معرفی ابزار

تاریخچه بوش از آغاز تا کنون در جهان و ایران

تاریخچه بوش,بوش,سرگذشت بوش,نمایندگی بوش,بوش ایران,بوش آلمان,ابزار بوش,ابزار نجاری بوش,بهترین ابزار بوش,فروشگاه بوش,روبرت بوش,bosch,

اطمینان، کیفیت، ماندگاری، اصالت، دقت و قدرت بارش‌های فکری هست که پس از شنیدن نام بوش در ذهن من و احتمالاً شما تداعی خواهد شد. در این نوشتار آیچوب به بررسی این برند محبوب و تاریخچه بوش خواهد پرداخت. لطفاً تا پایان با ما باشید:

 

تولد شرکت

تاریخچه بوش,بوش,سرگذشت بوش,نمایندگی بوش,بوش ایران,بوش آلمان,ابزار بوش,ابزار نجاری بوش,بهترین ابزار بوش,فروشگاه بوش,روبرت بوش,bosch,شرکت بوش در سال ۱۸۸۶ زمانی که رابرت بوش تنها ۲۵ سال سن داشت در اشتوتگارت آلمان بنا نهاده شد. این شرکت با همفکری دو تن دیگر با سرفصل کارگاه مهندسی ماشین آلات سبک و مهندسی برق و فعالیت درزمینهٔ تعمیر دستگاه‌های تلفن، لوازم برقی، دستگاه‌های ماشین تحریر و ماشین آلات دیگر شروع به کار کرد.

پشتکار و تلاش‌های مداوم روبرت بوش در مدت زمانی نسبتاً کوتاه باعث شد تا کارگاه کوچک او به شرکت بین‌المللی موفقی مبدل گردد. در اوج موفقیت این شرکت کمتر کسی متوجه این مهم بود که اساس توسعه و گسترش روزافزون این شرکت باوجود سادگی بر اختراعاتی ابتکاری همانند احتراق مغناطیسی برای موتورهای درون‌سوز بنا شده است.

تا سال ۱۸۹۱ تعداد همکارانش در کارگاه وی به ۱۵ نفر رسید اما در همان سال تمام سرمایه بوش به پایان رسید؛ سعی کرد با قرض کردن پول از مادرش، دریافت وام بیشتر از بانک شرکتش را نجات دهد اما تا سال ۱۸۹۲ به مرز ورشکستگی رسید.

 

تاریخچه بوش,بوش,سرگذشت بوش,نمایندگی بوش,بوش ایران,بوش آلمان,ابزار بوش,ابزار نجاری بوش,بهترین ابزار بوش,فروشگاه بوش,روبرت بوش,bosch,

 

آقای بوش

 روبرت بوش (Robert Bosch) در شهر لانگناو آلمان و در ۲۳ سپتامبر ۱۸۶۱ دیده به جهان گشود. بوش در روستای آلبک واقع در جنوب آلمان و شمال شرقی شهر اولم به دنیا آمد. او یازدهمین از دوازده فرزند بود.

 والدینش از خانواده‌های مرفه کشاورزان منطقه بودند. پدرش در طبقه اجتماعی خودش از افراد بسیار تحصیل‌کرده بود و اهمیت زیادی برای تحصیل فرزندانش قائل بود. روبرت بوش در تمام طول مدت فعالیتش به شعار “بهتر است پول خود را از دست بدهیم تا اعتماد و اطمینانی که مشتری به ما می‌کند را از دست بدهیم”وفادار ماند و بر آن تأکید داشت.

 شرکت بوش همواره از اصل ارائه کیفیت برتر درزمینهٔ لوازم‌خانگی پیروی می‌کند. این شرکت موفق با مسئولیت محدود در سطحی جهانی درزمینهٔ صنعت ابزارآلات برقی و لوازم‌خانگی تأثیرگذار بوده و حضوری مستمر و موفق در بازارهای جهانی دارد.

شکست‌های بوش

در ۱۰ سال ابتدا ایجاد شرکت، رابرت بوش دچار مشکلات متعددی بود. اگر وی از پس این مشکلات در آن زمان برنمی‌آمد اکنون شرکت بوش وجود نداشت.

در مقابل چنین مشکلات او هیچ‌گاه خود را نباخت، خوش‌بینی و تشنگی به علم و دانش در نهایت باعث موفقیت وی شد. او خیال‌پرداز نبود. زمانی که در سال ۱۹۰۰ تصمیم گرفت کارخانه خود را تأسیس کند قصد داشت ۲۰۰ نفر در کارخانه‌اش کار کند.

در ابتدا کار ۳۰ نفر را به کار گرفت. چنین کاری را بر اساس این باور شروع کرد که می‌تواند قسمتی از ساختمان جدید را اجاره دهد. به هر حال او به‌خوبی می‌دانست که به‌تنهایی نمی‌تواند کل ۱۰۰ نفر ظرفیت کارخانه خود را پر کند. باآنکه دید خوبی نسبت به آینده داشت و برنامه مناسبی چیده بود اما وی دربارهٔ این موضوع کاملاً اشتباه کرده بود.

تا پایان سال ۱۹۰۸ میلادی رابرت بوش موفق شد ۵ ساختمان به همان اندازه را پر کند و کارکنان شرکتش به هزار نفر رسید.

 

تاریخچه بوش,بوش,سرگذشت بوش,نمایندگی بوش,بوش ایران,بوش آلمان,ابزار بوش,ابزار نجاری بوش,بهترین ابزار بوش,فروشگاه بوش,روبرت بوش,bosch,

 

برنامه‌ریزی دقیق رابرت

دلیل موفقیت‌های پی در پی رابرت بوش برنامه‌ریزی‌های دقیق و حساب شده وی بود. پس از برگشت رابرت از سفرش به ایالات متحده آمریکا و بریتانیا کبیر در سال ۱۸۸۶ او می‌دانست که باید به‌سرعت شرکتش را تأسیس کند تا پیش از ازدواج با نامزدش، آنا کایسر، بتواند کارش را آغاز کند.

با چنین تصمیم وی سریع به دنبال کارگاه، مکان مناسب، کارگر، مکانیک گشت تا بتواند کار خود را آغاز کند. در همین حال او مجبور شد کارش را ۴ روز به تعویق بی اندازد. باوجود آنکه او آماده بود کار خود را در ۱۱ نوامبر، ۱۸۸۶ آغاز کند، تا ۱۵ نوامبر مسئولین، اجازه تأسیس را به وی ندادند.

پیش از گشودن کارگاهش، رابرت بوش، با در دست داشتن یک نامه پیشنهاد، در سن ۲۳ سالگی به ایالات متحده سفر کرد که چنین امری برای یک اروپایی در آن سن و سال بسیار شگفت‌آور بود.

در ایالات متحده وی به‌عنوان مکانیک نزد ادیسون و برگمن کار کرد که باعث شد ایده‌های بسیاری به او بدهد که با این ایده‌ها به کشور خود بازگشت. در آن زمان مهندسی برق در ایالات متحده نسبت به اروپا پیشرفت بیشتری داشت؛ فناوری‌های برقی از جمله نورافکنی، سیستم زنگ، نصب تلفن، در ایالات متحده بیشتر رواج داشت.

با چنین ایده‌هایی رابرت تصمیم گرفت چنین فناوری‌ها را به اروپا نیز وارد کند و آینده خود را با چنین فناوری‌های ایجاد کند. باآنکه او یک مکانیک دقیق بود، آینده خود را در مهندسی برق می‌دید.

 

بوش می‌تازد

این شرکت در سال ۱۹۰۲ شمع ماشین بوش را ثبت اختراع کرد و در مدت زمان نسبتاً‌ کوتاهی، کارگاه مبدل به شرکت بین‌المللی موفقی شد. اساس توسعه و گسترش آن باوجود سادگی بر اختراعاتی ابتکاری همانند احتراق مغناطیسی برای موتورهای درون سوز بنا شده بود.

در سال ۱۹۰۹ ارائه اولین محصولات خارجی در ایالات متحده آمریکا آغاز شد و شرکت بوش در سال ۱۹۱۳ اولین تولید کننده ماشین با سیستم برقی کامل بود. ماشین اصلاح، در سال ۱۹۲۸ به‌عنوان اولین ابزارآلات برقی بوش وارد بازار شد و سبب اختراع موارد دیگری نیز گردید.

تاریخچه بوش,بوش,سرگذشت بوش,نمایندگی بوش,بوش ایران,بوش آلمان,ابزار بوش,ابزار نجاری بوش,بهترین ابزار بوش,فروشگاه بوش,روبرت بوش,bosch,

 

شرکت بوش با چشم‌انداز رشد و توسعه درازمدت همراه با سودآوری برای مشتریان، سهامداران و همکاران، به راین عقیده استوار بود که اولین و مناسب‌ترین انتخاب بر مبنای نیاز بازار مشخص می‌شود.

بوش که در سال ۱۹۳۳ با یخچال خود، طلایه‌دار خط تولید وسایل خانگی جدید بود، اولین دریل برقی را در سال ۱۹۳۲ و اره عمودبر را در سال ۱۹۴۶ وارد بازار کرد. ‌این اختراعات پایه و اساس طیف گسترده‌ای از ابزارها و لوازم برای انواع کاربردهای ماشینی را فراهم ساخت، در حالی که راه حل‌هایی کامل و جامع برای صنعت، تجارت و بازار لوازم خانگی و نیمه صنعتی ایجاد کرد.

 

تاریخچه بوش,بوش,سرگذشت بوش,نمایندگی بوش,بوش ایران,بوش آلمان,ابزار بوش,ابزار نجاری بوش,بهترین ابزار بوش,فروشگاه بوش,روبرت بوش,bosch,

تاریخچه بوش,بوش,سرگذشت بوش,نمایندگی بوش,بوش ایران,بوش آلمان,ابزار بوش,ابزار نجاری بوش,بهترین ابزار بوش,فروشگاه بوش,روبرت بوش,bosch,

 

ارزش‌های شرکت بوش، عمل کردن به‌صورت جهانی و احترام به تنوع نیازهای مشتریان در مناطق مختلف جهان بود و گسترش فرهنگ اعتماد، حمایت از کارگشایی و پیش‌قدم بودن، سرمایه‌گذاری بر توانایی‌های نهفته در فرهنگ‌های گوناگون برای جهانی کردن تفکر و عملکرد و توجه بر بهبود مستمر و اقدام به‌موقع، ازجمله ارزش‌های‌ این شرکت در راه جهانی شدن بود.

در سال ۱۹۵۲ لوازم آشپزخانه، لوازم خانگی و نیمه صنعتی و لوازم هیدرولیک بر طیف محصولات اضافه شد و عایق‌های حفاظتی به‌منظور فراهم‌سازی حداکثر ‌ایمنی برای کاربر یا مصرف‌کننده معرفی گردید.

دو سال بعد، مقدمات ارائه محصولات بوش در مکان‌های جدیدی در استرالیا، برزیل و هندوستان فراهم شده و در سال ۱۹۶۵ لوازم آشپزخانه بوش برای فروش فوق‌العاده گذاشته شد و در سال بعد طیف ابزارهای برقی به بازار لوازم خانگی و نیمه صنعتی راه پیدا کرد.

مدیران این شرکت عقیده داشتند، ما در سازمانی مشغول به کار هستیم که برای کارکنان خود ارزش بالایی قائل است. کار ما توأم با چالش، قدرشناسی و لذت بوده و ما در جست‌وجوی کار تیمی‌ و‌ ایده‌های نو هستیم و برای آن ارزش قائلیم و از آن پشتیبانی می‌کنیم. نام تجاری ما معادل تعهد به کیفیت، خدمات و نوآوری در درازمدت است.

 

تاریخچه بوش,بوش,سرگذشت بوش,نمایندگی بوش,بوش ایران,بوش آلمان,ابزار بوش,ابزار نجاری بوش,بهترین ابزار بوش,فروشگاه بوش,روبرت بوش,bosch,

 

در سال ۱۹۷۸ بوش سیستم ABS. برای ماشین به‌صورت مشترک با صنعت ماشین سازی ایجاد کرد. نخستین دریل چکشی چرخشی دو کیلو گرمی ‌در سال ۱۹۸۱ توسط بوش تولید شد و چهار سال بعد، اولین اره برقی همه کاره جهان را معرفی کرد. اولین سمباده لرزان نیز در سال ۱۹۸۸ تولید گردید. یک سال بعد تولید ابزارهای برقی شامل چکش و سنگ زاویه‌ای در کارخانه «سبنیتز» در ساک سونی شروع شد.

بوش در سال ۱۹۹۰ دریل‌های چکشی و تخریب کن پنج شیارِ را تولید کرد و ۲ سال بعد، اولین دریل ضربه‌ای هوشمند را اختراع نمود و شرکت‌های بازاریابی در چندین کشور اروپای شرقی (لهستان، لاتویا، مجارستان و اوکراین) تأسیس کرد.

 

تاریخچه بوش,بوش,سرگذشت بوش,نمایندگی بوش,بوش ایران,بوش آلمان,ابزار بوش,ابزار نجاری بوش,بهترین ابزار بوش,فروشگاه بوش,روبرت بوش,bosch,

 

خریداری کارخانه‌های اسکیل، درمل و آتکو زوالکاست از جمله کارهای بوش در قرن اخیر بوده است و شرکت رابرت بوش امروزه با وفاداری نسبت به شعار مؤسس بوش، «بهتر است پول خود را از دست بدهیم تا اعتماد و اطمینانی که مشتری به ما می‌کند را از کف دهیم»، هنوز از اصل ارائه کیفیت برتر پیروی می‌کند.

این شرکت در سطحی جهانی، درزمینهٔ صنعت ابزار آلات برقی منشأ اثر بوده و با داشتن حضوری مستمر و موفق، بیش از ۲۷۰ هزار کارمند در سراسر جهان داشته و در سال گذشته میلادی درآمدی بالغ بر ۳۸ میلیارد یورو به دست آورده است.

 

تاریخچه بوش,بوش,سرگذشت بوش,نمایندگی بوش,بوش ایران,بوش آلمان,ابزار بوش,ابزار نجاری بوش,بهترین ابزار بوش,فروشگاه بوش,روبرت بوش,bosch,

نخستین دریل شارژی بوش در ۱۹۸۴ ارائه شد

 

دستاوردهای مهم بوش

شرکت روبرت بوش یکی از پیشگامان صنعت آلمان و بزرگ‌ترین تأمین کننده لوازم برقی و لوازم خانگی در جهان است. کالاهای مصرفی و فناوری‌های ساختمانی این شرکت در سال ۲۰۱۰، فروشی معادل ۴۷٫۵ میلیارد یورو داشت که با رشدی معادل ۲۷ درصد در سال، سریع‌ترین رشد سالانه را در تاریخ ۱۲۵ ساله خود به ثبت رساند. دستاوردهای مهم بوش:

  • درخواست برای ثبت اختراع شمع ماشین بوش ۱۹۰۲
  • اولین محصولات خارجی در ایالات متحده امریکا آغاز شد ۱۹۰۹
  • بوش اولین تولید کننده ماشین با سیستم برقی کامل بود ۱۹۱۳
  • اولین ابزارآلات برقی بوش، ماشین موزنی بوش، وارد بازار شد ۱۹۲۸
  • یخچال بوش طلایه‌دار خط تولید وسایل خانگی جدید بود ۱۹۳۳
  • بیمارستان رابرت بوش به‌عنوان یک سازمان خیریه افتتاح شد ۱۹۳۶
  • لوازم آشپزخانه، لوازم خانگی و نیمه صنعتی و لوازم هیدرولیک بر طیف محصولات اضافه شد ۱۹۵۲
  • مقدمات ارائه محصولات بوش در مکان‌های جدیدی در استرالیا، برزیل و هندوستان فراهم شد ۱۹۵۴
  • لوازم آشپزخانه بوش برای فروش فوق‌العاده گذاشته شد ۱۹۶۵
  • را برای ماشین به‌صورت مشترک با صنعت ماشین سازی ایجاد کرد ABS بوش سیستم ۱۹۷۸
  • تولید ابزارهای برقی در کارخانه سبنیتز در ساک سونی (چکش و سنگ زاویه‌ای) شروع شد ۱۹۸۹
  • شرکت‌های بازاریابی در چندین کشور اروپای شرقی (لهستان، لاتویا، مجارستان و اوکراین) آغاز کرد. ۱۹۹۲

 

بوش در ایران

در رابطه با حضور بوش در ایران، تاریخچه و برنامه‌ها، گارانتی، شرکت‌های معتبر نمایندگی بوش در ایران، نظارت بر قیمت و کیفیت خدمات در ایران و.. پرسش‌هایی از طرف آیچوب برای بوش ارسال شد که متاسفانه هنوز پاسخی دریافت نکردیم. به‌محض دریافت پاسخ از بوش این مطلب به‌روزرسانی شده و مراتب به عرض همراهان گرامی آیچوب خواهد رسید.

آپدیت

پس از تلاش دوباره با بوش و پرسش هایی که مطرح کردیم پاسخ دادند ولی گویا متوجه پرسش ما نشده بودند و با بیان اینکه نمایندگی های بوش در ایران کاملا خود مختار و مستقل هستند به هیچ یک از پرسش های اساسی ما پاسخی ندادند .

در ادامه هم ما رو به لینکی ارجاع دادند که نمایندگی های مجاز لوازم خانگی بوش در ایران رو معرفی می کرد.

گویا در این فقره برای بوش تنها فروش مهم هست و با وحود تاکید ما بر پاسخگویی به چگونگی اهدای نمایندگی و نظارت بر اونها هیچ پاسخی در این باره دریافت نکردیم. انتظار بیشتری از بوش می رفت!

 

تاریخچه بوش,بوش,سرگذشت بوش,نمایندگی بوش,بوش ایران,بوش آلمان,ابزار بوش,ابزار نجاری بوش,بهترین ابزار بوش,فروشگاه بوش,روبرت بوش,bosch,

 

گردآوری و تنظیم: www.ichoob.ir

 

2 نظر در “تاریخچه بوش از آغاز تا کنون در جهان و ایران

  1. میثم گفت:

    پاسخ بوش به شما از دیدگاه قوانین بین المللی کاملا منطقی هست. اتفاقا نسان میدهد که چقدر شرکت ها بزرگ حرفه ای و حساب شده عمل می کنند و به قوانین بازار جهانی و سیاست ها و استانداردها پایبند و متعهد هستند.

    1. آیچوب گفت:

      البته پرسشهای ما بسیار عمومی و ساده بود
      بخشی در مورد نمایندگی و بخش بیشتر برنامه های بوش برای بازار ایران

برای ثبت نظر لطفا وارد اکانت خود شوید ( عضویت رایگان است )