رپورتاژ آگهی, رنگ‌کاری

ساخت اتاق رنگ حرفه‌ای و هزینه خط رنگ چوب چطور است؟

اتاق رنگ مخصوص کارگاه های کوچک نجاری

اتاق رنگ یکی از تجهیزات مختلف در صنایع مختلف و به خصوص صنعت چوب است. در اتاق رنگ شما امکان اجرای همه مراحل رنگ روی سازه های چوبی و غیر چوبی را خواهید داشت. در این مقاله و ویدئو در مورد هزینه ساخت اتاق رنگ و ویژگی‌های اتاق رنگ و ساخت انواع اتاق رنگ با هم صحبت خواهیم کرد. ارلانگو برندی است که خطوط و اتاق های رنگ را در ایران تولید می کند که کیفیت رنگ آمیزی آن با کشورهایی مثل ترکیه و ایتالیا رقابت می کند.

این مقاله اختصاصی توسط تیم آیچوب تهیه شده است و کپی برداری از آن به هیچ عنوان مورد تائید ما نیست.

 

تماشا ویدئو معرفی اتاق رنگ ارلانگو

 

 

تماشا این ویدئو برای شما با ترافیک نیم بها محاسبه می‌شود!

خرید اتاق رنگ ارلانگو

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساخت اتاق رنگ و طراحی خط رنگ فقط کافی است از طریق راه‌های زیر با مشاوران ارلانگو ارتباط بگیرید.

مهندس بهرام بیگی

09123138341

آدرس وبسایت:

https://tosemachine.com/products/catid/21

 

پیشنهاد مطالعه بیشتر: انواع رنگ مخصوص چوب

 

ساخت اتاق رنگ

متأسفانه در صنعت ایران به دلیل اطلاعات پایین از اتاق رنگ، توجه زیادی به آن نمی‌شود و کمتر کسی از مزایای ساخت اتاق رنگ اطلاعات درست و کافی دارد. همچنین در ایران اطلاعات کافی از شرکت‌های طراح و تولید کننده خط رنگ وجود ندارد.

در این مقاله با کارشناسان خط رنگ ارلانگو همراه هستیم تا به صورت علمی و عملی به موضوع ساخت خط رنگ می‌پردازیم. با توجه به اینکه فعالیت آیچوب درزمینهٔ صنعت چوب است، بیشتر در مورد خط رنگ چوب خواهید شنید؛ اما تفاوت چندانی بین این دو وجود ندارد.

ساخت اتاق رنگ

شرکت های اروپایی طراح خط رنگ

در سال‌های گذشته شرکت‌های طراح خط رنگ اروپایی به طراحی و اجرای خط رنگ در ایران می‌پرداختند و همین امر موجب آشنایی مهندسان ایرانی با استانداردهای طراحی خط رنگ با آخرین تکنولوژی ها شد. به همین منظور از تجربه به دست آمده برای ساخت خط رنگ در داخل کشور استفاده شد.

در این روزها شرکت‌های ایرانی مانند ((ارلانگو)) از آخرین تکنولوژی ها و استانداردهای روز دنیا برای طراحی و تولید خطوط رنگ با توجه به شرایط کارخانه شما فعالیت دارند.

 

پیشنهاد مطالعه بیشتر: آبشار رنگ چیست و چه کاربردی در رنگ کاری دارد؟!

استاندارد ساخت خط رنگ چیست؟

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در زمان طراحی خط رنگ باید به آن توجه کرد، طراحی سه بخش تفکیکی مهم است. این سه بخش باید از یکدیگر کاملاً جدا باشند تا به بهترین نتیجه در زمان اجرای رنگ برسید. در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

استاندارد ساخت خط رنگ

اتاق رنگ خط رنگ

در اتاق رنگ ارلانگو پاشش رنگ انجام می‌شود. در اتاق رنگ به غیر از اینکه باید سیستم مکش خوبی وجود داشته باشد، بلکه باید دمش خوبی هم وجود داشته باشد! در واقع باید فشار هوا خروجی و فشار هوای ورودی کاملاً یکسان باشد.

 یکی از ویژگی‌های یک اتاق رنگ استاندارد، امکان کنترل کامل و دقیق فشار هوای اتاق است.

 

آبشار رنگ یکی از مهم‌ترین بخش‌های اتاق رنگ است. آبشار رنگ مانند یک دیواره آبی عمل می‌کند و مکش گرد رنگ هم از همین بخش انجام می‌شود. تمامی این ریزگرد ها توسط این بخش مکش و توسط آب فیلتر می‌شود.

به عنوان مثال یکی از اتاق رنگ‌های استاندارد مناسب رنگ کاری چوب دارای آبشار رنگ با دهانه ۳ متری است. عرض اتاق ۵ متر است و ارتفاع آن هم با توجه طول و عرض محاسبه و طراحی می‌شود.

آبشار رنگ در زمان مکش هوا، فشار منفی ایجاد می‌کند که فشار مورد نیاز با توجه به تجهیزات نصب شده در اتاق رنگ سنجش و در صورت نیاز فشار مثبت وارد می‌شود. نکته اینجاست که حتی هوای مثبت گاهی بیشتر از فشار هوای منفی در نظر گرفته می‌شود.

آبشار رنگ چوب

در یک اتاق رنگ استاندارد و خط رنگ استاندارد، حتی هوای تزریقی (مثبت) هم توسط سیستم‌های هواساز فیلتر می‌شود. این فیلترینگ در دو مرحله انجام می‌شود و عاری از هرگونه گرد و غبار و پرز است.

سیستم فیلتراسیون در خط رنگ ((ارلانگو)) بیشتر از ۴۴ بک فیلتر(back filter)  دارد که هم‌تراز و دقیقاً مشابه نمونه‌های خارجی آن است.

نورهای به کار رفته در یک خط رنگ باید استاندارد ip66 (ضد انفجار و ضد احتراق) داشته باشد.

یک قطعه کار رنگ شده، بعد از اتمام مراحل رنگ کاری باید وارد بخش خشک کن شود؛ اما این کار به صورت یکباره انجام نمی‌شود. در ادامه به یکی دیگر از بخش‌های مهم خط رنگ خواهیم پرداخت.

 

پیشنهاد مطالعه بیشتر: راهنمای راه‌اندازی کارگاه رنگ‌کاری چوب استاندارد

 

اتاق انتظار خط رنگ

اتاق انتظار دو درب دارد. یکی از این درب‌ها به اتاق رنگ (پاشش رنگ) راه دارد و درب دیگر به اتاق خشک کن…

در این اتاق نمونه کارهای تازه رنگ شده ابتدا به این اتاق منتقل می‌شود تا شرایط رنگ پایدار شود.

بعد از ۲ تا ۵ دقیقه قطعه کار از اتاق انتظار به اتاق خشک کن وارد می‌شود.

 

پیشنهاد مطالعه بیشتر: ۷ اشتباه بزرگ و رایج در زمان اجرای سیلر روی چوب و رنگ چوب

اتاق خشک کن خط رنگ

اتاق خشک کن چند مؤلفه حیاتی و مهم دارد که باید به آن توجه ویژه داشت. همان‌طور که می‌دانید اجرای رنگ شرایط دمای و رطوبت و وزش باد مخصوص به خود را دارد. اساساً نمی‌توان در هر روز و هر ساعت و هر شرایط جوی اقدام به اجرای رنگ کرد.

در گذشته رنگ کارها به عواملی مانند دمای هوای مناسب و وزش باد و رطوبت مناسب حساس بودند تا در بهترین شرایط اقدام به اجرا رنگ کنند. در صورت مناسب بودن همه موارد، رنگ در بهترین حالت خشک می‌شد.

امروزه با توجه به اهمیت انجام سریع کارها و عدم اتلاف وقت، دیگر نمی‌توان روزها و ساعت‌ها منتظر تغییر شرایط جوی و دمایی بود.

به همین منظور در اتاق رنگ تمامی شرایط مربوط به دما و رطوبت و فشار هوا کنترل می‌شود تا محیطی استاندارد برای رنگ های روز مثل پلی اورتان فراهم شود.

تنظیم فشار اتمسفر اتاق رنگ یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خط رنگ استاندارد است. همان‌طور که می‌دانید شرکت‌های تولید کننده رنگ اطلاعاتی مانند دما و فشار هوای استاندارد برای خشک شدن رنگ را بر روی قوطی رنگ درج می‌کنند تا بهترین شرایط برای پیوند مولکولی بین رنگ برقرار شود.

در اتاق رنگ ارلانگو همه موارد مانند دما و رطوبت و فشار به صورت کاملاً اتوماتیک انجام می‌شود.

اتاق خشک کن رنگ

 

اتاق رنگ ارلانگو

ارلانگو به عنوان برترین شرکت طراح و سازنده خط رنگ در ایران تمامی استانداردهای مربوط به خط رنگ را رعایت می‌کند.

در خط رنگ ارلانگو این امکان را دارید که با استفاده از تجهیزات هوشمند نصب شده و کنترل های آن بر اساس دیتاشیت شرکت تولید کننده رنگ، تنظیمات مربوط به دما و رطوبت و فشار را اعمال کنید. حتی اگر در زمان استفاده از خط رنگ با نصف ظرفیت مشغول به کار باشید، امکان تنظیم خط رنگ با نصف ظرفیت را خواهید داشت.

در گوشه‌های اتاق خشک ارلانگو ۴ عدد باکس فیلتر D4 قرار گرفته است. این فیلتر ها هوای خروجی و گازهای ناشی از اجرای رنگ را جذب می‌کنند تا هوای آلوده به محیط زیست راه پیدا نکند. در واقع این خط رنگ مانع از تخریب و آسیب محیط زیست می‌شود.

در واقع اگر هوای خروجی در محیط کارخانه هم رها شود، هیچ آسیبی به دیگر افراد فعال در کارخانه نخواهد رساند.

خرید اتاق رنگ چوب

مدل های مختلف خط رنگ ارلانگو

در حال حاضر اتاق رنگ ها و خط رنگ ارلانگو در ۴ سایز (۴ مدل) به بازار عرضه می‌شوند. این اتاق ها با توجه به اینکه به صورت پیچ و مهره طراحی و تولید می‌شوند؛ امکان افزایش یا کاهش طول اتاق با توجه به تغییرات کارخانه، امکان پذیر است.

ارلانگو خطوط رنگ استاندارد خود را در مدل های Eco Master و Pro Master و Pro master 2011 Pro master 2012 و Pro Master 2022 به بازار عرضه می‌کند.

همچنین ارلانگو امکان طراحی تولید خط رنگ با توجه به نیاز شما مخاطب‌های گرامی از مدل های کارگاهی کوچک تا مدل های حرفه‌ای کارخانه ای را دارد.

 

پیشنهاد مطالعه بیشتر: پرسش و پاسخ مشکلات اجرای رنگ نیم‌پلی‌استر چوب!

اتاق رنگ مخصوص کارگاه های کوچک نجاری

با توجه به اینکه در صنعت ایران کارگاه های کوچک در زمینه سفارشی سازی محصولات چوبی فعالیت دارند، امکان طراحی و ساخت اتاق رنگ با هزینه بسیار پایین از نمونه‌های صنعتی وجود دارد. به همین جهت در صورتی که یک نجار یا رنگکار با فضای کار محدود هستید، هیچ مشکلی بابت سفارش محصول نخواهید داشت.

کارشناسان ارلانگو با حضور در کارگاه شما پیشنهادهایی متناسب با فضای کاری شما ارائه خواهند داد.

دانلود کاتالوگ خط رنگ و آبشار رنگ شرکت ارلانگو

اتاق رنگ مخصوص کارگاه های کوچک نجاری

 

پیشنهاد مطالعه بیشتر: راهکارهای از بین بردن بوی رنگ در سریع‌ترین زمان ممکن

 

خرید اتاق رنگ ارلانگو

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساخت اتاق رنگ و طراحی خط رنگ فقط کافی است از طریق راه‌های زیر با مشاوران ارلانگو ارتباط بگیرید.

مهندس بهرام بیگی

09123138341

آدرس وبسایت:

https://tosemachine.com/products/catid/21

 

منبع: آیچوب

برای ثبت نظر لطفا وارد اکانت خود شوید ( عضویت رایگان است )

[dm-modal]