ابزارهای سنباده‌زنی, معرفی ابزار

راهنمای خرید دستگاه سنباده‌زن برقی برای کارگاه نجاری

خرید دستگاه سنباده زن برقی

 یکی از اصلی‌ترین مراحل تولید و ساخت وسایل و سازه‌های چوبی مرحله پرداخت و سنباده‌کاری آن است. مرحله سنباده‌کاری به‌منظور آماده‌سازی سطح و قسمت‌های منفی یا برجسته چوب و آمادگی برای مرحله پوشش یا رنگ موردتوجه قرار می‌گیرد.

 استفاده از سنباده از معمول‌ترین و کاراترین روش‌ها برای پرداخت چوب و رسیدن یه سطحی صاف و صیقلی است. با سنباده‌کاری یک دست‌ساز چوبی قدیمی را دوباره زنده می‌کنیم و یا یک سطح خشن و پرزدار را تبدیل به سطحی صاف و آماده رنگ خواهیم کرد.

 در این نوشته به معرفی انواع دستگاه‌ها و ماشین‌های سنباده‌زنی و پرداخت پرتابل، رومیزی و صنعتی رایج در صنعت چوب و نجاری می‌پردازیم، کاربرد هر یک و مزیت‌های آن را خواهیم گفت و در انتها نیز یک یا چند برند و مدل از دستگاه‌های مناسب و قابل‌دسترس در ایران را نام می‌بریم.

 سنباده‌زن‌ها یا سندرز (Sanders) در اندازه و اشکال گوناگون باتوجه‌به استفاده‌های مختلف آن‌ها تولید و ساخته می‌شوند. نقطه مشترک همه دستگاه‌های سنباده‌زن استفاده از کاغذ سنباده در آن‌ها است. (کاغذ سنباده یک اصطلاح رایج است و به‌صورت پشت پارچه‌ای استفاده بیشتری در صنایع دارند)

پیشنهاد آیچوب: آموزش ۰ تا ۱۰۰ رنگ چوب و MDF

 قبل از انتخاب دستگاه یا ماشین سنباده‌زن باید به سه پرسش پاسخ دهید!

سنباده‌زن را برای چه کاری می‌خواهید؟!

 همان‌طور که اشاره شد ماشین‌ها و دستگاه‌های سنباده‌زن چوب در اشکال و اندازه‌ها و مکانیسم‌های مختلفی ساخته می‌شوند. باید بدانید که قرار است سطح صاف یک ورق چوبی یا سازه چوبی را سنباده می‌کنید یا یک کار حجمی (منبت یا CNC شده) را پرداخت می‌کنید.

 سنباده‌زنی یک ورق صاف MDF خام یا ورق فینگر جوینت با سنباده‌کاری یک ورق سی‌ان‌سی (CNC) شده یا منبت‌کاری‌شده متفاوت هست. همچنین سنباده‌کاری یک درب چوبی با سنباده‌کاری پایه مبل منبت‌کاری‌شده متفاوت هست و به دستگاه‌های مخصوص خود نیاز دارد.

پیشنهاد آیچوب: لیست انواع سنباده چوب | بهترین سمباده چوب کدام است؟!

زمان سنباده‌کاری چوب چقدر است؟

 از خود بپرسید که استفاده شما از سنباده‌زن یک استفاده گاه‌به‌گاه است یا همیشگی؟! آیا دستگاه سنباده‌زن چوب را برای یک کارگاه پر کار و حرفه‌ای می‌خواهید یا برای کارگاهی خانگی؟ پاسخ به این پرسش به شما کمک می‌کند تا دستگاه مناسب انتخاب کنید. هر دستگاه و برندی توانایی تحمل ساعت‌های زیاد کارکرد را ندارد. قدرت دستگاه‌های خانگی و کارگاهی با دستگاه‌های سنباده‌زن صنعتی بسیار متفاوت هستند.

 دستگاه‌های سنباده‌زن از مدل‌های خانگی و برای خویش سازها تا مدل‌های کارگاهی و برای استفاده در کارخانه‌ها و صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرند. در زمان خرید سنباده برقی باید به این نکته توجه داشته باشید.

فضای مورد نیاز برای سنباده‌کاری چقدر است؟

 فضای مورد نیا برای سنباده‌کاری هم نکته دیگری است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید. باید بدانید تعداد سازه یا ورق چوبی که باید در طول یک روز سنباده شود، چقدر است. آیا باید سنباده‌زن دستی و پرتابل بخرید یا سنباده‌زن‌های کارگاهی و صنعتی؟ آیا فضای موردنیاز برای ماشین سنباده را دارید؟

 به‌عنوان‌مثال در یک کارگاه کوچک می‌توانید از درام سندر کوچک و رومیزی استفاده کنید؛ اما اگر یک کارخانه تولید مصنوعات چوبی دارید، باید برای سنباده‌کاری پروفیل‌های چوبی است درام سندر های صنعتی با توان و ابعاد بسیار بزرگ‌تر و سنباده‌کاری در چند ایستگاه استفاده کنید.

انواع ماشین های سنباده‌زنی چوب

با پاسخ به سه پرسش بالا انتخاب مناسب‌تری از سنباده‌زن چوب را خواهید داشت. در ادامه به معرفی انواع ماشین‌ها و ابزارهای سنباده‌زن چوب خواهیم پرداخت.

پیشنهاد آیچوب: آموزش سنباده کاری چوب با دست | انتخاب بهترین سمباده چوب!

سنباده گیر دستی چوب

 خستگی انگشتان دست، از مشکلات عذاب‌آور سنباده‌کاری با دست هست و نتیجه کار نیز معمولاً کیفیت دلخواه را نخواهد داشت. سنباده گیر دستی یک گجت ساده به‌منظور گرفتن سنباده و قراردادن ورق‌های سنباده در زیر آن است که باتوجه‌به داشتن دسته با راحتی خیلی بیشتری می‌توان اقدام به سنباده‌کاری چوب نمود. با این ابزارک ویژه زبری سنباده به دستان شما آسیب نخواهند رساند.

 اگر پروژه‌های کوچکی برای سنباده‌زنی دارید حتماً این گجت بسیار کاربردی را تهیه کنید. این ابزار دستی به نام‌های سنباده‌زن دستی یا بلوک سنباده‌زنی هم شناخته می‌شود و با قیمت ۱۲ تا ۳۵ هزار تومان (به تاریخ انتشار این نوشته) در فروشگاه‌های ابزار قابل‌تهیه است.

دستگاه سنباده تسمه ای (Belt Sander) یا سنباده تانکی

دستگاه سنباده تسمه ای (Belt Sander) یا سنباده تانکی

 اساس کار در دستگاه سنباده تانکی حرکت نوار سنباده روی چوب به‌منظور انجام باربرداری است. این حرکت سنباده روی چوب می‌تواند به‌صورت چرخشی، نوسانی، رفت و برگشتی و… باشد.

 از پرکاربردترین ماشین‌های سنباده چوب نوع تسمه‌ای آن است که در انواع پرتابل و دستی، رومیزی و صنعتی و کارگاهی تولید می‌شود.

 سنباده تسمه‌ای یا نواری از یک کمربند سنباده تشکیل شده است که حول دو محور استوانه‌ای (معمولاً سیلیکونی) به گردش در می‌آید. در مدل‌های پرتابل موسوم به سنباده تانکی کاربر دستگاه سنباده را به روی چوب به حرکت در می‌آورد و در انواع میزی، میز سنباده ثابت بوده و تسمه در محل خود به چرخش در می‌آید. اپراتور با قراردادن چوب به روی میز سنباده اقدام به پرداخت می‌نماید.

 نمونه‌های صنعتی سنباده‌های تسمه‌ای (Blet Sander) نیز وجود دارد که در کارخانه‌های بزرگ تولیدی به‌منظور پرداخت سطوح صاف چوبی مانند صفحات فینگر جوینت، تخته فشرده چوبی یا MDF خام استفاده می‌شود.

 در ماشین‌های سنباده‌زن صنعتی صفحات چوبی روی کانوایر (نوار کشنده) دستگاه قرار گرفته و با گذر از ایستگاه‌های سنباده‌زن مختلف عملیات با فشار و زبری تنظیم شده پرداخت روی آن‌ها صورت می‌پذیرد.

 عملکرد ایستگاه‌ها در دستگاه‌های سنباده‌زن دستی متفاوت هستند. یک دستگاه سنباده‌زن صنعتی می‌تواند شامل ۸ ایستگاه سنباده‌زنی باشد که هرکدام عملیات به خصوصی را انجام می‌دهند.

 این دستگاه‌ها معمولاً برای درب‌های تمام چوب یا ورق‌های سی‌ان‌سی شده استفاده می‌شود. باتوجه‌به حجمی بودن ورق‌های CNC شده، هر ایستگاه زاویه و بخش به خصوصی را سنباده‌کاری می‌کند و در نتیجه ورق به زیبایی هرچه‌تمام‌تر سنباده‌کاری خواهد شد.

 سنباده‌های تسمه‌ای قدرت بسیار خوبی در پرداخت سطوح صاف دارند؛ اما برای سطوح ناهموار کارایی زیادی ندارند. سنباده تسمه‌ای دیوالت مدل DWP352VS و سنباده نواری بلک اند دکر مدل KA88 و سنباده نواری AEG آاگ ۱۱۰۰ وات مدل BBSE1100 پیشنهادهای خوبی برای خرید سنباده نواری پرتابل می‌تواند باشد.
این دستگاه‌ها با رنج قیمتی ۱.۷ میلیون تا ۴ میلیون تومان (طبق استعلام آیچوب به تاریخ انتشار نوشته) قابل‌خرید است.

 سنباده تسمه‌ای میزی نیز در نمونه‌های کارگاهی کوچک و بزرگ در بازار ایران قابل‌تهیه است. برندهایی مانند آینهل و محک در نمونه‌های رومیزی بیشتر در بازار در بازه قیمتی تا ۳ م.ت به چشم می‌خورد و مدل‌های صنعتی با برندهای SCM، مولن، جیانت وی، فلدر و… با قیمت‌های ۱۳ میلیون تومان تا ۳۵۰ میلیون و بیشتر در بازار قابل سفارش یا تهیه است.

 شرکت نوین چوب هم طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های سنباده‌زنی صفحه و چوب طبیعی را موجود دارد.

دستگاه سنباده دیسکی (Disc sander)

دستگاه سنباده دیسکی (Disc sander)

 از رایج‌ترین ماشین‌های سنباده، نوع دیسکی (پولیش) است. پولیشرهای چوب را می‌توان نوع مرسوم آن دانست که در همه کارگاه‌های رنگ‌کاری موجود هست. سنباده دیسکی در دو نوع پرتابل یا دستی (مانند پولیشر) و سنباده دیسکی میزی وجود دارد.

 در سنباده دیسکی پرتابل ورق سنباده به صفحه یا دیسک متصل می‌شود و دیسک به شفت دستگاه سنباده بسته می‌شود. معمولاً این دستگاه‌ها دیمر دار هستند و اساتید می‌توانند کنترل سرعت چرخش دیسک را با استفاده از دیمر تنظیم نمایند.

 در مدل میزی دیسک سنباده بر روی میز بسته شده و دستگاه سنباده‌زن ثابت است. اپراتور قطعه کار با بر روی میز کار و در مسیر صفحه سنباده قرار می‌دهد. معمولاً این دستگاه‌ها قابلیت تنظیم صفحه در زاویه‌های مختلف را دارند.

 در بازار می‌توانید سنباده دیسکی رومیزی را در بازه قیمتی ۲.۳ تا ۳.۶ میلیون تومان خرید کنید. برندهای محک و آینهل فراوانی بیشتری در بازار دارند. البته این فراوانی دلیل بر کیفیت آن‌ها نیست و خریدار خود باید به این نتیجه برسد. انواع صنعتی‌تر و سنباده دیسکی یا ترکیبی دیسکی و نواری هم با موتورهای پردوام‌تر، وکیوم و بدنه ریخته‌گری وجود دارد که موفق به استعلام قیمت آن نشدیم.

 از جمله برندهای معتبر سنباده‌های دیسکی یا ترکیبی دیسکی و نواری صنعتی می‌توان به سنباده‌ای صنعتی از برندهای SCM، فاین و مولن نام برد که در ایران قابل‌تهیه یا سفارش است.

انواع پولیشر دستی چوب را هم می‌توانید در برندهای مختلف در بازه قیمتی ۷۰۰ هزار تومان تا ۲.۸ میلیون و بیشتر در بازار تهیه کنید. برندهای ماکیتا، دیوالت، آاگ و متابو از برندهای قابل‌اطمینان برای خرید پولیشر چوب هستند.

دستگاه سنباده لرزان تخت یا صفحه‌ای (Sheet Sander)

دستگاه سنباده لرزان تخت یا صفحه‌ای (Sheet Sander)

 سنباده لرزان تخت از انواع دستی سنباده است. صفحه سنباده در صفحه زیرین این ماشین سنباده‌زنی قرار می‌گیرد و سنباده با حرکات رفت و برگشتی ریز یا ارتعاشات دایره‌وار بسیار کوچک اقدام به باربرداری از سطح چوب می‌نماید. صفحه زیر این سنباده لرزان تخت است و در اندازه‌های مختلف و اشکال مستطیلی، مربعی و مثلثی تولید می‌شود.

 اندازه صفحه زیرین در این سنباده از نصف یک ورق سنباده تا یک‌چهارم و حتی کمتر متفاوت است. این نوع سنباده کارایی بسیار گسترده‌ای دارد و برای محو نمودن خط و خش‌های کم‌عمق روی چوب و حتی قطعات کوچک بسیار مناسب است.

 معمولاً از سنباده لرزان برای سنباده‌کاری قطعه کار پس از سنباده‌زنی با سنباده دیسکی استفاده می‌شود. با این سنباده می‌توانید خطوط دایره‌ای سنباده دیسکی را از بین ببرید. البته باید این سنباده را در جهت راه چوب حرکت دهید.

 سنباده تخت لرزان به‌صورت دستی در بازار قابل‌تهیه است و در بازه قیمتی ۶۵۰ هزار تومان تا ۳.۸ میلیون تومان امکان خرید مناسبی دارید. ماکیتا مدل BO4901، FS280 آاگ، دیوالت مدل D26421، متابو مدل SRE4351TURBOTEC و سنباده لرزان مدل ۳۰۰RSE کرس پیشنهادهای خوبی برای کارگاه‌های پرکار می‌تواند باشد. در میان‌رده‌ها هم مدل‌هایی از محک، آیهنل، دی سی آل، کرون و رونیکس با قیمت‌های کمتر در بازار ایران قابل خرید است.

پیشنهاد آیچوب: سنباده تخت لرزان چیست و چه کاربردی در صنعت چوب دارد؟

دستگاه سنباده گرد (Orbital sander)

دستگاه سنباده گرد (Orbital sander)

 یکی از انواع پرطرف‌دار سنباده‌های پرتابل با کفی دایره‌ای است. اساس کارکرد این سنباده گردش صفحه سنباده با سرعت کم همراه با لرزش صفحه است. به این معنی که مانند سنباده‌های تخت لرزان یا سنباده‌های تانکی و دیسکی محدود به حرکت تنها در جهت راه چوب نخواهیم بود.

 با سنباده گرد می‌توان فارغ از جهت راه چوب در همه جهات سنباده‌کاری کرد و به یک سطح صاف و قابل‌قبول دست‌یافت. سنباده گرد در پرداخت‌هایی مانند میزهای ترکیبی چوب و اپوکسی و پرداخت سطح اپوکسی می‌تواند در کنار استفاده از پد پارچه‌ای و خمیر پولیش یک سطح به معنای واقعی شیشه‌ای را نتیجه دهد.

 این نوع به سنباده‌های گرد لرزان معروف است و به دو صورت مشتی (Palm sander) و دسته‌دار قابل‌تهیه است. مشتی با یک دست قابل‌کنترل و هدایت است و برای پروژه‌های کوچک قابلیت استفاده خوبی دارد. نوع دسته‌دار آن مانند پولیشر با دو دست کنترل می‌شود و می‌توان فشار بسیار بیشتری را به آن وارد نمود.

دستگاه سنباده استوانه‌ای (Spindle Sander)

دستگاه سنباده استوانه‌ای (Spindle Sander)

 سنباده‌ای استوانه‌ای معمولاً به‌صورت رومیزی یا در نمونه‌های صنعتی‌تر به‌صورت ایستاده و کارگاهی ساخته می‌شود. سنباده استوانه‌ای از یک استوانه که سنباده دور آن چسبانده شده تشکیل شده است.

 این استوانه علاوه بر چرخش حرکت بالا و پایین (oscillating) نیز دارد که علاوه بر باربرداری بهتر موجب استفاده از حداکثر سطح سنباده می‌شود. سنباده استوانه‌ای از بهترین سنباده‌ها برای پرداخت قوس‌ها و منحنی‌هاست.

 جستجوی ما برای یافتن موجودی و یا قیمتی از این سنباده در بازار نتیجه‌ای در بر نداشت. گویا کاربرد عمده‌ای بین صنعتگران و هنرمندان در ایران ندارد و نجارها از دستگاه فرز میزی سا فرز صندوقی برای سنباده‌زنی در این سبک استفاده می‌کنند.

 البته این نوع سنباده به‌صورت ترکیب شده با سنباده‌های نواری یا دیسکی در مدل‌هایی از سنباده‌های رایج بازار دیده شده که تنها امکان چرخش در راستای افق را دارند.

پیشنهاد آیچوب: تفاوت سنباده گرد لرزان و تخت لرزان چیست؟ کدام یک مناسب کار شماست؟

دستگاه سنباده درام (Drum sander)

دستگاه سنباده درام (Drum sander)

 دارم سندر یا گندگی سنباده‌ای یک ماشین ثابت و کارگاهی است و در اندازه‌های کوچک‌تر رومیزی و اندازه‌های بزرگ کارگاهی و صنعتی قابل‌خرید در ایران است. این ماشین ساختاری شبیه به گندگی دارد با این تفاوت که به‌جای رندیدن عمل سایش و سنباده‌کاری سطوح چوبی را انجام می‌دهد.

 درام سندر ها یک یا چند ایستگاه به‌منظور سنباده‌کاری دارند و دقت و سرعت بی‌نظیری در سایش سطح چوب دارند. درام سندر ها در صنایع مبلمان، سیسمونی، تولید صفحات فینگر جوینت و… کاربرد فراوانی دارند. دو مدل دارم سندر کوچک کارگاهی ساخت چین و چند مدل صنعتی بزرگ همچون QCM در ایران قابل‌خرید است.

 علاوه بر موارد اشاره شده در بالا سنباده‌هایی مانند (Detail sanders) وجود دارند که کفی آن‌ها قابل‌تعویض است و در کارهای خاصی مانند سنباده‌کاری درزها و گوشه‌ها یا قطعاتی خاص مورداستفاده است.

 ماشین‌های سنباده در قالب صنعتی استفاده فراوان و غیرقابل‌جایگزینی در صنایع بزرگ چوبی و مبلمان دارند که از آن جمله می‌توان به درام سندر های صنعتی، ماشین‌های براش دستی و خودکار، سنباده‌های تانکی افقی و عمودی، سنباده‌های تسمه‌ای و… اشاره نمود.

دستگاه سنباده براش (Brush sander)

دستگاه سنباده براش (Brush sander)

 سنباده براش چوب یکی از جدیدترین سیستم‌های سنباده‌زنی در صنعت چوب است که چند سالی است به این صنعت راه پیدا کرد. از سنباده براش برای سنباده‌کاری قطعات چوبی استفاده می‌شود که صاف و یکنواخت نیست.

قطعاتی مانند درب‌های سی‌ان‌سی شده، قطعات منبت‌کاری‌شده، ورق‌های ام‌دی‌اف سی‌ان‌سی شده، قطعات دارای حجم و پستی و بلند، درب کابینت و درب اتاق ابزار کاری شده و … باید با سنباده براش سنباده‌کاری شوند.

 در این سیستم ورق سنباده با استفاده از دستگاه لیزر به‌صورت شانه‌ای یا ریش‌ریش برش می‌شود تا امکان حرکت آسان بین پستی و بلندی‌های چوب را داشته باشد. برس‌ها هم کمک می‌کنند سنباده ایستایی کافی داشته باشد و گردوخاک حاصل از سنباده‌کاری پاک شود.

پیشنهاد آیچوب: سنباده براش چیست؟ از معایب و مزایا سنباده براش چه می‌دانید؟ + ویدئو

 

شما از چه دستگاهی برای سنباده‌کاری قطعات چوبی در کارگاهتان استفاده می‌کنید؟ لطفاً تجربیات خود را با دیگر دوستان در میان گذارید.

 

منبع: آیچوب

34 نظر در “راهنمای خرید دستگاه سنباده‌زن برقی برای کارگاه نجاری

  1. 09140913378 گفت:

    سلام دوست عزیز برای تخت چوب گردو با منبت و بردن رنگ های قدیمی چوب چه سمباده ای رو خریداری کنم؟ کارم این نیست و استفاده شخصی میخام با هزیینه مناسب ممنونم

    1. Rouzbeh گفت:

      سلام
      این کار شما نیست. این ک کار حرفه ای هست و وقتی سوال شما تا این حد آماتور هست یعنی نمی توانید انجام دهید و حتما به کار آسیب وارد می کنید.
      با توجه به نوع کار باید تشخیص داد که از چه روش رنگ بری باید استفاده کرد.

  2. سعید گفت:

    سلام خداقوت میخوام رنگ روی یک دست مبل فرهی که منبت کاری شده هستش رو کلا ببرم. جنس چوب راشه و از خراط و مبلی میپرسم هر کدوم یه چیزی گفته: از تینرقوی،اسیدشو یا رنگبر( که اصطلاحا رنگ چوبو میسوزنه) تا سندبلاست و سنباده لرزان برقی؛ بنظر شما کدوم ابزار مناسبتره؟ ضمن اینکه آیا این سنباده ی پیشنهادی به درد سطح دیوارهم میخوره که تو یه بازه ی روزانه، اضافه خمیر بتونه ها را هم ببره؟مچکرم

    1. آیچوب گفت:

      سلام سعید عزیز
      تینر فوری رو می پسندم؛ البته به شرطی که بتونید با نایلون مانع از بخار شدن زودهنگامش بشید
      سندبلاست مناسب نیست
      سنباده لرزان هم مناسب دیوار نیست.

  3. مجتبی گفت:

    سلام ببحشید برای ستب زدن سطح چوبی که با در کنار هم گذاشتن انواع چوب این صفحه را تشکیل دادم، و خیلی ناهنواری شدید داره، بنظر شما از چه دستگاهی استفاده کنم؟؟

    1. آیچوب گفت:

      سلام مجتبی عزیز
      در تیراژ عمده از درام سندر می تونید استفاده کنید؛
      اگر عرض صفحه کم هست، از گندگی استفاده کنید.
      در غیر این صورت مجبوری با سنباده دیسکی عملیات پرداخت رو انجام بدید.

  4. امیر گفت:

    ببخشید. منظورم دستگاه سمباده رومیزی نواری و دیسکی هست

  5. امیر گفت:

    سلام و خدا قوت
    در کار مجسمه سازی، فرضا برای سمباده زدن کف یک قطعه نسبتا بزرگ از چوب بلوط و یا سرخدار، برای اینکه با دقت زیادی روی سطح صاف(زمین و یا استند چوبی) بایسته، با توجه به سختی بسیار بالای چوبهای ذکر شده آیا از مدلهای موجود در بازار می تونم استفاده کنم و یا بهتره که بر اساس آموزشهای خودتون دستگاه مورد نظرم رو بسازم؟ همچنین مد نظرم هست تا برای ساب زدن کف سنگ خصوصا سنگ نمک از این دستگاه استفاده کنم.

    1. آیچوب گفت:

      سلام امیر عزیز
      اگه بتونید خودتون با موتور های قوی تر بسازید، به مراتب بهتر هست.

  6. جواد گفت:

    سلام
    برای سمباده سیلر یا بتونه روی ام دی اف از چه ابزار برقی استفاده کنم؟
    تیراژ کار بالاست،و لبه ها پخ خورده هستن دست نهایی پلی استر هست
    ممنونم

    1. آیچوب گفت:

      سلام جواد عزیز
      از سنباده براش استفاده کنید

  7. حمید نجار گفت:

    سلام. لطفن بفرمائید مناسبترین دستگاه جهت برداشتن رنگ از روی سطوح چوبی کف و پشتی صندلی که کمی انحنا و فرم دارند چیست؟

    1. آیچوب گفت:

      سلام حمید عزیز
      از سنباده گرد لرزان استفاده کنید.

  8. قاسم گفت:

    سلام خسته نباشید خدمت شما
    من میخوام کار رزین اپوکسی رو شروع کنم ساخت ساخت قطعات کوچک مثل انگشتر گردن آویز واسه پرداخت به نظرتو از چه سنباده ای استفاده کنم چون اول کارم هست نمیتونم زیاد هزینه کنم نهایتا ۲ تا ۲ نیم که بعدها که حرفه ای تر هم شدم به کارم بیاد به نظرتون چه مدلی بگیرم؟؟ سردر گم شدم به خدا خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. آیچوب گفت:

      سلام قاسم عزیز
      شما نیاز به سنباده ها در گرید های مختلف دارید.
      پیشنهاد می کنیم دوره ((رزین کار ماهر)) را تهیه کنید
      برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا به پیج اینستاگرام آیچوب پیام بدید.

      1. قاسم گفت:

        ببخشید من دوره را خریداری کردم میخواستم سنباده دیسکی بخرم به نظر شما سنباده دیسکی محک مدل DS-250 بهتره یا مدل BDS15/10 یا توی این رنج قیمت یه چیز خوب بهم پیشنهاد بدین ممنون میشم

        1. آیچوب گفت:

          سلام جناب دمیری عزیز
          در حال حاضر محک در بازار موجود هست.
          انتخاب این مدل ها به نوع پروژه هایی که قصد دارید انجام بدید بستگی داره…
          اگر کار سنگین انجام میدید، سنباده دیسکی ۲۵۰ میلیمتر ۵۵۰ وات محک DS-250 مناسب هست.

  9. امیر گفت:

    سلام من یک اسلب رو در منزل با اور فرز کف تراشی کردم، برای از بین برن رد کف تراشی (خطوط موازی که به دلیل کف تراشی 2 سانت به 2 سانت) روی چوب انجام شده از چه نوع دستگاه سنباده زن استفاده کنم؟

    1. آیچوب گفت:

      سلام
      پولیشر و بعد سنباده لرزان

  10. مسعود گفت:

    با سلام استاد عزیز ، از مینی فرز دیمردار رونیکس مدل ۳۱۶۰ میتونم به عنوان سنباده دیسکی استفاده کنم ؟ میشه صفحه فرز چوب ساب و صفحه سنباده روش نصب کنم ؟ ممنون از شما استاد گرامی

    1. آیچوب گفت:

      سلام مسعود عزیز
      پیشنهاد اول ما این هست که از مینی فرز برای این کار استفاده نکنید. ساختار موتور و گشتاور مناسب برای سنباده کاری رو نداره
      اما می تونید صفحه چوب ساب و صفحه سنباده رو روی اون نصب کنید.

  11. الی گفت:

    با سلام.برای سمباده زدن تکه های کوچک چوب< مثلا ابعد 5*5 سانت< چه دستگاه سمباده ای بگیرم که خطرش کم باشه

    1. آیچوب گفت:

      سلام الی
      از سنباده تسمه ای استفاده کنید و قطعه کار رو با دستتون روی کار حرکت بدید.

  12. علیرضا گفت:

    با سلام و درود بر شما،
    یه سوالی داشتم،برای سنباده زدن چوب دوبل ۱۵ میل که (برای دسته سبد استفاده میکنیم )الان دستی سنباده میزنیم بعد با شاپان و سیلر و کیلر رنگ میکنیم ،
    خیلی زمان میبره ،میخواستم بپرسم از چه نوع دستگاه سنباده برقی میتوانیم استفاده کنیم ،چون تمام سنباده هایی که هست برای سطوح صاف هست و برای چوب دوبل که گرد هست از چه دستگاهی میتوانیم استفاده کنیم .
    ممنون میشم اگر پاسخ بدین
    باتشکر

    1. آیچوب گفت:

      سلام علیرضا عزیز
      چوب دوبل رو روی دریل ببندید و اجازه بدید با سرعت کم بچرخه… بعد سنباده رو روی دوبل قرار بدید تا سنباده کاری انجام بشه…
      به همین سادگی

      1. علیرضا گفت:

        خیلی ممنون استاد

  13. سعید گفت:

    سلام دوست عزیز
    من دنبال درام سندر میگردم
    چطور شرکت وارد کننده و قیمت و استعلام کنم

    1. آیچوب گفت:

      سلام سعید
      شرکت های ایرانی وارد کننده این ابزار هستند
      خرید سنباده براش یا درام سندر را گوگول کنید

  14. جواد گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید.
    به نظرتون اگه به جای سنباده رومیزی هایی مثل محک و آینهل که الآن توی بازار موجوده ، سنباده تانکی بوش مدل PBS 75 A رو بگیرم چه طوره ؟ با توجه به اینکه از این سنباده میشه هم به صورت ایستاده کنار میز استفاده کرد و هم رو میزی به صورت برعکس و هم به صورت پورتابل میشه ادم دستش بگیره. تازه فقط در حالت ایستاده و رومیزی هست یه گونیا هم داره که میشه ازش به جای تکیه گاه هم استفاده کرد. تقریبا وقتی نگاه کلی بهش میندازم همون چیزیه که من میخوام ولی نمیدونم دارم اشتباه میکنم یا نه ، آخه اصلا دلم نمیاد چند میلیون پول بدم به بردنی مثل محک. لطفا منو راهنمایی کنید. چه فرقی هست بین این سنباده تانکی و مثلا سنباده نواری دیسکی محک ، یعنی اگه تانکی رو بخرم چه امکاناتی رو از دست میدم نسبت به محک.
    پیشاپیش از وب سایت خوبتون و زحماتی که میکشید سپاسگذارم.

    1. آیچوب گفت:

      سلام جواد عزیز
      سلامت باشید
      درسته که سنباده بوش این قابلیت ها رو داره، اما باز هم سنباده میزی محک نمیشه
      ما هم دوست نداریم برای برند بی کیفیت پول بدیم.
      پیشنهاد می کنیم این سه مدل رو اگر موجود باشه تهیه کنید:
      BDS-305 – سنباده نواری و دیسکی
      TC-US 400 – ماشین سنباده نواری و دیسکی ۳۷۵ وات
      RBDS-69A – سنباده نواری و دیسکی

      1. جواد گفت:

        زنده باشید انشالله
        دارم دنبال همین مدلایی که گفتین میگردم و اون سنباده تانکی رو بی خیال شدم.
        ممنون که منو راهنمایی کردین ، اینقدر سریع ! ایول

        1. آیچوب گفت:

          سلامت باشید جواد عزیز

  15. محسن گفت:

    با سلام
    یه سوال داشتم ‘ برای پرداخت و صاف کردن ‘ سطوح تخت مثل ساختن قاب عکس ‘ حداقل ۲ سانت و حداکثر ۷ سانت ، لرزون مستطیلی بهتره و سطح صافتری می ده یا لرزون گرد ؟
    می ترسم با دستگاه گرد ‘ روی سطح قاب رد دایره بمونه .

    1. آیچوب گفت:

      درود بر شما محسن عزیز
      از گرد لرزان استفاده کنید
      با توجه به اینکه در زمان چرخش، لرزش وجود داره، خطوط دایره ای ایجاد نمیشه.

برای ثبت نظر لطفا وارد اکانت خود شوید ( عضویت رایگان است )