آموزش نجاری چقدر است؟

برای شرکت در دوره آموزش نجاری تعرفه مشخصی وجود ندارد. تمامی این دوره‌ها به‌صورت خصوصی و توسط اساتید و برخی استاد نماها انجام می‌شود. متأسفانه افرادی یا یدک کشیدن نام بزرگ استاد و با اندک تجربه نجاری و یا حتی در حد تجربه هنرستان و بدون سواد عملی اقدام به برگزاری دوره آموزش نجاری کرده‌اند و هزینه گزافی از شرکت‌کنندگان دریافت می‌کنند!

قیمت دوره‌های نجاری با توجه به کیفیت و مدت‌زمان دوره متفاوت است. قیمت این دوره‌ها از ۴۵۰.۰۰۰ تومان تا ۱.۲۰۰.۰۰۰ برای سه روز در دوره‌های مقدماتی (سال ۱۳۹۸) و هزینه‌های بیشتری در دوره‌های تخصصی مانند ساخت گیتار و ساخت آلاچیق دریافت می‌کنند.

نکته مهم در مورد هزینه‌های دوره نجاری مشخص بودن قیمت تمام‌شده دوره است. برگزار کننده دوره باید مبلغ نهایی و خدماتی که به‌موجب آن مبلغ می‌دهد را به هنرجو ارائه کند.

مشاهده شده در دوره‌ای، برگزار کننده هزینه خوراک، متریال و برق مصرفی کارگاه را بدون اعلام قبلی علاوه بر شهریه دریافت نموده است.

فارق از میزان هزینه ای که از هنرجو دریافت می شود، مطمئن شوید که این هزینه شامل تمام دوره و بدون افزایش به هر بهانه ای است.

 

پیشنهاد آیچوب: دوره آموزش رنگ چوب و MDF

 

کلاس آموزش نجاری و درودگری برای خانم‌ها

این پرسشی هست که تعداد زیادی از خانم‌های بازدید کننده آیچوب از ما پرسیده‌اند. یکی از چالش‌های پیش روی خانم‌های علاقه‌مند به نجاری و هنرهای چوبی، شرکت در دوره آموزش نجاری ویژه بانوان است.

خوشبختانه بیشتر مجموعه‌ها آموزش نجاری ویژه خانم‌ها را برگزار می‌کنند و محدودیتی در این زمینه نیست. بانوان هم مانند آقایان توانایی فراگیری و انجام نجاری را دارند.

با توجه به نوع پوشش خانم‌ها، پیشنهاد می‌شود پوششی داشته باشند که در زمان کار با دستگاه‌ها به تیغه‌ها برخورد نکند و فاجعه نیافریند. مطمئناً دوستان آموزش دهنده به این مبانی پایه‌ای آشنا هستند.

 

مدرس دوره تجربه عملی ساخت پروژه‌های چوبی را داشته است؟

نکته بسیار مهم در مورد مدرس دوره این هست که آیا کسی که قرار است نجاری را به شما بیاموزد، تجربه عملی و چند ساله نجاری و ساخت پروژه‌های مختلف چوبی را داشته است؟

آیا دانش او در حد کتاب‌های درسی باقی مانده است؟ همان‌طور که می دانید در صنعت چوب دانستن مبانی علمی به‌تنهایی کافی نیست. اینکه در عمل بازخورد چگونه خواهد بود، مهم است.

مطمئناً مجموعه‌ای که سال‌های تجربه عملی در صنعت چوب درزمینهٔ ساخت پروژه‌های چوبی داشته باشد، آموزشی باکیفیت‌تر ارائه خواهد داد. وقتی مدرس دانسته‌هایش در حد کتاب‌های هنرستان باشد، نمی‌توان انتظار داشت آموزشی ارائه کند که مناسب کار در بازار باشد.

در کلاس‌های حرفه‌ای به غیر از مباحث فنی، به چگونگی برخورد با مشتری و قبول سفارش و نکته‌های آن هم اشاره خواهد شد.

مشخصات یک کارگاه و دوره آموزش نجاری و درودگری خوب چیست؟ | فریب نخورید!

 

پشتیبانی‌های آینده کلاس آموزش نجاری چگونه است؟

این مورد را باید با تحقیق و بررسی به دست آورید. پشتیبانی مزیتی است که کمتر مجموعه‌ای توانایی انجام آن را دارد.

برخی گروه‌های آموزشی به‌صورت موقتی از کارگاه دیگر اساتید برای آموزش استفاده می‌کنند؛ اما کارگاه‌هایی هم هستند که تنها برای آموزش و تدریس طراحی و چیدمان شده‌اند. قطعاً گزینه نخست انتخاب مناسبی برای هنرجو نخواهد بود.

در کارگاه‌های همیشه فعال اساتید امکان پشتیبانی پس از آموزش را هم دارند و فضای کارگاه فقط مخصوص دو سه روز آخر هفته نیست. این مورد نکته ریزی است که یک مزیت به‌حساب می‌آید و باید با تحقیق و بررسی به آن دست یابید.

حتی دیده‌ایم برخی کارآموزها پروژه‌های سفارشی را در روزهایی به‌غیراز روزهای آموزش در کارگاه استاد خود تولید می‌کنند. این نشان دهنده پشتیبانی مناسب مجموعه آموزشی است.

 

پیشنهاد آیچوب: دوره آموزش ساخت کوکسا چوبی | لیوان چوبی

 

سخن پایانی برای شرکت در دوره آموزشی

هدف از این نوشته در آیچوب بیان دغدغه‌ها و بالا بردن خواسته و توقع هنرجویان جهت شرکت در دوره‌های نجاری و ورکشاپ های مشابه آن است. امید داریم با افزایش سقف خواسته‌های مخاطب کلاس‌های نجاری، برگزار کنندگان دوره نیز در رقابتی سالم در بالا بردن هر چه بیشتر کیفیت آموزش‌ها بکوشند.

سخنی با شرکت کنندگان

راهنمایی اول اینکه اگر تجربه‌ای ندارید، از مبانی پایه‌ای آموزش نجاری استفاده کنید. شما با شرکت در این دوره‌ها نجار نخواهید شد، بلکه با مبانی ابتدایی و بخشی از سرفصل‌های نجاری آشنا می‌شوید و این تازه شروع تمرین‌های شماست که در کارگاه خود یا دیگران به تمرین موارد آموزش داده شده بپردازید.

برای شرکت در دوره عجله نکنید، معمولاً اساتید آموزش دهنده نجاری در اینستاگرام شرایط، تصاویر، ویدئو و لایو مراحل آموزش را اطلاع‌رسانی می‌کنند.

با بررسی روند آموزش و شرایط کاری برگزار کننده‌های مختلف، درنهایت به نتیجه خواهید رسید که کدام‌یک مناسب هدفی که شما دنبال می‌کنید است. این مورد از طرف بانوان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

سخنی با برگزار کنندگان دوره آموزشی

هدف از نوشتن این مقاله، توصیف چالش‌های پیش روی شرکت کنندگان برای شرکت در دوره آموزشی و کمک برای انتخاب دوره‌ای بوده است.

هرچه سطح دوره‌های آموزشی بالاتر باشد، درنهایت نجارهای حرفه‌ای به بازار ورود پیدا می‌کنند. ورود افراد حرفه‌ای به این بازار موجب رونق این صنعت و تجربه خوب مشتریان از خرید لوازم چوبی می‌شود.

این رسالت برگزار کنندگان دوره است که در کنار منافع مالی، نگاه ویژه‌ای به افزایش سطح کیفی عملکرد کارآموزان خود باشند.

در پایان از همه عزیزانی که برای توسعه هنر نجاری و صنعت چوب فعالیت دارند، سپاسگزاریم.

لطفاً شما هم تجربیات خود از شرکت در کلاس آموزش نجاری با ما در قسمت دیدگاه همین نوشته ارسال کنید.

 

منبع: آیچوب

26 نظر در “استاندارد های کلاس نجاری و آموزش نجاری حضوری چیست؟

  1. لیلا عمادپور گفت:

    سلام وقت بخیر
    در مورد معرفی کارگاه یا آموزشگاه در تهران برای آموزش درودگری از صفر لطفا راهنمایی بفرمایید. منطقه ۶ تهران هستم

    1. آیچوب گفت:

      سلام
      کارگاهی که مورد تایید آیچوب باشد نمی شناسیم

  2. هادی گفت:

    سلام دوست عزیز وقت بخیر برای آموزش از صفر درود گری چه پیشنهادی بهم میکنید…من میخوام یه کارگاه شخصی بزنم هم خراطی و کاسه تراشی و هم درود گری

    1. آیچوب گفت:

      سلام
      میتونید در کلاس فنی و حرفه ای شرکت کنید. یا شاگردی در کارگاه های مختلف

  3. عباس گفت:

    سلام
    علاقه دارم نجاری به خصوص در بحث ساخت سازه های چوبی مسکونی رو یاد بگیرم
    دانش نجاری در حد صفرم و احتمالاً به کانادا مهاجرت میکنم.
    دوره ای که چامع، علمی و معتبر باشه رو معرفی کنید بهم
    ممنونم

    1. آیچوب گفت:

      سلام عباس عزیز
      ما سه دوره آموزشی داریم:
      رزین کار ماهر
      منبت کار ماهر
      رنگکار ماهر
      این دوره های رو می تونیم تقدیم کنیم.

  4. پیمان گفت:

    سلام وقت بخیر
    برای ثبت نام در کلاس لطفا رانمایی کنید

    1. آیچوب گفت:

      سلام
      چنین دوره ای نداریم
      توضیح دادیم در این نوشته که یک دوره خوب چه مشخصاتی باید داشته باشد

  5. نیک گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من دنبال یه آموزشگاه خوب نجاری مخصوص بانوان هستم
    جایی که کاملا از صفر و پایه نکات رو آموزش بدن ، لطفا منو راهنمایی کنید

    1. آیچوب گفت:

      سلام دوست عزیز
      لطفا به ایمیل سایت آیچوب در قسمت ارتباط با ما پیام بدید تا راهنمایی کنیم.

  6. لیلا گفت:

    سلام لیلا هستم از کرج میخواستم ببینم تو کرج کلاس اموزش نحاری هست

    1. آیچوب گفت:

      سلام لیلا گرامی
      لطفا برای ما ایمیل ارسال کنید تا راهنمایی کنیم.

  7. زهرا گفت:

    من فقط میخوام یاد بگیرم وتو خونه برای خونه کار کنم اما انگار هیچ راهی برایمن خانم وجود نداره لطفا ادرس بدین به جز تهران کجاباید کاراموزی کنیم ؟

    1. آیچوب گفت:

      سلام زهرا گرامی
      لطفا ایمیل بدید تا یک مجموعه خوب به شما معرفی کنیم. (البته به خاطر کرونا دوره ها برگزار نمیشه)

  8. negi گفت:

    سلام مرسی از اطلاعاتی که دادین.اگه میشه یه کلاس درودکری خوب و استاندارد تو تهران معرفی کنید

    1. آیچوب گفت:

      سلام نگین گرامی
      لطفا دایرکت ارسال کنید.

  9. خسته گفت:

    اقا دمتون گرم

  10. Babak گفت:

    سلام روزتون بخیر.
    بنده علاقه مند به یادگیری درودگری هستم
    ممنون میشم کلاس درودگری خوب و استاندارد معرفی کنید.

    1. آیچوب گفت:

      سلام بابک عزیز
      لطفا ایمیل اسال کنید.

  11. محسن گفت:

    سلام برای ساخت خانه های چوبی کدام کارگاه یا کلاس را پیشنهاد میکنیدممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. آیچوب گفت:

      سلام محسن
      از طریق پشتیبانی آیچوب ( بالای سایت) ارتباط بگیرید.

  12. ساناز گفت:

    خیلی ممنون از آیچوب
    پاسخ چند پرسشم رو در اینجا گرفتم و از همه بهتر پرسش های بیشتری ایجاد شد برای من که حتما در انتخاب دوره های بهتر کمکم میکنه.
    قبل از خواندن این مطلب هیچ فکر نمی کردم اینقدر زیر و بم داشته باشه.
    کاش خودتون دوره ای رو پیشنهاد می دادید . مخصوصا به ما خانم ها که هر جایی نمی تونیم شرکت کنیم.
    حتما اگر آیچوب دوره ای رو تایید کنه میشه به اون دوره اعتماد کرد.

    1. آیچوب گفت:

      درود بر شما ساناز گرامی
      همانطور که در مطلب اشاره کردیم، هدف ما بالا بردن سطح انتظارات شرکت کننده ها و بهتر شدن کیفیت آموزش هست. آیچوب برگزار کننده هیچ دوره ای نیست. هدف ما کمک به صنعت چوب برای پیشرفت بیشتر هست. بخشی از این پیشرفت با کمک مجموعه های آموزشی انجام خواهد شد.
      بله حتما دوره ای که استاندارد های لازم رو داشته باشه، معرفی خواهیم کرد.
      سپاس از همراهی شما

      1. محسن گفت:

        سلام دوستان عزیز
        ممنون از راهنمایی خوبتون
        لطفا یک دوره خوب با اساتید خوب معرفی کنید

        1. آیچوب گفت:

          درود بر شما محسن عزیز
          لطفا از راه صفحه ارتباط با ما؛ پیام ارسال کنید.

  13. پوریا گفت:

    آقا این چه وضعشه…
    طرف تو عمرش یه دونه صندلی نساخته… اونوقت استاد استاد میکنه… بدبخت اونایی که توی کلاسش شرکت می کنند و آخرش یه اتصال به دست میان خونه. بهش بگی دو تا نمونه کار بیار نشون بده، خدا شاهده اگه داشته باشه… زبونش هم از همه درازتره… دریغ از یک نمونه کار، آخه این چطوری میخواد به ملت آموزش بده. البته افرادی هم هستن که خوب آموزش میدن و اینهمه دادار دودور ندارند.

برای ثبت نظر لطفا وارد اکانت خود شوید ( عضویت رایگان است )